Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo włączona (prosimy także o kontakt na IRC) ...

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - Sephi

181
Touhou / Odp: Achievements/osiągnięcia
Udało mi się wczoraj po raz pierwszy przejść 1cc PCB  , odblokowując zarazem swój pierwszy extra stage :D !
( Inna sprawa że przeszedłem grę Sakuya A na easy , no ale to już mniej ważne :P )
Dziś wziąłem się po raz pierwszy za IN ( przechodzę je chronologicznie  , tylko dość długo ^^' )   ,
pierwsze podejście team'em Reimu&Yakari na easy  = 1cc ( hę ? O_o  )
( Jestem tym zdziwiony gdyż na 1cc w PCB potrzebowałem duuużo  czasu , podczas gdy tu zaliczyłem za pierwszym podejściem , odpaleniem gdy O_o ; kiedy teraz przypominam sobie wasze słowa o poziomie trudności tej gry nie dziwię się , że pisaliście że jest tak prosta ;) .  )
182
Touhou / Odp: Temat o ekstra planszach
Wczoraj po raz pierwszy odblokowałem extra stage w Touhou , a dokładnie w PCB ^^.
Na razie doszedłem do 2 spell'a Ran i muszę powiedzieć że całkiem pozytywnie mnie zaskoczył ten extra ^^ ( przynajmniej do samej Ran ^^')  gdyż jest to czysta pamięciówka , nie wymagająca kosmicznego skill'a ^^ . ( jednak co się dzieje dalej przy walce z boss'em wolę przemilczeć ... >_< )
183
D'oh. Miałem na myśli przypadek, gdyby naszej sensei odjebało i postanowiłaby sobie w trakcie jednej z pełni zapisać, że dnia tego i tego dana osoba umrze.
tam od razu umrze. Śmierć jest zauważona. Lepiej ustawić, żeby nigdy się nie rodziła, choć to bardziej brzemienne w skutki.

EoSD na NESa. Najbardziej mnie bawi to, jak niewiele zmieniła się grafika oryginału po takiej imponującej transkrypcji :P
Powiem ci że mnie to też zaskoczyło , ale tylko na chwilę , gdyż przypomniałem sobie jak " cudownie " jest przeskoczyć z jakiejkolwiek kolejnej części na EoSD ; ah ta grafika , ten hitbox ( a raczej jego wizualny brak ) , te cudowne graze'owanie których wynik resetuje ci się co plansze ta ilość żyć i łatwość ich zdobywania .... w EoSD gra mi się raczej jak w MS na PC 98 niż dalsze części z PC , więc jej konwersja na NES'a jest najbardziej logiczna ;) .
184
Touhou / Odp: Ulubione Postacie v.2
Co do powodów dla których mniej niż kiedyś lubię Flandre i Cirno już się rozpisałem wcześniej , teraz skupię się na innym problemie ;
Choć podoba mi się Mystia , to nie potrafię jej polubić jak inne postacie , nawet ciężko mi na nią spojrzeć z jednego powodu
 - Zawsze jak ją widzę przed oczami staje mi rosół / pieczony kurczak / KFC >_>
185
Miałem to chwilę na PSP. Nienajgorsze, ale wiadomo że to nie to. Fajnie też, że sporo było muzyk ale pamiętam że Luna Dial tak spartolony był jak się da. Ale zawsze to coś.
Jak narazie najbliżej wydania na PSP miałyby oczywiście gry z PC-98 jak ktoś zrobi porządny emulator. Mogłyby być też bijatyki (Twilight Frontier w końcu wydało Higurashi Daybreak na PSP).
Problem może być w tym  że Touhou raczej nie kojarzy się dobrze jako gra konsolowa ,  nawet spin off w stylu bijatyk wychodzą na PC , głównie przez to że dla większości Touhou = Danmaku = PC ^^' ( choć gdyby obecnie istniał jeszcze Dreamcast może inaczej by na to patrzono :) )
186
Touhou / Odp: Touhou 13 - Ten Desires
Na jednym z screen'ów podanych na blogu ZUN'a widać w tle scenerię , wyglądającą na .... kosmos O_o

Możliwe że to tylko jakiś efekt towarzyszący jakiemuś spellcard'owi .
