Pokaż wiadomości
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Wiadomości - critz
61
Niby nie ma komu, ale cała moderacja od konkurencji jakoś uznała za stosowne przespacerować się tu tylko po to żeby powiedzieć h-c >na chuj się produkujesz? xD
62
Na dniach został wydana przez chińczyków nowa fanowska gra danmaku i, long story short, jest zajebista.
东方夏夜祭 ~ Shining Shooting Star cechuje się chyba najbardziej eyecandy wzorami danmaku jakie widziałem, ładnymi tłami i świetną muzyką (themka Extra Bossa <3), wyjątkowo dobrą optymalizacją jak na fanowską grę oraz prostym lecz ciekawym systemem gry.
Download link: https://mega.nz/#!IoxXTaZT!_IxgzDaf3__UazF4zbJl-0cDTSZrvWsB6d4wQwbx28w
Gra działa tylko na chińskim locale, ale w paczce umieściłem bardzo prosty sposób na obejście tego - odpalamy program LocaleSwitch.exe:Jakby nie chciało banglać, to zainstalujcie jeszcze dołączone przez twórców platformy którę wcisnąłem w folder Installers w paczce.
Nie znam się na chińskim, ale to powinno wystarczyć do Config.exe:
Gameplay:
http://www.youtube.com/watch?v=svaV1On2iQE
Wzory pocisków na planszach można strategicznie czyścić niszcząc w odpowiednim momencie duże wruszki a la IN (co czyści część obszaru ekranu).
Za pokonywanie dużych wróżek oraz kolejnych wzorów bossa, pośrodku ekranu spada gwazdka-powerup do złapania - spadając zmienia kolor na kolejno niebieski, czerwony oraz zielony.
Niebieska gwiazdka daje nam 5000 point value, czerwona fragment życia, zaś zielona gwiazdka daje nam fragment bomby.
Co więcej, złapanie gwiazdki napełnia pasek w lewym dolnym roku, oraz zmienia kolor paska na kolor ostatnio złapanej gwiazdki.
W momencie napełnienia paska dostajemy bordera a la PCB, lecz jego właściwości zależą od tego jaki kolor pasek miał w momencie napełnienia:
Niebieski border: autocollect + point value *20 po udanym skończeniu bordera.
Czerwony border: wzmocnienie strzału + 5,120,000 punktów po udanym skończeniu bordera.
Zielony border: broni przed jednym oberwaniem a la border z PCB (i można go złamać by wyczyścić ekran) + 1,000,000 score po udanym skończeniu bordera.
Użycie bomby lub oberwanie automatycznie kończy border (i odbiera nam bombę/życie jeśli border nie był koloru zielonego).
Ogólnie, gra nie jest specjalnie skąpa pod względem zasobów (choć też nie zalewa nas nimi), a do tego hitboxy postaci mają zaledwie 1 pixel, a okno na deathbomba ma 20 klatek (1/3 sekundy). Jednak niech was to nie zmyli, bo pod względem wzorów potrafi przykopać ostro nawet Cavetardom - Extra Stage można odblokować na Easy Mode i ma nawet opcje continue!
Last spell (Hard, Lunatic & Extra only):
Jeśli mamy tyle odwagi by grać na wyższych poziomach trudności, to możemy sobie sprawić dodatkowe wyzwanie - pod paskiem bomb pojawia się wtedy dodatkowy pasek Border z gwiazdkami i napełnia się o jedno pole za każdym razem kiedy dotrwamy z jednym z trzech kolorowych borderów bez rozbicia go. Jeśli napełnimy ów pasek do końca, to boss tej planszy po pokonaniu wstanie na jeszcze jedną dodatkową kartę zaklęć.
Uwaga: Warto rozważyć czy chcemy tego last spella, bo w przeciwieństwie do IN, te karty mogą zrobić nam faktyczną krzywdę. Jednak w zamian za podjęcie ryzyka, Last Spelle mają 100,000,000 spell bonusa, oraz zrzucają nam 1 całą bombę.
Grywalne postaci:
Reimu Hakurei (+Shinmyoumaru Sukuna jako asysta): zrównoważona, typowa Reimu, dwie bomby na focus i unfocus.
Marisa Kirisame: Szybka, z mocnymi laserami i Master Sparkiem.
Sanae Kochiya: Rozrzut na unfocus, mocne amulety na focus + Wily Toad na bombie, stronk.
Koishi Komeiji: Fullscreen spread (!) na unfocus tłucze stage, ale na focus ma słabawszy strzał. Bomba to jednorazowa tarcza Sakuyi z DDC (czyści ekran na aktywacji i detonacji), ale nie znika do złamania lub do końca planszy podobnie jak tarcza Reisen w LoLK.
