Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo włączona (prosimy także o kontakt na IRC) ...

Temat: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje. (Przeczytany 176283 razy) poprzedni temat - następny temat

0 Użytkownicy i 1 Gość przegląda ten temat.
  • Drewko
  • [*]
Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
Odpowiedź #375
Marisa i Reimu to stałe bywalczynie w playable caście, a Youmu w trzeciej generacji to był pojedynczy przypadek (Chyba że twierdzisz że 1 wystąpienie Youmu i 2 Sanae + EX Midboss to to samo :V)
Well, w sumie druga generacja miała 2 tego typu postacie czyli Youmu i Sakuye ale jednak Sakuya wystąpiła wtedy jeden czy tam dwa razy więcej.

Właściwie to tak sobie siedzę i myślę że w 1 generacji było dość podobnie. Mima też zaczęła jako boss w pierwszej grze, ale nie była przedostatnim bossem. Wygląda na to że ZUN pod tym względem jest dość schematyczny :V
  • Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2013, 23:01:15 przez Drewko
Does it hurt, Fenice? I'm sorry. But I didn't build you to be put on a shelf for display. I built you to win! The Gunpla I made... My Wing Gundam Fenice... I made you to show the world that you're the strongest! So... Just hang in there a little longer. Okay, partner?"

Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
Odpowiedź #376
Jak dla mnie ten podział na generacje jest trochę sztuczny i mało przekonywujący, zwłaszcza że w 14 powraca Sakuya, czyli postać z "drugiej generacji" :P

  • Drewko
  • [*]
Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
Odpowiedź #377
Well, sam ZUN chyba nigdy oficjalnie o takim podziale nic nie pisał ale różnica między pierwszymi grami na Windowsa a MoF i wzwyż chyba jest dość wyraźna :V Poza tym nikt nie mówił że postać nie może się też pojawiać później, po prostu w swojej "erze" jest dużo częściej widoczna.
Możemy to nazywać generacją, erą, epoką i kij go tam wie jak jeszcze ale to wyraźnie widać że Touhou robi kolejny krok do przodu i odrzuciło to wszystko czym narosło od Mofa.

Dobra, przesłuchałem sobie dzisiaj soundtrack DDC dokładniej. O KUŹWA, pristine beat jest mega. Z początku brzmi ciut nudnawo jak kolejna copy-pasta U.N. Owena ale potem... TE BĘBNY, CZYSTA ENERGIA KURNA!
  • Ostatnia zmiana: Sierpień 16, 2013, 21:17:35 przez Drewko

Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
Odpowiedź #378
Jak dla mnie ten podział na generacje jest trochę sztuczny i mało przekonywujący, zwłaszcza że w 14 powraca Sakuya, czyli postać z "drugiej generacji" :P

To. Mnie tez nie przekonuje to wyssane z palców fanów podzielenie gier na generacje. Nie posługuję się tym, nie korzystam, nie lubię. dla mnie jest PC-98 i windows po  prostu.

Soundtrack z DDC jest fajny. Zwłaszcza boss themy.

  • Roxiee
  • [*]
Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
Odpowiedź #379
Jak dla mnie ten podział na generacje jest trochę sztuczny i mało przekonywujący, zwłaszcza że w 14 powraca Sakuya, czyli postać z "drugiej generacji" :P

To. Mnie tez nie przekonuje to wyssane z palców fanów podzielenie gier na generacje. Nie posługuję się tym, nie korzystam, nie lubię. dla mnie jest PC-98 i windows po  prostu.
Po prostu nadwrażliwość fandomowa - ludzie często lubią się doszukiwać na siłę jakiejś głębi bądź przesłań tam, gdzie ich nie ma. A ZUN zapewne ma tak bardzo wyjebane i woli sączyć swoje piwko zamiast celowo wymyślać ludziom materiały na teorie spiskowe.

Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
Odpowiedź #380
No cóż, to po prostu fanon. Tylko jak widać do niektórych jego przejawów ludzie fapczą, inne zlewają i nie zaprzątają sobie nimi głowy. Ja też nie myślę o podziale na generacje, chociaż różnice się odczuwa w mechanice i wtedy sobie człek przypomina.

Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
Odpowiedź #381
Nawet nie chodzi o samą mechanikę i silnik graficzny co też jest bardzo zauważalne.
Ja rozdzielam gry windowsowe na dwie generacje głównie dlatego, że fabuła od MoFa w górę łączy się w jedną całość i każda gra jest ściśle połączona z poprzednią (np. fabuła UFO nie miałaby nigdy miejsca gdyby SA się nie wydarzyło, a SA by się nigdy nie wydarzyło gdyby ekipa ze świątyni Moriya nie przybyła by do Gensokyo etc.).
Rucham psa jak sra

Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
Odpowiedź #382
Heh, warto zaznaczyć też, że - przynajmniej dla mnie - fabuła 13 łączy się trochę z fabułą 14.
13 skończyła się na próbie rebelii w wykonaniu youkai oraz sprowadzeniem Mamizou.
A co mamy w 14 ? rebeilę youkai, chociaż trochę na innym tle i z innego powodu. Myślcie co chcecie ale dla mnie to już jakiś związek jest.

Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
Odpowiedź #383
Jak dla mnie te dwa incydenty są całkiem rozłączne i Bogu dziękuję za to, że ZUN w końcu wrócił (przynajmniej w czternastce) do koncepcji "random incident".

  • Drewko
  • [*]
Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
Odpowiedź #384
Heh, warto zaznaczyć też, że - przynajmniej dla mnie - fabuła 13 łączy się trochę z fabułą 14.
13 skończyła się na próbie rebelii w wykonaniu youkai oraz sprowadzeniem Mamizou.
A co mamy w 14 ? rebeilę youkai, chociaż trochę na innym tle i z innego powodu. Myślcie co chcecie ale dla mnie to już jakiś związek jest.

W IN też Youkai wariowały, co prawda na innym tle i z innego powodu :V
Też nie lubię sztucznego podziału, ale nie potrafię sobie wmówić że seria Touhou się nie dzieli bo to zbyt wyraźne podziały.

Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
Odpowiedź #385
Well, nowy patch nie chce mi się zainstalować. :V Ktoś, coś, jakiś przepis?

Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
Odpowiedź #386
Włącz go, wyszukaj ścieżkę, gdzie zainstalowałaś grę, gdy oba paski się zapełnią, kliknij guzik w środku okienka (ten z (C) ). Tadaa~

Losowa sygnatura tak bardzo losowa.

Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
Odpowiedź #387
W IN też Youkai wariowały, co prawda na innym tle i z innego powodu :V

tyle, że 8 i 13/14 to trochę oddalone jest od siebie, nie sądzisz ?

P.S.

Originally, a tool's magic power is that of its user.
Depending on the person using it, the magic changes.

So, I floated here from the outside world
and possessed a taiko drum
.


...nie wiedziałem, że w Gensokyo są bębniarze Taiko O:
  • Ostatnia zmiana: Sierpień 19, 2013, 15:48:20 przez Mayuki

Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
Odpowiedź #388
Dla zainteresowanych dialogami, już jakiś czas istnieje angielska wersja gry w samoaktualizującym patchu, jest gotowe wszystko właściwie poza Music Room, które doda się na dniach. A że zdecydowanie nie mam co robić w wakacje (poza gównopraktykami z tłumaczeń), to przełożyłem grę na język polski :V. Instalacja:

http://thpatch.net/wiki/Touhou_Patch_Center:Download
1. Zassać, wypakować do folderu gry (gdzie indziej nie ma sensu, bo potem to musi tam pozostać by gra działała).
2. Odpalić thcrap_configure.exe
3. Enter, wklepać numerky odpowiednie do wersji językowej (6 + enter dla angielskiej, potem 26 + enter dla polskiej), jeszcze raz enter
4. Niech robi swoje, enter
5. Wpisać ścieżkę do katalogu gry (albo wkleić jak umicie)
6. Done, gra zrobi wam w folderze skrót "th14-en" albo "th14-en-pl" w zależności od wersji, skopiować gdzie wygodnie, ewentualnie powtórzyć operację by mieć oba języki.

Pacz nie zmienia gry w żaden sposób, jest tylko nakładką. Jedyna wada, to to, że trzeba to powtórzyć przy przeniesieniu gry na inny folder/komp by uaktualnić skróty.


