Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo włączona (prosimy także o kontakt na IRC) ...

Temat: Rumbling Spell Orchestra (Przeczytany 126140 razy) poprzedni temat - następny temat

0 Użytkownicy i 1 Gość przegląda ten temat.
Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #165
Welp, dla mnie to się wydaje po prostu za bardzo... odrealnione od pozostałych zasad i na dodatek wymagałoby zewnętrznych rekwizytów. Choć może się tak stać, w końcu Hinafuda ma tu ostatnie słowo (już widzę te problemy z programowaniem znaczników na Dulście, którego serwer już teraz się rozpada xD).

Co do Ichirin, to mam też alternatywną koncepcję - przełączanie między liderem Ichirin a liderem Unzanem a la Keine i Ex-Keine, tylko że w przeciwieństwie do Keine, Unzan wchodziłby tylko na jedną turę za sprawą jakiegoś eventu czy sceny, aby symulować jego cooldown z HM. Unzan nie mógłby zaczynać walki i miałby beznadziejny unik i tyle samo HP co Ichirin, ale jakąś OP pasywkę na liderze (+1/1/1?) i dodatkowe efekty na innych kartach gdy to on walczy (tak jak Ex-Keine ma lepszy Headbutt) :3.
  • Ostatnia zmiana: Czerwiec 19, 2014, 20:38:10 przez critz

Official Husbando of Sanae-chan. || Z naszym miotaczem danmaku Ty też możesz bezkarnie strzelać do małych dziewczynek!

  • Drewko
  • [*]
Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #166
Zobaczymy co wymyślą, w każdym razie dla mnie dziwnie by wyglądało kilka różnych kart dla tego samego "narzędzia" używanego przez postać w grze. I nie ma co porównywać tego do lalek Alice - lalki są różne i mają w przypadku Alice różne zastosowania, a talerze Futo są identyczne.
Does it hurt, Fenice? I'm sorry. But I didn't build you to be put on a shelf for display. I built you to win! The Gunpla I made... My Wing Gundam Fenice... I made you to show the world that you're the strongest! So... Just hang in there a little longer. Okay, partner?"

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #167
Co do Ichirin, to mam też alternatywną koncepcję - przełączanie między liderem Ichirin a liderem Unzanem a la Keine i Ex-Keine, tylko że w przeciwieństwie do Keine, Unzan wchodziłby tylko na jedną turę za sprawą jakiegoś eventu czy sceny, aby symulować jego cooldown z HM. Unzan nie mógłby zaczynać walki i miałby beznadziejny unik i tyle samo HP co Ichirin, ale jakąś OP pasywkę na liderze (+1/1/1?) i dodatkowe efekty na innych kartach gdy to on walczy (tak jak Ex-Keine ma lepszy Headbutt) :3.

Jo, not gonna happen. Z tego choćby prostego powodu, że Unzan figuruje na karcie postaci Ichirin.

Może będzie miała po prostu przegięte AV / HV i zrobią ją jako glass canon. To już bardziej prawdopodobne.

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #168
Jo, not gonna happen. Z tego choćby prostego powodu, że Unzan figuruje na karcie postaci Ichirin.

So what?
Może to po prostu attention whore i chciał się tylko pokazać?

  • Drewko
  • [*]
Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #169
Character 1 - Ichirin i mały Unzan w tle.
Character 2 - Jebitny Unzan i malutka Ichirin gdzieś plątające się mu pod nogami (jak w jej Last Word Spellu w HM)

Może się zdarzyć.

A co do Futo to przyszło mi coś jeszcze do głowy - nie ma postaci zrobionej typowo na generację dużych ilości SP?
W sumie mogli by z niej coś takiego zrobić + pasowało by to do jej roli przydupaski Miko (która w RSO jest jedną z postaci z najlepszym drawem). Miko dobiera karty a Futo zbiera SP na ich użycie, sounds good.

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #170
Miko nie jest postacią, która potrzebuje dużo many, by się rozkręcić. Przychodzi mi do głowy tutaj tylko Marisa i jej Magic Crystallization.

