Pokaż wiadomości
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Tematy - critz
16
Jak obiecałem wieki temu, oto kilka słów o kolejnej z lepszych gier jakie powstały w danmakufu i poprzedniczce opisywanego przeze mnie Mystical Power Plant, spod ręki niejakiego ido i z muzyką Wanwana. Tym razem fabuła opiera się na religii chrześcijańskiej :V.
http://en.touhouwiki.net/wiki/The_Last_Comer
Fabuła:
W grze mamy do dyspozycji Reimu, Marisę i Sakuyę, które w zależności od wyboru lecą zbadać meteoryt, który tuż na rozpoczęcie wiosny uderzył w Gensokyo i wywołał pożar lasów i drzew wiśni. Co więcej, nad Gensokyo w tym samym czasie pojawiła się wielka gwiazda rozświetlająca nocne niebo, lecz powodująca także, że słońce nie pojawiało się na nieboskłonie i wieczna noc otaczała krainę.
Reimu i Marisa wyruszają ją zbadać i eksterminować mocą bogini słońca, Amaterasu, wierząc, że meteor i pożar to sprawka Ame-no-Kagaseo, boga znanego także jako Poranna Gwiazda.
W tym samym czasie Remilia Scarlet skacze z radości na widok wieści, że Lucyfer wreszcie się pojawił w Gensokyo i nastała wieczna noc. Wysłała ona Sakuyę, by potwierdziła, że to rzeczywiście Król Demonów wisi na nieboskłonie i by powstrzymała kapłankę i wiedźmę przed zdjęciem jej z nieba i przywróceniem słońca, co na pewno będą próbować uczynić.
Ta, która wzniosła gwiazdę na nieboskłon, wiedziała, że tam gdzie jest ciemność, tam musi być i światło, niczym yin i yang. I że światło niedługo po nią przyjdzie.
Mechanika:
Gra jest mechanicznie podobna do wszystkich dzieł ZUNa. Jedynym wyjątkiem jest pasek procentowy w lewym dolnym rogu. Gdy napełnimy go do 100 procent poprzez zbieranie spadających po ekranie gwiazdek, postać automatycznie tworzy wokół siebie barierę w kształcie gwiazdy na około 10 sekund. Jest wtedy całkowicie nieśmiertelna, a wszystkie pociski zmieniają się w przyciągane punkty, zaś spadające gwiazdki dają nam spore punkty przy łapaniu ich w barierze. W grze można zdobyć życia za punkty.
Download:
https://mega.co.nz/#!l8Yz3Ljb!Xh9LksaeRhcs3g5no2Oxwm_Bbj3PKauci95-TLcJjJk
https://www.dropbox.com/s/zfrgv6q6cgc4jxu/The%20Last%20Comer%20v1.00a%20ENG.zip?dl=0
Najnowsza wersja z najkompletniejszym angielskim tłumaczeniem jakie powstało. Uruchamiamy th_dnh.exe > Stage > pierwsze od góry The Last Comer > Play > wybór postaci. W przypadku słabych komputerów możemy dać w opcjach gry Flat Mode (wyłącza efekty specjalne), dać pomijanie klatek w config.exe (1/2, 1/3), czy w ostateczności Super Flat Mode w opcjach gry (całkowicie wyłącza tło).
Może wymagać ustawienia języka systemu na japoński tudzież uruchomienia przez applocale:
http://alcahest.perso.sfr.fr/perso/apploc/applocale.html
Temat na MotK: https://www.shrinemaiden.org/forum/index.php?topic=13333.0
Video: https://www.youtube.com/watch?v=RcCEf5ExfbU
http://en.touhouwiki.net/wiki/The_Last_Comer
Fabuła:
W grze mamy do dyspozycji Reimu, Marisę i Sakuyę, które w zależności od wyboru lecą zbadać meteoryt, który tuż na rozpoczęcie wiosny uderzył w Gensokyo i wywołał pożar lasów i drzew wiśni. Co więcej, nad Gensokyo w tym samym czasie pojawiła się wielka gwiazda rozświetlająca nocne niebo, lecz powodująca także, że słońce nie pojawiało się na nieboskłonie i wieczna noc otaczała krainę.
Reimu i Marisa wyruszają ją zbadać i eksterminować mocą bogini słońca, Amaterasu, wierząc, że meteor i pożar to sprawka Ame-no-Kagaseo, boga znanego także jako Poranna Gwiazda.
W tym samym czasie Remilia Scarlet skacze z radości na widok wieści, że Lucyfer wreszcie się pojawił w Gensokyo i nastała wieczna noc. Wysłała ona Sakuyę, by potwierdziła, że to rzeczywiście Król Demonów wisi na nieboskłonie i by powstrzymała kapłankę i wiedźmę przed zdjęciem jej z nieba i przywróceniem słońca, co na pewno będą próbować uczynić.
Ta, która wzniosła gwiazdę na nieboskłon, wiedziała, że tam gdzie jest ciemność, tam musi być i światło, niczym yin i yang. I że światło niedługo po nią przyjdzie.