A, wspominałem że trzy karty czwartego bossa są różne w zależności od tego kim gramy? Albo o tym że Extra Boss ma 7 (!) pierwszych kart różnych dla każdej z opcji strzału, przez co walka z nią szybko się nie nudzi.
Oponentki:
S1 boss: Ami, letnia wruszka.
S2 boss: Rakuki Momosame, ludzka dziewczynka z łukiem, siostra S5 bossa.
S3 midboss: Koreirei, wruszka ognia.
S3 boss: Seiryuu Sya, youkai-wierzba z umiejętnością manipulacji wzrostem drzew.
S4 boss: Kage Mimeima, lustrzana tsukumogami z manipulacją odbiciami.
S5 boss: Rakukun Momosame, ludzka dziewczyna która może przeprowadzić rytuał przyzwania bogini gwiazd.
S6 boss: Tensei Muriya, niegdyś człowiek, teraz bogini gwiazd z umiejętnością spełnienia dowolnego życzenia.
EX boss: Rika Kirigakure, pustelniczka władająca 4 cudami natury (wiatrem, kwiatami, śniegiem i księżycem).
Fabuła w skrócie opiera się na tym, że Tensei kiedyś chroniła ludzi przed youkai, lecz teraz przestała bo nie było już potrzeby, a jej moc spełniania życzeń wymagała ofiar w życiach. Z radością przeniknęła zatem ona do Gensokyo.
Siostry Momosame to natomiast mieszkanki ostatniej wioski która składała jej hołd - Rakuki to łowczyni, starsza Rakukun to kapłanka. Do tego adoptowały one tsukumogami, Kage. Jednak niestety poza tą trójką wszyscy we wiosce zginęli gdy osunęła się na nią ziemia. Dlatego właśnie Rakukun chce ożywić wioskę prosząc o to Tensei - lecz nie wie że sama straci w wyniku tego życie.
Co do plotu, to dużo jeszcze nie jest wyjaśnione - tłumaczenie albo angielski patch pojawi się pewnie niebawem na stronie wiki, bo sama gra szybko zyskała sobie sympatię ludzi na MotK.
MotK thread: https://www.shrinemaiden.org/forum/index.php/topic,18716.0.html
Spoiler (pokaż/ukryj)
Download link: https://mega.nz/#!IoxXTaZT!_IxgzDaf3__UazF4zbJl-0cDTSZrvWsB6d4wQwbx28w
Gra działa tylko na chińskim locale, ale w paczce umieściłem bardzo prosty sposób na obejście tego - odpalamy program LocaleSwitch.exe:
Spoiler (pokaż/ukryj)
Nie znam się na chińskim, ale to powinno wystarczyć do Config.exe:
Gameplay:
http://www.youtube.com/watch?v=svaV1On2iQE
Wzory pocisków na planszach można strategicznie czyścić niszcząc w odpowiednim momencie duże wruszki a la IN (co czyści część obszaru ekranu).
Za pokonywanie dużych wróżek oraz kolejnych wzorów bossa, pośrodku ekranu spada gwazdka-powerup do złapania - spadając zmienia kolor na kolejno niebieski, czerwony oraz zielony.
Niebieska gwiazdka daje nam 5000 point value, czerwona fragment życia, zaś zielona gwiazdka daje nam fragment bomby.
Co więcej, złapanie gwiazdki napełnia pasek w lewym dolnym roku, oraz zmienia kolor paska na kolor ostatnio złapanej gwiazdki.
W momencie napełnienia paska dostajemy bordera a la PCB, lecz jego właściwości zależą od tego jaki kolor pasek miał w momencie napełnienia:
Niebieski border: autocollect + point value *20 po udanym skończeniu bordera.
Czerwony border: wzmocnienie strzału + 5,120,000 punktów po udanym skończeniu bordera.
Zielony border: broni przed jednym oberwaniem a la border z PCB (i można go złamać by wyczyścić ekran) + 1,000,000 score po udanym skończeniu bordera.
Użycie bomby lub oberwanie automatycznie kończy border (i odbiera nam bombę/życie jeśli border nie był koloru zielonego).
Ogólnie, gra nie jest specjalnie skąpa pod względem zasobów (choć też nie zalewa nas nimi), a do tego hitboxy postaci mają zaledwie 1 pixel, a okno na deathbomba ma 20 klatek (1/3 sekundy). Jednak niech was to nie zmyli, bo pod względem wzorów potrafi przykopać ostro nawet Cavetardom - Extra Stage można odblokować na Easy Mode i ma nawet opcje continue!
Last spell (Hard, Lunatic & Extra only):
Jeśli mamy tyle odwagi by grać na wyższych poziomach trudności, to możemy sobie sprawić dodatkowe wyzwanie - pod paskiem bomb pojawia się wtedy dodatkowy pasek Border z gwiazdkami i napełnia się o jedno pole za każdym razem kiedy dotrwamy z jednym z trzech kolorowych borderów bez rozbicia go. Jeśli napełnimy ów pasek do końca, to boss tej planszy po pokonaniu wstanie na jeszcze jedną dodatkową kartę zaklęć.