W każdym razie, gra wywołała na mnie raczej pozytywne wrażenie, co mnie trochę zaskoczyło. Poza kakonfonicznymi pierwszymi dwoma tematami w grze, Lonesome Wolf próbującym być Owenem v3 i kompletnym kurewskim chaosem na stage 4, wszystko jest nie tylko spójne, ale i klimatyczne do bólu. Aż trudno mi stwierdzić, czy jest powyżej cudownych i moich ulubionych PCB i MoF czy lekko poniżej. S5 theme mrozi krew w żyłach i jest niesamowite, temat Shinmyoumaru jest epicki z braku bardziej trafnego słowa, a temat Raiko to czysty ear-worm.


Postacie są generalnie na plus. Wakasagihime jak na syrenkę może być, aczkolwiek dużo o niej nie wiemy, Sekibanki jest oryginalna, o ile mi się nie podoba, Kagerou ma świetny charakter i design, plus jest bardzo ludzka.

Co do nowych, to Seija mnie zniszczyła - nie spodziewałem się polubić kogoś o takim charakterze, ale z typu wredynych suk ona zdecydowanie jest moim numerem jeden w serii - nie jest bipolarną psychopatką, która rozsmaruje Cię na ścianie za źle usłyszane zdanie, ale od razu gra w otwarte karty i efektywnie trolluje wszyskich od sojuszników, przez przeciwniczki aż po gracza, do tego robi to w ładnym stylu. Wygląd też ma oryginalny. Srogo pobiła Mecidine na mojej liście złych postaci.

Reiko bym ni jebał bo za męska, ale poza tym to chodząca esencja chłodu do tego stopnia, że może zdeklasować nawet Swag Prince Miko :D. Do tego walczy o wolność, ma fajny charakter, pomocna wobec innych tsukumogami, sprytna, ale zna swoje słabości i nie rzuca się do innych. I ten design.

Moją jak pewnie można sie domyślić ulubioną postacią i daniem głownym gry jest Shinmyoumaru. Bosonoga mini loli-rewolucjonistka w kimonie z igłą-mieczem, młotkiem spełniającym życzenia i miską na głowie :D. Nie ma czego nie lubić, ale z charakteru też mi się spodobała - cholernie odważna jak na swój wzrost, zaparta w swoim celu, patrzy na potrzeby słabych ze względu na bycie samemu małą, ale i jest po prostu urocza w swojej prostocie i dziecinności charakteru. Wincyj :3.

Zawiodłem się jedynie srogo na siostrach Tsukumo. Benben wygląda staro i niezbyt ładnie, plus nieco pospolicie, ale to Yatsuhashi jest tak generic, że aż boli. Charaktery wcale nie lepsze, sprowadzają się do dosłownie bycia przeciwieństwami siebie i skłonności do walki z silniejszymi. Zrobimy rewolucję. Tak, hehe zrobimy rewolucję, siostro :D. To już kurwa Ichirin zapowiadała się lepiej.


Jeszcze wzory. Cóż, każdy ma ból dupy o wiadomo co, ale mi się podoba ta walka :D. Zmusza do opanowania unikania coraz lepiej przez zmuszenie do unikania głównie no-horizontal/no-vertical. Spelle absolutnie ciekawsze od wszystkiego co zaprezentowało TD i nie nazywało się Miko, jeno S4 mnie wkurwiło, bo całość to po prostu jebane zamiany między streamingiem, safespotami i szczyptą losowości. No i final boss ma trochę losowego gówna, ale jeśli gimmicki mają być ceną bardziej interesujących wzorów, to chętnie zapłacę. Chociaż streaming is strong in this one, a extra to już przegięcie pod względem krążenia, ale to tylko kwestia treningu żeby było banalne. Plus za spell practice i dwóch różnych bossów na s4, minus za brak Last Word/Overdrive. Opcje strzału są ładnie wyrównane, bo wszystkie są semi-broken poza zwyczajną Reimu B i gównianą poza scorem Sakuyę B, ale krwawe patterny idealnie to rekompensują :D.


