Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo włączona (prosimy także o kontakt na IRC) ...

Temat: [challonge] UrbanLegendsPL - Turniej Touhou 14.5: Urban Legend in Limbo (Przeczytany 22718 razy) poprzedni temat - następny temat

0 Użytkownicy i 1 Gość przegląda ten temat.
[challonge] UrbanLegendsPL - Turniej Touhou 14.5: Urban Legend in Limbo
http://challonge.com/tournaments/signup/vw2i801Qgn



Z okazji niedzielnego wychodzenia pełnej wersji nowej bijatyki Touhou ogłaszam wszem i wobec że równo za tydzień zacznie się hostowany przeze mnie turniej Touhou 14.5: Urban Legend in Limbo.

Gorąco zapraszam każdego (nawet nie umiejących w bijatyki) do rejestracji i udziału, bowiem tylko tuż po wyjściu nowej gry można mieć pewność że wszyscy grają tak samo dobrze :v.

Prosiłbym też tutaj o dowolne sugestie, zwłaszcza co do długości turnieju (miesiąc?) i tego czy miałby się odbywać za pośrednictwem jakiejś sieci VPN by ułatwić połączenie - tym bardziej że chciałbym zrobić jakiś wspólny kanał komunikacji dla ludzi stąd, z innej strony i z grupy na Facebooku (Hamachi ma niestety sztywne ograniczenia na liczbę użytkowników, więc jakby ktoś miał rekomendację na alternatywę albo premium room do udostępnienia to z góry dziękuje).

Rzecz jasna, gdy już wysłucham zdania innych, to dołożę starań aby pomóc ludziom się połączyć oraz będę pomagał w ogarnianiu samej gry.

Official Husbando of Sanae-chan. || Z naszym miotaczem danmaku Ty też możesz bezkarnie strzelać do małych dziewczynek!

Odp: Turniej Touhou 14.5: Urban Legend in Limbo
Odpowiedź #1
Chciałbym oferować jakąś pomoc w miarę możliwości, ale szczerze będę bardziej zajęty niż zwykle w najbliższym czasie. :/

W teorii mógłbym zrobić coś fajnego, skoro w pracy przez ostatni czas zajmowałem się robieniem stron z konkursami różnego rodzaju zintegrowane z Facebookiem, ale raz, że czasowo obiecywać napewno nie mogę, drugie pewnie i tak by się znalezły jakieś marudy przeciwne z drugiej strony.

Więc pewnie ograniczyć się mogę tylko do newsa, ew. wyświetlania wyników z danych zewnętrzych lub api tego challonge (może podczepić nawet replaye/grafiki), czy tam wydzielić subdomenę z prostym contentem/linkami (i tak pewnie do tego same forum by wystarczyło).
  • Ostatnia zmiana: Maj 05, 2015, 23:31:11 przez h-collector


Odp: Turniej Touhou 14.5: Urban Legend in Limbo
Odpowiedź #2
Nie wiem o jakiej stronie przeciwnej mówisz, bo są dwie, ale wróżki nie mają nic przeciwko, a nawet są chętni pomóc.

Odp: Turniej Touhou 14.5: Urban Legend in Limbo
Odpowiedź #3
No to się nie spodziewałem, takiego odzewu przyznaję.
Ale nic pomyślę coś na ten temat, i dam znać. Obadam też ten challonge od strony API, bo z tego co widzę ten challonge oferuje możliwość dodania 4 załączników do 250kB jeden.
Nie jestem pewien ile teraz replaye zabierają, ale w teorii możnaby to ztouhować wizualnie, załączyć replaye z meczy, zaś zaś samą subdomenę umieścić jako apka na facebooku do lajkowania.
W zasadzie każdy mecz, możnaby dać możliwość walniecia jako post na ścianę facebooka do komentowania.
  • Ostatnia zmiana: Maj 05, 2015, 23:47:27 przez h-collector

Odp: Turniej Touhou 14.5: Urban Legend in Limbo
Odpowiedź #4
Fajne rzeczy są fajne, więc jeśli masz dostępne jakieś metody nakręcania hajpu to z radością przyjmę. Aczkolwiek troszku kuc ujemny jeśli chodzi o webmasterowanie, więc doceniłbym jeśli administracja tym kontentem byłaby w miarę łopatologiczna (nie żebym chciał Ci też zabierać cenny czas w pracy ani nic). A czy w takiej subdomenie byłby też jakiś prosty message board albo komunikator?

Odp: Turniej Touhou 14.5: Urban Legend in Limbo
Odpowiedź #5
Administracja myślę bezpośrednio z challonge chybaby wystarczyła, choć widziałem to tylko na youtube.
<- zakładam, że załączniki byłyby do 250kB, ew. byłyby linki do zasobów (lub zakodowane opcje), w opisach, i ew. do tego może jaki screenshot (do wykonania może obrobiona najlepsza scena z walki) tydzież awatarki - nie jestem pewien na teraz czy można dla zarejestrowanych ustawiać, ale alternatywą byłyby forumowowe, facebookowe lub url.

Co do chata na teraz mogę tylko zaproponować kastomizowanego kiwiirc jak jest na stronie (osobny kanał na rizon), np. z inną szatą wizualną.
Co do message boarda, to powiem szczerze i tak się treść rozjeżdża po kilku już, więc dodatkowy wydzielony, to... mech (oczywiście tak powstaje problem, że jedni by chcieli na jednym kategorię jak był UNL, drudzy mieć to na drugim, trzeci na fanpejdżu) np. komentarze na stronie zamiast wydzielać to podczepiłem/scaliłem pod forum.