Uwaga: Warto rozważyć czy chcemy tego last spella, bo w przeciwieństwie do IN, te karty mogą zrobić nam faktyczną krzywdę. Jednak w zamian za podjęcie ryzyka, Last Spelle mają 100,000,000 spell bonusa, oraz zrzucają nam 1 całą bombę.
Grywalne postaci:
Reimu Hakurei (+Shinmyoumaru Sukuna jako asysta): zrównoważona, typowa Reimu, dwie bomby na focus i unfocus.
Marisa Kirisame: Szybka, z mocnymi laserami i Master Sparkiem.
Sanae Kochiya: Rozrzut na unfocus, mocne amulety na focus + Wily Toad na bombie, stronk.
Koishi Komeiji: Fullscreen spread (!) na unfocus tłucze stage, ale na focus ma słabawszy strzał. Bomba to jednorazowa tarcza Sakuyi z DDC (czyści ekran na aktywacji i detonacji), ale nie znika do złamania lub do końca planszy podobnie jak tarcza Reisen w LoLK.
A, wspominałem że trzy karty czwartego bossa są różne w zależności od tego kim gramy? Albo o tym że Extra Boss ma 7 (!) pierwszych kart różnych dla każdej z opcji strzału, przez co walka z nią szybko się nie nudzi.
Oponentki:
S1 boss: Ami, letnia wruszka.
S2 boss: Rakuki Momosame, ludzka dziewczynka z łukiem, siostra S5 bossa.
S3 midboss: Koreirei, wruszka ognia.
S3 boss: Seiryuu Sya, youkai-wierzba z umiejętnością manipulacji wzrostem drzew.
S4 boss: Kage Mimeima, lustrzana tsukumogami z manipulacją odbiciami.
S5 boss: Rakukun Momosame, ludzka dziewczyna która może przeprowadzić rytuał przyzwania bogini gwiazd.
S6 boss: Tensei Muriya, niegdyś człowiek, teraz bogini gwiazd z umiejętnością spełnienia dowolnego życzenia.
EX boss: Rika Kirigakure, pustelniczka władająca 4 cudami natury (wiatrem, kwiatami, śniegiem i księżycem).
Fabuła w skrócie opiera się na tym, że Tensei kiedyś chroniła ludzi przed youkai, lecz teraz przestała bo nie było już potrzeby, a jej moc spełniania życzeń wymagała ofiar w życiach. Z radością przeniknęła zatem ona do Gensokyo.
Siostry Momosame to natomiast mieszkanki ostatniej wioski która składała jej hołd - Rakuki to łowczyni, starsza Rakukun to kapłanka. Do tego adoptowały one tsukumogami, Kage. Jednak niestety poza tą trójką wszyscy we wiosce zginęli gdy osunęła się na nią ziemia. Dlatego właśnie Rakukun chce ożywić wioskę prosząc o to Tensei - lecz nie wie że sama straci w wyniku tego życie.
Co do plotu, to dużo jeszcze nie jest wyjaśnione - tłumaczenie albo angielski patch pojawi się pewnie niebawem na stronie wiki, bo sama gra szybko zyskała sobie sympatię ludzi na MotK.
MotK thread: https://www.shrinemaiden.org/forum/index.php/topic,18716.0.html
63
64
A więc, nasze wielkie zmagania dobiegły końca. Dziękuję wszystkim uczestnikom za wzięcie udziału!
Kongratulacje każdemu zdobytego przezeń miejsca, a w szczególności zwycięzcom:
1sze miejsce - Wielki Mistrz: Kamruz.
2gie miejsce - Godny Przeciwnik: Almon.
3cie miejsce - Następnym Razem: Oni_Miko a.k.a MidnightBlade.
Jakieś komentarze? Skargi? Sugestie?
Moim skromnym zdaniem, faktycznie skrócenie okresu turnieju do dwóch tygodni nie odbiło się negatywnie na frekwencji w żaden sposób w porównaniu do turnieju 12.3 (przeciwnie, poza Moosem który zrezygnował wszystkie walki zostały rozegrane co do jednej :O). Możnaby rozkminiać czy jeszcze by nie ściąć tego okresu bo w przypadku 10 graczy bufor był wystarczający - choć żeby było sprawiedliwie, na następny turniej soon (o ile ogarnę kapryśny netplay) mam na celowniku PoFV - a tam wydaje mi się że będzie kilka osób więcej i dwa tygodnie to może być akurat. Do ULiLa najprawdopodobniej wrócę jak już wyjdzie nowy kontent na PC.
