Przejdź do głównej treści

Aktualności

• Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo włączona (prosimy także o kontakt na IRC) ...

Temat: Touhou - Fakty i Mity (Przeczytany 143144 razy) poprzedni temat - następny temat

0 Użytkownicy i 3 Goście przegląda ten temat.
Odp: Touhou - Fakty i Mity
Odpowiedź #45
No ale wiesz dwa kolory w trakcie jednej gry? Nawet nie wiemy czemu dostaje wścieklizny i czerwonych oczu przy wszystkich "szybkich" atakach wyglądających jakby wpadła w szał.

Poza tym Kogasa też ma dwa kolory oczu w trakcie jednej gry i jest Youkai xD

Odpowiedź #46
Jeśli ktoś nazwałby go "dużym duchem", to takie miałby imię? (chodź w sumie wszystkiego się można spodziewać)

tylko czekać aż Zun nazwie midbossa 1 stage w TD 小霊 (shourei - mały fantom/duch) xD
  • Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2012, 00:39:11 przez Maluetar

Odpowiedź #47
o, Zainteresowałem się Tokiko:
jak sie okazuje, istnieje, ale wiadomo o niej bardzo niewiele (imię tez jest fanowskie) i jedyne co zrobiła (w CoLA) to kradzież książek i dostanie wpiernicz od Reimu i ewentualnie Marisy. Wygląd jest znany, jest nawet obrazek na wiki. Wszystko inne to jednak dzieło fanów

Odpowiedź #48
Wracając jeszcze na koniec do Sakuyi. ZUN hintuje ewentualne głębsze powiązania Sakuyi z Lunarianami w jednym z wywiadów, w którym powiedział "if I talk about the relation between these two, then the games would all be reduced to one, so I left it out". Co mogłoby wskazywac, ze ZUN jeszcze nie skończył z tym wątkiem, a fanowska toeria o powiązaniu Sakuyi z Lunarianami ma kanoniczne podstawy. Również Hieda no Akyuu stwierdziła że Sakuya posiada poza egzystencją ziemską jeszcze inne życie (also kanon)...

Jeszcze jedno z e-maili ZUNA:

"I blurred the finer details of Sakuya and Remilia's settings because I had planned to publicize
those somewhere eventually, but that occasion never arose (laugh)

What I will say is, Sakuya isn't from Gensokyo.
Sakuya Izayoi is a name given to her by Remilia, and her real name is different.

Anything else, I plan to reveal later, so for now, I'll keep my secrets. (laugh)"
  • Ostatnia zmiana: Luty 02, 2012, 12:40:25 przez Małyszeq
Perhaps nobody will mind if I beat a terrible person like you <3

Odpowiedź #49
zastanawia mnie, jak wygląda świat zewnętrzny w uniwersum Touhou poza tym, że nie ma w nim truskawek i nie śmieją się w nim dzieci. co do tego, że to nasz świat, śmiem mieć duże wątpliwości.

Losowa sygnatura tak bardzo losowa.

Odpowiedź #50
na pewno są tam wieże radiowe

Odpowiedź #51
z pewnością jest inny niż nasz, ale podobny. Niby to jest nasz świat, ale jak się przyjrzeć, to nie do końca... np. jest szansa, że być moze gdzieś tam są youkai, ale ich istnienie nie jest znane publicznie ani udowodnione. (no ale u nas też są niewyjaśnione rzeczy jak Yeti, Quetzacotl [nieważne jak to się pisze!xD]i takie tam)

Z drugiej strony mamy Chiyuri i Yumemi i tu wolę wkleić fragment: The profiles of Chiyuri Kitashirakawa and Yumemi Okazaki appear to conflict with our version of the "outside world". In the world they come from, a grand unified theory has been completed, and it is normal to graduate college at the age of 11 and graduate school at 13. It is possible that they, along with the Probability Space Hypervessel, come from some separate world. On the other hand, it's stated in Magical Astronomy (which takes place in the near future of the outside world) that gravity has recently been unified with the other forces (IE, the grand unified theory has recently been completed).

Odpowiedź #52
i w niedalekiej przyszłości możliwe są podróże na księżyc dla tych bogatszych, tyle też wiem, Mayuki

Quetzacotl [nieważne jak to się pisze!xD]
zjadłeś tylko a, Quetzacoatl xD

co do tej teorii śmiesznej - musiałabym poczytać o tym, by się wypowiedzieć (a raczej to zrobię)

Odpowiedź #53
i w niedalekiej przyszłości możliwe są podróże na księżyc dla tych bogatszych, tyle też wiem, Mayuki

no co, to o truskawkach było równie "ważne" ;)
można po prostu założyć, iż jest to mniej lub bardziej zniekształcony obraz naszego świata i tyle; różnić znajdzie się pewnie jeszcze więcej

Odpowiedź #54
Jak na moje? Jak chcesz mieć obraz świata poza Gensokyo, wybierz się do Japonii. (Istotny Punkt!) Zabierz polski alkohol. I po imprezie z miejscowymi, hyc! Na spacerek podziwiać okolicę. In my humble opinion tak to właśnie ZUN świat poza Gensokyo postrzega.