Mechanika:
Gra jest mechanicznie podobna do wszystkich dzieł ZUNa. Jedynym wyjątkiem jest pasek procentowy w lewym dolnym rogu. Gdy napełnimy go do 100 procent poprzez zbieranie spadających po ekranie gwiazdek, postać automatycznie tworzy wokół siebie barierę w kształcie gwiazdy na około 10 sekund. Jest wtedy całkowicie nieśmiertelna, a wszystkie pociski zmieniają się w przyciągane punkty, zaś spadające gwiazdki dają nam spore punkty przy łapaniu ich w barierze. W grze można zdobyć życia za punkty.
Postacie
Download:
https://mega.co.nz/#!l8Yz3Ljb!Xh9LksaeRhcs3g5no2Oxwm_Bbj3PKauci95-TLcJjJk
https://www.dropbox.com/s/zfrgv6q6cgc4jxu/The%20Last%20Comer%20v1.00a%20ENG.zip?dl=0
Najnowsza wersja z najkompletniejszym angielskim tłumaczeniem jakie powstało. Uruchamiamy th_dnh.exe > Stage > pierwsze od góry The Last Comer > Play > wybór postaci. W przypadku słabych komputerów możemy dać w opcjach gry Flat Mode (wyłącza efekty specjalne), dać pomijanie klatek w config.exe (1/2, 1/3), czy w ostateczności Super Flat Mode w opcjach gry (całkowicie wyłącza tło).
Może wymagać ustawienia języka systemu na japoński tudzież uruchomienia przez applocale:
http://alcahest.perso.sfr.fr/perso/apploc/applocale.html
Temat na MotK: https://www.shrinemaiden.org/forum/index.php?topic=13333.0
Video: https://www.youtube.com/watch?v=RcCEf5ExfbU
17
Trailer
http://www.shrinemaiden.org/forum/index.php?topic=16693
Cytuj
Near the end of the internet broadcast "Choutto Summit ~ The Drinking Party of Indie Game Developers" on April 12, 2014, where a few prominent indie devs residing in the Tokyo region drank together and played each others' games, ZUN showed the trailer for Touhou 14.3 - "Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card", to be released at Reitaisai 11 (May 11, 2014).
This is a game where folks try to capture the rebel of Gensokyo - Kijin Seija, by trapping her in undodgeable danmaku walls, and you control Seija to overcome these impossible danmaku with crafty items you picked up, including "Bloodthirsty Yin-Yang Orb", "Folding Umbrella of the Gap's Prayer", "Cursed Decoy Doll" and "Tengu's Toy Camera".
Opinie? Mnie trochę speszyło że to kolejny spin-off, że Seija jest protażką, że trzeba używać cheat itemów by omijać niemożliwe wzory i brak mojej gen3 Phantasmagorii. Przynajmniej wzory wyglądają na interesujące i trzymające fason danmakowych dziwadeł z StB/DS, więc przynajmniej to będzie na pewno krok do przodu po DDC, bo tu gimmicki będą akurat pasować. No i to, że musimy czekać tylko miesiąc.
18
Ostatnio za sprawą tematu na MotK odkryłem jedną z najciekawszych i najstaranniej wykonanych fanowskich danmaku jakie widziałem. Jeśli macie chwilę, polecam zapoznanie się z tą perełką od niejakiego ido.
W grze jak w IN sterujemy drużynami: Reimu+Okuu, Marisa+Byakuren albo Sanae+Kanako, z wyborem, która z nich ma iść na unfocus a która na focus, mamy więc 6 różnych opcji, każda z innym strzałem i dwiema róznymi bombami.
Mechanika gry:
Głównym sposobem na zbieranie zasobów jest łapanie wypadających z wielu wrogów kamieni z liściem aby napełnić pasek w lewym dolnym rogu. Zbieranie liści leveluje naszą drużynę poziomami od 0 do 5 i przy każdym nabiciu poziomu dostajemy jakieś wzmocnienie typu pomniejszony hitbox, dłuższy deathbomb, autocollect, itp. Pasek powoli spada sam, przy śmierci usuwa się jego część. Po osiągnięciu lvl5 tracimy bonusy, pasek się opróznia a my dostajemy fragment życia oraz bomby. Point of collection działa tylko od lvl1.
Fabuła:
Na szczycie obok Świątyni Moriya znikąd pojawia się gigantycznie drzewo sięgające nieba, powodując wrzawę w okolicy. Reimu i Marisa odwiedziły Kanako, żądając wyjaśnień, a ta odparła że sprowadziła je ze Świata Zewnętrznego jako symbol nadchodzącej rewolucji energetycznej. Nazwały to drzewo Doumeijuu - drzewo kierujące życiem, a wewnątrz niego rezydowało bóstwo ceniące technologiczną innowację, które miało być kontrolerem energii. Niestety, Kanako i Sanae nie zdążyły jej przedstawić, gdyż nagle zniknęła, a z korony uderzyła ich i powaliła na kolana niewidzialna energia. Gdy spojrzały w niebo, zobaczyły że chmury zniekształciły się, a szczyt drzewa zaczął świecić lekkim światłem.
Sanae i Kanako po chwili namysłu ruszyły w stronę korony nie zostawiając po sobie więcej wyjaśnień. Obie bohaterki porwały znajdujące się tam inne dziewczyny by mieć szanse w starciu ze źródłem tej energii - Utsuho, która była w podziemnym gejzerze nieopodal i Byakuren, która przyleciała obejrzeć drzewo po przeczytaniu gazety, i ruszyły śladem boginek, zostawiając za sobą jedynie zaskoczoną Suwako.
