Odp: [EXSesja 1.4] Limited Oni Works
Odpowiedź #24 –
Z grzeczności uśmiechnął się do kirinki by okazać, że zrozumiał, po czym zaczął objaśniać Raionowi.
Otóż każdy graczy wybiera jeden z kolorów figur, a potem ustawia je po swojej stronie szachownicy. Na najbliższym rzędzie, kolejno od lewej: wieżę... skoczka... gońca... króla... hetmana... i odwrotnie, gońca, skoczka i wieżę. Na polach drugiego rzędu ustawiamy pozostałe figury - piony.
Ruchy odbywają się na zmianę, a każda figura porusza się inaczej. Jeżeli na swojej drodze napotka wrogą figurę, eliminuje ją z dalszej gry. Każda porusza się w inny sposób - i tu zaczyna się cała strategia - wieże poruszają się tylko po liniach prostych i nie mogą wykonać ruchu na skos. Skoczek porusza się o dwa pola, a potem skręca i o kolejne jedno pole, atakując tylko pole docelowe. Gońce poruszają się wyłącznie po skosie, zaś hetman może wykonać ruch zarówno na skos jak i po linii prostej.
Pionki są bardziej interesujące. Mogą poruszać się wyłącznie do przodu. W pierwszym ruchu mogą przeskoczyć o dwa pola, lecz kolejne ruchy mogą wykonać tylko o jedno pole. Co więcej, bije on wyłącznie na skos, choć porusza się prosto. Król może poruszać się na dowolne pole, ale tylko o jeden krok. Może też wraz z wieżą ruszyć się o 3 pola w stronę siebie nawzajem, zamieniając się stronami, pod warunkiem że nie był ruszany do tej pory.
Celem gry jest postawienie wrogiego króla pod atakiem i zmuszenie go do ucieczki - szach. Jeżeli król nie ma dokąd uciekać, bijący deklaruje "mat", bierze króla do niewoli i staje się zwycięzcą. Gdy ta sama pozycja powtórzy się trzykrotnie albo nie ma figur by zadać mat, deklaruje się remis - pat.
To mniej więcej wszystko. Cała strategia opiera się po prostu na wymanewrowaniu przeciwnika, odgadnięciu jego strategii, pułapkach i daleko sięgających wariantach. Można by poświęcić całe życie na dyskusje o teorii szachów, ale lepiej zademonstruję Panu grę...
Hmm? Czyż Pan Tenjin... znaczy Michizane nie rozmawia właśnie z kimś? Może to Panna Yuugi? - zasugerował