  • Drewko
  • [*]
Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #171
Nie ale aby zagrywać karty które dobierasz tak czy siak potrzebujesz SP. Dostaną jakąś zasobożerną kartę drużynową i będzie ok.
No i jak napisałem - nie ma postaci typowo pod SP gain...

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #172
No i jak napisałem - nie ma postaci typowo pod SP gain...
To znaczy? Najważniejsze by mieć dość spelli by akumulować sobie rezerwę, to akurat robi każda postać.

Masz czasem wsparcia dające czyste SP jak na przykład: kombo Philosopher's Stone + Koakuma u Patchouli (i do tego Project Sumiyoshi z Reimu), Magic Crystallization Marisy, Hellfire Mantle Okuu & Orin, Ibuki Gourd Suiki, leader ability oraz Tea Time Trzech Wróżek, Prestige Kanako (oraz Cumulonimbus z Iku), Power to Attract Treasure Shou, Feast Preparation Youmu + Prismriverek, leader ability Tenshi, Tempestuous Second Sun Utsuho, Underground Geyser Center Utsuho + Nitori czy nawet generalne sceny typu Twillight, Accumulation, Hokkai lub Moriya Shrine.

Można też się pobawić w dodatkowe rezerwowanie kart (i co za tym idzie większy SP gain) Nazrin poprzez Simple Dowser (albo Looking for NEWS z Ayą), czy Time Accelerate Sakuyi które pomaga w tym samym (aczkolwiek jako scena).

Mamy też pośrednie triki typu aktywacja z zaskoczenia - High-Speed Spellcasting Marisy / Secret Ceremony of Wind Celebration Sanae / Double Aria Patchouli / Power Play Trzech Wróżek / Resurrection Mokou / Into Phantasm Moriya Trio / Night Fever Iku + Prismriverek (przez co możemy nie być interceptowani i oszczędzić na reaktywacji spella, jak i potencjalnie aktywować największe monstra za niższą cenę).

Zamiast zaskoczenia można także skorzystać z Queen of Midnight Remi / Omiwatari Cross Kanako / Loyalty Youmu + Ran (które reaktywują spelle automatycznie za potencjalnie niższą cenę), czy Time Paradox Sakuyi do taniej reaktywacji.

Jest też cała Kaguya która zyskuje przewagę SP spalając je wrogowi (co w praktyce daje ten sam efekt co akumulacja) :3. Ewentualnie Eternal Night Incident.
Można też katować oponenta powodującymi dyskomfort supportami typu History Eater Keine, Time Slow Sakuyi (lub Rat Extermination z Chen), Empty Offertory Box Reimu i Marisy czy Imprisonment Flan - zapłać za pozbycie sie supporta albo cierp. Tak samo multum extra costów typu Idleness które możemy nałożyć na wroga, a których jest za dużo by tu wypisywać.

Mamy też wszystkie wymuszające rezerwę chuj oszustwa typu Time Freeze Sakuyi, Concert Prismriverek, Dignified Presence Mamizou, Great Banquet Prismriverek + Wróżek, Slashing Eternity Youmu i Yuyuko (aż discarduje o_O), Difference between Life and Death Yukari + Yuyuko, Spreading Madness Reisen i Flanci czy Gale Iku i Ayi, a także pseudo wersje owych typu Flower Viewing Yuyuko + Prismriverek (które przelatuje turę wroga automatycznie), Siesta Meiling + Komachi (pomija Battle Phase), Sakuya's World (dwie tury pod rząd), Frightful Presence Remilii oraz Fox's Wedding Kogasy + Ran (1 spell wroga nie może walczyć) Little Pandemonic Carnival Suiki (wszystkie spelle wroga nie mogą walczyć) czy Price of Overconfidence Sanae (którym możemy zmusić kosztowne monstra typu Final Spark do interceptu). Wszystko aby zaoszczędzić SP na reaktywacji i/lub zmusić wroga do spalenia więcej, a do tego możemy zaoszczędzić także na HP, bo wróg nie może zaatakować.

