Odp: Touhou 15.5: 東方憑依華 ~ Antinomy of Common Flowers - wydane
Odpowiedź #1 –
Ale rushdown to Joon ma fajny i zabójczy. Szkoda że Shion używa tylko do 2 ataków ([B] by leciała za wrogiem z pięścią i mash B by orzygała go klątwami i wróciła).
Ze zmian z ULiLa które się na razie doszukałem, Mamizou ma jakieś taiko nutki na j4C zamiast kontry, Shinmyoumaru ma hinaspin na j6C zamiast pchnięcia, Miko ma iskrę wokół siebie na j5C zamiast teleporta, Byakuren ma Gae Bolga z kosmosu na j4C zamiast kontry. Ichirin ma jakieś pierdolone koła bolida na j8C przy skoku do góry zamiast graba. Stare wersje mają tylko na ziemi.
Nitori za to ma giga drill zamiast spidermana przy naziemnym 6C. Reimu igły homingują. Futo ma jakiegoś dziwnego kopa zamiast bicza na j6A. Kokoro ma pchnięcie naginatą zamiast zamachu na j6A. Mokou ma axe kicka jako follow up do j8C skrzydeł (może zrobić skrzydła dwa razy przed axe kickiem i jeszcze raz jeśli przerwie airdashem). Marisa ma teraz ścianę celowanych gwiazdek na B. Sumireko ma teraz klona na okulcie który robi różne ataki zależnie na którym poziomie ekranu jest.
Z nowych mechanik jest oczywiście naziemny rzut przy forward + melee, którego nie można blokować ale można escapować tą samą komendą. Nie ma ganiania za kulkami i pogód. Postaci mogą spamować specjalną salwą napierdalając guzik bullet. Odpychającą tarczę robi się przyciskiem graze bez kierunku - ale wysysa ona szybko orby energii. Okulty (melee + bulet) po prostu blokują assisty na pare sekund i można ich używać tylko na głównej postaci. Spell cardy teraz deklaruje się przyciskami bullet + special i tak samo odpala. Obie rzeczy może robić tylko główna postać. Nie można już robić deklaracji przerywającej ani deklaracji na bloku jak w ULiLu, ale jeśli mamy oba paski spell cardu pełne to możemy zagrać oba spell cardy naraz - o czym poniżej. Speaking of which...
Zamiast starego przycisku spellcardów jest nowy przycisk assistów. Robiąc dowolne melee, możemy wcisnąć przód + assist, a druga postać wejdzie z melee. Robiąc dowolny pocisk, możemy wcisnąć przód + assist, a druga postać wejdzie ze specjalną salwą pocisków. Możemy przerwać dowolny C specjal przyciskiem assist z kierunkiem, aby wchodząca postać wyszła z własnym specjalem, odpowiednim do wciśniętego kierunku lub jego braku. Wreszcie, przy pełnym pasku spell cardów i po zadeklarowaniu możemy normalnie odpalić spell card głównej postaci (bullet + special), i w dowolnym momencie zmienić na slave przyciskami przód + assist. Wtedy slave wypali własny spell card i wyssie kolejną część paska spelli. Slave mają odgórnie narzucone przez twórców który spell card wtedy robią.
Assisty jednak zużywają odpowiedni pasek. Jeśli bijemy wroga po mordzie, możemy uzupełnić go sobie wypadającymi z niego itemami. Wreszcie - jeśli mamy pełen pasek spell cardów i pełen pasek assistów, to możemy wcisnąć assist + bullet żeby odpalić specjalny najsilniejszy spell card - Last Word. Możemy to zrobić tylko na głównej postaci i niezależnie od tego czy zadeklarowaliśmy zwykły spell card czy nie - ale LW wykorzystuje cały pasek spell cardów, a po jego użyciu niszczy nam się slave do końca rundy i zostajemy sami.
Cóż, gra póki co mi się podoba. Pomijając że technicznie jest kinda niedorobiona (muszę odpalać przez th155_log.exe i wtedy dopiero mam pełny framerate na większości stage bo ktoś wyjebał opcje frame skip i simple backgrounds), i to że recykluje postaci z Soku zamiast dać innym szansę rozwinąć charakter, to jest zbyt fun bym mógł mieć do niej pretensje. Doremy i Yukari to beczki śmiechu. Tenshi jest kompletnym przeciwieństwem siebie z 12.3 for some reason i zapierdala - ale nie tak jak Jo'on. Reisen jest zbalansowana i nawet przyjemna. Muzycznie jest miód, tła są zajebiste (Tenshi <3). Tylko story mode mnie zawiodło, więc po prostu poprosiłem o score.dat żeby się z nim nie męczyć i odblokować sobie Jo'on xD.
Official Husbando of Sanae-chan. || Z naszym miotaczem danmaku Ty też możesz bezkarnie strzelać do małych dziewczynek!