Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo włączona (prosimy także o kontakt na IRC) ...

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - Tribell

16
Podsumowując to w jednym zdaniu - jest to HM nie będący jednocześnie kusoge. 5/10
17
Touhou / Odp: Imagination
Emm...
W chuj arogancka dziewoja, która rozkręca swój biznes poprzez oślepianie ludzi, a następnie sprzedawanie im węgorzy, które poprawiają wzrok.
Kiedyś byłem do niej bardzo pozytywnie nastawiony ale niestety to się musiało zmienić. :<

Tak konkretniej to ona minogi sprzedaje, a nie węgorze.
18
Osiagnięcia / Odp: Odp: Osiągnięcia
Fly Me to the Moon <- tylko że nie jestem teraz pewna czy można zrobić jakikolwiek finał czy był wymagany B (a na razie zrobiłam tylko A ;_;)
http://www.mediafire.com/download/r86dlb57snwuz6e/th8_udarhu.rpy


Q: Finał A czy Finał B ? Zasady przyznawania osiągnięć w IN ?
A: Osiągnięcia przyznawane są użytkownikowi, który ukończył grę pokonując Kaguyę (Finał B). Naturalnym jest, że skoro mamy odblokowany Finał B - to znaczy, że Finał A również został wcześniej ukończony. Dodatkowo by zdobyć osiągnięcie Maniac - należy ukończyć Finał B 12 razy - 4 drużyny i 8 postaci Solo.

19
Osiagnięcia / Odp: Osiągnięcia
http://www.mediafire.com/download/vthbvf1f7aqges6/Package_replay02.dat

RSS Player + Underground Xmas Party

Co do sprawdzenia replayi, to wszystko będzie sprawdzone w dniu jutrzejszym. Wesołych Świąt!
20
Touhou / Odp: Danmaku Amanojaku Gold Rush
Dla tych, co chcieliby spróbować sił w łapaniu szekli, Chińczycy stworzyli całkiem przekonującą imitację:

DL: http://www.mediafire.com/download/l50xri5m5asml4a/Danmaku+Amanojaku+Gold+Rush_facsimile.rar
21
Touhou / Touhou Shinhiroku ~ Urban Legends in Limbo
Wygląda na to, że twórcy bijatyk z Touhou, Tasogare Frontier, sprawią nam niezłą niespodziankę, albowiem zostało zapowiedziane wypuszczenie wersji próbnej gry z numerkiem 14,5, czyli Touhou Shinkirou ~ Urban Legend in Limbo podczas najbliższej 87 już edycji Comiketu. Wygląda na to, że już niedługo dowiemy się, czy to będzie kolejna bijatyka, czy może ZUN razem z Tasofro pójdzie w zupełnie nowym kierunku. Tak czy inaczej, czuję hype w powietrzu.

Link do zapowiedzi: http://www.tasofro.net/touhou145/index.html
22
Touhou / Odp: Touhou - Fakty i Mity
Zgadza się, ale prasa taka też się zajmuje informacjami. Błędem więc jest założenie, że kroniki Akyuu są jedynymi źródłami informacji nt. Gensokyo.
23
Touhou / Odp: Touhou - Fakty i Mity
Akyuu jest jedynym źródłem informacji + ma idealnych informatorów o przebiegu zdarzeń.

A za przeproszeniem Aya i Hatate to co?
24
Touhou / Odp: Touhou - Fakty i Mity
Tak samo jest w przypadku tekstów Akyuu. Ona tak zapisała, nie mamy nic co by temu zaprzeczało. Są więc dobrym źródłem wiedzy.
Gdyby nie były, po co ZUN by w ogóle je wydawał?

Chociażby żeby wzbogacić lore świata, który stworzył. I nie, nie można uznać kronik Akyuu jako faktu historycznego z jednego prostego powodu. Nie istnieje coś takiego jak Gensokyo w prawdziwym świecie. Jest to wymysł Japończyka ze słabością wobec trunków chmielowych i o dużej wiedzy nt. wierzeń dalekowschodnich. Zresztą, nie jest przeszkodą zmienić postrzeganie jednej postaci w przeciągu gier (Nitori z "przyjaciela ludzi" w 10 części do "szeklastego hochsztaplera" w 13.5). I zawsze istnieje ryzyko tego, że ZUN może te wszystkie materiały poboczne "zretconować" w podobnym stylu jak George Lucas przy zapowiedzi 7 części Gwiezdnych Wojen, gdzie powiedział, że wszystkie materiały poboczne nie są kanoniczne. Ale apparently dla kogoś tutaj 2hu to jest zbyt poważny biznes, by myśleć inaczej.

ゆっくりしていってね!
25
Touhou / Odp: Touhou - Fakty i Mity
Nie można przyjąć możliwości, że Akyuu się myli.
Jeżeli przyjmie się możliwość jej pomyłki, to wszystko co napisała może być podważone.
W tym momencie kiedy tak pomyślimy, możemy wyrzucić wszystkie jej książki z kanonu, bo powinnością byłoby uznanie wszystkich informacji za niewiarygodne.

Podstawa pracy naukowej: Informacje są albo rzetelne albo nierzetelne. Nie możemy z jednego dzieła wybrać tego co jest rzetelne a tego co nie jest.

