Solar Arcanum: Forbidden SunZ laski/dłoni wyłania się słusznych rozmiarów ognisto-gwiezdna kula, istne mini-słońce. Do końca czarowania pozostaje ona na miejscu, by w końcu wystrzelić z zaskakującą prędkością przed siebie. Wbrew pozorom jest to umiejętność defensywna, gdyż przez okres czarowania kula przejmuje pociski które w nią trafią, chociaż nagłe oderwanie się od powierzchni generującej może zaskoczyć "cel".
Moon Occult: Lunar VortexPrzy nazwie wychodzi pewna niekonsekwencja, ale "Lunar Vortex" brzmi lepiej niż "Moon Vortex". Powstaje ponownie gwiazda, mniejsza niż w przypadku poprzedniego zaklęcia, wokół której kręcą się pseudokomety oddalające się stopniowo od centrum, aż w końcu odrywają się w stronę celów. Ich miejsce zastępują kolejne komety wyłaniające się ze środka gwiazdy. Gwiazda może oderwać się od dłoni/laski i polecieć w stronę celu w każdym momencie, chociaż robi to dość ospale.
Klątwa Niebios "Apollo 13""Czy Apollo nie był bogiem słońca? Po co pchali go na Księżyc?"To wydaje się być przeklęty spellcard który sprawia, że spada wszystko co leci w górę.
Rozszerza się w jednej chwili wszędzie w okół osoby rzucającej spellcard, ładnie błyska.
Według Eirin: "Minimalna kalkulacja pokonuje szczyt kosmicznej inżynierii. Aby z tym wygrać, trzeba porzucić technologię"
Efekt:
Zawsze:Każda postać w zasięgu widzenia Astrophela lecąca w górę lub próbująca skakać, natychmiast jest ściągana na ziemię.
Unieszkodliwia całą elektronikę w zasięgu stu metrów.
Do wyboru:1. W odległości 25 metrów od Astrophela, w jednej chwili wystrzeliwuje gromada pocisków mogąca poważnie uszkodzić wszystko wokoło.
2. Dzięki namierzeniu celu bronią, wystrzeliwuje skoncentrowany strumień pocisków. Sięga do 100 metrów.
"Space Scene: Pocket Galaxy" Tworzy na wybranym obszarze iluzoryczny wszechświat będący odbiciem aktualnie istniejącego kosmosu. Niweluje wszelkie minusy powstałe poprzez brak dostępu do nieba.
First Flame: Hearth's WarmthZ księgi wyłania się łomień, który w zależności od stopnia rozchylenia kart księgi ma nieco inne działanie. Przy pełnym rozchyleniu powoli leczy wszystko wokół swoim ciepłem. Wraz ze stopniem przymknięcia księgi zwiększa się szybkość leczenia, ale i zmniejsza się zasięg.
Praktycznie działa w dwóch trybach - albo leczy przez dłuższy czas wszystkich wokół, albo szybko jedną osobę przy stanie przymknięcia do 45-60 stopni
Beast's Soul: Second labour of HeraclesCzarownika otaczają płomienie, z których wyrastają parę głów hydr (minimalnie 3, maksymalnie 5) ze zdolnością do strzelania kulami ognia albo zionięcia ogniem. Przez jakiś czas mag staje się dzięki temu mobilną artylerią - w trakcie działania karty zaklęć może wykonywać inne czynności, na przykład atakować przeciwnika innymi zaklęciami niebędącymi kartami. Mag może albo wybrać cel/cele, albo celować głowami dłonią, albo zostawić je na autopilocie/wydać im mentalne polecenia (Wtedy głowy mogą np. atakować przeciwników za nim). Karta ofensywno-defensywna - przez płomienie wokół niego trudno do niego podejść, tarcza również przyjmuje na siebie ogień - chociaż dalej energia kinetyczna pocisku może go dosięgnąć. Hydry mają szyję o długości około 6 metrów.