Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo włączona (prosimy także o kontakt na IRC) ...

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - critz

91
Touhou / Odp: Dlaczego Reimu stała się zołzą?
W tej sytuacji w pełni rozumiem Reimu: tolerowanie już istniejących youkai to jedno, a pozwolenie na to, żeby ludzie nagle zaczęli się w nie zamieniać to drugie. Zwłaszcza że przepuszczenie jednemu, to ziielone światło dla innych, którzy chcieliby zakosztować takiej egzystencji. Dlatego też nie może sobie pozwolić na żaden wyjątek i musi działąć radykalnie. Nawet jeśli ktoś taki zapanuje nad swoim instynktem, to inni dostali sygnał, że takie praktyki są tolerowane, a to może mieć nienajlepsze skutki i narobić Reimu tylko problemów. Dlatego też łatwiej wyeliminować jednostkowy przypadek ku przestrodze dla innych.
Tylko że w tym przypadku Prorok-kun upewnił się że nie ma świadków i potem planował żyć z dala od ludzi. Oszczędzenie go nie miałoby w tej sytuacji żadnego negatywnego wpływu propagandowego na kolejnych potencjalnych jinyou (no chyba że Reimu po tym incydencie zebrała prochy Drakuli-kuna, zaniosła je do Wioski Ludzi i powiedziała "patrzcie kuhwy, to będziecie wy jeśli ktoś spróbuje awansować do youkai na mojej zmianie").

Co do Alice i Byakuren, wyjaśnienie które najczęściej słyszę jest takie, że prawo zakazujące przemiany w youkai obowiązuje tylko we Wiosce Ludzi (aczkolwiek w przypadku Byakuren zastanawia mnie czy jej filozofia robienia z ludzi i youkai braci nie zakłóci respektu/strachu przed nimi i w konsekwencji równowagi w Gensokyo -- gdyby tak było to Reimu powinna była posłać do piachu, i to jak najszybciej).

Also, obligatoryjne wspomnienie o niedoszłym tsukumogami-bucie (Kutsutsura), którą Marisa skasowała zanim ta miała w ogóle okazję przeistoczyć się w loli. W FS nawet Akyuu wydaje się strasznie wroga wobec youkai.
92
Touhou / Odp: Dlaczego Reimu stała się zołzą?
Jak można po komediowych scenkach sugerować, że Reimu jest jak to ktoś określa "szmatą". Reimu jest dość specyficzna, ale po zapoznaniu się z większością jej perypetii można zrozumieć jej postępowanie. Skoro ktoś aż tak dosłownie interpretuje scenki z życia Reimu i jej teksty, to dlaczego nie czepia się tego co robią Kappy ze swoimi ofiarami? Przecież to gorsze niż eksterminacja człowieka wspomnianego wcześniej w FS.
Nie jestem pewny co chcesz osiągnąć porównaniem do kapp - nigdy nie postulowałem że zabieranie shirokodam jest w jakikolwiek sposób dobre, a jedynej imiennej kappy w kanonie w rzeczy samej nie znoszę. Ale w tym przypadku trzeba brać poprawkę na naturę youkai ogółem - ja tam osobiście jestem zdania że youkai zabijające ludzi moralnie zepsute ze względu na hinty że wcale nie muszą jeść innego inteligentnego gatunku jakim są ludzie by przeżyć i robią to tylko dlatego że ludzie są smaczni:
Spoiler (pokaż/ukryj)
*Youkai have longer lifespans than humans. *Youkai have stronger bodies than humans, so even if they're split into five parts, they heal right away. *Youkai are more easily affected by belief than humans, and as a result spiritual damage can cause fatal wounds. *Youkai generally do not move in groups. *Youkai only think of themselves. Youkai are the most dangerous enemies to humans. However, since they are rather varied, one must be informed of each of their traits before heading out to exterminate them.