Odpowiedź #55
Przypuszczam, że Outside World, a świat, z którego wywodzą się Chiyuri i Yumemi, to ten sam setting, z tym, że w czasach PC-98, o ile się nie mylę nie istniał jeszcze koncept Outside World jako takiego. Jest to prawdopodobnie Ziemia w przyszłości, o zaawansowanym poziomie technicznym, gdzie zakończono prace nad Grand Unified Theory, a "strawberries no longer grow naturally on Earth" (gdzieś słyszałem to wyrażenie w odniesieniu do Yumemi, nie pamiętam, ale to chyba nawet kanoniczne stwierdzenie). Pierwszy raz wyraźna i spójna koncepcja Outside World pojawia się przy okazji poznania Renko i Maribel - świat z którego pochodzą również przypomina nasz świat, z tym, ze stechnicyzowany nieco bardziej - tak samo i tam GUT została zakończona. Myślę, że można śmiało przyjąć, że Yumemi i Chiyuri pochodzą z Outside World.

Odpowiedź #56
Wracając jeszcze na koniec do Sakuyi. ZUN hintuje ewentualne głębsze powiązania Sakuyi z Lunarianami w jednym z wywiadów, w którym powiedział "if I talk about the relation between these two, then the games would all be reduced to one, so I left it out". Co mogłoby wskazywac, ze ZUN jeszcze nie skończył z tym wątkiem, a fanowska toeria o powiązaniu Sakuyi z Lunarianami ma kanoniczne podstawy. Również Hieda no Akyuu stwierdziła że Sakuya posiada poza egzystencją ziemską jeszcze inne życie (also kanon)...

Jeszcze jedno z e-maili ZUNA:

"I blurred the finer details of Sakuya and Remilia's settings because I had planned to publicize
those somewhere eventually, but that occasion never arose (laugh)

What I will say is, Sakuya isn't from Gensokyo.
Sakuya Izayoi is a name given to her by Remilia, and her real name is different.

Anything else, I plan to reveal later, so for now, I'll keep my secrets. (laugh)"
Brzmi bardzo ciekawie , sądzę jednak że w następnej odsłonie Touhou ZUN skupi się na tym , co było hintowane pod koniec TD ( wątek morza w Gensokyo ) , wątki o których wspomniał w wywiadzie prawdopodobnie rozwinie później .

Odpowiedź #57
http://en.touhouwiki.net/wiki/Tewi

Zastanawiałem się ostatnio nad wiekiem Tewi (Kaito *wave*). i zobaczcie co interesującego twierdzi wiki. jak to się ma do dyskusji o kanonie... no, trochę ma. są pewne [rzesłanki by uznać, ze Tewi ma prawie 1800000 lat, ale ja osobiście jestem sceptyczny co do tego.

Odpowiedź #58
Cóż postać Tewi Inaby jest żywcem wyjęta z Kojiki. Daikoku uratował królika, który oszukał rekiny podróżując z wyspy Inari na wyspę Inaba. Co do czasów obecnych daje jakieś 3000 + czas od nardzodzin Tewi lat.

Opowieść o Białym Króliku z Inaby
[SECT. XXI.--THE WHITE HARE OF INABA.]

So this Deity Master-of-the-Great-Land had eighty Deities his brethren; but they all left the land to the Deity Master-of-the-Great-Land. The reason for their leaving it was this: Each of these eighty Deities had in his heart the wish to marry the Princess of Yakami 1 in Inaba, 2 and they went together to Inaba, putting their bag on [the back of] the Deity Great-Name-Possessor, whom they took with them as an attendant. Hereupon. when they arrived at Cape Keta, 3 [they found] a naked hare lying down. Then the eighty Deities spoke to the hare, saying: "What thou shouldest do is to bathe in the sea-water here, and lie on the slope of a high mountain exposed to the blowing of the wind." So the hare followed the instructions of the eighty Deities, and lay down. Then, as the sea-water dried, the skin of its body all split with the blowing of the wind, so that it lay weeping with pain. But the Deity Great-Name-Possessor, who came last of all, saw the hare, and said: "Why liest thou weeping?" The hare replied, saying: "I was in the Island of Oki, 4 and wished to cross over to this land, but had no means of crossing over. For this reason [69] I deceived the crocodiles 5 of the sea, saying: 'Let you

p. 82

and me compete, and compute the numbers of our [respective] tribes. So do you go and fetch every member of your tribe, and make them all lie in a row across from this island to Cape Keta. Then I will tread on them, and count them as I run across. Hereby shall we know whether it or my tribe is the larger.' Upon my speaking thus, they were deceived and lay down in a row, and I trod on them and counted them as I came across, and was just about to get on land, when I said: 'You have been deceived by me.' As soon as I had finished speaking, the crocodile who lay the last of all seized me and stripped off all my clothing. As I was weeping and lamenting for this reason, the eighty Deities who went by before [thee] commanded and exhorted me, saying: 'Bathe in the salt water, and lie down exposed to the wind.' So, on my doing as they had instructed me, my whole body was hurt." Thereupon the Deity Great-Name-Possessor instructed the hare, saying: "Go quickly now to the river-mouth, wash thy body with the fresh water, then take the pollen of the sedges [growing] at the river-mouth, spread it about, and roll about upon it, whereupon thy body will certainly be restored to its original state." 6 So [the hare] did as it was instructed, and its body became as it had been originally. This was the White Hare of Inaba. 7 It is now called the Hare Deity. So the hare said to the Deity Great-Name-Possessor: "These eighty Deities shall certainly not get the Princess of Yakami. Though thou bearest the bag, Thine Augustness shall obtain her."

Reasumując... TEWI IS AN OLD HAG!
  • Ostatnia zmiana: Luty 08, 2012, 17:44:47 przez Archi

• Tora
  • [*]
Odpowiedź #59
To musi być ona, wykorzystywanie innych dla swoich celów jest tak bardzo w jej stylu~

Ale te liczby, nawet w samym micie, mogą być wyolbrzymione. Kto to liczył? :F
May your eyes be able to see things better, even if just a little.