No i wreszcie wszystkie strategie na unikanie z definicji nastawione są na oszczędzanie many przez brak konieczności reaktywacji przy chybieniu. Talie z dobieraniem albo dużą ilością spelli też mają łatwiej rezerwować co turę bo jest mniejsza szansa na wredny spellscrew xD.
Dlatego też niszczenie wrogowi ręki typu Masking i Headbutt Keine, Route Forbidden to Man oraz Torii Hurricane Ayi (lub Satori), Six Eyes Satori i Koishi czy Youkai Mountain Fall Wind Ayi + Nitori także mogą dać nam przewagę SP poprzez zmuszenie wroga do discardu spelli z ręki i ewentualny spellscrew.

Na pewno o czymś zapomniałem, ale za krótko jeszcze gram by wszystko kojarzyć xD. Polecam też zajebisty Przewodnik o Zarządzaniu SP Kiefmastera99 (Pastebin mirror).

Tak tylko nawiasem mówiąc: jeśli Hinafuda doda set z Shinmyoumaru i nie zrobi z niej specjalistki od Focused Movement to pojadę dać mu w ryj :3. Po stronie UFM mamy takie talie jak Chen, Aya czy Remilia, z których Unfocused Movement się wręcz wylewa, a po stronie FM mamy jedynie Sanae i Yuyuko (która i tak nie umie w unikanie), a Shinmyoumaru aż się o to prosi.
  • Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2014, 16:57:47 przez critz

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #173
Do Focused Movement jeszcze Reimu bym zaliczył (z racji speciala na Character Card)
Perhaps nobody will mind if I beat a terrible person like you <3

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #174
Critzowi chodziło raczej o postać, która by się opierała na Focus Mov. jak Aya czy Chen na Unfocus Mov.
Jeden punkcik w Focus Mov. dla Reimu raczej nie jest warty do zaliczenia jej. :P

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #175
Meh, Shinmyoumaru bardziej wydaje mi się, że będzie mogła buffowac jedne statsy kosztem innych, a jej spellcardy będą mieć mały AV i IV, ale bardzo duże HV (żeby buffy miały jak działać). Może też byc pierwszą postacią, która będzie miała bazowe 4EV (Ex-Keine nie liczę)

EDIT:



Te statystyki dały mi WAT?
  • Ostatnia zmiana: Lipiec 06, 2014, 12:23:28 przez Małyszeq

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #176
Raczej wątpliwe z tym 4 ev przez Headbutt Keine. (no chyba że strzelą errate)
Żyje cichą nadzieja na jakiś buff / remake kart Flan by była choć trochę użyteczna. x.x
  • Ostatnia zmiana: Lipiec 06, 2014, 13:09:52 przez Kamruz

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #177
Raczej wątpliwe z tym 4 ev przez Headbutt Keine. (no chyba że strzelą errate)
Żyje cichą nadzieja na jakiś buff / remake kart Flan by była choć trochę użyteczna. x.x
Moja talia jest źle złożona, a i tak wygrywam nią większość partii. Co jej trzeba zmieniać? Nic, moim zdaniem.

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #178
Raczej wątpliwe z tym 4 ev przez Headbutt Keine. (no chyba że strzelą errate)
Żyje cichą nadzieja na jakiś buff / remake kart Flan by była choć trochę użyteczna. x.x
Moja talia jest źle złożona, a i tak wygrywam nią większość partii. Co jej trzeba zmieniać? Nic, moim zdaniem.

1) celność - każdy glasscannon ma coś na podpakowanie hv (bądź obniżenie ev) choć odrobinkę, a Flan ma super drogi event, którego użycie kończy się zazwyczaj brakiem ataku w następnej turze. Wystarczy osiągnąć 5 ev by się Flan nie przejmować.
2) rani bardziej siebie niż przeciwnika - scena rani cie jako pierwszego - Indiscriminate Destruction przy braku szczęścia buffuje przeciwnika (dobra w late ale my mamy zabić w early/mid) - Forbidden Games zabija cię (weź pod uwagę że Flan nie ma dużych kosztów poza Q.E.D.) - Overheat nie trzeba nawet opisywać.
3) Q.E.D. - karta o koszcie 7SP na glasscannonie, która blokuje ci możliwość użycia aktywki Flan,  Bat Transformation i Restrain is Unkown. Dodatkowo mało AV jak na taki koszt i typ talii. Ta karta powinna być najlepsza, a jest najgorsza.
4) brak dobrych spelli - Forbidden Fruit i Clock and Tick jeszcze ujdą pod warunkiem że przeciwnik nie ma niczego pod dopakowanie EV. (
5) brak penetracji - jeśli przeciwnik znajdzie jakiś tani spell na inturrupt z protekcją to po tobie
6) brak konkretnego interruptu - jeśli przeciwnik jest w stanie wystawić spella do interceptu i ataku to marny twój los

