Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo wyłączona (prosimy o kontakt na IRC) ...
    Ktoś ma za dużo zabawy z rejestrowaniem fejkowch kont...
  • Upgrade skryptu forum

Temat: Maihana Ao Makyou (Przeczytany 972 razy) poprzedni temat - następny temat

0 Użytkownicy i 1 Gość przegląda ten temat.
Maihana Ao Makyou


Strona oficjalna: http://lost-identity.jp/souvenir/html/Maihana/html/maihana.html

"Maihana Ao Makyou ~ Uniting Barrage Action" jest grą wzorowaną na standardowym touhou, aczkolwiek różni się pod wieloma względami takimi jak grafika, czy też perspektywa. O fabule wiele nie powiem, bo niewiele z tego co tam jest rozumiem, ale dotyczy ona wydarzeń z EoSD i szkarłatnej mgły.

Krótko jeśli chodzi o gameplay... Do wyboru mamy tylko Reimu i Marisę z trzema trybami strzału do wyboru. W trakcie gry patrzy się na postać z perspektywy nie od góry jak w przypadku standardowych wersji, a od boku co jak dla mnie jest fajną odmianą. Ponad to trzeba się skupiać na strzelaniu w lewo, oraz w prawo. Bossowie są dość trudni więc ogólnie bardzo pozytywna jest ta gra. Niestety są tylko 3 poziomy trudności, easy, normal i hard. Easy jest na prawdę mocno easy, normal jest bardzo normal a Hard jest Hard więc jest dobrze.

Nie wiem ile jest stage, ponieważ doszedłem tylko do trzeciego na ten moment i na tym poprzestałem. Aczkolwiek poza zwykłymi stejżami mamy tam jeszcze dodatkowe extra stejdże po przejściu każdego zwykłego, innymi słowy to wygląda tak: stage 1=>ex-stage 1 => stage 2 => ex-stage 2 => stage 3 [...]
W w zwykłych stage napotykamy bossów znanych z eosd, na extra stejdżach napotykamy takich bossów jak:
Spoiler (pokaż/ukryj)
Sanae, Nitori, Satori(!)
Zacząłem grać w to jakiś czas temu ale dopiero ostatnio mi się to całkiem mocno spodobało (patrz: ^extra stage 3).
Jedynie głosy postaci mogą czasem wydawać się, że nie powinno ich być... Bywają denerwujące. Zwłaszcza Patche.
Muzyka za to, to cud miód dla uszu.

Screeny:
Spoiler (pokaż/ukryj)


Linku do dowloadu pełnej wersji nie wrzucę, bo nie wiem czy mogę... Dlatego też daję tutaj tylko demo.

Odp: Maihana Ao Makyou
Odpowiedź #1
Ta gra wygląda niesamowicie *_*
Pamiętam jak jakiś czas temu wyszedł jej teaser , ciężko uwierzyć że już wyszła pełna gra ^^' .
Wiecie jakie ta gra ma wymagania sprzętowe ?
Bo to , że potrzeba komputer mocniejszy od takiego , na którym gra się w oficjalne Touhou jest raczej oczywiste ;) .

Odp: Maihana Ao Makyou
Odpowiedź #2
Cytując z manuala:

OS   Windows XP、Windows Vista、Windows 7
DirectX   DirectX9.0c 以上
CPU   Intel Core2Duo 以降、またはそれ相当のもの
メモリ   1GB 以上の搭載メモリ
グラフィック   DirectX9.0c、シェーダー2.0(推奨3.0以上)に対応した VRAM512MB 以上のビデオカード
 サウンド   DirectX9.0c 以上に対応したサウンドカード
ディスプレイ   FullColor 1280×720 以上を表示可能な機種
周辺機器   日本語キーボード及び Windows で動作するゲームパッド

Zapewniam, iż na Windows 7, Phenom II x4 3.2 GHz, 8 GB RAM i Raden HD 6570 działa bez zarzutu ^^

Also, FUCK YOU SAKUYA w COLLECTION

Odp: Maihana Ao Makyou
Odpowiedź #3
Dwóch rzeczy w tej grze jeszcze nie wiem...
1. Do czego służą te większe itemy (drugi screen w spoilerze)
2. Co zrobić by móc walczyć z Remilią? Na Easy i Normalu przeszedłem Sakuye. Na Easy jeden raz doszło mi do Satori, za drugim razem już po Sakuyi się skończyło. Na normalu pokonałem Sakuye (bez kontynuacji itd.) ale nie mogłem nadal iść do Remi...

Ktoś z was zna odpowiedzi na te pytania?

