Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo włączona (prosimy także o kontakt na IRC) ...

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - Ajamaharid

1
Doujin Center / Odp: Maihana Ao Makyou
z tego co się dowiedziałem gra ma 4 stage (Cirno, Patchy, Sakuywa, Remilia)+ 4 extra (Sanae, Nitori, Satori, Flandre). Co do oststniej postaci extra to informacji raczej nie potwierdzę. Gdzieś w internecie widziałem taki wpis + cienie z strony producenta
http://lost-identity.jp/souvenir/html/Maihana/html/maihana.html

Gra jest bardzo przyjemna na Normalu, easy i hard nie próbowałem. Niestety sporą wadą jest brak angielskiego tłumaczenia, ale z tego co wiem to pełna wersja wyszła stosunkowo niedawno.
Gra została zrobiona bardziej pod grę padem niż klawiaturą, ale na klawie też idzie ugrać na. Config z racji braku angielskich napisów zajął mi ok 2h na ustawienie. jeśli ktoś będzie zainteresowany to opisze config.

Po każdym normalnym stage odbywa się extra stage, jednak nie jest on zawsze. Zdaje mi się że wymagany jest przynajmniej jeden spell break by otworzyć drogę do extra. Jeśli mógłby ktoś potwierdzić informację...

Story oparte o EoSD jednak z wykluczeniem stage 1 i 3 i dodaniem extra z postaciami z MoF i SA.

trochę z mechaniki samej gry z własnych obserwacji
Sterowanie standardowo strzałkami, focus mode, bomba, strzał w prawo i w lewo oraz coś co dalej nie jestem w stanie opanować dość dobrze: 2 typy barier
pierwszy działający jako statyczna minibomba czyszcząca obszar wokół postaci, zużywa 1 orb.
drugi typ bariery jest o wiele ciekawszy: zużywa wskaźnik energii (o ile można tak to nazwać) znajdujący się w lewym dolnym rogu ekranu. Można ją aktywować tylko gdy wskaźnik zajmuje 75-80% całego obszaru. Bariera ta pozwala nam na latanie w trybie chwilowej nieśmiertelności niszcząc przeciwników w razie kontaktu z barierą i absorpcję pocisków co zwiększa obrażenia zadawane przez ową barierę i niszczenie silniejszych przeciwników.  Przydatne przy robieniu speedrunów na bossie lub szybkiego nabijania punktów na zwykłych wróżkach. Warto nadmienić że wskaźnik energii jest uzupełniany do pełna gdy poziom życia bossa podczas spell cardu dojdzie do 0.

Skoro wspomniałem o kartach: system walki jest zupełnie inny od zwykłych części touhou. Kontakt z wróżkami nas nie zabija ani nie odbiera żadnych bonusów. Grazowanie szczególnie odradzam gdyż bardzo łatwo dostać pociskiem w hitbox co kończy się w wiadomy sposób (łamanie klawiatury, wywalanie monitora przez okno, ect.). Zmieniony został też system zdobywania kart. po doprowadzeniu przeciwnika do braku życia na danej kardzie musimy wykować spell break przy użyciu bariery. Dla niewprawionego gracza trafienie w przeciwnika może być kłopotliwe.

Poza barierami postać posiada jeszcze bomby czyszczące cały ekran z pocisków i zadające przeciwnikowi dość spore obrażenia. na starcie mamy do dyspozycji 2 albo 3 bomby - musiałbym sprawdzić; dodatkowa bomba jak i dodatkowe życia wypadają po wykonaniu break offa na bossie oraz z lily white/black które pełnią rolę mid-bossów pojawiających się 2 razy na stage. przedmiotów mamy 5 rodzaji:
- bomba
- dodatkowe życie
- zwiększenie zasięgu przyciągania przedmiotów
- dodatkowa bariera (coś ala Border z PCB)

Działanie poniższego przedmiotu nie jest potwierdzone
zegarek z plusem - dodatkowy czas na spell break karty

Jeszcze taka dodatkowa informacja: dodatkowe orby dostajemy po zdobyciu 50,100,150 powera, gdzie maksymalny współczynnik wynosi 200 zlimitem do 3 orbów w jednej chwili.