Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo włączona (prosimy także o kontakt na IRC) ...

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - Kamruz

136
Doujin Center / Odp: Rumbling Spell Orchestra
Jak to nikt.
A ja i Critz?
137
Doujin Center / Odp: Rumbling Spell Orchestra
Ciekawe czy ktoś poza Critzem i mną gra na Dulście z tego forum.
138
Doujin Center / Odp: Rumbling Spell Orchestra
Jeśli mowa o grywalności decków to mogli by odkurzyć 495-o letnią wampirzycę...
139
Doujin Center / Odp: Rumbling Spell Orchestra
Nie żeby 1 kwietnia czy coś.
140
Doujin Center / Odp: Rumbling Spell Orchestra
To może ja się wypowiem bo dawno tego nie robiłem:

Decki 4x opłacają się wyłącznie w 2 przypadkach.
1 - jeśli bonusy naszych kart są faktycznie zauważalne (przykład: Meiling >>>>>>>>>>>>> Aya)
2 - jeśli w decku nie mamy miejsca na dodatkowe karty teamowe

Stety niestety ale takich decków jest mało (nie wyobrażam sobie graniem Eirin bez chociaż jednej Kaguyi) więc w większości przypadków opłaca się grać Deckami 3/1 gdyż teamowe karty bardzo mocno ulepszają nasze strategie dając dalej możliwość korzystania z kart na 3 lvl.

Co do 2/2 decków na początku byłem bardzo sceptycznie nastawiony ale potem odkryłem że combosy z nich wynikające potrafią być niesamowicie silne, a karty na 2 lvl słabe przecież nie są.
Dodatkowo jest pare kart na 0 lvl, które ładnie współdziałają z 2/2 deckami. (Teamplay przykładem?)

1/1/1/1 decki są dla ludzi, którzy lubią robić combosy.
Zazwyczaj takie decki polegają na tym że wzmacniamy swoje karty oraz osłabiamy karty przeciwnika na wiele sposobów wyrównując poziom walki, a nawet przechylając go na swoją strone.
Dodatkowo niski koszt naszych spelli oraz scenka zapewniająca nam 3 sp co ture sprawia że nie mamy takich problemów jak brak sp na atak i intercept równocześnie.
W większości przypadków główną siłą tych talii jest konkretny (czasami więcej niż 1) support, których wyszukanie nie jest większym problemem (mamy do dyspozycji karty na 0 lvl / ciężko zapełnić deck samymi 1 lvl kartami, a spośród 4. różnych leaderów zazwyczaj ktoś się znajduje z wyszukajką) lecz stawia nas to w sytuacji że mamy trochę przesrane gdy przeciwnik jest w stanie zdjąć nam te supporty bądź ma coś do blokowania umiejek.
Nie mój gust ale się sprawdzają jeśli mamy dobre podejście.

Decki 2/1/1 to taka hybryda 2/2 oraz 1/1/1/1.
Zapewnia nam karty 2 lvl'u od danego leadera osłabiając bonusy z kart z mnożnikiem x = ilość leaderów.
Przyjemnym smaczkiem jest fakt że talie takie można skonstruować zazwyczaj pod danego leadera zmieniając czasami kompletnie strategie do ów talii.
Bardzo dobrym przykładem jest talia KaguyaxEirinxReisen, która szczególnie przypadła mi do gustu.
Discard supportów i blokady umiejek sprawiają duże problemy, a kontrola doboru kart na korzyść jak w przypadku 1/1/1/1.

Moja kolejność:

1. 3/1 oraz 4x (stawiam na równi bo takie talie działają praktycznie tak samo)
2. 2/2 (combosy zdecydowanie zbyt mocne by dawać te decki niżej / daje na drugim miejscu tylko dlatego że większość osób buduje swoje talie pod daną postać z sympatii do niej)
3. 2/1/1 (ciekawe combosy i możliwość różnej budowy decku w zależności od naszego 2lvl lidera, zazwyczaj niezbyt drogi, wspólna wada decków bycia kontrowanym przez discard supportów i blokady umiejek)
4. 1/1/1/1 (talia robiona zawsze pod jeden schemat, niskie koszty, wykluczenie supporta głównego (bądź dwóch) wyklucza całą talie z gry, blokowanie umiejek również, mocne lecz wrażliwe combo.
141
Doujin Center / Odp: Rumbling Spell Orchestra
Z założenia dziwne ale imo trzeba się trzymać na razie tego co jest w jakiś sposób potwierdzone.
Chociaż jakby nie patrzeć Keine lubi kontrować wiele rodzai decków.
142
Doujin Center / Odp: Rumbling Spell Orchestra
Jeszcze wracając do sprawy targetów na czerwono i nie na czerwono i osporności na eventy/speciale...