Postacie:
W grze po dowolnym 1cc odblokowuje się Hidden Mode, które możemy wybrać wciskając lewo/prawo przy wyborze trudności. W tym trybie wrogowie na planszy ciskają w nas pociskami zemsty w momencie zestrzelenia, a bossowie zamiast spellcardów mają jeden pasek życia i zmieniające się kolejno wzory, dość okrutne w porównaniu z normalnymi - krótko mówiąc tryb hołdujący danmaku firmy CAVE. Co więcej, pasek Skill Tree leci teraz od poziomu 0 do 7:
Download:
https://mega.co.nz/#!95ImVSKZ!JRj-LoFQFIi4up349UrbWWZWDLJ5dr33iCYU7Hgupuk
https://www.dropbox.com/s/9ka47xvgqjahn7l/Mystical%20Power%20Plant%20v1.00d%20ENG.zip
https://www.mediafire.com/?a8nhnk12igu4vq8 - Soundtrack
Może wymagać ustawienia języka systemu na japoński tudzież uruchomienia przez applocale:
http://alcahest.perso.sfr.fr/perso/apploc/applocale.html
Efekty specjalne są dość solidne, więc na starszych kompach może lagować. W razie potrzeby polecam ustawienie Effect Cut w opcjach gry na 3 - usunie to większość zbędnych fajerwerków a gra nadal będzie wyglądać ładnie. Jakby nie pomogło to w config.exe można ustawić pomijanie klatek (1/2 czy 1/3), a już w ostateczności ustawić w opcjach gry Effect Cut na 4 (usuwa wszystkie tła).
Dla mniej zaawansowanych graczy niegłupim pomysłem byłoby też ustawienie ilości początkowych życ na maksa (4) i odpalenie sobie gry najpierw na easy by zaznajomić się z grą, bo w porównaniu do oficjalnych raczej się nie pieści z graczem :V.
Temat na MotK: http://www.shrinemaiden.org/forum/index.php/topic,14561.0.html
W grze jak w IN sterujemy drużynami: Reimu+Okuu, Marisa+Byakuren albo Sanae+Kanako, z wyborem, która z nich ma iść na unfocus a która na focus, mamy więc 6 różnych opcji, każda z innym strzałem i dwiema róznymi bombami.
Spoiler (pokaż/ukryj)
Mechanika gry:
Głównym sposobem na zbieranie zasobów jest łapanie wypadających z wielu wrogów kamieni z liściem aby napełnić pasek w lewym dolnym rogu. Zbieranie liści leveluje naszą drużynę poziomami od 0 do 5 i przy każdym nabiciu poziomu dostajemy jakieś wzmocnienie typu pomniejszony hitbox, dłuższy deathbomb, autocollect, itp. Pasek powoli spada sam, przy śmierci usuwa się jego część. Po osiągnięciu lvl5 tracimy bonusy, pasek się opróznia a my dostajemy fragment życia oraz bomby. Point of collection działa tylko od lvl1.
Bonusy
Fabuła:
Na szczycie obok Świątyni Moriya znikąd pojawia się gigantycznie drzewo sięgające nieba, powodując wrzawę w okolicy. Reimu i Marisa odwiedziły Kanako, żądając wyjaśnień, a ta odparła że sprowadziła je ze Świata Zewnętrznego jako symbol nadchodzącej rewolucji energetycznej. Nazwały to drzewo Doumeijuu - drzewo kierujące życiem, a wewnątrz niego rezydowało bóstwo ceniące technologiczną innowację, które miało być kontrolerem energii. Niestety, Kanako i Sanae nie zdążyły jej przedstawić, gdyż nagle zniknęła, a z korony uderzyła ich i powaliła na kolana niewidzialna energia. Gdy spojrzały w niebo, zobaczyły że chmury zniekształciły się, a szczyt drzewa zaczął świecić lekkim światłem.
Sanae i Kanako po chwili namysłu ruszyły w stronę korony nie zostawiając po sobie więcej wyjaśnień. Obie bohaterki porwały znajdujące się tam inne dziewczyny by mieć szanse w starciu ze źródłem tej energii - Utsuho, która była w podziemnym gejzerze nieopodal i Byakuren, która przyleciała obejrzeć drzewo po przeczytaniu gazety, i ruszyły śladem boginek, zostawiając za sobą jedynie zaskoczoną Suwako.
Postacie:
Spoiler (pokaż/ukryj)
W grze po dowolnym 1cc odblokowuje się Hidden Mode, które możemy wybrać wciskając lewo/prawo przy wyborze trudności. W tym trybie wrogowie na planszy ciskają w nas pociskami zemsty w momencie zestrzelenia, a bossowie zamiast spellcardów mają jeden pasek życia i zmieniające się kolejno wzory, dość okrutne w porównaniu z normalnymi - krótko mówiąc tryb hołdujący danmaku firmy CAVE. Co więcej, pasek Skill Tree leci teraz od poziomu 0 do 7:
Spoiler (pokaż/ukryj)
Download:
https://mega.co.nz/#!95ImVSKZ!JRj-LoFQFIi4up349UrbWWZWDLJ5dr33iCYU7Hgupuk
https://www.dropbox.com/s/9ka47xvgqjahn7l/Mystical%20Power%20Plant%20v1.00d%20ENG.zip
https://www.mediafire.com/?a8nhnk12igu4vq8 - Soundtrack
Może wymagać ustawienia języka systemu na japoński tudzież uruchomienia przez applocale:
http://alcahest.perso.sfr.fr/perso/apploc/applocale.html
Efekty specjalne są dość solidne, więc na starszych kompach może lagować. W razie potrzeby polecam ustawienie Effect Cut w opcjach gry na 3 - usunie to większość zbędnych fajerwerków a gra nadal będzie wyglądać ładnie. Jakby nie pomogło to w config.exe można ustawić pomijanie klatek (1/2 czy 1/3), a już w ostateczności ustawić w opcjach gry Effect Cut na 4 (usuwa wszystkie tła).