Nawiasem, bardzo przyjemnie mi się grało :3. Kasen nie do końca jeszcze tyka tak jak tego chcę (lol j6A), ale kombosy i spacing Futo są świetne i bardziej wybaczalne niż wyglądają. Mam nadzieję że mieliście podobne odczucia bo każdy zasługuje na pochwałę za rozegranie wszystkiego.
Kongratulacje każdemu zdobytego przezeń miejsca, a w szczególności zwycięzcom:
1sze miejsce - Wielki Mistrz: Kamruz.
2gie miejsce - Godny Przeciwnik: Almon.
3cie miejsce - Następnym Razem: Oni_Miko a.k.a MidnightBlade.
Jakieś komentarze? Skargi? Sugestie?
Moim skromnym zdaniem, faktycznie skrócenie okresu turnieju do dwóch tygodni nie odbiło się negatywnie na frekwencji w żaden sposób w porównaniu do turnieju 12.3 (przeciwnie, poza Moosem który zrezygnował wszystkie walki zostały rozegrane co do jednej :O). Możnaby rozkminiać czy jeszcze by nie ściąć tego okresu bo w przypadku 10 graczy bufor był wystarczający - choć żeby było sprawiedliwie, na następny turniej soon (o ile ogarnę kapryśny netplay) mam na celowniku PoFV - a tam wydaje mi się że będzie kilka osób więcej i dwa tygodnie to może być akurat. Do ULiLa najprawdopodobniej wrócę jak już wyjdzie nowy kontent na PC.
Nawiasem, bardzo przyjemnie mi się grało :3. Kasen nie do końca jeszcze tyka tak jak tego chcę (lol j6A), ale kombosy i spacing Futo są świetne i bardziej wybaczalne niż wyglądają. Mam nadzieję że mieliście podobne odczucia bo każdy zasługuje na pochwałę za rozegranie wszystkiego.
65
Sorry ale takie są fakty.
Jej charakter i backstory są rozbudowane, owszem - ale jej wygląd to czysty fanserwis.
Kokoro to raczej nie będzie z oczywistych względów. Cuc z MotK owszem widzi gdzieś na tym gównosprajcie naginatę, ale nie teasowaliby postaci która już jest xD. Jeśli nie Kaguya i dodatkowe powiązanie z wątkiem Lunariańskim, to trzymam też kciuki za Ran - wyjaśniłoby się od razu nonszalanckie podejście Yukari do incydentu bez rehaszowania jej z 12.3, Ran wreszcie miałaby trochę spotlightu i mielibyśmy wreszcie dynamikę Ran-Mamizou.
Welll, worst comes to worst, ta sylwetka to może być Reisen przed ujawnieniem ;_;.
66
Ale Udonge do eye-candy to Ty mi kurwa nie sprowadzaj.
Jako postać jest zajebista i ma wyraźny chara development - kiedyś wyśmiewała ziemian tak jak to Lunarianie mają w zwyczaju (patrz reakcja na rakietę Remi), a teraz w LoLK i FS sama identyfikuje się jako człowiek z uszami i sprzedaje ludziom leki. Jej nie-personalne i krytyczne zarówno wobec Eirin jak i oponentów podejście do misji w LoLK też było ciekawe.
Mój problem z wstawieniem jej do ULiLa nie ma się nijak do jej charakteru, a do tego że właśnie wykorzystali ją jako bezczelny wabik na PS4. ZUN powinien być konsekwentny i dawać zabłysnąć nowym dziewczynkom w bijatykach a nie recyclować z 12.3 bo mogą się sprzedać - takie podejście jest okej w fangame jak Gensou Rondo czy Sky Arena, ale nie w silącym się na storytelling kanonie. Ciekawi mnie na ile to wpływ Tasofro i jakie Flancie czy Mimy by sprowadzili jakby mieli całkiem wolną rękę? xD
Still, we have this: https://my.mixtape.moe/kzbrez.webm
Jak myślicie? Jeszcze jedna dziewczynka? Trzymam kciuki za Kaguyę.
Jako postać jest zajebista i ma wyraźny chara development - kiedyś wyśmiewała ziemian tak jak to Lunarianie mają w zwyczaju (patrz reakcja na rakietę Remi), a teraz w LoLK i FS sama identyfikuje się jako człowiek z uszami i sprzedaje ludziom leki. Jej nie-personalne i krytyczne zarówno wobec Eirin jak i oponentów podejście do misji w LoLK też było ciekawe.
Mój problem z wstawieniem jej do ULiLa nie ma się nijak do jej charakteru, a do tego że właśnie wykorzystali ją jako bezczelny wabik na PS4. ZUN powinien być konsekwentny i dawać zabłysnąć nowym dziewczynkom w bijatykach a nie recyclować z 12.3 bo mogą się sprzedać - takie podejście jest okej w fangame jak Gensou Rondo czy Sky Arena, ale nie w silącym się na storytelling kanonie. Ciekawi mnie na ile to wpływ Tasofro i jakie Flancie czy Mimy by sprowadzili jakby mieli całkiem wolną rękę? xD
Still, we have this: https://my.mixtape.moe/kzbrez.webm
Jak myślicie? Jeszcze jedna dziewczynka? Trzymam kciuki za Kaguyę.