Jedyną zaletą Flan jakiej się doszukałem to niszczenie supportów przeciwnika pod warunkiem że ten nie ma nic na blokadę targetu leadera oraz aktywka na Clock and Tick.
Jedyne talie z jakimi może wygrać Flan to te, które się rozbudowują latami i nie są w stanie nic zrobić bez tej rozbudowy. Inne przypadki gdzie ma konkretne szansę na wygraną to walka z glasscannonem zaczynając w pierwszej turze (pierwsza tura jest bardzo niezbalansowana w RSO imo) o ile ten nie uniknie ani razu twojego ataku oraz jakieś mega porno podejście kart.

Testowałem ją przeciwko dużej ilości różnych decków i takie są moje wnioski.
Skoro twierdzisz że Flan w twoim wykonaniu wygrywa większość pojedynków to z chęcią chciałbym przetestować swoje wszystkie decki przeciwko niej.
A nuż widelec jestem w błędzie bo kiepsko nią grałem. Nie wykluczam takiej możliwości.
Zapraszam na Animatsuri bądź Dulsta jeśli jednak na to pierwsze nie możesz. Albo po prostu gdzies w Wawie.

  • Ostatnia zmiana: Lipiec 07, 2014, 20:56:30 przez Kamruz

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #179
1) celność - każdy glasscannon ma coś na podpakowanie hv (bądź obniżenie ev) choć odrobinkę, a Flan ma super drogi event, którego użycie kończy się zazwyczaj brakiem ataku w następnej turze. Wystarczy osiągnąć 5 ev by się Flan nie przejmować.
Masz jeszcze Irritableness lub Counter Clock przeciw movement spammerom i Merciless Two Hands do ściągania strategii unikania polegających na supportach (Natural Talent, Tengu Wind, Third Eye, Eyes of Madness, Serene State of Mind) by sobie trochę pomóc, ewentualnie Danmaku Play / Ravaging Magic z asystą odpowiednio Suwako albo Marisy. Powinna jednak mieć coś więcej, bo zablokować ją EV łatwo dedykowanym unikaczom.

2) rani bardziej siebie niż przeciwnika - scena rani cie jako pierwszego - Indiscriminate Destruction przy braku szczęścia buffuje przeciwnika (dobra w late ale my mamy zabić w early/mid) - Forbidden Games zabija cię (weź pod uwagę że Flan nie ma dużych kosztów poza Q.E.D.) - Overheat nie trzeba nawet opisywać.
Nie bierz żadnego z powyższych, derp. No może pojedyńczą kopię Overheat by ktoś Cię nie wychujał z twojego finishera (bo poza tym to strata papieru). Scenę osobiście po prostu olewam i nie pakuję żadnej, wolę nie wtapiać cennego dla Flanci SP w wojny scenowe i po prostu ubić wroga nim ta stanie się uciążliwa. Zazwyczaj mi się to udaje, z wyjątkiem naprawdę kurewskich scen typu Seclusion, Captain Murasa czy ta od Trzech Wróżek.

3) Q.E.D. - karta o koszcie 7SP na glasscannonie, która blokuje ci możliwość użycia aktywki Flan,  Bat Transformation i Restrain is Unkown. Dodatkowo mało AV jak na taki koszt i typ talii. Ta karta powinna być najlepsza, a jest najgorsza.
ATTWN, Q.E.D. nie ma w grze :3. To samo się jej tyczy co danej powyżej przez Małyszka karty Ichirin - pod względem tempa jest beznadziejna. Ale jak masz nadmiar many i potrzebę wyciągnięcia dużego AV (do ubicia wroga z równo 6HP zanim on ubije Ciebie czy też dobicia healera bądź Protection spammera typu Yukari z Prot4) albo wyciągnięcia większego HV (bo oponent unika do 5HV), to ATTWN się przydaje. Do tego oponent nie wychuja Cię z twoich obrażeń jakimś negatywnym supportem/wymuszoną rezerwą/debuffem, a uniknąć nadal możesz Pattern Dodging/Close Call.