Dla mniej zaawansowanych graczy niegłupim pomysłem byłoby też ustawienie ilości początkowych życ na maksa (4) i odpalenie sobie gry najpierw na easy by zaznajomić się z grą, bo w porównaniu do oficjalnych raczej się nie pieści z graczem :V.
Temat na MotK: http://www.shrinemaiden.org/forum/index.php/topic,14561.0.html
Video 1cc Lunatic
19
Przeglądając ostatnio odmęty Jutube natrafiłem na ciekawe znalezisko. Osobnik znany jako h5nc zabawił się odrobinę kodem PoFV i w konsekwencji stworzył własną mini-wersję, rozszerzoną o kilka postaci, mianowicie w pełni grywalne (z własnymi scope, spellcardami, itp.): Alice, Remilię, Yuyuko, Yukari, Sanae oraz Hatate, oraz dwie alternatywne opcje strzału dla Reimu i Marisy. Dorzucił też odpowiednie plansze oraz tematy muzyczne dla dodanych postaci (oraz Maiden's Capriccio ~ Dream Battle i Love-colored Master Spark).
Całość ma dostępny jedynie match mode w konfiguracjach player VS player oraz player VS AI oraz możliwość zapisywania replayów. Jeden poziom trudności jest ustawiony na stałe i jest raczej szalony.
Całość z Ignacym uploadneliśmy jako ciekawostkę przyrodniczą z okazji rozpoczętego turnieju w PoFV oraz jako swoisty dowód na to, że PoFV ma od groma potencjału pod ewentualne rozszerzenie typu UNL. Enjoy.
Mediafire: Part 1 Part 2 Part 3 Part 4 (połączyć 7zipem lub HJSplitem)
Serwer Ignacego: Klik (ewentualnie klik)
Przykładowe video:
Całość ma dostępny jedynie match mode w konfiguracjach player VS player oraz player VS AI oraz możliwość zapisywania replayów. Jeden poziom trudności jest ustawiony na stałe i jest raczej szalony.
Całość z Ignacym uploadneliśmy jako ciekawostkę przyrodniczą z okazji rozpoczętego turnieju w PoFV oraz jako swoisty dowód na to, że PoFV ma od groma potencjału pod ewentualne rozszerzenie typu UNL. Enjoy.
Mediafire: Part 1 Part 2 Part 3 Part 4 (połączyć 7zipem lub HJSplitem)
Serwer Ignacego: Klik (ewentualnie klik)
Przykładowe video:
Spoiler (pokaż/ukryj)
20
Osądzone: KOMACHI ONOZUKA, BYAKUREN HIJIRI, DAIYOUSEI, EIRIN YAGOKORO, KAGUYA HOURAISAN, CHEN, YUYUKO SAIGYOUJI, SANAE KOCHIYA, MYSTIA LORELEI, SUWAKO MORIYA, ALICE MARGATROID, MINAMITSU MURASA, MEDICINE MELANCHOLY, REISEN UDONGEIN INABA, YUUKA KAZAMI, NUE HOUJUU, HONG MEILING, REIMU HAKUREI, REMILIA SCARLET, WRIGGLE NIGHTBUG, CIRNO, YUKARI YAKUMO, YOUMU KONPAKU, EIKI SHIKI, SAKUYA IZAYOI, MARISA KIRISAME, ORIKO KANEKAWA, RUMIA
Tak jak obiecałem, oto kolejna atencyjna nić mojego autorstwa. W tym temacie kolejno rzucane będą losowo wybrane imiona bohaterek z uniwersum Touhou Project po to, byście w miarę możliwościpożarli wypowiedzieli się, co o nich sądzicie w jak najszerszym znaczeniu i powymieniali opinie i ewentualnie argumenty za i przeciw waszej sympatii do danej loli.
01. KOMACHI ONOZUKA
No więc przechodząc do rzeczy, panna Komachi. Niby nie ma żadnych od razu przykuwających oko cech typu skrzydła Flandre czy królicze uszy Reisen, ale paradoksalnie to tylko dodaje jej głębii - dla osoby spotkanej po raz pierwszy będzie to shinigami szukająca miejsca do opieprzania się i wymówek od roboty. Jednak jej drugi nawyk (który to pewnie podłapałą od szefowej) - okazjonalne prawienie lektur na temat życia po śmierci czy charakterów zdradza jej błyskotliwość.