Nie podoba mi się lekko w grze jej schizofreniczność, ale to tak tylko na uboczu. Prawie nikt z postaci nie ma powiązań ze sobą poza przypadkowymi (nawet bossowie s5 i s6 o_O), a gra od s4 nagle daje po hamulcach z tematem buntujących się youkai, by nagle zmienić kamerę na ożywione narzędzia, a bunt youkai wyjaśnić jako efekt uboczny. Well, okay, PCB też ma małe powiązania w postaciach, nie muszą być by fabuła była świetna, po prostu byłyby dobrym dodatkiem uspójniającym.
A, i nadal brakuje mi Sanae T_T. Reimu powinna mieć Yin-Yangi jako opętaną broń, bo gohei nie używa poza bijatykami/HRtP, a wtedy zwolniłoby się miejsce dla gohei Sanae i dla jej yandere wersji w opcji A i obrończyni słabych w wersji B, co zresztą miałoby sens większy niż przypadkowe znalezienie opętanego noża-prototypu tsukumogami gdy pozostałe bohaterki tracą najważniejsze przedmioty, ale ja tylko głośno myślę, bardzo pyszna gra.


Nawiasem mówiąc, ZUN niejako sam podzielił sobie dotychczasowe gry na generacje, z kulminacją jednej w IN (sprawczynie z poprzednich gier playable) i drugą w UFO, z TD mającą być w roli łącznika obydwu :V. DDC rzeczywiście może być wstępem do kolejnej takiej trylogii, ale też nie musi. W końcu MoF też był w sumie resetem, a to nie przeszkodziło mu we wrzucaniu starych dziewczyn w drugoplanowych rolach (SA, fajtery, materiały poboczne), więc dla mnie ten podział jest bardzo łagodny, a i tak dzisiejsi gracze nie pamiętają czasów kiedy MoFa jeszcze nie było. Filtr nostalgii właściwie sięga dziś chyba nawet do SA, z racji prostoty fabuły i już bardzo dużej popularności dziewczynek stamtąd :V. Taki soft-reset może się przydać serii od czasu do czasu, ale matematycznie wreszcie kolej na Fantasmagorię.
  • Ostatnia zmiana: Sierpień 19, 2013, 17:02:33 przez critz

Official Husbando of Sanae-chan. || Z naszym miotaczem danmaku Ty też możesz bezkarnie strzelać do małych dziewczynek!

Odp: Touhou 14; przypuszczenia i spekulacje.
Odpowiedź #389
Moją jak pewnie można sie domyślić ulubioną postacią i daniem głownym gry jest Shinmyoumaru. Bosonoga mini loli-rewolucjonistka w kimonie z igłą-mieczem, młotkiem spełniającym życzenia i miską na głowie :D. Nie ma czego nie lubić, ale z charakteru też mi się spodobała - cholernie odważna jak na swój wzrost, zaparta w swoim celu, patrzy na potrzeby słabych ze względu na bycie samemu małą, ale i jest po prostu urocza w swojej prostocie i dziecinności charakteru. Wincyj :3.

Zawiodłem się jedynie srogo na siostrach Tsukumo. Benben wygląda staro i niezbyt ładnie, plus nieco pospolicie, ale to Yatsuhashi jest tak generic, że aż boli. Charaktery wcale nie lepsze, sprowadzają się do dosłownie bycia przeciwieństwami siebie i skłonności do walki z silniejszymi. Zrobimy rewolucję. Tak, hehe zrobimy rewolucję :D. To już kurwa Ichirin zapowiadała się lepiej.

Wolisz dzieciaka w kimonku od loli w zwiewnej sukience ? O.o
Sory, ale akurat "zróbmy rewolucję" to hasło zarówno "siostrzyczek", jak i Seiji. Tylko, że ta druga jest sprawczynią jej (podczas gdy Shinmyoumaru jest narzędziem), a tamte po prostu się jarają i tyle - kto im zabroni ;)

Co do połączeń fabularnych między postaciami to za długo widać grałeś w SA, UFO i TD :)
Heh, i ja się dziwię, że bawicie się w te kalkulacje dotyczące generacji, trylogii, resetów, fantasmagorii i innych takich. Zun i tak zawsze zaskakuje, więc nie wiem po co tracić czas. Chyba, że ma się go za dużo ^^
  • Ostatnia zmiana: Sierpień 19, 2013, 16:50:40 przez Mayuki