Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo wyłączona (prosimy o kontakt na IRC) ...
    Ktoś ma za dużo zabawy z rejestrowaniem fejkowch kont...
  • Upgrade skryptu forum

Najnowsze wiadomości

91
Touhou / Odp: Touhou 16 Hidden Star in Four Seasons
Ostatnia wiadomość przez critz -
System:
-Mamy 4 normalne postaci + do każdej możemy dobrać porę roku.
-Pora roku odpowiada za familiary, które strzelają razem z naszą postacią i jej własnymi opcjami - wiosna ma homingujące płatki sakury, lato szeroki rozrzut lodowych kryształków, jesień szeroki prosty strzał łuków wiatru a zima mocny laser bez penetracji.
-Moc pory roku generujemy grejzując i niszcząc wrogów, z których wypadają odpowiednie season items. Zbierając te itemki nabijamy sobie pasek w lewym dolnym rogu do maksymalnie lvl6. Im wyższy level, tym oczywiście lepszy strzał familiarów.

-Gdy mamy lvl1 lub wyżej, możemy zrobić release - czyli kółko wokół postaci które niszczy pociski i zadaje wysokie obrażenia:
Wiosenny release - duże stacjonarne kółko, konwertuje pociski na zielone point itemy oraz season itemy. Daje odporność na czas trwania. Zeruje pasek pory roku. Eliminuje spell card bonus.
Letni release - małe stacjonarne kółeczko, ale zużywa tylko jeden level paska pory roku.
Jesienny release - małe kółeczko wokół gracza. Pozwala graczowi zapierdalać. Zeruje pasek pory roku.
Zimowy release - małe stacjonarne kółeczko. Momentalnie wzmacnia siłę strzału. Zeruje pasek pory roku.

Warto dodać, że release nie usuwa bonusu za złapanie karty zaklęcia poza wiosną.
Generalnie, opcje strzałów familiarów przypominają opcje samych postaci. Czyli jeśli weźmiemy spring Reimu to będziemy mieli jej własny shottype (homingujące płatki sakury) plus strzał od familiarów gdy przekroczymy lvl1 (więcej homingujących płatków sakury). Co do samych postaci:

Reimu:
Shot type: Breezy Cherry Blossom - 100% homing.
Spell Card: Spirit Sign "Fantasy Sakura Seal" - Fantasy Seal, ale różowe.

Marisa:
Shot type: Extreme Winter - zwyczajny laser bez penetracji.
Spell Card: Love Sign "Master Spark Frozen" - niebieski śnieżynkowy Master Spark.

Aya:
Shot type: Crazy Fall Wind - typowe igły. Penetrują na focusie.
Spell Card: Wind Sign "Tengu Burst Storm" - wąska kolumna skrzywiona według ruchu Ayi. Przysuwa się do gracza.

Cirno:
Shot type: Perfect Summer Ice - rozrzut na boki a la SA Patch wood.
Spell Card: Ice Sign "Cool Sunflower" - wielki stacjonarny obszar. Długa.

Dialogi, themki, prolog, etc: https://en.touhouwiki.net/wiki/Hidden_Star_in_Four_Seasons/Translation

---

Przeczytawszy dialogi, stwierdzam że Aunn najlepsza dziewczynka. Ochotniczy lew stróż przypilnuje świątyni gdy miko nie ma. Do tego miękka i puszysta i z wyglądu i charakteru. Mam nadzieję że zląduje jako regularna osoba w świątyni - choć oczywiście gdyby przejechała się na Górę Youkai, to obiekcji też bym nie miał.

Nemuno tak jak myślałem jest nieokrzesana i przypomina Yuugi bez chlania - bojowa i serdeczna wobec silnych osób, ale poza tym terytorialna izolacjonistka motzno - co widać po tym, jak zaatakowała Ayę. Nie mój typ, ale charakteru nie odmawiam - no i fandom ją na pewno kupi bo maczeta i cycki.

Eternity mi w sumie szkoda - wyjątkowo ładny design jak na ZUNa, ale podobno normalnie jest łagodna i schlała się emanującą mocą natury jak Cirno. Wątpliwe byśmy więcej zobaczyli ją i jej normalny charakter, zwłaszcza że nawet teraz jest tylko bossem stage 1. ZUN nawet nie daje jebania o to, by ją poprawnie nazwać.

W kwestii postaci grywalnych przewidywalnie do bólu. Reimu lata bić youkai za intuicją bo incydent, a Marisa wyszła postrzelać bo zaczęła denerwować ją zima. Aya mnie zawiodła, bo spodziewałem się że tengu jej kalibru ma inne motywacje zbadania rozpieprzającego Gensokyo incydentu poza standardowym >muh scoop. Cirno natomiast... pomimo tego że jest teraz na power tripie niczym Utsuho to jest tak samo bystra jak na co dzień xD. I chce zostać władcą Gensokyo. To chyba tyle w kwestii zwiększania swojej mocy by stać się najsilszą w Gensokyo.