Otóż panna Onozuka gdy już się przyłoży to potrafi pokazać dlaczego należy respektować śmierć, co widać najlepiej w SWR, gdy odkłada rolę przewoźnika przez rzekę Sanzu by dać ubijającej duchy Tenshi stare dobre naprostowanie. Z racji tego staje się dla mnie znacznie bardziej intrygującą postacią ze swoistym drugim dnem - nie będzie latała za tobą z kosą byś się jej bał, a zamiast tego utnie sobie z tobą pogawędke by mieć pretekst się poopierdalać, dopóki nie trzeba zabrać się do roboty. Może nie najszlachetniejsze, ale wyjebanizm, cieszenie się z życia (śmierci?), a także szczerość wraz z nie przejmowaniem się opinią u innych i nie marnowanie energii jakoś mocno mi imponują xD. Jak już kiedyś wspomniałem, ciąglę kojarzy mi się to z moim ulubionym shonenowym bohaterem z nieśmiertelnej serii o grupce młodzieńców pragnących zostać Królem Szamanów.
A jej wygląd... kolor włosów przeciętny, ale kitki i koraliki się wyróżniają, strój taki sobie, ale w aparycji z całą pewnością od stóp do głowy nic jej nie brakuje, więc czemu miałbym tego nie docenić xD? No i styl walki gromkie punkty za oryginalność, bo kto normalny zaadaptowałby kosę, duchy, monety i łódkę jako bronie?
+Świetna uroda, nawet na zunartach
+Nietypowy styl walki
+Głębia charakteru
+Świetne podejście do życia
-Mało imponujący strój i fryz.
Werdykt: 9/10
Notka: Pierwsze losowanie odbyło się wśród postaci z kanonu z gier pod windows. Ze względu na różnice pod względem gęstości materiału kanonicznego między platformami i nieraz skąpej ilości tegoż w pralkowych grach, a co za tym idzie, niższej popularności chciałbym spytać się was o opinię czy chcecie bym je także uwzględnił?
Tak jak obiecałem, oto kolejna atencyjna nić mojego autorstwa. W tym temacie kolejno rzucane będą losowo wybrane imiona bohaterek z uniwersum Touhou Project po to, byście w miarę możliwości
01. KOMACHI ONOZUKA
Cytat: Zasady
-Znajomość kanonu niewymagana, piszemy o osobistych odczuciach do danej postaci. Każdy z nas ma listę faworytek i antyfaworytek i wie, za co je lubi, dlatego nie narzucam ram typu charakter, wygląd, karty zaklęć czy rasa.
-Dla wzmocnienia swojej opinii można dodać ocenę numeryczną czy wypunktować listę wad i zalet, jak wam się chce.
-Nie trzeba bynajmniej owijać opinii do których mamy prawo w bawełnę ze względu na innych uczestników, choć wskazane byłoby uznać, że inna osoba może mieć odmienne zdanie. Szczerość opinii i dyskusja z polemiką bardzo mile widziana...
-...Aczkolwiek upraszałoby się o możliwe powstrzymanie od ataków ad persona, inaczej nie mogę odpowiadać za poparzenia w wyniku ewentualnej interwencji sił wyższych♥.
No więc przechodząc do rzeczy, panna Komachi. Niby nie ma żadnych od razu przykuwających oko cech typu skrzydła Flandre czy królicze uszy Reisen, ale paradoksalnie to tylko dodaje jej głębii - dla osoby spotkanej po raz pierwszy będzie to shinigami szukająca miejsca do opieprzania się i wymówek od roboty. Jednak jej drugi nawyk (który to pewnie podłapałą od szefowej) - okazjonalne prawienie lektur na temat życia po śmierci czy charakterów zdradza jej błyskotliwość.
Otóż panna Onozuka gdy już się przyłoży to potrafi pokazać dlaczego należy respektować śmierć, co widać najlepiej w SWR, gdy odkłada rolę przewoźnika przez rzekę Sanzu by dać ubijającej duchy Tenshi stare dobre naprostowanie. Z racji tego staje się dla mnie znacznie bardziej intrygującą postacią ze swoistym drugim dnem - nie będzie latała za tobą z kosą byś się jej bał, a zamiast tego utnie sobie z tobą pogawędke by mieć pretekst się poopierdalać, dopóki nie trzeba zabrać się do roboty. Może nie najszlachetniejsze, ale wyjebanizm, cieszenie się z życia (śmierci?), a także szczerość wraz z nie przejmowaniem się opinią u innych i nie marnowanie energii jakoś mocno mi imponują xD. Jak już kiedyś wspomniałem, ciąglę kojarzy mi się to z moim ulubionym shonenowym bohaterem z nieśmiertelnej serii o grupce młodzieńców pragnących zostać Królem Szamanów.
A jej wygląd... kolor włosów przeciętny, ale kitki i koraliki się wyróżniają, strój taki sobie, ale w aparycji z całą pewnością od stóp do głowy nic jej nie brakuje, więc czemu miałbym tego nie docenić xD? No i styl walki gromkie punkty za oryginalność, bo kto normalny zaadaptowałby kosę, duchy, monety i łódkę jako bronie?
+Świetna uroda, nawet na zunartach
+Nietypowy styl walki
+Głębia charakteru
+Świetne podejście do życia
-Mało imponujący strój i fryz.
