Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo włączona (prosimy także o kontakt na IRC) ...

Temat: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade (Przeczytany 198479 razy) poprzedni temat - następny temat

0 Użytkownicy i 1 Gość przegląda ten temat.
  • Drewko
  • [*]
Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
Odpowiedź #480
Nie rozumiem czemu ludzie sobie ubzdurali że skoro postać pojawia się w tle to nie może pojawić się jako playable :V Jest MNÓSTWO sposobów by to ominąć, i nie zdziwi mnie jeśli Tasofro znalazło by jakiś sposób by to wykorzystać.
Does it hurt, Fenice? I'm sorry. But I didn't build you to be put on a shelf for display. I built you to win! The Gunpla I made... My Wing Gundam Fenice... I made you to show the world that you're the strongest! So... Just hang in there a little longer. Okay, partner?"

Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
Odpowiedź #481
Też bym chciał postaci z SDM w HM :< Miałbym dobry powód, by jakkolwiek rozgryzać tę zawiłą grę, która nijak obecnie mi nie podchodzi.

Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
Odpowiedź #482
Też bym chciał postaci z SDM w HM :< Miałbym dobry powód, by jakkolwiek rozgryzać tę zawiłą grę, która nijak obecnie mi nie podchodzi.
Spróbuj zagrać najpierw w IaMP - dla mnie te gry są troszkę podobne w mechanice i na pewno łatwiej zrozumiesz HM po starciu z tym antykiem xD

Losowa sygnatura tak bardzo losowa.

Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
Odpowiedź #483
Po dniu grania stwierdzam, że Kokoro gra się zaczepiście : DDD (i suddenly duży plus dla niej, pnie się bardzo w górę w stronę mojego top pięć)

@up: HM jest jednak łatwiejszy od IaMPa jak dla mnie, normalniejsza klawiszologia i takie tam.  W HM ustawienie skilli to kwiesta "wygody", ustawiasz coś pod dane strzałki, meczyk na sprawdzenie i ewentualne poprawki :3

Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
Odpowiedź #484
O kurwa, nie polecam IaMP do treningu w HM. Obie mają deklarację kart... i na tym podobieństwa się kończą. IaMP jest multum razy bardziej techniczne, nie ma lotu w ogóle w przeciwieństwie do swobodnego popierdalania sobie po mapie, ni ma autocombo, normale zmieniają się w pociski w zależności od odległości od wroga, gra na bloku jest znacznie, znacznie ważniejsza, combosy wymagają nieporównywalnie więcej treningu a gra ma normalne wpisy typu 623 zamiast odpalania wszystkiego jednym klawiszem, dochodzą bomby do przedłużania combo czy uwalniania się, etc etc. Sporo IaMPowców obśmiewa Soku jako każualową grę (głównie przez uproszczenia i losowość pogody), więc ich stosunku do HM można się domyślić.

Ja osobiście od IaMP stronię, może poza oglądaniem brata, meczy na YT czy czasem teorii. Jedyne co bym osiągnął graniem w to to rozjebanie sobie wymasterowanych odruchów w Soku. A najlepszym na chwilę obecną źródłem combosów i strategii jest http://shinkirou.koumakan.jp/ w połączeniu z ewentualnymi combo video / tutorialami na YT. A pograć sobie można na kanale #shinkirou na IRCu w sieci irc.rizon.net (tak, tej samej co #touhoupl), chociaż na razie metagame jest właściwie szczątkowy ze względu na ciągłe zmiany i patche. Z czasem na pewno rozkminione zostaną lepsze opcje, ale już teraz polecam zerknąć na to wiki by się nauczyć mechaniki, czy choćby obczaić że np. Reimu używa 4Flashkick (do tyłu) i 6Youkai Buster (do przodu) w większości kombo gdy będziemy budować talię.
  • Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2013, 22:56:51 przez critz

Official Husbando of Sanae-chan. || Z naszym miotaczem danmaku Ty też możesz bezkarnie strzelać do małych dziewczynek!

Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
Odpowiedź #485
Na tyle co grałem w HM kiedyś, w głowie pozostaje mi wrażenie, że ta gra jest tak uproszczona, że aż nie mogę się w niej odnaleźć. Poczekam na jakąś motywację w postaci dodatkowych postaci : P

Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
Odpowiedź #486
Btw. jakby ktoś chciał jakieś netplaye to ja chętnie :3 (gg/PW)

Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
Odpowiedź #487
Na tyle co grałem w HM kiedyś, w głowie pozostaje mi wrażenie, że ta gra jest tak uproszczona, że aż nie mogę się w niej odnaleźć.

Uproszczona? Jak dla kogo. Nie mogę się w ogóle odnaleźć w nowej klawiszologii oraz rozkładzie ciosów, a odpalanie spelli jest dla mnie rzeczą osiągalną jedynie poprzez losowe naciśnięcie odpowiedniej kombinacji klawiszy, bo do tej pory nie mam pojęcia, jak to się robi. Jak dla mnie Soku miało naprawdę dobrze skonstruowany gameplay, w przeciwieństwie do HM.

Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
Odpowiedź #488
Na tyle co grałem w HM kiedyś, w głowie pozostaje mi wrażenie, że ta gra jest tak uproszczona, że aż nie mogę się w niej odnaleźć.