Co do samej gry, to akurat mi się podoba. Jest wyjątkowo ładna ze względu na naturę incydentu, więc mrok z SA nam nie grozi. Wzory wróżek są przeciętne - głównie streaming albo statyczne konstrukcje, choć trochę skrzyżowanych patternów można znaleźć już na S2, a na S3 jest też sporo wolnej masy. Tunele i skrzyżowania u Eternity przypominają trochę Wriggle i są niezłe. Nemuno słabo wypada, bo po prostu masy pocisków + QED i spell z nożami. Aunn natomiast to kawał sadystki - tunele, skrzyżowania, ciasny streaming z zatrzymaniami, krzywe lasery i pierdolony streaming + ściany na ostatnim spellu.

No ale nie ma co się martwić, bo system aż się prosi o eksploatację. Pomysł z dodatkowym shottype w postaci familiarów jest ciekawy, aczkolwiek tutaj ZUN poszedł bardziej w ilość niż jakość a la MoF czy SA - np. taka Winter Cirno i Summer Marisa się dość nakładają funkcjonalnie. Natomiast system release - mimo zapewnień o prostocie gry - ewidentnie jest trzonem gameplayu choćby ze względu na to jaki jest silny. Taki spring pozwala chainować pseudo-bomby jak pojebany na gęstych patternach jeśli masz gdzieś spellcard bonus, a summer daje drugi stock bomb a la MoF/SA. No i cóż... Nie wiem jak wygląda scoring, ale mam nadzieję że ZUN dobalansuje to tak, żeby nie wyszło TD 2.0 albo serio ISC-tier w normalnej grze. Bo potencjał jest srogi.

Muszę jeszcze powiedzieć że ZUNowi muzycznie wyszło generalnie zajebiście - a przynajmniej po tymczasowym odczuciu o niebo lepiej niż w TD i DDC i może nawet LoLK. Title screen ma tajemniczą aurę, S1 wyszło mu niesamowicie energicznie i chyba najlepiej od czasów UFO, S2 jest klimatyczne, a S3 wywołuje dreszcze pięknem, zwłaszcza w momencie na sekcji przed Lily. Eternity ma prześliczną themkę, a Nemuno ekstremalnie energiczną i chwytliwą. Najgorzej wypada tu themka Aunn, która jest bardzo chaotyczna i nieskładna - aczkolwiek nawet jej oddam przyjemne tempo i dobór instrumentów.

Ogólnie, gdybym nie wiedział że to kanon, to bym założył że dostałem fangame do łapy - wrażenia audiowizualne szczególnie przywodzą mi na myśl ido i takie Mystical Power Plant. Więc jeśli przypomina fangame, to w przyjemny sposób. Sam motyw sezonów nie jest bynajmniej niczym oryginalnym (lol Danmaku!!), ale taka atmosfera się sprawdza. W sumie szkoda że spośród sezonowych postaci na razie ani śladu sióstr Aki oraz Letty - ale kto wie.
92
Touhou / Odp: Touhou 16 Hidden Star in Four Seasons
Ostatnia wiadomość przez h-collector -
Zgodnie z planem wyszło demo, dostępne 3 poziomy i analogicznie pojawiały się 3 nowe dziewczynki.

Poniżej szybkie tłumaczenie profili [1]
Cytuj
Stage 1 boss: Etanity Larva, The Butterfly Youkai Close to the Gods (Yes, her name has a different typo in her profile)

Species: Fairy; Power: To scatter butterfly scales

A Swallowtail Butterfly fairy. That said, she's not just the adult, but also the larva and the pupa, so you could say she's a growth and rebirth and metamorphosis insect fairy. Like Cirno, she's being powered up from how she normally is. She's gone berserk, so to speak. The incident, after all, is about fairies going berserk. She's normally very gentle, and even in battle she's more interested in picking up power-up items. When she senses danger, it seems she releases smelly danmaku from her antennae.
Cytuj
Boss 2: Nemuno Sakata, the Mountain Hag whose passed beyond this transient world

Species: Hag; Power: To consecrate ground.