Potential Harm
Kidnapping, Prededation, Livestock Theft, Crop Theft
Humans have no greater enemy than youkai. Youkai attack humans for food. However, most do not attack when they are full and satisfied. If the human population drops, youkai will face trouble as well. They do not eat only humans, but animals, birds, fish, vegetables, fruits, alcohol and other things humans normally eat. Still, they consider humans a delicacy above all else. They steal crops and livestock as well. This is also serious problem.

Countermeasures
Unless one thoroughly trains in fighting against them, youkai extermination is difficult. Youkai have a history of being physically stronger than humans, and trying to fight them may quickly end up as feeding them. However, the reason most youkai attack humans is because they need prey. That's why one should offer something else to eat in place of themselves. Offering a cow will save you from being attacked for a while. There are many that have a strong sense of duty, and will befriend those who do not turn against them.
ale w tym przypadku zostawiam to każdemu do moralnej interpretacji.

Nie bardzo widzę też punkt z comic reliefem - to Reimu nie może być szmatą w celach humorystycznych? Jest od tego cały trope (Reimu jest nawet na liście w dziale Video Games :^). Mało tego, mogę zrywać boki w sytuacjach z socjopatką Reimu ale nie muszę jej za nie lubić. Tym bardziej że sytuację z Kogasą można było rozegrać łagodniej i nadal byłaby śmieszna - Reimu mogła była ją eksterminować i powiedzieć "ok, twoje igły są faktycznie całkiem niezłe, masz tu zapłatę za dobrze wykonaną pracę <3", a zamiast tego widać że ewidentnie sprała Kogasę żeby nie płacić za zakupiony towar, jak ostatni dres :^).

IMHO, co do tego że jest niewolnicą swojego PRu to prawda. Tylko że w ostatecznym rozrachunku Reimu kończy zarówno jako wróg ludzi (jest kluczowym elementem rezerwatu dla youkai z ludzmi w roli bydła, zabija każdego człowieka który chce "awansować" do roli youkai, jest podejrzewana o kolaborację z youkai ze względu na ich częste odwiedziny w Świątynii Hakurei i nie ma problemu z wciskaniem ludziom kitu że umrą dla zarobku - porównajcie podejście Sanae i Nitori) jak i wróg youkai (eksterminuje youkai czysto dla zasady, niezależnie od tego czy są groźne albo agresywne i jak pokazuje sytuacja z Kogasą nie ma problemu z nadużywaniem swojego autorytetu dla własnych korzyści).

Gdyby Reimu była jedyną osobą która rozwiązuje incydenty, to wtedy byłaby w zdecydowanie lepszej sytuacji pod względem imidżu jako ktoś na kimś można polegać i ktoś kto ruszy dupę i zrobi swoją robotę jak należy gdy jest taka potrzeba. Ale patrząc na playable, zawsze jest ktoś inny kto ją w tym wyręczy (przynajmniej Marisa, przeważnie ktoś jeszcze), więc wcale nie jest do tego potrzebna. Jedyną "wyjątkową" i potrzebną rolą Reimu jest jej pilnowanie bariery. Co tym bardziej piecze gdy Reimu jest przekonana o swoim autorytecie do tego stopnia że rozwala dyskusję innych religijnych liderów na temat przyszłości Gensokyo.
93
I wreszcie, po ponad miesiącu rozgrywek mogę z satysfakcją uznać turniej za zamknięty!

http://challonge.com/UrbanLegendsPL

Dziękuję wszystkim uczestnikom za wzięcie udziału w turnieju, za pójście w nieznane we wtedy jeszcze wychodzącą grę i za cierpliwość do poszukiwania oponentów, h-collectorowi za pomoc w organizacji oraz Kamruzowi za rozpromowanie akcji.

Gratuluję każdemu zdobytego przezeń miejsca, a w szczególności zwycięzcom:
1sze miejsce - Wielki Mistrz: Astrophel a.k.a Ekkusu.
2gie miejsce - Godny Przeciwnik: Zhearrimst a.k.a Deviol.
3cie miejsce - Następnym Razem: Arhus.
Remisy punktowe w tabeli rozbijane były za pomocą metody: liczba zwycięstw nad innymi remisującymi > liczba zdobytych punktów minus liczba punktów jakie zdobyli przeciw nam oponenci (porażek) > siła naszych oponentów (Buchholz).