Werdykt: 9/10
Notka: Pierwsze losowanie odbyło się wśród postaci z kanonu z gier pod windows. Ze względu na różnice pod względem gęstości materiału kanonicznego między platformami i nieraz skąpej ilości tegoż w pralkowych grach, a co za tym idzie, niższej popularności chciałbym spytać się was o opinię czy chcecie bym je także uwzględnił?
21
Tematy, które już wystąpiły: ULUBIONY TYP STRZAŁU, ULUBIONY TEMAT MUZYCZNY MARISY, ULUBIONY / ZNIENAWIDZONY EXTRA BOSS, ULUBIONE / ZNIELUBIONE FRAKCJE W TOUHOU, ULUBIONY TEMAT MUZYCZNY W BIJATYKACH, ULUBIONA BOMBA, CO POPRAWIŁ(A)BYŚ W NAST. CZĘŚCIACH?, NAJŁADNIEJSZY STRÓJ W TOUHOU, NAJŁADNIEJSZY PORTRET Z BIJATYK, ARCYWRÓG, ULUBIONY TYTUŁ POSTACI, ULUBIONA ŚMIESZNA CZAPKA / AKCESORIUM NA GŁOWIE, ULUBIONY WZÓR / KARTA ZAKLĘĆ, NAJLEPSZY FINAL BOSS THEME, NAJLEPSZY TEMAT MUZYCZNY Z PODD, ULUBIONY TRIK NA STAGE 4, ULUBIONA POSTAĆ Z PC-98, ULUBIONY MEM, ULUBIONA MOC, ULUBIONY FINAL STAGE THEME, ULUBIONY TEMAT PRZEDOSTATNIEGO BOSSA, ULUBIONY MAGICZNY SYMBOL, ULUBIONE / NIELUBIANE EXTRA STAGE, ULUBIONE LOKACJE, ULUBIONA LUDZKA POSTAĆ, ULUBIONY STAGE 1 THEME, ULUBIONY BOSS 1 THEME, NAJLEPSZE/NAJGORSZE POSTACI - WYGLĄD, NAJLEPSZE/NAJGORSZE POSTACI - CHARAKTER, NAJLEPSZY TEMAT MUZYCZNY Z ROZMOWY, ULUBIONA GRA, NAJLEPSZY/GORSZY T. MUZYCZNY 4 BOSSA, ULUBIONE TRACKI Z DOLLS IN PSEUDO PARADISE, ULUBIONY OVERDRIVE W TD, ULUBIONY LAST WORD W IN, ULUBIONY STAGE 4 THEME, ULUBIONE / ZNIENAWIDZONE POCISKI, ULUBIONY TEMAT MUZYCZNY REIMU, ULUBIONE TŁO NA PLANSZY, NAJLEPSZY TEMAT MUZYCZNY W PoFV, ULUBIONA WALKA - GAMEPLAY, EFEKTOWNOŚĆ, ULUBIONY TEMAT MUZYCZNY EXTRA STAGE, ULUBIONY TEMAT MUZYCZNY GŁÓWNEGO MENU, ULUBIONA POSTAĆ W BIJATYKACH, NAJLEPSZA / NAJGORSZA FRYZURA, ULUBIONA FABUŁA, ULUBIONY TEMAT MUZYCZNY STAGE 3, ULUBIONY FINAŁOWY ATAK GRY - DANMAKU, BIJATYKI, ULUBIONA KARTA ZAKLĘĆ - ESTETYKA, NAJSEKSOWNIEJSZA POSTAĆ, ULUBIONA PARA, ULUBIONY / NIELUBIANY TEMAT EX-BOSSA, REIMU CZY MARISA I DLACZEGO, ULUBIONA GRA - SOUNDTRACK, ULUBIONY STAGE 5 THEME, ULUBIONA LOKACJA Z BIJATYK, ULUBIONY STAGE 2 THEME, ULUBIONY FANART, ULUBIONY TEMAT MUZYCZNY Z NAPISÓW KOŃCOWYCH, ULUBIONA PV, ULUBIONY TEMAT MUZYCZNY 3 BOSSA, ULUBIONY TEMAT MUZYCZNY 2 BOSSA, ULUBIONA POSTAĆ W POFV
W ramach reanimacji forum i aktywności okołotołhołowej postanowiłembezwstydnie zerźnąć pomysł zainspirować sie tematem z MotK. Będę starał się codziennie bądź minimalnie rzadziej rzucać temat z cyklu "ulubiony / znienawidzony XYZ". A więc:
01. ULUBIONY TYP STRZAŁU
Nie musicie wymieniać tylko jednego, ale wybranie tego najulubieńszego i choćby zdanie uzasadnienia byłoby wskazane.
Moim faworytem dość zdecydowanie będzie Yukari solo z INki. Porządna opcja na planszę jeśli nie stoisz za bardzo w miejscu dzięki temu że Ran odwala robotę, a na bossów idealna siła Apparition Needle z Ran oraz ciągłę obrażenia od niej nawet jak puścisz focus (w przeciwieństwie do Border Team). Bomba tylko przeciętna.
Następnie walnąłbym UFO Sanae-chan B. Genialny rozrzut Cobalt Spread i potężna żabia atomówka, plus niezłe obrażenia ogólnie i morderstwo z bliska. Nadmienie jeszcze Sakujan B z PCB za 4 bomby, świetny zasięg Misdirection i Power Direction, dodatkowo powiększany przy ruszaniu, idealną siłę i masowy score za bombę. Wasze propozycje?