Spoiler (pokaż/ukryj)
A teraz pora na mnie czyli rozmyślanie nad systemem gry.

Mamy tutaj proszę taką ładną kartę:
Spoiler (pokaż/ukryj)

Sytuacja jest następująca:
-Przeciwnik jest targetowalny.
-Ja jestem targetowalny.
-Pod naszego leadera jest podczepiony Blood Sucking
-Przeciwnik ma aktywny spell Secret Barrage "And Then Will There Be None?"

I teraz pytanie czy event zadziała na spell czy nie?
Niby spell jest odporny na targety przeciwnika ale pragnę zauważyć że na evencie nie ma zaznaczonego targetu na czerwono.
Osobiście uważam że ten event powinien działać.

A teraz parę cytatów z wiki z porównaniami innych kart:
1)
Spoiler (pokaż/ukryj)
"On Supernatural Border, Lunatic, etc., the targets are not in red.
This is on purpose. Such cards may affect cards that can't be targeted."
2)
Spoiler (pokaż/ukryj)
"Which has the priority: the Special of Future "Gods' Realm" or the Ability of Patchouli Knowledge?
The Special of Future "Gods' Realm", because it doesn't take any target."

Japońskie skany oczywiście również nie mają targetów na czerwono.


W przypadku Vampire Kiss myślę że wyłączenie Spella z walki jest to efekt poboczny i "one of your opponent's Spells" nie jest na czerwono po to aby dało się użyć tego Eventa nawet jeśli przeciwnik nie ma żadnego Spella na swoim polu.
W przypadku kiedy mamy efekt ze sceny na "all Spell Cards" czy "both Leaders" to mogę zrozumieć że działa to ignorując odporność na eventy/speciale, ale w przypadku kiedy celem jest "one Spell" czy "one of your opponent's Spells" wydaje mi się to conajmniej dziwne.

Argument ze scenami jeszcze da się obalić ale jak uzasadnisz to z Keine?
Ona targetuje na czarno tylko jeden cel.



EDIT: Właśnie sobie gram na dulście i testuje nowe decki przy czym pomyślałem:
"A zaoram swoją Ayą"

Co się okazało (słowa kierowane do Małysza) że przeciwnik nie musi mieć nawet aktywowanej karty by speciale Ayi z nietrafianiem zadziałały. (co się zgadza z FAQ)


Multiposting tylko w Krzyczypudle - gorgiasz
143
Doujin Center / Odp: Rumbling Spell Orchestra
Te dwie karty do Nue czynią ją tak bardzo op...
144
Doujin Center / Odp: Rumbling Spell Orchestra
W sumie fakt.
Każdy inny temu podobny efekt był wywoływany przez inną kartę, która była już na polu gry typu passywka trzech wróżek.
145
Doujin Center / Odp: Rumbling Spell Orchestra
Z tego co widzę to hp dostaniesz nawet jeśli przeciwnik (lub ty sam) wywali ci tą kartę z łapy bądź decku.
Nie ma wymogu by było to z pola gry.
146
Doujin Center / Odp: Rumbling Spell Orchestra
A teraz pora na mnie czyli rozmyślanie nad systemem gry.

Mamy tutaj proszę taką ładną kartę:
Spoiler (pokaż/ukryj)

Sytuacja jest następująca:
-Przeciwnik jest targetowalny.
-Ja jestem targetowalny.
-Pod naszego leadera jest podczepiony Blood Sucking
-Przeciwnik ma aktywny spell Secret Barrage "And Then Will There Be None?"

I teraz pytanie czy event zadziała na spell czy nie?
Niby spell jest odporny na targety przeciwnika ale pragnę zauważyć że na evencie nie ma zaznaczonego targetu na czerwono.
Osobiście uważam że ten event powinien działać.

A teraz parę cytatów z wiki z porównaniami innych kart:
1)
Spoiler (pokaż/ukryj)
"On Supernatural Border, Lunatic, etc., the targets are not in red.
This is on purpose. Such cards may affect cards that can't be targeted."
2)
Spoiler (pokaż/ukryj)
"Which has the priority: the Special of Future "Gods' Realm" or the Ability of Patchouli Knowledge?
The Special of Future "Gods' Realm", because it doesn't take any target."

