Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo włączona (prosimy także o kontakt na IRC) ...

Temat: ZUNart (Przeczytany 45604 razy) poprzedni temat - następny temat

0 Użytkownicy i 1 Gość przegląda ten temat.
ZUNart
W tym temacie możecie dyskutować o artystyczno-rysunkowym dorobku ZUN'a , czyli stworzonym przez niego unikalnym i niepowtarzalnym stylu , zwanym potocznie " ZUN'art " .
Czy ZUN powinien zmienić swój styl czy zachować obecny , co czyni jego styl takim wyjątkowym i dlaczego są tak skrajne opinie na jego temat ?
- Na te wiele innych pytań będziecie mogli odpowiedzieć w tym dziale .
Temat ten założyłem też w celu uniknięcia dalszych dyskusji związanych z tym tematem w innych działach .
Wszelkie opinie są mile widziane , aczkolwiek prosił bym aby obyło się bez wulgaryzmów czy obrażania innych użytkowników ^^; .

Odp: ZUNart
Odpowiedź #1
*random*
Imo najlepsze grafiki zrobił do UFO. W TD co prawda trzyma poziom technicznie i tak dalej, jednak to już nie to samo (wyjątek to chyba Youmu i Tojiko xD).
W EoSD wszyscy za bardzo wyglądają jak kluski.
I jak dla mnie mimo wszystko po tych 15 latach rysowania małych dziewczynek powinien mieć moim zdaniem znacznie większy progres niż ma. Chociaż fakt, że już nie chowa rąk w ubraniach jak wsześniej można uznać za postęp.

Losowa sygnatura tak bardzo losowa.

  • HERUBIM
  • [*]
  • Hakugyokuro Guard
Odp: ZUNart
Odpowiedź #2
Zunarty są zaje iste i maja swoj niepowtarzalny klimat

  • Ignuss
  • [*]
Odp: ZUNart
Odpowiedź #3
Mnie tam się podobają. Może nie wyglądają jakoś super idealnie i w ogóle, ale jak powiedział Heru - mają klimat. Nie muszą wyglądać świetnie, żeby były świetne. (Popieprzone, ale jak ktoś nie rozumie, niech mu wystarczy, że mnie się podobają.)

  • remiria
  • [*]
Odp: ZUNart
Odpowiedź #4
kiedyś były dla mnie obrzydliwe, ale im dłużej patrzę robią się śliczniejsze.

Odp: ZUNart
Odpowiedź #5
może ZUNarty są jakie są, ale
Mnie tam się podobają. Może nie wyglądają jakoś super idealnie i w ogóle, ale jak powiedział Heru - mają klimat. Nie muszą wyglądać świetnie, żeby były świetne. (Popieprzone, ale jak ktoś nie rozumie, niech mu wystarczy, że mnie się podobają.)
:3

Odp: ZUNart
Odpowiedź #6
IMO siłą ZUNartów nie jest to, jak ładnie i jaką techniką są one narysowane, lecz styl projektowania postaci - konkretne połączenia dziewczynek, sukieneczek, czapeczek.

Odp: ZUNart
Odpowiedź #7
Nie żebym ja jakimś oldfagiem był, ale z tego co widzę, to ZUN ma najzwyczajniej regres. Za czasów tworzenia gier na PC-98 lepiej rysował.

В бой, защитники Монолита! В бой! Отомстим за падших братьев наших!

  • Neetalia
  • [*]
Odp: ZUNart
Odpowiedź #8
Po pierwsze, zgodzę się z remi, że im dłużej się patrzy, tym ładniejsze, ale tak nawiasem mówiąc, to w TD wyglądają gorzej. Niby jest postęp i lepiej narysowane, ale to jakoś tak już nie to samo. Nawet UFO ma lepsze, chociaż do nich też miłością nie pałam... Pozostaję do jedenastki w klimacie, później jest gorzej.

Odp: ZUNart
Odpowiedź #9
PCB arty == best arty.
Najgorsze były bodaj w IN, reszta to tak różnie. Zwykle najbrzydziej wychodzą mu postacie grywalne, wyjątek - EoSD i chwalebne, wyżej wspomniane PCB (Marisa bez kapelusza... all of my HHHHNNNGGGG).

Najśmieszniejsze jest to, że (bijcie mnie, nie mam oka grafika, więc może to tylko taka opinia wynikająca z ignorancji) nie widzę w jego grafikach żadnego stylu. To znaczy: żadnego wspólnego pierwiastka, po którym mógłbym, patrząc na jakiś obrazek, poznać - nie wiedząc, kto go rysowal ani skąd ów obrazek pochodzi - że: oho, rysował go ZUN. WYJĄTEK: grafiki z dialogów końcowych. One akurat są bardzo charakterystyczne.

Mówię tu teraz tylko o grach na windę, póki co widziałem zbyt mało grafik z Touhou na pralkę, by wydać jednoznaczną opinię.

  • Nashi
  • [*]
Odp: ZUNart
Odpowiedź #10
Cytuj
żadnego wspólnego pierwiastka
twarze, styl rysowania oczu?

Odp: ZUNart
Odpowiedź #11
Cytuj
żadnego wspólnego pierwiastka
twarze, styl rysowania oczu?

Nah.

  • HERUBIM
  • [*]
  • Hakugyokuro Guard
Odp: ZUNart
Odpowiedź #12
Nie żebym ja jakimś oldfagiem był, ale z tego co widzę, to ZUN ma najzwyczajniej regres. Za czasów tworzenia gier na PC-98 lepiej rysował.
Brofist
Reimu PC98 - Best Reimu

  • Roxiee
  • [*]
Odp: ZUNart
Odpowiedź #13
Moim zdaniem facet nie jest regularnym rysownikiem, rysuje chyba tylko przy okazji projektowania postaci do gry i w dodatku mam wrażenie, że nie robi żadnych wstępnych szkiców, tylko od razu wali całą postać i wstawia ją w grę x'D
Podoba mi się natomiast często sposób, w jaki zestawia kolory.

Ale i tak jestem kanon nazi.

Odp: ZUNart
Odpowiedź #14
ja tam nie jestem fanem pikseli, więc PC98 > Windows dla mnie odpada; co do samego ZUNa to owszem, nie jest on regularnym rysownikiem, i właśnie dlatego można stwierdzić, że przy takim stanie rzeczy należą mu się pochwały co do jego rysunków (pomijając juz oprawę graficzną całej gry czyli np. tła - tutaj, za niektóre stage należą mu się brawa; nie wiem - dla mnie choćby 1 stage w SA czy 4 stage w TD idealnie oddaje klimat); zwłaszcza, że zauważalny jest progres windowsowy - od EoSD postacie są żywsze i wiarygodniejsze wizualnie (pomijając SA...bez komentarza dla Marisy czy Satori)...najbardziej podobały mi się rysunki w UFO (Byakuren, Shou) i TD (Seiga, Toyosatomimi, Futo...Yuyuko pominę ^^'); można też zauważyć, że postacie są coraz żywsze, ZUN wykracza poza stateczność z pierwszych odsłon; no i PoFV, która zasługuje na osobny komentarz, ze względu np. na postać Reimu, której przedstawienie jest na tyle...oryginalne, że można by dywagować dniami i nocami; ze swojej strony mogę powiedzieć, że lubię styl postaci w PoFV, aczkolwiek nie chciałbym zobaczyć go w następnej jakiejś odsłonie, i nie dlatego, że Cirno osiwiała, po prostu bis repetia non placent...