W ramach reanimacji forum i aktywności okołotołhołowej postanowiłem
01. ULUBIONY TYP STRZAŁU
Nie musicie wymieniać tylko jednego, ale wybranie tego najulubieńszego i choćby zdanie uzasadnienia byłoby wskazane.
Moim faworytem dość zdecydowanie będzie Yukari solo z INki. Porządna opcja na planszę jeśli nie stoisz za bardzo w miejscu dzięki temu że Ran odwala robotę, a na bossów idealna siła Apparition Needle z Ran oraz ciągłę obrażenia od niej nawet jak puścisz focus (w przeciwieństwie do Border Team). Bomba tylko przeciętna.
Następnie walnąłbym UFO Sanae-chan B. Genialny rozrzut Cobalt Spread i potężna żabia atomówka, plus niezłe obrażenia ogólnie i morderstwo z bliska. Nadmienie jeszcze Sakujan B z PCB za 4 bomby, świetny zasięg Misdirection i Power Direction, dodatkowo powiększany przy ruszaniu, idealną siłę i masowy score za bombę. Wasze propozycje?
22
W celu zaznajomienia szerszego luda z tajnikami tej jakże głębokiej gry postanowiliśmy z genialnym pod tym względem Mr. DżejSiDi skompilować całą naszą i znalezioną wiedzę w zrozumiałej formie. A zatem, bez dłuższego ociągania, przedstawiamy:
Przewodnik do Hisoutensoku aka Unthinkable Natural Law ( UNL )
By JCD & Critz
obrazki pobrane ze strony: http://www.thfnn.com/guides/?id=5
wersja 1.0
Komentarze i sugestie wielce mile widziane. Mamy nadzieję, że praca wam się spodoba i że niedługo zasili bazę danych touhou.pl
1. Jak zacząć?
wszystkie ew. niezrozumiałe pojęcia będą wytłumaczone w dalszej części przewodnika
2. Mechanika
3. Zaawansowane techniki
4. Taktyka
5. Informacje dodatkowe
Przewodnik do Hisoutensoku aka Unthinkable Natural Law ( UNL )
By JCD & Critz
obrazki pobrane ze strony: http://www.thfnn.com/guides/?id=5
wersja 1.0
Komentarze i sugestie wielce mile widziane. Mamy nadzieję, że praca wam się spodoba i że niedługo zasili bazę danych touhou.pl
1. Jak zacząć?
wszystkie ew. niezrozumiałe pojęcia będą wytłumaczone w dalszej części przewodnika
Odblokowywanie postaci/kart
Gra przez internet
Opcje w Menu/tryby gry
Co mamy na ekranie?
2. Mechanika
Sterowanie
Poruszanie się
Obrona
Atak
Spellcardy & skille
3. Zaawansowane techniki
Border Escape (BE)
Land cancel
Reset
4. Taktyka
Przykładowe taktyki
Garść porad
Desynch
Mody/dodatki do gry
Przydatne linki
23
(Jeśli jest lepszy dział do tego, to przepraszam i proszę o przeniesienie.)
Gra jest doujinową platformówką 2d hołdującą klasycznym grom spod znaku Mega Mana z elementami Castlevanii. Technicznie jest ona klonem tego pierwszego, jednak posiada ona urocze mangowe dziewczyny jako postaci, piękne tła z nieco renesansową stylistyką i różnorodną, wyjątkowo wpadającą w ucho muzykę, a także zaskakująco dobrze zakreślone charaktery postaci i historię (z faktycznym plot twistem) jak na oldschoolowego platformera.
Gierka jest dość wymagająca pod względem poziomu trudności, lecz nic czego nie da się przejść. Główną bohaterką jest Spiritia "Tia" Rosenburg, dziarska blondynka zmuszona walczyć z rebelią swoich dawnych przyjaciółek z imperialnej organizacji magów - RKS. Kontrolujemy ją dokładnie tak samo jak Mega Manem - możemy skakać, strzelać pociskami naprzód, ładować silniejszy strzał, robić szybki wślizg wciskając dół i skok jednocześnie, oraz co najciekawsze używać specjalnych broni bossów po ich pokonaniu, za pomocą których można ułatwić sobie drogę i wykorzystać słabości bossów. Jest też tryb Rosenkreuzstilette Grollschwert, gdzie kontrolujemy wojowniczą Grollą Seyfarth, która walczy jedynie z bliska za pomocą szybkich i ładowanych cięć mieczem, a także może biec i wspinać się po ścianach - zupełnie jak Zero z serii Mega Man X oraz Zero.
Kolejność pokonywanych plansz jest pozostawiona naszemu wyborowi, przez co możemy każdą z nich zostawić na później i przejść już po zdobyciu potężniejszego arsenału. Grę można kontynuować za pomocą wpisywania krótkich haseł otrzymywanych po każdym poziomie. Można także zapisywać replaye aby np. pochwalić się speedrunami.
RKS posiada patch zmieniający język na angielski, lecz występuje w niej bardzo dużo niemieckiego tekstu, włącznie nawet z nazwami broni (zapewne by brzmiały bardziej egzotycznie). Klimat mangowo-fantasy utrzymywany jest przez dokładne i bardzo miłe dla oka postaci (jak miotająca bombami Zorne, przywołująca trujący deszcz Liebea czy zatrzymująca czas i rzucająca nożami w nas a la Dio Brando Sichte), dopracowaną grafikę 2d, przyjemną dla uszu muzykę od syntezatorowej aż po rock i metal, a nawet smaczki w rodzaju obrazków nawiązujących do oldschoolowych gier po każdym game over.
Podsumowując, jeśli jesteś fanem Mega Mana, a tym bardziej jeśli nie jesteś, a lubisz platformówki 2d w stylu anime, to warto dać tej grze szansę na spalenie nieco godzin z życiorysu w zamian za godną, oldschoolową i wymagającą zręczności zabawę. Nie zawiedziesz się.
Wiki: http://rks.wikia.com/wiki/Rosenkreuzstilette_Wiki
Angielski patch: http://www.darksidetranslations.com/index.php?page=projects&project=rks
Kod do trybu Grollschwert: Wpisywać od razu po uruchomieniu gry, na ekranie z napisem [erka:es].
Uwaga: Grę najlepiej rozpocząć od prologu, który jest dodatkową planszą wprowadzającą i grać story mode, gdyż arcade mode to to samo, lecz bez scenek. Jeśli jednak chcemy grać w Grollschwert, to przed ukończeniem gry Tią radziłbym grać na arcade mode, gdyż inaczej dostaniemy sporym spoilerem w twarz.
Przykładowe video:
RosenkreuzStilette: Stage 6 - Grolla Seyfarth
RosenKreuzStilette - Grolla Mode 1 Life Clear - Part 1 of 6
Gra jest doujinową platformówką 2d hołdującą klasycznym grom spod znaku Mega Mana z elementami Castlevanii. Technicznie jest ona klonem tego pierwszego, jednak posiada ona urocze mangowe dziewczyny jako postaci, piękne tła z nieco renesansową stylistyką i różnorodną, wyjątkowo wpadającą w ucho muzykę, a także zaskakująco dobrze zakreślone charaktery postaci i historię (z faktycznym plot twistem) jak na oldschoolowego platformera.
Gierka jest dość wymagająca pod względem poziomu trudności, lecz nic czego nie da się przejść. Główną bohaterką jest Spiritia "Tia" Rosenburg, dziarska blondynka zmuszona walczyć z rebelią swoich dawnych przyjaciółek z imperialnej organizacji magów - RKS. Kontrolujemy ją dokładnie tak samo jak Mega Manem - możemy skakać, strzelać pociskami naprzód, ładować silniejszy strzał, robić szybki wślizg wciskając dół i skok jednocześnie, oraz co najciekawsze używać specjalnych broni bossów po ich pokonaniu, za pomocą których można ułatwić sobie drogę i wykorzystać słabości bossów. Jest też tryb Rosenkreuzstilette Grollschwert, gdzie kontrolujemy wojowniczą Grollą Seyfarth, która walczy jedynie z bliska za pomocą szybkich i ładowanych cięć mieczem, a także może biec i wspinać się po ścianach - zupełnie jak Zero z serii Mega Man X oraz Zero.
Kolejność pokonywanych plansz jest pozostawiona naszemu wyborowi, przez co możemy każdą z nich zostawić na później i przejść już po zdobyciu potężniejszego arsenału. Grę można kontynuować za pomocą wpisywania krótkich haseł otrzymywanych po każdym poziomie. Można także zapisywać replaye aby np. pochwalić się speedrunami.
RKS posiada patch zmieniający język na angielski, lecz występuje w niej bardzo dużo niemieckiego tekstu, włącznie nawet z nazwami broni (zapewne by brzmiały bardziej egzotycznie). Klimat mangowo-fantasy utrzymywany jest przez dokładne i bardzo miłe dla oka postaci (jak miotająca bombami Zorne, przywołująca trujący deszcz Liebea czy zatrzymująca czas i rzucająca nożami w nas a la Dio Brando Sichte), dopracowaną grafikę 2d, przyjemną dla uszu muzykę od syntezatorowej aż po rock i metal, a nawet smaczki w rodzaju obrazków nawiązujących do oldschoolowych gier po każdym game over.
Podsumowując, jeśli jesteś fanem Mega Mana, a tym bardziej jeśli nie jesteś, a lubisz platformówki 2d w stylu anime, to warto dać tej grze szansę na spalenie nieco godzin z życiorysu w zamian za godną, oldschoolową i wymagającą zręczności zabawę. Nie zawiedziesz się.
Wiki: http://rks.wikia.com/wiki/Rosenkreuzstilette_Wiki
Angielski patch: http://www.darksidetranslations.com/index.php?page=projects&project=rks
Kod do trybu Grollschwert:
Cytuj
Lewo, Prawo, Zmiana broni w prawo, Zmiana broni w lewo.
Uwaga: Grę najlepiej rozpocząć od prologu, który jest dodatkową planszą wprowadzającą i grać story mode, gdyż arcade mode to to samo, lecz bez scenek. Jeśli jednak chcemy grać w Grollschwert, to przed ukończeniem gry Tią radziłbym grać na arcade mode, gdyż inaczej dostaniemy sporym spoilerem w twarz.
Przykładowe video:
RosenkreuzStilette: Stage 6 - Grolla Seyfarth
RosenKreuzStilette - Grolla Mode 1 Life Clear - Part 1 of 6