4) brak dobrych spelli - Forbidden Fruit i Clock and Tick jeszcze ujdą pod warunkiem że przeciwnik nie ma niczego pod dopakowanie EV.
A Catadioptric to pies? Cranberry jest dobre na early rush, Starbow Break z braku laku też może być. No ale ogólnie jej level1 spells to jakiś jebany żart.

5) brak penetracji - jeśli przeciwnik znajdzie jakiś tani spell na inturrupt z protekcją to po tobie
Irritableness, Ravaging Magic/Illusion Laser z Marisą, rozjebanie wroga nim ten rozstawi jakąś większą penetrację (albo rozbrojenie jej M2H). IMO z Prot1 może sobie poradzić po prostu tłukąc.

6) brak konkretnego interruptu - jeśli przeciwnik jest w stanie wystawić spella do interceptu i ataku to marny twój los
Cała prawda. Biedna Flancia. No ale taki los glass cannona że pakuje wszystko w ofensywę. Ale na pocieszenie tu z kolei Suwako może zakryć nieco tą słabość 2 Bows 2 Claps 1 Bow (ogólnie asysta Suwako1 moim skromnym zdaniem jest najlepszą rzeczą dla Flanci jaka może być - tanie dodatkowe AV i HV z Danmaku Play oraz lepszy intercept).

Podsumowując, zdecydowanie masz rację że Flancia potrzebuje buffa - inne dziewczynki są lepszymi rusherkami (Marisa ma penetrację, generację many, nieco UFM i High-Speed Spellcasting; Remilia ma tony UFM, blokady spelli na turę, card search i 3EV2BV; Cirno jest bardzo ekonomiczna i świetnie unika)... Ale przesadziłeś nazywając ją bezużyteczną - ma parę świetnych atutów typu kosmiczne movementy z Bat Transformation, Merciless Two Hands, Imprisonment do zabrania wrogowi tempa czy jej leader ability. Można złożyć na nią coś sensownego, choćby mój deck z asystą Suwako.

Po prostu potrzebuje małego pchnięcia żeby być bardziej konkurencyjna, najlepiej ze strony HV. Eventualnie mocnej poprawki do jej ruletkowych eventów by były rzeczywiście high reward a nie tylko high risk (Suika imo cierpi na coś podobnego).

Critzowi chodziło raczej o postać, która by się opierała na Focus Mov. jak Aya czy Chen na Unfocus Mov.
Jeden punkcik w Focus Mov. dla Reimu raczej nie jest warty do zaliczenia jej. :P
Дa. Dla mnie specjalistka od danego Movementu zaczyna się od UFM/FM3 na jakimś spellu - Reisen, Miko i Sakuya mają wszystkie po spellu z UFM2 i FM2, a specjalistkami nie są (bo ich talia nie skupia się nawet minimalnie na Movementach poza tym). A Shinmyoumaru tematycznie się o to prosi, ze względu na jej manipulację wielkością danmaku (wielkie pociski i powiększanie gracza w DDC, mikroskopijny spam w ISC), czy po prostu bycie karłem.

(Co ciekawe, UFM praktycznie równa się unikowi penetracji bo tylko 6 spelli z Pen *nie* są typu Concentrate tylko Normal - nie istnieje Spread z Penetracją. Ale w zamian za to spelli typu Spread jest więcej - 174 Spread vs 144 Con i 97 Normal - see http://tinyurl.com/offotqd)

Zapraszam na Animatsuri bądź Dulsta jeśli jednak na to pierwsze nie możesz. Albo po prostu gdzies w Wawie.
Albo na Niucon, czo :3? Dulstowi i tak się ostatnio nie powodzi i musieli chwilowo przenieść się na zapasowy serwer (stąd pogorszenie interfejsu czy niekompatybilność z Firefoxem), ale jakby co to nadal da się tam grać.
  • Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2014, 03:59:20 przez critz