Z najprostrzych rozwiązań wchodzą w grę widget facebook comments lub Disqus jak jest np. tutaj w artykułach (jeszcze).
-------------------
Lekki updejt.
Challonge Table For Tournament // Tutorial // <- tutorial który widziałem, administracja
http://api.challonge.com/v1/documents/match_attachments/show <- do czego nawiązywałem (załączniki)
https://disqus.com/ <- co proponowałem (komentowanie)
https://developers.facebook.com/docs/plugins/comments/ <- j.w  (komentowanie)

I tak teraz też patrzę na przykładowe turnieje na tym challonge...
masz tam: zarówno graf, jak i ranking końcowym jest też proste forum dyskusyjne (Disussion),
więc nawet dużo do roboty nie zostaje, ew. ficzery dodatkowe.

  • Ostatnia zmiana: Maj 06, 2015, 01:12:47 przez h-collector

Odp: Turniej Touhou 14.5: Urban Legend in Limbo
Odpowiedź #6
250kb razy 4 z pewnością wystarczy - repki z innych bijatyk są kilka razy mniejsze, a jedno starcie to max 3 walki.
Also sprawdziłem i challonge pozwala po prostu obydwum graczom edytować wynik ich walki jak im się żywnie podoba. I tu jestem trochę skonfliktowany bo bez repka jak ktoś ukradkiem zmieni score przez samym końcem turnieju to tego nie wykryję. Z drugiej strony ULiL będzie jeszcze w krzaczorach, więc sytuacje typu "żaden z nas nie zapisał repka" pojawią się na bank. Więc co najwyżej wdrożę przymus linkowania repków a jakby się komuś zapomniało to po zgłoszeniu się obu osób do mnie uwierzę na słowo i odhaczę wyjątek żeby nikt już potem nie zmienił score.

Grunt żeby był jeden kanał komunikacji w real-time i jedno miejsce na postowanie wiadomości typu "choćcie mnie obić jutro o 16" i zgłoszeń do mnie. KiwiIRC i Facebook comments brzmią wystarczająco solidnie, biorę.

  • Yaket
  • [*]
Odp: Turniej Touhou 14.5: Urban Legend in Limbo
Odpowiedź #7
A do kiedy trwają zapisy na turniej? Bo najpierw bym zobaczył jak mi ULiL działa i najwyżej wtedy się zapisał.

Odp: Turniej Touhou 14.5: Urban Legend in Limbo
Odpowiedź #8
To co Yaket, możliwe że mój złom się zbuntuje i nie pociągnie gry [ * ]

  • Zhearrimst
  • [*]
Odp: Turniej Touhou 14.5: Urban Legend in Limbo
Odpowiedź #9
W razie czego jestem chętny pograć. Pod warunkiem, że gra będzie lepiej zoptymalizowana od HM.

Odp: Turniej Touhou 14.5: Urban Legend in Limbo
Odpowiedź #10
Zapisy trwają do rozpoczęcia turnieju - przyszłego wtorku wieczorem, czyli jakieś 2-3 dni po wyjściu pełniaka. Aczkolwiek w przypadku wielu osób deklarujących chęci albo nagłego przypływu rejestracji pod sam koniec mogę nieznacznie przedłużyć.
A gra jest chyba odrobinę bardziej zoptymalizowana technicznie niż HM, ale pogłoski mocno. No chyba że chodzi o gameplay, bo ten jest IMO zdecydowanie lepszy.
  • Ostatnia zmiana: Maj 06, 2015, 15:14:41 przez critz

  • Ekkusu
  • [*]
Odp: Turniej Touhou 14.5: Urban Legend in Limbo
Odpowiedź #11
W przyszłym tygodniu nie będzie mnie piątek-niedziela, to tak tylko ostrzegam. Ale tak to bardzo spoko.

Odp: Turniej Touhou 14.5: Urban Legend in Limbo
Odpowiedź #12
Ze względu na narzucone przez challonge ograniczenie formatu turnieju każdy z każdym do 40 osób i nadal niezaspokojony popyt zmuszony byłem przełączyć turniej na format podwójnej eliminacji (z tabelą zwycięzców i tabelą drugiej szansy). Wybaczta.

  • Ekkusu
  • [*]
Odp: Turniej Touhou 14.5: Urban Legend in Limbo
Odpowiedź #13
Jestem szczerze zaskoczony takim odzewem. Aż chyba się przyłożę do zapoznania się z mechaniką/postaciami.

Odp: Turniej Touhou 14.5: Urban Legend in Limbo
Odpowiedź #14
Akszuli, przetestowałem wszystkie dostępne opcje i jednak finalnie zmienię na system szwajcarski - to jest nie-każdy z nie-każdym (komputer kojarzy pary na podstawie punktacji), ale nikt nie wyleci po 1-2 przegranych, nie trzeba grać setki meczy i może być więcej niż 40 osób (bo challonge nie pozwala na każdy-z każdym powyżej 40 osób, a i tak grania byłoby od zajebania), a jak ktoś pominie mecz to najwyżej dostanie 0pkt ale grać będzie nadal (musiałbym ustalić jakiś okres na jedną rundę, how does 3 dni sound?). Jakieś obiekcje?

EDIT: W związku z powyższym, zgodnie z tym co wcześniej pisałem o przesunięciu daty, rozpoczęcie turnieju przekładam na piątek 20:00 w celu dopracowania szczegółów.
  • Ostatnia zmiana: Maj 11, 2015, 14:05:12 przez critz