Lives on youkai mountain. Hags are a solitary race that rarely interact even with each other, so naturally they don't talk to others much either. However, when they do interact with others they're extremely businesslike. They have an agreement with the tengu to give them their own space and leave them alone. It's often thought that people who disappear on the mountain were eaten by hags, but they actually send back the adults and adopt and raise the children. The reason is unknown. She herself has no interest in the world around her, and there's very little information on this uncivilized part of Gensokyo.
Cytuj
Boss 3: Aunn Komano, the Divine Beast who adores gods

Species: Komainu; Power: To find gods

A komainu with the nature of both a Shishi and a Komainu at the same time. Both Komainu and Shishi have a peculiar nature: they will seek out places where people worship, like the Hakurei Shrine, Moriya Shrine, or Myouren Temple, and decide to guard them on their own. It's in their genes, but they're not really all that strong, so they often lose. She was headed to the Hakurei Shrine for a flower viewing when the incident broke out. She'd only wanted to go get drunk and watch pretty flowers, but somehow ended up fighting. She really didn't want to fight a shrine maiden, but ended up enjoying herself regardless. She found a bottomless well of power deep inside her, and a chill ran up her spine. She realizes that something grave was happening in Gensokyo, even if she doesn't know how or why.
93
Touhou / Odp: Touhou 16 Hidden Star in Four Seasons
Ostatnia wiadomość przez h-collector -
94
Touhou / Odp: Touhou 16 Hidden Star in Four Seasons
Ostatnia wiadomość przez h-collector -
Bo z cache przeglądarki szło.

Tymczasem ZUN
5/6(土)17:00~ 東方ステーション#1https://t.co/e6ziIuGSEN

MC:ビートまりおに不安を覚える番組が始まるぞ!今回は東方天空璋・体験版のZUNさん手焼き中継や、サークル告知紹介など!お便りからお気軽にどうぞ!

手焼き、去年はこんなでしたね。 pic.twitter.com/GlumGeufla
-- ビートまりお@4/29,30超東方エリア (@beatmario) 26 April 2017
95
Aktualności / Odp: Touhou Ibarakasen ~ Wild and Horned Hermit. - ch39
Ostatnia wiadomość przez critz -
Zwracam honor kappom, symbioza motzno.

Also, Moriya stronk, a Sanae 100% pure waifu.
96
Aktualności / Touhou Ibarakasen ~ Wild and Horned Hermit. - ch39
Ostatnia wiadomość przez h-collector -

Dostępny jest nowy chapter WaHH z numerkiem 39 pt. "Because Youkai Mountain is There" [1]w bardziej zrozumiałej wersji językowej (angielskie tłumaczenie)
Dorwać go jak zawsze możecie na mangareaderach Bato.to lub Kissmanga
Słowa kluczowe na dziś to: Business is business, Wind God, negocjacje, mutualizm
97
Aktualności / Touhou Sangetsusei ~ Visionary Fairies in Shrine c6
Ostatnia wiadomość przez h-collector -


Nowy chapter (szósty) wróżek: Touhou Sangetsusei ~ Visionary Fairies in Shrine o podtytule: "The Shadow Lead Dies First" jest już dostępny w bardziej zrozumiałym angielskim tłumaczeniu. [1]
Nowy rozdział jak zawsze dostępny na Bato.to lub Kissmanga.

Przypominam jak zawsze, że jest to kwartalnik, czyli nowe rozdziały wychodzą w następujących miesiącach:
styczeń, kwiecień, lipiec, październik, ~26 dnia

Link do dyskusji
Słowa klucze: Hanami, przypowieść
98
Aktualności / Touhou Suzunaan ~ Forbidden Scrollery ch.50
Ostatnia wiadomość przez h-collector -



Jeszcze świeży, rozdział 50 Forbidden Scrollery: Reimu Hakurei's Miscalculation (cz.1), który pojawił się w kwietniowym (26.04) wydaniu comic Ace jest już dostępny w bardziej zrozumiałym angielskim tłumaczeniu. [1]
Nowy rozdział jak zawsze dostępny na Bato.to lub Kissmanga.

Link do dyskusji
Słowa klucze: spirited away, suplement
99
Aktualności / Odp: Hifuu Club Activity Record - drugi odcinek
Ostatnia wiadomość przez h-collector -
Na Reitasai 14 przewidziane jest demo
いつもお世話になっております!京劇です
秘封活動記録第二話「祝」のdemoバージョンは例大祭14の会場にて頒布致します!
スペースは「い03b」になります、ご光臨お待ちしております~
第二話の前日談となる漫画「風の追跡」と前の作品もあります、どうぞよろしくお願いします☺ pic.twitter.com/keh7LZt5u4
-- 京都幻想劇団@例大祭 い03b (@fantasytroupe) 23 April 2017
100
Aktualności / Odp: Touhou 15.5: 東方憑依華 ~ Antinomy of Common Flowers
Ostatnia wiadomość przez h-collector -
Pojawiła się właśnie oficjalna informacja o tym, że demo zostanie wydane na najbliższym  Reitasai 14, który będzie miał miejsce 7.05.2017
Poza tym lekka zmiana loga: