1) celność - każdy glasscannon ma coś na podpakowanie hv (bądź obniżenie ev) choć odrobinkę, a Flan ma super drogi event, którego użycie kończy się zazwyczaj brakiem ataku w następnej turze. Wystarczy osiągnąć 5 ev by się Flan nie przejmować.
Masz jeszcze Irritableness lub Counter Clock przeciw movement spammerom i Merciless Two Hands do ściągania strategii unikania polegających na supportach (Natural Talent, Tengu Wind, Third Eye, Eyes of Madness, Serene State of Mind) by sobie trochę pomóc, ewentualnie Danmaku Play / Ravaging Magic z asystą odpowiednio Suwako albo Marisy. Powinna jednak mieć coś więcej, bo zablokować ją EV łatwo dedykowanym unikaczom.
2) rani bardziej siebie niż przeciwnika - scena rani cie jako pierwszego - Indiscriminate Destruction przy braku szczęścia buffuje przeciwnika (dobra w late ale my mamy zabić w early/mid) - Forbidden Games zabija cię (weź pod uwagę że Flan nie ma dużych kosztów poza Q.E.D.) - Overheat nie trzeba nawet opisywać.
Nie bierz żadnego z powyższych, derp. No może pojedyńczą kopię Overheat by ktoś Cię nie wychujał z twojego finishera (bo poza tym to strata papieru). Scenę osobiście po prostu olewam i nie pakuję żadnej, wolę nie wtapiać cennego dla Flanci SP w wojny scenowe i po prostu ubić wroga nim ta stanie się uciążliwa. Zazwyczaj mi się to udaje, z wyjątkiem naprawdę kurewskich scen typu
Seclusion,
Captain Murasa czy
ta od Trzech Wróżek.3) Q.E.D. - karta o koszcie 7SP na glasscannonie, która blokuje ci możliwość użycia aktywki Flan, Bat Transformation i Restrain is Unkown. Dodatkowo mało AV jak na taki koszt i typ talii. Ta karta powinna być najlepsza, a jest najgorsza.
ATTWN, Q.E.D. nie ma w grze :3. To samo się jej tyczy co danej powyżej przez Małyszka karty Ichirin - pod względem tempa jest beznadziejna. Ale jak masz nadmiar many i potrzebę wyciągnięcia dużego AV (do ubicia wroga z równo 6HP zanim on ubije Ciebie czy też dobicia healera bądź Protection spammera typu Yukari z Prot4) albo wyciągnięcia większego HV (bo oponent unika do 5HV), to ATTWN się przydaje. Do tego oponent nie wychuja Cię z twoich obrażeń jakimś negatywnym supportem/wymuszoną rezerwą/debuffem, a uniknąć nadal możesz Pattern Dodging/Close Call.
4) brak dobrych spelli - Forbidden Fruit i Clock and Tick jeszcze ujdą pod warunkiem że przeciwnik nie ma niczego pod dopakowanie EV.
A
Catadioptric to pies? Cranberry jest dobre na early rush, Starbow Break z braku laku też może być. No ale ogólnie jej level1 spells to jakiś jebany żart.
5) brak penetracji - jeśli przeciwnik znajdzie jakiś tani spell na inturrupt z protekcją to po tobie
Irritableness, Ravaging Magic/Illusion Laser z Marisą, rozjebanie wroga nim ten rozstawi jakąś większą penetrację (albo rozbrojenie jej M2H). IMO z Prot1 może sobie poradzić po prostu tłukąc.
6) brak konkretnego interruptu - jeśli przeciwnik jest w stanie wystawić spella do interceptu i ataku to marny twój los
Cała prawda. Biedna Flancia. No ale taki los glass cannona że pakuje wszystko w ofensywę. Ale na pocieszenie tu z kolei Suwako może zakryć nieco tą słabość
2 Bows 2 Claps 1 Bow (ogólnie asysta Suwako1 moim skromnym zdaniem jest najlepszą rzeczą dla Flanci jaka może być - tanie dodatkowe AV i HV z Danmaku Play oraz lepszy intercept).
Podsumowując, zdecydowanie masz rację że Flancia potrzebuje buffa - inne dziewczynki są lepszymi rusherkami (Marisa ma penetrację, generację many, nieco UFM i High-Speed Spellcasting; Remilia ma tony UFM, blokady spelli na turę, card search i 3EV2BV; Cirno jest
bardzo ekonomiczna i świetnie unika)... Ale przesadziłeś nazywając ją bezużyteczną - ma parę świetnych atutów typu kosmiczne movementy z Bat Transformation, Merciless Two Hands, Imprisonment do zabrania wrogowi tempa czy jej leader ability. Można złożyć na nią coś sensownego, choćby
mój deck z asystą Suwako.
Po prostu potrzebuje małego pchnięcia żeby być bardziej konkurencyjna, najlepiej ze strony HV. Eventualnie mocnej poprawki do jej ruletkowych eventów by były rzeczywiście high reward a nie tylko high risk (Suika imo cierpi na coś podobnego).
Critzowi chodziło raczej o postać, która by się opierała na Focus Mov. jak Aya czy Chen na Unfocus Mov.
Jeden punkcik w Focus Mov. dla Reimu raczej nie jest warty do zaliczenia jej. :P
Дa. Dla mnie specjalistka od danego Movementu zaczyna się od UFM/FM3 na jakimś spellu - Reisen, Miko i Sakuya mają wszystkie po spellu z UFM2 i FM2, a specjalistkami nie są (bo ich talia nie skupia się nawet minimalnie na Movementach poza tym). A Shinmyoumaru tematycznie się o to prosi, ze względu na jej manipulację wielkością danmaku (wielkie pociski i powiększanie gracza w DDC, mikroskopijny spam w ISC), czy po prostu bycie karłem.
(Co ciekawe, UFM praktycznie równa się unikowi penetracji bo tylko 6 spelli z Pen *nie* są typu Concentrate tylko Normal - nie istnieje Spread z Penetracją. Ale w zamian za to spelli typu Spread jest więcej - 174 Spread vs 144 Con i 97 Normal - see
http://tinyurl.com/offotqd)
Zapraszam na Animatsuri bądź Dulsta jeśli jednak na to pierwsze nie możesz. Albo po prostu gdzies w Wawie.
Albo na Niucon, czo :3? Dulstowi i tak się ostatnio nie powodzi i musieli chwilowo przenieść się na zapasowy serwer (stąd pogorszenie interfejsu czy niekompatybilność z Firefoxem), ale jakby co to nadal da się tam grać.