67
Oh wow:Powiem że jestem w chuj zdziwiony. On the one hand, bardzo jakościowa dziewczynka i może powiązać fabułę ULiLa z LoLK.
On the other, ona ma już slota w 12.3 i zabrała go potencjalnej postaci która jeszcze nie wystąpiła w bijatyce - a mogłaby go dostać na przykład Kaguya. Zatem z obiektywnego punktu widzenia to zła decyzja.
Na razie jestem zatem ambiwalentny i całkiem możliwe że się podjaram jak zobaczę ją w akcji lub przeczytam jej dialogi i wtedy będę wiedział że warto było.
Ale z drugiej strony, ze względu na przywiązanie do niej nie daruję Tasofro żywcem jeśli sprzedadzą ją Sony na stałe.
Spoiler (pokaż/ukryj)
On the other, ona ma już slota w 12.3 i zabrała go potencjalnej postaci która jeszcze nie wystąpiła w bijatyce - a mogłaby go dostać na przykład Kaguya. Zatem z obiektywnego punktu widzenia to zła decyzja.
Na razie jestem zatem ambiwalentny i całkiem możliwe że się podjaram jak zobaczę ją w akcji lub przeczytam jej dialogi i wtedy będę wiedział że warto było.
Ale z drugiej strony, ze względu na przywiązanie do niej nie daruję Tasofro żywcem jeśli sprzedadzą ją Sony na stałe.
68
Nie wiem czy sprawiam w tym miejscu problem, więc nie kłopocz się jak to za duży ból w dupie.
I tak mam przeczucie że zobaczy to tutaj mniej osób niż będzie to warte pod względem czasu poświęconego na implementację - choć doceniam że nadal robisz na tej stronie co się da.
I tak mam przeczucie że zobaczy to tutaj mniej osób niż będzie to warte pod względem czasu poświęconego na implementację - choć doceniam że nadal robisz na tej stronie co się da.
69
O. Witam konsumenta ᗡ:
Skoro już tu całkiem przypadkiem trafiłeś, to może odpowiesz na parę pytań? Czy miałeś kiedyś choć raz w życiu chęć zrobić jedno z poniższych?
Powystrzelać youkai?
Zostać ksieciem-dziewczynką?
Nawracać na buddyzm? Zabijać niewiernych jednośladem?
Okraść sąsiadów co do nogi?
Jebać studia i zostać mistrzem Pokemon?
Bohatyrnąć do Gensokyo i tam znów bohatyrnąć?
Stworzyć potwora?
Powystrzelać youkai?
Urządzić rewolucję maluczkich?
Znaleźć zapasową kończynę?
Zabić tą dziwkę Kaguyę?
Obudzić swojego standa?
M͡ǫ̵s̶̕h̷̨̨i̢̛͜ ̕͠ḿ͠ò̧̧̀͟s̢͡h͢͢͠i̶̢,̢̛̀͟ ́͘͠͞j̶̢̕ę̸͏s҉̴͝͡t̨̢͟͠͞ę̵͝͠m͏̢͠҉ ̨̛͢͝҉ź́a̴͡҉̵ ̢̡͏̨͘T̴̀ó̵̢b̡̀ą̢̧͘͝?̵̨͞
Podpalić lokalną świątynię dla beki?
Obudzić swoich mistzów z kamiennej maski?
Powystrzelać youkai?
Jeśli na któreś z tych odpowiedziałeś tak, gratuluję. Jeśli nie, ale lubisz małe dziewczynki strzelające do siebie pociskami w ilościach przemysłowych i piorące się po ryjach, też się nadasz. I tak Cię stąd nie wypuścimy, więc równie dobrze możesz się zapisać. W każdym razie dobrze trafiłeś - moim wiernym fanom ogłaszam wszem i wobec że oto nastał czas na kolejny turniej, tym razem Touhou 14.5 - Urban Legends in Limbo. Miejmy cudowny, magiczny i krwawy czas dopóki ta gra jest jeszcze coś warta i możemy <3.
http://challonge.com/tournaments/signup/4w4zimMwTI - strona rejestracji do turnieju
http://challonge.com/UrbanLegendsPL2016 - strona turnieju
Turniej będzie odbywał się na platformie Challonge w systemie każdy z każdym, a więc po starcie pojawi się tabela i zadaniem uczestników będzie na przestrzeni dwóch tygodni od startu turnieju złapać resztę graczy, rozegrać z nimi 2 albo 3 pełne walki (do 2 zwycięstw) i zgłosić je do tabeli (w razie problemów z połączeniem albo oponentem pisać do mnie). Rejestracja jest bardzo prosta, sposób zgłaszania wyników jest dokładnie opisany na stronie turnieju, a dane kontaktowe będą w zakładce Discussion.