Japońskie skany oczywiście również nie mają targetów na czerwono.

147
Doujin Center / Odp: Rumbling Spell Orchestra
Well kto ogólnie z forum mieszka w Warszawie?
Wiem że Akizu / Pooky / Piscilla / Małyszeq / Sulej

Warto wiedzieć bo można się jakoś zgadać i co jakiś czas robić spotkania z RSO :D
148
Doujin Center / Odp: Rumbling Spell Orchestra
Cytat: Drewko
A co jeśli "specjaliści" nie zrozumieją planu któregoś z graczy? Ma krzyczeć głośno "Ale ja chciałem zrobić to i to i tak bym wygrał!".
Właśnie po to ci "specjaliści" przeglądają całe pole gry włącznie z kartami w łapie / discardami itp. by przeanalizować sytuacje i wyznaczyć kto ma przewagę w ów pojedynku.
Jeśli tak bardzo brak umiejętności czytania w myślach ci przeszkadza do takiego systemu to zawsze każdy gracz może szepnąć słówko na ucho dotyczące swojej strategii.

Cytat: Drewko
Albo wystarczy że któryś z graczy będzie bardziej lubiany albo coś, już ma przewagę.
Jeśli podejrzewasz naszą grupę o wybory zwycięzców z największą ilością "lubię go" w grach turniejowych robionych for fun gdzie główną nagrodą jest legendarny kawałek karteczki wyrwanej z zeszytu z napisem "gratuluje" to fajnie dla ciebie.

Cytat: Drewko
Poza tym jeśli zdarza się  że gra się przedłuża to najczęściej jest tak że gracze mają mniej-więcej taki sam rozstaw sił w polu
Najczęściej =/= zawsze

Cytat: Drewko
im prostszy plan tym lepiej, jak nie będzie nikogo aż tak obcykanego w RSO na turnieju, albo będzie tylko jedna osoba to co wtedy?
Jedna obcykana osoba nie będzie robić turniejów.
Date na turniej określi się dużo wcześniej przed rozpoczęciem ów turnieju tak by wszystkim albo przynajmniej dużej większości pasował termin.

Cytat: drewko
A co do karty jaką dał Critz - w japońskiej wersji ma ona once per turn/phase? Bo jeśli nie to dużo nie zedytujesz, po prostu tak działa jak jest napisane.
Sprawdzałem i jest napisane.
149
Doujin Center / Odp: Rumbling Spell Orchestra
OP shit is OP:

1
2. Podbij sobie faith do 4.
3. Oponent nicz nie może zrobicz.
4. ???
5. Profit!

Właśnie zostałem tym wjebany w ziemię przez Kiefmastera na Dulście. Leader support Moreya God blokuje nawet możliwość zadania obrażeń bezpośrednich, a Repair przywróci Ci do ręki supporty, gdyby oponent Ci je zdjął xD.

Talia: http://dulst.com/TouhouRSO/Kiefmaster99/decks/424636/Hisoutensoku

Tego typu karty powinno się trochę zedytować gdyż brak "(this special can be used once per turn)" w opisie może trochę dezorientować :D
Dziwi mnie że Matherikus ominął tak znaczący element w wielu kartach.


Anyway przejdę do konkretów czyli do rozkminy nad systemem turniejowym bo widzę że fajna dyskusja się rozpoczęła.
No to przemyślmy wszystkie za i przeciw:
(Należy pamiętać że wszystkie poniżej wypisane rzeczy są moją własną opinią i czytanie ich bez podejścia z dystansem może grozić twojemu życiu i zdrowiu)

Cytat: PookyFan
How about rozwiązanie jak z szachów błyskawicznych - każdy gracz ma do wykorzystania w jednym meczu okeśloną ilość czasu (powiedzmy 30 minut) i wyczerpanie limitu czasu przez jednego z graczy skutkowałoby jego przegraną?
nope.avi

O ile w szachach to działa bo każdy wie co jak i gdzie się rusza to w RSO będzie to niewypałem.
1) Talie polegające na szybkim wpierdolu mają przewagę czasową nad combo taliami.
2) Nie spotkałem jeszcze osoby, która by znała wszystkie karty na pamięć, a przeczytanie karty i przetłumaczenie na sobie może zabrać trochę cennego czasu.
3) Eventy / speciale można używać w turze przeciwnika co cwaniaki mogą dość dobrze wykorzystać.