Odp: Maihana Ao Makyou
Odpowiedź #4
^ To dziwne bo dzisiaj rano jak w to grałam na easy to od razu doszłam do Remilii o.O Also, też nie wiem do czego są te itemy xD

Odp: Maihana Ao Makyou
Odpowiedź #5
Na easy da sie walczyc. A itemy - zielone zwiekszaja zasieg przyciagania powerow i pointow. reszta nie wiem.

Odp: Maihana Ao Makyou
Odpowiedź #6
z tego co się dowiedziałem gra ma 4 stage (Cirno, Patchy, Sakuywa, Remilia)+ 4 extra (Sanae, Nitori, Satori, Flandre). Co do oststniej postaci extra to informacji raczej nie potwierdzę. Gdzieś w internecie widziałem taki wpis + cienie z strony producenta
http://lost-identity.jp/souvenir/html/Maihana/html/maihana.html

Gra jest bardzo przyjemna na Normalu, easy i hard nie próbowałem. Niestety sporą wadą jest brak angielskiego tłumaczenia, ale z tego co wiem to pełna wersja wyszła stosunkowo niedawno.
Gra została zrobiona bardziej pod grę padem niż klawiaturą, ale na klawie też idzie ugrać na. Config z racji braku angielskich napisów zajął mi ok 2h na ustawienie. jeśli ktoś będzie zainteresowany to opisze config.

Po każdym normalnym stage odbywa się extra stage, jednak nie jest on zawsze. Zdaje mi się że wymagany jest przynajmniej jeden spell break by otworzyć drogę do extra. Jeśli mógłby ktoś potwierdzić informację...

Story oparte o EoSD jednak z wykluczeniem stage 1 i 3 i dodaniem extra z postaciami z MoF i SA.

trochę z mechaniki samej gry z własnych obserwacji
Sterowanie standardowo strzałkami, focus mode, bomba, strzał w prawo i w lewo oraz coś co dalej nie jestem w stanie opanować dość dobrze: 2 typy barier
pierwszy działający jako statyczna minibomba czyszcząca obszar wokół postaci, zużywa 1 orb.
drugi typ bariery jest o wiele ciekawszy: zużywa wskaźnik energii (o ile można tak to nazwać) znajdujący się w lewym dolnym rogu ekranu. Można ją aktywować tylko gdy wskaźnik zajmuje 75-80% całego obszaru. Bariera ta pozwala nam na latanie w trybie chwilowej nieśmiertelności niszcząc przeciwników w razie kontaktu z barierą i absorpcję pocisków co zwiększa obrażenia zadawane przez ową barierę i niszczenie silniejszych przeciwników.  Przydatne przy robieniu speedrunów na bossie lub szybkiego nabijania punktów na zwykłych wróżkach. Warto nadmienić że wskaźnik energii jest uzupełniany do pełna gdy poziom życia bossa podczas spell cardu dojdzie do 0.

Skoro wspomniałem o kartach: system walki jest zupełnie inny od zwykłych części touhou. Kontakt z wróżkami nas nie zabija ani nie odbiera żadnych bonusów. Grazowanie szczególnie odradzam gdyż bardzo łatwo dostać pociskiem w hitbox co kończy się w wiadomy sposób (łamanie klawiatury, wywalanie monitora przez okno, ect.). Zmieniony został też system zdobywania kart. po doprowadzeniu przeciwnika do braku życia na danej kardzie musimy wykować spell break przy użyciu bariery. Dla niewprawionego gracza trafienie w przeciwnika może być kłopotliwe.

Poza barierami postać posiada jeszcze bomby czyszczące cały ekran z pocisków i zadające przeciwnikowi dość spore obrażenia. na starcie mamy do dyspozycji 2 albo 3 bomby - musiałbym sprawdzić; dodatkowa bomba jak i dodatkowe życia wypadają po wykonaniu break offa na bossie oraz z lily white/black które pełnią rolę mid-bossów pojawiających się 2 razy na stage. przedmiotów mamy 5 rodzaji:
- bomba
- dodatkowe życie
- zwiększenie zasięgu przyciągania przedmiotów
- dodatkowa bariera (coś ala Border z PCB)

Działanie poniższego przedmiotu nie jest potwierdzone
zegarek z plusem - dodatkowy czas na spell break karty

Jeszcze taka dodatkowa informacja: dodatkowe orby dostajemy po zdobyciu 50,100,150 powera, gdzie maksymalny współczynnik wynosi 200 zlimitem do 3 orbów w jednej chwili.
  • Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2012, 01:01:55 przez Ajamaharid