Przewidziany termin startu to poniedziałek, 25 kwietnia, godzina 22:00. Najlepiej prosiłbym o rejestrację do tego momentu lub zaraz po, gdyż w przypadku dopisania w połowie turnieju muszę wszystkie wyniki i replaye odtwarzać ręcznie. Koniec przewidywany na 9 maja, godzinę 22:00.
IRC dyskusyjny turnieju: https://kiwiirc.com/client/irc.rizon.net/#ScarletGensokyo
Anglojęzyczne wiki gry: http://shinpiroku.koumakan.jp/
Japońskie wiki gry: http://wikiwiki.jp/shinpiroku/
Zapraszam każdego do wzięcia udziału i życzę miłej zabawy!
EDIT: Domo arigato, h-c-san.
Skoro już tu całkiem przypadkiem trafiłeś, to może odpowiesz na parę pytań? Czy miałeś kiedyś choć raz w życiu chęć zrobić jedno z poniższych?
Powystrzelać youkai?
Zostać ksieciem-dziewczynką?
Okraść sąsiadów co do nogi?
Jebać studia i zostać mistrzem Pokemon?
Bohatyrnąć do Gensokyo i tam znów bohatyrnąć?
Stworzyć potwora?
Powystrzelać youkai?
Urządzić rewolucję maluczkich?
Znaleźć zapasową kończynę?
Zabić tą dziwkę Kaguyę?
Obudzić swojego standa?
M͡ǫ̵s̶̕h̷̨̨i̢̛͜ ̕͠ḿ͠ò̧̧̀͟s̢͡h͢͢͠i̶̢,̢̛̀͟ ́͘͠͞j̶̢̕ę̸͏s҉̴͝͡t̨̢͟͠͞ę̵͝͠m͏̢͠҉ ̨̛͢͝҉ź́a̴͡҉̵ ̢̡͏̨͘T̴̀ó̵̢b̡̀ą̢̧͘͝?̵̨͞
Podpalić lokalną świątynię dla beki?
Obudzić swoich mistzów z kamiennej maski?
Powystrzelać youkai?
Jeśli na któreś z tych odpowiedziałeś tak, gratuluję. Jeśli nie, ale lubisz małe dziewczynki strzelające do siebie pociskami w ilościach przemysłowych i piorące się po ryjach, też się nadasz. I tak Cię stąd nie wypuścimy, więc równie dobrze możesz się zapisać. W każdym razie dobrze trafiłeś - moim wiernym fanom ogłaszam wszem i wobec że oto nastał czas na kolejny turniej, tym razem Touhou 14.5 - Urban Legends in Limbo. Miejmy cudowny, magiczny i krwawy czas dopóki ta gra jest jeszcze coś warta i możemy <3.
http://challonge.com/tournaments/signup/4w4zimMwTI - strona rejestracji do turnieju
http://challonge.com/UrbanLegendsPL2016 - strona turnieju
Turniej będzie odbywał się na platformie Challonge w systemie każdy z każdym, a więc po starcie pojawi się tabela i zadaniem uczestników będzie na przestrzeni dwóch tygodni od startu turnieju złapać resztę graczy, rozegrać z nimi 2 albo 3 pełne walki (do 2 zwycięstw) i zgłosić je do tabeli (w razie problemów z połączeniem albo oponentem pisać do mnie). Rejestracja jest bardzo prosta, sposób zgłaszania wyników jest dokładnie opisany na stronie turnieju, a dane kontaktowe będą w zakładce Discussion.
Przewidziany termin startu to poniedziałek, 25 kwietnia, godzina 22:00. Najlepiej prosiłbym o rejestrację do tego momentu lub zaraz po, gdyż w przypadku dopisania w połowie turnieju muszę wszystkie wyniki i replaye odtwarzać ręcznie. Koniec przewidywany na 9 maja, godzinę 22:00.
IRC dyskusyjny turnieju: https://kiwiirc.com/client/irc.rizon.net/#ScarletGensokyo
Anglojęzyczne wiki gry: http://shinpiroku.koumakan.jp/
Japońskie wiki gry: http://wikiwiki.jp/shinpiroku/
Zapraszam każdego do wzięcia udziału i życzę miłej zabawy!
EDIT: Domo arigato, h-c-san.
70
Dzieki dzięki, ale... Ekkusu gdzie był w turnieju? xD
71
Wreszcie, po miesiącu rozgrywek mogę uznać turniej za zamknięty. Dziękuję wszystkim uczestnikom za wzięcie udziału!