Za dużo niesprawiedliwości na tym świecie by to działało.

Cytat: Drewko
Chcesz? Ok - limit/ban kart pozwalających na nadmierne i bezsensowne stallowanie.
Yeah, to radykalne ale jeżeli zajmie się tym ktoś ogarnięty to będzie dobrze.
Żyje ze świadomością że w RSO nie ma czegoś takiego jak "bezsensowne stallowanie".
Poza tym w RSO na wszystko jest kontra więc nawet OP combo da się zniszczyć.
Jestem przeciwnikiem banowania w tym przypadku.

Cytat: Drewko
A tak na poważnie - nie istnieje taki system poza ograniczeniem czasu do godziny + 5 tur terminacji.
Jeśli się to wprowadzi to granie taliami skrajnie defensywnymi przestanie się opłacać, ludzie nie będą chcieli nimi grać na turniejach, sprawa sama się rozwiąże.
I tak i nie do wszystkich podpunktów ale o tym rozpiszę się w swoim "projekcie".


Cytat: critz
Nie można pójść na kompromis i najpierw wprowadzić limit czasu na grę, a gdy ten się wyczerpie dopiero wprowadzić ograniczenie czasu na turę? Po tej załóżmy godzinie gracze powinni mieć już rozrysowane w głowie co jeszcze mogą zrobić, tym bardziej że do tego czasu powinno ubyć trochę opcji do rozmyślania.
Słowo klucz.
Nie wiesz co tobie oraz przeciwnikowi dojdzie pod koniec czasu.
Strategia może się zmienić wielokrotnie w przeciągu jednej tury.
No i wciąż zostaje:
1) Talie polegające na szybkim wpierdolu mają przewagę czasową nad combo taliami.
2) Nie spotkałem jeszcze osoby, która by znała wszystkie karty na pamięć, a przeczytanie karty i przetłumaczenie na sobie może zabrać trochę cennego czasu.
3) Eventy / speciale można używać w turze przeciwnika co cwaniaki mogą dość dobrze wykorzystać.
A więc jestem przeciw.

Cytat: Piscilla
A nie dałoby się przeliczyć życia na procent i po tym czasie, który by był na rozgrywkę by się przeliczyło, kto więcej zrobił "krzywdy"... Plus do tego ilość kart w deckach (no cześć Sakuya) i inne takie śmichychichy
RSO jest o tyle fajne że jest mnóstwo kombinacji jak ma działać talia i takie szczęście w nieszczęściu oraz na odwrót że twoja propozycja może się bardzo kłócić z wieloma taliami
Przykładowo Satori bardzo lubi mieć mało życia lub taka Suika mieć mało kart w decku.
W RSO można spotkać nawet takie przypadki że czasami samemu trzeba się okaleczać by wyszło to na korzyść (karta z samej góry dobrym przykładem)

Dlatego ja proponuje coś takiego:
Na początku turnieju każdy gracz wybiera po 2 lub 3 talie, którymi będzie grać.
Gdy już wszyscy się dobiorą w pary wybierana jest jedna talia i oba gracze odsłaniają ją w tym samym momencie.
Limit na grę wynosi minimum godzinę po czym następuje 5 tur dogrywających.
Jeśli w przeciągu 5. tur gra jest dalej nie rozstrzygnięta do akcji wchodzi 3. wybranych specjalistów od RSO.
Każdy z nich przegląda pole gry, rękę, discardy, talie (konkretnie karty, które mogą dojść w kolejnych turach), życie itp.
Analizując sytuacje obu graczy każdy z jurorów wybiera, który gracz będzie mieć największą przewagę i wybierany jest zwycięzca.
W przypadku finałów nie ma ograniczenia czasowego.


Jak już wspominałem w RSO jest bardzo dużo różnych strategii i każdy obrany system będzie się kłócić z jakimś deckiem więc pozostaje nam jedna rzecz:
ROZSĄDEK
Do tego nie nadaje się nic lepszego niż sędziowie w liczbie nieparzystej dodatniej większej od jednego ^^

PS. Pozostaje jeszcze kwestia czy jurorzy mają indywidualnie wygłaszać swoje opinie czy mają się konsultować między sobą gdyż każda opcja ma swoje plusy i minusy no ale jeśli moja propozycja wejdzie w życie to myślę że można to łatwo ustalić nawet na szybko przed turniejem)
150
Skorzystałem z tego poradnika w zasadach ale mi nie działa multi...
Próbowałem każdym adonisem.