Uproszczona? Jak dla kogo. Nie mogę się w ogóle odnaleźć w nowej klawiszologii oraz rozkładzie ciosów, a odpalanie spelli jest dla mnie rzeczą osiągalną jedynie poprzez losowe naciśnięcie odpowiedniej kombinacji klawiszy, bo do tej pory nie mam pojęcia, jak to się robi. Jak dla mnie Soku miało naprawdę dobrze skonstruowany gameplay, w przeciwieństwie do HM.

Zgadzam się. Ale granie w HM jest rzekomo łatwiejsze. Przekombinowane ułatwienia, czy coś, co nie zmienia faktu, że sama mechanika i założenia gry są dla mnie niepojęte. Czarna magya :f

Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
Odpowiedź #489
Uproszczona? Jak dla kogo. Nie mogę się w ogóle odnaleźć w nowej klawiszologii oraz rozkładzie ciosów, a odpalanie spelli jest dla mnie rzeczą osiągalną jedynie poprzez losowe naciśnięcie odpowiedniej kombinacji klawiszy, bo do tej pory nie mam pojęcia, jak to się robi. Jak dla mnie Soku miało naprawdę dobrze skonstruowany gameplay, w przeciwieństwie do HM.
Więc nie próbowałeś poznać mechaniki, co nie jest takie dziwne ze względu na brak tłumaczenia. Przycisk do autocombo (A), do większych fizykali w róźnych kierunkach (B), przycisk do szybkich pocisków (X) i do mocnych pocisków (Y) (notacja wewnątrz gry, nie klawisze na klawiaturze).

Do tego 8 slotów na które można sobie dowolnie przypisać skille i spellcardy, które odpala się góra/dół/lewo/prawo+C (lub AB) oraz góra/dół/lewo/prawo+Z (lub XY). Wszystko można przypisać sobie na dowolne miejsce na klawiaturze lub padzie, grejzuje się podwójnym wciśnięciem kierunku, Last Wordy odpala się C+Z (albo wszystkie przyciski naraz).

Komba zawsze idą A > B > X > Y > Reset skokiem/skill > Karta. Trzymając jakikolwiek przycisk masz tarczę która lepiej odpycha niż zwykły blok ale traci popularność.

Atencję zdobywa się kontrowaniem, agresywnością i deklaracją spellcarda, traci uciekaniem i blokiem. Zależnie od konfiguracji talii można na tym trójkącie osiągnąć poziom wiary i zmienić styl walki: Shinto (góra) - większy rozrzut, ale pociski wolniejsze i łatwiejsze do zniszczenia własnymi/grejzem, Buddyzm (prawo) - można ładować fizykale ale zasięg pocisków ssie, Taoizm (lewo) - błyskawiczne i trudne do zniszczenia ale liniowe pociski. Zamiast skilli lub kart można jeszcze wstawić uniwersalne itemy w dowolne miejsca do talii.

Reszta zależy od danej postaci, gdyż większość z nich ma własną mechanikę, stąd polecam zapoznać się ze stronami na wiki chociaż pobieżnie.
Lepiej? Możecie poczekać na tłumaczenie i wtedy to powinno być całkiem jasne.
  • Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2013, 01:09:51 przez critz

Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
Odpowiedź #490
tl;dr

Jeśli mechaniki gry nie da się wytłumaczyć w siedmiu zdaniach, znaczy to, że jest zbyt pokurwiona dla każuala. Póki co to chyba jedyną przyjazną bijatyką dla każuali jest więc SWR / Soku. ;S

Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
Odpowiedź #491
Nice BS. W Soku masz pogody, różnicę między powietrznym melee i naziemnym, niski i wysoki blok czy multum więcej spellcardów. Po prostu człowiek miał czas się do tego przyzwyczaić i to jest jego drugą naturą, tak samo będzie i w tym przypadku jak już to przetłumaczą.

Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
Odpowiedź #492
Jeśli jesteś każualem, masz wyjebane na pogodę, różnicę między powietrznym meele i naziemnym, niski i wysoki blok czy multum więcej spellcardów. W przypadku HM nawet bazowa mechanika gry nie jest już taka oczywista.

Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
Odpowiedź #493
Hm, pewnie, na najniższym poziomie na pewno ciekawiej się mashuje w Soku niż w HM :V. Za to jak raz się nauczysz podstaw to sam silnik jest znacznie prostszy (z tego co widzę liczy się bardziej podejście niż zabawa na bloku), a i postacie mają generalnie znacznie mniej opcji (co widać już po liczbie skilli i spellcardów)... co IMO także przemawia na korzyść Soku, zwłaszcza jak ktoś gra lata... No ale co kto woli. Nigdy nie twierdziłem że ta gra przebiła Soku w jakikolwiek sposób poza grafiką i na pewno tak nie stwierdzę, bo wypada znacznie bladziej :T.
  • Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2013, 01:08:01 przez critz

Odp: Touhou 13.5 Hopeless Masquerade
Odpowiedź #494
wiem, że wyjebane na mnie, ale
1. dowolna strzałka + C - cztery skille/spelle
2. lub strzałka + D -cztery skille/spelle
w zależności od swojego decku
3. last word przy 100% atencji aka attention sign = D+C
( te wyżejjeśli o klawiaturach mowa, doh)
4. A i S pociski, Z i X meele
5. double arrow = dash
thats all
(mniej niż siedem nawet :3)