Gratuluję każdemu zdobytego przezeń miejsca, a w szczególności zwycięzcom:
1sze miejsce - Wielki Mistrz: Futa a.k.a RGB.
2gie miejsce - Godny Przeciwnik: Oni_Miko a.k.a MidnightBlade.
3cie miejsce - Następnym Razem: 11dam.
No i, tego... jak wam się podobało?
Sama formuła turnieju jest na tyle sprawdzona że osobiście przypadła mi do gustu - wolność w doborze czasowym walk, ich mnogość oraz szansa na sprawdzenie się z każdym z pewnością wpłynęły pozytywnie zarówno na miarodajność turnieju jak i ogólną atmosferę zagrzewającą do walki w okresie jego trwania. Zastanowiłbym się natomiast nad tym czy miesiąc to nie przypadkiem za długo, gdyż był okres gdzie mało kto grał i standardowy rush na koniec żeby jeszcze zdążyć.
Niemniej jednak myślę że przy takiej ilości uczestników to najlepsze rozwiązanie. Drzewka lepiej sprawdzałyby się przy masie uczestników: ze względu na to, że każdy-z-każdym jest wtedy z deka niewykonalny, zaś duża liczba uczestników nie stanowi przeszkód przy drzewku - a i hajp na jednorazowym evencie jest znacznie większy i może przyciągnąć zaciekawionych obcych widzów do zagrania samemu i wejścia w Touhou ogółem.
Co do samej gry to... eh. Nie powiem żebym był z siebie dumny jako eksterminator Moriya, bo było parę walk których nie powinienem był skiepścić - trochę jednak zardzewiałem, a i niektóre strategie wyprowadzały mnie z równowagi przez co grałem jeszcze głupiej. Nevertheless, nie było tak źle - odświeżyłem się i było na tyle ciekawie że nie żałuję. Zwłaszcza biorąc pod uwagę to, jak szybko wyrosła tu kasta graczy na poziomie globalnym albo z potencjałem wejścia na takowy w bardzo bliskim czasie. Jak sądzicie, kiedy powinienem wyjść z kolejnym takim turniejem?
Gratuluję każdemu zdobytego przezeń miejsca, a w szczególności zwycięzcom:
1sze miejsce - Wielki Mistrz: Futa a.k.a RGB.
2gie miejsce - Godny Przeciwnik: Oni_Miko a.k.a MidnightBlade.
3cie miejsce - Następnym Razem: 11dam.
No i, tego... jak wam się podobało?
Sama formuła turnieju jest na tyle sprawdzona że osobiście przypadła mi do gustu - wolność w doborze czasowym walk, ich mnogość oraz szansa na sprawdzenie się z każdym z pewnością wpłynęły pozytywnie zarówno na miarodajność turnieju jak i ogólną atmosferę zagrzewającą do walki w okresie jego trwania. Zastanowiłbym się natomiast nad tym czy miesiąc to nie przypadkiem za długo, gdyż był okres gdzie mało kto grał i standardowy rush na koniec żeby jeszcze zdążyć.
Niemniej jednak myślę że przy takiej ilości uczestników to najlepsze rozwiązanie. Drzewka lepiej sprawdzałyby się przy masie uczestników: ze względu na to, że każdy-z-każdym jest wtedy z deka niewykonalny, zaś duża liczba uczestników nie stanowi przeszkód przy drzewku - a i hajp na jednorazowym evencie jest znacznie większy i może przyciągnąć zaciekawionych obcych widzów do zagrania samemu i wejścia w Touhou ogółem.
Co do samej gry to... eh. Nie powiem żebym był z siebie dumny jako eksterminator Moriya, bo było parę walk których nie powinienem był skiepścić - trochę jednak zardzewiałem, a i niektóre strategie wyprowadzały mnie z równowagi przez co grałem jeszcze głupiej. Nevertheless, nie było tak źle - odświeżyłem się i było na tyle ciekawie że nie żałuję. Zwłaszcza biorąc pod uwagę to, jak szybko wyrosła tu kasta graczy na poziomie globalnym albo z potencjałem wejścia na takowy w bardzo bliskim czasie. Jak sądzicie, kiedy powinienem wyjść z kolejnym takim turniejem?
72
http://kourindou.exblog.jp/24299864/
Nowy, ósmy już album CD z muzyką ZUNa pojawi się na Reitaisai 13 - 8 maja 2016.
Zostanie on zatytułowany 燕石博物誌 ~ Dr.Latency's Freak Report.