Dla podium Akizu przygotował także nagrody - podkładki pod mysz, ściereczki, metalowe zakładki, portfelówki oraz koszulkę z nadrukiem dla zwycięzcy, wszystko z postaciami z Touhou. W ramach określenia się jakie miałyby być na nich postaci i gdzie je dostarczyć prosiłbym o kontakt z nim lub przeze mnie.

Co prawda to tyle w kwestii turnieju, ale ze względu na świeżość gry, odkrywania jej meandrów był to dopiero początek. Życzę wam udanych powietrznych mordobitek na waszych drogach życia i zachęcam do śledzenia aktywności w fandomie, gdyż już niedługo mogą się tam pojawić kolejne turnieje. Zachęcam też do spróbowania sił na arenie międzynarodowej na kanale #shinkirou na irc.rizon.net oraz do przyjazdu na odbywający się w ten piątek w Łodzi konwent mangi i anime Ućkon, gdzie pojawi się sala programową o Touhou oraz kolejne turnieje z ULiLa i innych strzelanek i bijatyk z Touhou.

So long, space cowboys.
/Critz out
94
W sumie polemizowałbym z prawie wszystkim w tej "pseudorecenzji", ale mam przeczucie że nikt tego nie przeczyta xD.
95
Ummm... I'm preeeety damn sure that by far the single most asked question in the Polish community about your patch is how to make it a standalone language patcher or whether you have plans of making a tool to create one. I've heard a fair share of complaints about how people either didn't know how to install your patch properly or *did* install it correctly only to find it not working for various reasons (for instance, mine completely ignored MoF).

Then there's the issue of portability and the need of reconfiguring thcrap every time you want to copy the games to a different computer, not helped by ZUN's own policy to put replay and save files in the system user folder from DS onward as opposed to the game folder - it *can* be remedied pretty easily if one just feels like creating a batch file as a portable launcher, but having to deal with that *and* thcrap needing to be reconfigured on every computer it's moved to is frankly a huge pain. So is configuring vpatches.

And since because of you guys creating thcrap people behind standalone patches gave up on creating those, it is currently the only way to play DDC and ISC (and from what I've heard, LoLK demo) translated. So, I'm pretty damn sure a lot of people would be extremely grateful if you provided a way to import thcrap translations into an actual hard language patcher that would make a new .exe file, even sacrificing the self-updating aspect in the process (as non-recent games such as DDC should have their translations well-checked by now anyway). Plus, it could create an opportunity to make those hard patches work with the Playism versions of the games, as I've heard from multiple sources that current thcrap simply doesn't work with those.
96
Popełniłem masywny post informacyjny który powinien rozwiać wszelkie wątpliwości co do turnieju - znajduje się on zarówno na głównej stronie jak i w sekcji discussion. Wchodzić i czytać i nie zapomnieć postnąć swoich danych kontaktowych w sekcji discussion.
http://challonge.com/UrbanLegendsPL
97
Nawet zakładając 3 dni, pierwsza runda kończyłaby się w poniedziałek o 20. Mogę w sumie ją wydłużyć pod pretekstem aklimatyzacji z turniejem, ale rozciągnięcie jednej walki na 10 dni raczej nie będzie do zaakceptowania przez uczestników ;_;
98
Akszuli, przetestowałem wszystkie dostępne opcje i jednak finalnie zmienię na system szwajcarski - to jest nie-każdy z nie-każdym (komputer kojarzy pary na podstawie punktacji), ale nikt nie wyleci po 1-2 przegranych, nie trzeba grać setki meczy i może być więcej niż 40 osób (bo challonge nie pozwala na każdy-z każdym powyżej 40 osób, a i tak grania byłoby od zajebania), a jak ktoś pominie mecz to najwyżej dostanie 0pkt ale grać będzie nadal (musiałbym ustalić jakiś okres na jedną rundę, how does 3 dni sound?). Jakieś obiekcje?

