>Ikonka z piwem :V
Strasznie przypomina mi to inne bijatyki typu Guilty Gear z tą rockową muzyką, wejściami postaci, pozami zwycięstwa... nie o takie touciu walczyłem.
O nie stary, GG/BB to to nie jest xD. Co prawda wg. wiki jest tam Instant Block z tych gier (wciśnięcie tył tuż przed otrzymaniem ciosu daje lepsze odpychanie wroga) oraz kara za nadmierne spieprzanie (procenty ujemne), ale tu to wszystko dzieje się grubo za wolno no i pasek działa zupełnie inaczej :V.
W każdym razie zarówno specjale jak i supery można przypisać do dowolnej kombinacji kierunek+AB albo kierunek+XY. Grejzuje się 2x przód/tył.
A to autocombo; B to mocniejsze ciosy fizyczne z możliwością ataku w górę, doł, etc; X to słabsze pociski (każdy ma chyba tylko jedne), Y to różne mocniejsze pociski (u Marisy widzę tylko laser, ale np. Ichirin ma pocisk z pięści albo laser :V). Wszystko poza fizykalami ssie z many. Przechodzić (cancelować) możemy bodajże A > B > X/Y > special > jump cancel > A... Jump cancel działa w górę lub w dół :V.
W tym menu przypisywania mamy na początku 4 specjale (np. u Marisy granat, lot we wroga, uppercut i ostrzał z góry), 2 spellcardy na które komendę trzeba wklepać dwa razy (dopiero gdy nie mamy białego życia a samo niebieskie) oraz jakieś dziwne karty systemowe (talizman-bomba pewnie działa jak działał, grzybek, bęben...?).
Podobno nabicie 100% wiary daje dostęp do najsilniejszego spellcarda postaci, Last Worda, ale mi się jeszcze nie udało nigdy nabić 100% nawet na 2player :d. Nie wiem dzie się ustawia na 5 rund, przydałoby się (procenty zostają między rundami).
For the Last Word, Reimu got Musou Tensei as a counter ala Kenshiro(I love you Tasofro), Marisa got broom surfing spark, Ichirin got Giant Unzan mode. I think the only useful one against boss with super armor is only Ichirin's. We can expect varying effects with each character though. But the Last Word isn't overly powerful, Marisa's Blazing Star is more damaging than her Last Word, albeit harder to combo. So I guess it's more as a flashy move for most characters.
Ze specjalnych umiejętności, Reimu może teleportować się z jednego końca ściany na drugi przez doubletap w stronę ściany (tak jak niegdyś Yukari), Marisa ma co trzeci specjal wzmocniony lub z lepszymi właściwościami (jak napełnią się 3 gwiazdki w rogu następny będzie wzmocniony), Ichirin po oberwaniu wystarczająco mocno przechodzi w rage mode i tłucze mocniej (robi się czerwona).
Niespecjalnie podoba mi się blok. Niby lanie wroga wysysa mu powoli pasek energii, ale z oczywistych względów nie ma już wrongblocków, więc jeżeli dobrze rozumiem jedyna kara za nadmierny blok to ujemne procenty (i groźba timeouta ofc) oraz ewentualny guard crush jak wreszcie wyssiesz mu cały pasek, więc można sobie czekać na ucieczkę. Zdenerwuję się jak to oznacza, że system będzie bardziej przyjazny turtlerom niż Soku i jak się okaże że blockstringi pójdą całkowicie w chuj...
Do tego po wklepaniu dość długiego komba można poprawić spellcardem (i tylko spellcardem) który trafi wiszącego, oszołomionego wroga (!) gdy jest otoczony białą aurą. Dopiero po oberwaniu od spellcarda aura robi się czerwona i nie może już oberwać (jak limit w SWRSoku).
Nie jestem jeszcze do końca pewien paska wiary, ale jak dobrze rozumiem to klepanie wroga i gra agresywna (napieranie a nie uciekanie) sprzyja otrzymywaniu punktów, zaś obrywanie i uciekanie dają punkty ujemne. Nie mam jeszcze bladego pojęcia jak działa trójkąt pod 3 wiary w profilu, wiem tylko że różne specjale imponują różnym grupom.¯\(°_o)/¯
Also, oby kurwa ZUN nie poszedł ich śladem i nie robił następnego danmaku w HD powyżej konfiguracji sprzętowej przeciętnego thnerda...