(燕石博物誌 - Enseki Hakubutsushi - Historia Naturalna Kukułczego Kamienia)
Lista piosenek:
1. The Natural History of Two Childlike People (nowa)
2. The Frozen Eternal Capital (oryginał: Legacy of Lunatic Kingdom, temat 4 poziomu)
3. Dr. Latency's Sleepless Eyes (nowa)
4. September Pumpkin (oryginał: Legacy of Lunatic Kingdom, temat Ringo)
5. Beyond Planck for an Instant (nowa)
6. Schrödinger's Bake-neko (nowa)
7. Castle of Shining Needle Sinking into the Sky (oryginał: Double Dealing Character, temat 5 poziomu)
8. Membrane Wall of Taboo (nowa)
9. The Sea Where the Home Planet is Reflected (oryginał: Legacy of Lunatic Kingdom, temat 6 poziomu)
10. Pure Furies ~ Whereabouts of the Heart (oryginał: Legacy of Lunatic Kingdom, temat Junko)
11. Eternal Short-Lived Reign (oryginał: Impossible Spell Card, temat poziomów 8-10)
Więcej informacji można znaleźć na forum Maidens of the Kaleidoscope: https://www.shrinemaiden.org/forum/index.php/topic,19472.0.html
73
Jak dropnął serię w połowie to raczej były tohotard. Albo był niedzielnym tohotardem in the first place.
A co do gustu w dziewczynkach i analogicznie wyboru waifu - w rzeczy samej tohotard cechuje się dobrym gustem. A przez dobry gust rozumiem gust wyrobiony poprzez zadanie sobie trudu poznania charakteru wszystkich dziewczynek i świadomą decyzję po tym.
A co do gustu w dziewczynkach i analogicznie wyboru waifu - w rzeczy samej tohotard cechuje się dobrym gustem. A przez dobry gust rozumiem gust wyrobiony poprzez zadanie sobie trudu poznania charakteru wszystkich dziewczynek i świadomą decyzję po tym.
74
Ostatnie zmiany w mecie gry (z wersji 1.20 - 1.22b to bugfixy):Źródło. Tłumaczenie moje.
Your thoughts on this? Globalne zwiększenie odrzutu i dodatkowy sposób na obronę na pewno osłabi proste proste scumbag guard crushe typu Marisy czy Kokoro, ale za to nacisk ogólem będzie jeszcze mniej szczelny, co już mi się nie podoba - przy okazji zwiększonego odrzutu na bloku oberwie się takiej hiperofensywnej Shinmyoumaru. Aczkolwiek dodatowy czas rundy na propsie.
Generalnie w chuj jest redukcji animacji startu oraz odsłonięcia po ataku, więc gra na pewno będzie szybsza i więcej opcji będzie viable - a to już jednak plus.
Większość postaci słabszych (Reimu, Miko, Koishi, Mamizou, Mokou) dostała znaczące buffy, więc tym bardziej mogą konkurować na równiejszym polu z top tierem. Buff do wieży Sumireko też ciekawy, tak samo jak sporo ulepszeń Last Wordów.
W sumie jeszcze mnie boli że Futo dostała nerfa na 66B i ścianę ognia, ale to akurat nic do stracenia, zwłaszcza za buff łódki. :v.
Spoiler (pokaż/ukryj)
Your thoughts on this? Globalne zwiększenie odrzutu i dodatkowy sposób na obronę na pewno osłabi proste proste scumbag guard crushe typu Marisy czy Kokoro, ale za to nacisk ogólem będzie jeszcze mniej szczelny, co już mi się nie podoba - przy okazji zwiększonego odrzutu na bloku oberwie się takiej hiperofensywnej Shinmyoumaru. Aczkolwiek dodatowy czas rundy na propsie.
Generalnie w chuj jest redukcji animacji startu oraz odsłonięcia po ataku, więc gra na pewno będzie szybsza i więcej opcji będzie viable - a to już jednak plus.
Większość postaci słabszych (Reimu, Miko, Koishi, Mamizou, Mokou) dostała znaczące buffy, więc tym bardziej mogą konkurować na równiejszym polu z top tierem. Buff do wieży Sumireko też ciekawy, tak samo jak sporo ulepszeń Last Wordów.
W sumie jeszcze mnie boli że Futo dostała nerfa na 66B i ścianę ognia, ale to akurat nic do stracenia, zwłaszcza za buff łódki. :v.
75
Tylko że przy turnieju typu każdy z każdym tych gier będzie sporo (w chwili pisania tego, 66 pełnych starć w po 2/3 walki w całym turnieju, przy 12 uczestnikach and counting). Więc wątpię byś znalazł "ochotnika" który poświęci tyle godzin procesora i łącza, o uploadnięciu tego w jakimś sensownym terminie nie wspominając.
Natomiast nagrywanie swoich własnych walk i wrzucanie ich czy to na swój kanał czy to na jakiś wydzielony dla turnieju jest zdecydowanie niegłupie.
Natomiast nagrywanie swoich własnych walk i wrzucanie ich czy to na swój kanał czy to na jakiś wydzielony dla turnieju jest zdecydowanie niegłupie.