Jeśli jednak rzeczywiście jest to sceneria kosmiczna ... jakieś pomysły ? ^^'
187
Touhou / Odp: Touhou 13 - Ten Desires
Najprawdopodobniej demo jednak wyjdzie maju , mam tylko nadzieję że moje przypuszczenia się nie sprawdzą i następny comiket , a tym samym pełna wersja Touhou 13 będzie bez poślizgu ^^' .
188
Kilka szczegółowych informacji o których zapomniałem wspomnieć , odnośnie samego projektu .
- Każdy spelcard jest infinity , ma nieskończony czas trwania (więc nie możliwe jest pokonanie boss'ów bez strzelania )
- Na normalu boss'owie posiadają spell'e których nie mają na lunatic'u ( prawdopodobnie zostanie to poprawione wraz z kolejnymi wersjami )
- Gra posiada opcję " Story " w głównym menu , niestety nie da się z nią nic konkretnego zrobić , gdyż po jej włączeniu pojawia się linijka tekstu po czym gra się wyłącza i przenosi nas do menu głównego ( kolejny element , który zostanie najprawdopodobniej rozbudowany i dopracowany w kolejnych wersjach )
-W trakcie gry  , w dowolnym momencie pod przyciskiem " L " jest możliwość zrobienia screena gry  ,który następnie zapisywany w automatycznie tworzącym się nowym folderze na karcie pamięci konsoli w kategorii " photo " . ( opcja ta działa bez problemowo ) .
189
Sądząc po tempie w jakim autor wydaje kolejne wersje gry obawiam się że do końca tego roku skończy do 5 stage  ,czyli walki z Sakuyą :( .
No ale 5 stage to już cała gra na Easy , a reszta to w praktyce same walki z siostrami Scarlet więc powinno mu to pójść szybko ^^ ( praktycznie całą robota to będą ich spelle , bo resztę ma gotową )
190
Odnośnie samego projektu , jeśli kogoś to interesuje to gra jest open- source , można grzebać do woli w jej plikach , jeśli ktoś się na tym zna i czuje na siłach może spróbować zoptymalizować kod gry ( wybaczcie jeśli mówię trochę bez sensu ale mało się na tym znam ^^' ) ew. choćby pobawić w podmianę grafik czy muzyki :) .
191
Co do tego projektu , jestem naprawdę ciekaw , czy autor odważy się kiedyś zrobić extra ( te spelle Flandre ... )
Jeśli to zrobi , to będzie naprawdę niezła zabawa :D
192
Jakiś czas temu pewna grupa z 2Ch rozpoczęła ciekawy projekt o nazwie " Touhou Imitation Style " .
Pod tą nazwą kryje się gra , która niezmiernie cieszy każdego posiadacza PSP i fana danmaku , czyli zrobiona w całości od podstaw zupełnie nowa , fanowska odsłona Touhou !
Gra niczym się nie różni od typowego , Windowsowego Touhou , mamy klasyczny gameplay w stylu EoSD , bez specjalnych udziwnień   ( z wyjątkiem faktu , że każda postać ma  2 typy bomb ( odpalane zwyczajnie i na focusie ) , klika grywalnych postaci ( o których wspomnę później ) , gra posiada 6 stage'ów ( + 1 extra ) , gdzie każda plansza kończy się pojedynkiem z bossem ( o których zaraz wspomnę nieco więcej ) , practice start ( którego chyba nie muszę objaśniać ;) ) oraz standardowe pozostałe opcje w menu ( jak hi-score czy  option [ łącznie z music room'em ] ) , oprócz tego mamy klasyczny wybór poziomu trudności ( easy , normal , hard , lunatic ) i to w sumie to wszystko jeśli chodzi o sprawy techniczno - systemowe .
Na wybór postaci nie możemy narzekać gdyż mamy ich całkiem sporo , czyli Reimu A i B , Marisa A i B , Yuyuko , Remilia  oraz Cirno A i Cirno B ( aka Chiruno XD ) . Każda ma charakterystyczny dla siebie typ ataku , sposób poruszania ( często bardzo odmienny na focusie ) oraz bomby .
Jeśli chodzi o przeciwników to mamy okazję spotkać naprawdę mnóstwo znajomych twarzy , z różnorodnych części ( ale kogo dokładnie to nie powiem , nie będę wam psuł niespodzianki :) ) .