A czy książki, które to pisze Akyuu są pracami naukowymi? Nie wydaje mi się. Zresztą branie tego w sensie zerojedynkowym jest już samo z siebie błędem logicznym. Poza tym ostatni raz jak o tym pamiętałem, to chyba istniał taki termin jak "unreliable narrator", czyli taki, który nie opisuje wszystkiego w stanie faktycznym. Ale odwołując się do wypowiedzi critza, Hieda jest kronikarzem, której zdolnością jest pamiętanie absolutnie wszystkiego, co widziała lub słyszała. Więc w swoich pracach przekazuje dokładnie to. Swoje obserwacje. A to czy są 0 - nieprawdziwe czy też 1 - prawdziwe, to jest już inna sprawa. I nie można tutaj eliminować tzw. środka, czyli informacji prawdziwych i nieprawdziwych. Taka to już dola kronikarza.
26
Touhou / Odp: Touhou - Fakty i Mity
Może wstrzymajmy się o dyskusjach powerlevelowych. Te nigdy się dobrze nie kończą.
27
Touhou / Odp: Touhou - Fakty i Mity
@Drewko, polecam sobie zassać angielskiego patcha do gier na PC-98. Mówienie o tym, że seria Touhou nie opiera się na religii i wierzeniach jest nieporozumieniem. W tym patchu obok tłumaczeń do gier znajdziesz różne informacje nt. odniesień do religii w pierwszych 5 częściach chociażby. Ba, jeśli mówimy o motywach chrześcijańskich to ich mamy naprawdę dużo w tych częściach. W Windowsowej serii skupiono się bardziej na dalekowschodnich wierzeniach.
I jeszcze argument z tym, że ZUN wymyśla fabułę dzień przed... przecież wątek ze świątynią Moriya i konsekwencjami ich działań ciągnął się przez 5 gier mając swoją konkluzję w Hopeless Masquerade, ale to jest bardziej kwestia "podążania" za nurtem fabularnym.
28
Touhou / Odp: Touhou - Fakty i Mity
To nie są fakty. To jest nadinterpretacja przypuszczeń na temat Yuuki.

1. Problem kanonu PC-98, Seihou Project oraz Windowsa. W pierwszych dwóch u Yuuki ani razu nie padło nazwisko "Kazami". Więc nie można uznać, że te postacie są takie same.
2. Instrukcje do Lotus Land Story, Kioh Gyoku oraz Phantasmagoria of Flower View wskazują, że Yuuka to youkai, a nie człowiek. Stawianie przypuszczeń na podstawie angielskiego przekładu nie jest żelaznym dowodem (co pokazała sprawa interpretacji osobowości Flandre).
3. Yuuka jest odporna na system danmaku? To dlaczego w PoFV po prostu nie pokona postaci bez żadnego wykorzystywania kart czarów? 花符「幻想郷の開花」 (Flower Sign "Reflowering of the Gensokyo"), 幻想「花鳥風月、嘯風弄月」 (Phantasm "Beauty of the Nature") przychodzą tutaj na myśl.
4. Informacje, które opisuje Hieda no Akyuu należy odbierać ze szczyptą sceptyzmu. Przez wzgląd bycia kronikarzem jej informacje nie odzwierciedlają lub mogą nie odzwierciedlać w 100% stanu faktycznego. "She's more like a manifestation of nature rather than a flower youkai" - tutaj należy nałożyć nacisk na "more like", ponieważ stwierdzanie, że coś jest jak nie jest równoznaczne ze stwierdzeniem, że rzeczywiście czymś to może być. Jedyną potwierdzoną zdolnością jest manipulacja kwiatami sezonowymi, co stanowi zaledwie jeden z aspektów natury.

Kontropinia: Zasady kapłanki Shinto też dotyczą Yuuki. Już prędzej siostry Watatsuki no Toyohime i Yorihime mogą im nie podlegać i to one mogą być pretendentem do najsilniejszych postaci tego uniwersum.
29
Touhou / Danmaku Amanojaku Gold Rush
Taka mała ciekawostka z Japonii. 16 listopada w dzielnicy Akihabara w Tokyo odbędzie się Digital Game Expo 2014, czyli event skupiający wokół siebie twórców gier doujinowych. I z tej okazji ZUN postanowił zaszczycić wszystkich uczestników swoją obecnością i stworzył mały spinoff swojej najnowszej gry na potrzeby tego wydarzenia. A mowa tu o "Danmaku Amanojaku Gold Rush". Gra ta powstała w dwa dni i wprowadza ona dziesiąty przedmiot. Ten przedmiot to Młotek Cudów w wersji, która zamiast zadawać obrażenia przeciwnikowi przemienia danmaku w kobany, czyli japoński środek płatniczy epoki Edo. Zadaniem gracza będzie uzbieranie jak największej ilości tych monet w celu wygrania nagrody na wyżej wymienionym wydarzeniu. Nie ma kontynuacji oraz gracz ma jedną próbę na uzyskanie jak najwyższego wyniku. ZUN na chwilę obecną nie zapowiedział wydania tego spinoffa w świat.

Ekran tytułowy:



Gameplay (Nazwa karty czarów to "Danmaku Millionaire"):

30
Świątynia Hakurei / Odp: Nowy serwer
Ok, 30 szekli przelanych. Have fun ;)