W kwestii scenariusza , to ciężko mi zbyt wiele powiedzieć , z uwagi na wszechobecne krzaczki , z tego co udało mi się rozszyfrować , fabuła jest spinoff'em / sequelem EoSD i kręci się wobec Sakuyi , która stała się zła / oszalała / ukradli jej pad'sy :P ( niepotrzebne skreślić  ;) ) . Jednak nim do tego dojdziemy , przemierzymy sporo znanych ( i czasem mocno zaskakujących  ) miejsc .
Jeśli chodzi o grafikę , to jest ona naprawdę dobra  ( szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę fakt , że jest ona fan- made ) , graficznie mniej więcej trochę gorsza od EoSD , głównie ze względu na słabo wykonane i mało zróżnicowane spellcardy które gra rekompensuje naprawdę dobrze wykonanymi tłami w 3D , które swój prawdziwy potencjał pokazują w trakcie walk z bossami ( wyobraźcie sobie grafikę stagę nawiniętą od wewnątrz na sześcian , który się obraca i wiruje w przestrzeni - tak mniej więcej wygląda tło w trakcie walk ^^ ) .
Jeśli chodzi o muzykę , to nic nowego tutaj niema , na całość soundtracku składają się utwory z znanych nam części , z naciskiem na EoSD oraz PCB  ( choć zdarzają się rodzynki z UFO a nawet PC-98 ^^ ) , sama jakość utworów jest różna , czasem lepsza , czasem gorsza , ogólnie jednak trzyma poziom zbliżony do oryginałów .
Pomimo że gra jest w fazie beta od naprawdę długiego czasu , jej ostatnia wersja pomimo pewnych bugów (jak sporadyczne problemy z  pociskami przelatującymi przez hitboxa , niewyważony poziom trudności , bardzo sporadyczne zawieszenia się gry czy dość już znany bug extra stage bossem [ wyświetla się sprite nie tej postaci co trzeba ] ) jest naprawdę ciekawa i rozbudowana i polecam ją każdemu fanowi Touhou , danmaku oraz posiadaczom PSP , gdyż potrafi wciągnąć na długie godziny :) .
Strona projektu
http://code.google.com/p/kene-touhou-mohofu/
Download
http://code.google.com/p/kene-touhou-mohofu/downloads/detail?name=231_r31_kene.zip&can=2&q=
( PS : grę trzeba umieścić w E:/PSP/GAME )
( PS 2: gra działa tylko na przerobionym PSP )
193
To w końcu ruszyło ? Grałem w to ze 2-3 lata temu jak tylko 1 stage był.
Tak obecna wersja gry obejmuje całe 3 stage , do końca walki z Hong Meiling :) .
194
Doujin Center / EoSD NES version
Chciałbym w tym temacie żebyście podzieli się swoimi odczuciami odnośnie dość ciekawego japońskiego projektu , czyli portu 6 odsłony Touhou na NES'a .
Kilka słów o grze.
Pomimo że jest to wczesna beta ( najnowsza ma wersje 0.3 ) w której da się dojść tylko do końca 3 stage ( czyli walki z Hong Meiling ) jest to praktycznie idealny port 6 , łącznie z wszystkimi spellcardami ,  przeciwnikami oraz miejscami gdzie się pojawiają , muzyką  dialogami ( chyba , gdyż w tym miejscu mogę sobie pozwolić tylko na przypuszczenia z powodu wszechdobylskich krzaczków ^^' ) , bombami a nawet tłami czy animacjami :D . Choć projekt jest jeszcze w wczesnej fazie , na stronie twórców widać screeny z walki z Remilią , więc jest duża szansa że w niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się pełnej wersji gry :) . Pomimo tego że gra pod każdym względem jest NES'owa , po sprawdzeniu okazało się że działa normalnie na PC ; widać po prostu jest  BARDZO  mocno stylizowana ^^'
Link do strony projektu ( download gry to pierwszy link poniżej grafiki z screenami )
http://saigomen.6.ql.bz/koma.html
Tutorial ( ktoś w ogóle potrzebuje ? XD )
http://saigomen.6.ql.bz/manual.html
Gameplay ( stage 1 +2 )
Touhou 6 Embodiment of Scarlet Devil NES - Cirno Appears!!!
195
Niedawno udało mi się znaleść GRYWALNE demo Touhou EoSD  NES ver ,  o któym wkrótce założę temat .
Natomiast buszując w internecie udało mi się znaleźć stronę , na której prawdopodobnie znajduje się ww. część ale wykonana w 3D !! O_o
Stay tunned for more info ^^ !