EDIT: W związku z powyższym, zgodnie z tym co wcześniej pisałem o przesunięciu daty, rozpoczęcie turnieju przekładam na piątek 20:00 w celu dopracowania szczegółów.
99
Ze względu na narzucone przez challonge ograniczenie formatu turnieju każdy z każdym do 40 osób i nadal niezaspokojony popyt zmuszony byłem przełączyć turniej na format podwójnej eliminacji (z tabelą zwycięzców i tabelą drugiej szansy). Wybaczta.
100
Touhou / Odp: Legacy of Lunatic Kingdom
Zagrałem Legacy Mode i... ja pierdolę. Już rozumiem czemu ZUN napisał że robił tą grę pod Flawless (Pointdevice) Mode - spora część wzorów to StB/DS tier na które ewidentnie trzeba mieć sposób żeby w ogóle mieć na nich szansę, więc będą jak znalazł pod powtarzanie ich setki razy. (Nie)stety w wyniku tego Legacy Mode po pierwszym zderzeniu rozwalcowuje inne gry poziomem trudności z UFO włącznie - nawet nie wiedziałem co mogłem w ogóle zrobić na spell cardach Doremy gdzie zamyka Cię w małym kółku danmaku i tylko bombspam. Na Normal. Easy modo już nie takie kimoi, co? No ale zajebistym plusem tego jest to, że wzory są strasznie wyszukane strukturowo i zmuszają do ruchu po całym ekranie zamiast trzymać się dołu, jak karty z StB/DS. No i jak ktoś lubi na ostro, to dostanie tyle ile zdoła zjeść.

Reisen jest zajebistą opcją strzału z tego co widzę z tym mini-spreadem i trzykrotną (!) tarczą na bombie ale za to ma chujowy dmg, Sanae ma miks obu strzałów z UFO z żabią atomówką na bombie, więc jest idealnie. Reimu i Marisa to natomiast tak maksymalny klasyk że nie chce mi się grać.

Jeszcze muzyka... ZUN masakruje nasze uszy turbo cyber sensory overloadem który idealnie komponuje się z jaskrawą kolorystyką i jest nawet zaskakująco przyjemny jeśli masz w sobie choć cień masochistycznej żyłki, ale jestem przekonany że znajdą się osoby gotowe powiesić go za jaja, bo całość brzmi bardzo mało Touhou-like. Coż, trzeba się samemu przekonać. Mi ta część póki co się podoba, jest cholernie eksperymentalna i nie pierdoli się w niczym. Jeno nowe postaci wydają mi się z wyglądu mdłe poza Doremy, ale może charakter to naprawi.
101
Touhou / Odp: Legacy of Lunatic Kingdom
Playable arts: Reimu Marisa Sanae Reisen
Spoiler (pokaż/ukryj)
Stage 1 boss: Seiran
>niedługo oczyścimy tą krainę
Może to jednak krew?

Stage 2 boss: Ringo
>ten design

Stage 3 boss: Doremy Sweet
Rzekomo jest baku - typem youkai co pożera sny, ale podobno może też je tworzyć. Zdecydowanie najbardziej mi się podoba z trójki zarówno wyglądem jak i ciekawą umiejętnością.
Cytuj
Flawless Mode -Servants of the Moon will not allow even one mistake. This is because the matter of life and death is the prime example of impurity. By using the "Kontama Elixir", an elixir made by Eirin that allows one to see the future, a chapter will be repeated until it is cleared without misses. This is the main mode of the game. Auto Save is present in this mode; Even if you end the game in the middle, you can continue playing through the chapter at anytime.

Legacy Mode Since the elixir is likely to have side effects, you can play without using it. The life system is present as usual. Aim for the self-accomplished No Miss Clear!?
Tl;dr, jest tryb zwyczajnej gry jak każde inne Touhou i tryb Flawless w którym nie ma w ogóle żyć, a jak zginiemy to cofamy się o wzór. Możemy próbować ile chcemy, jest też autosave do którego możemy wrócić po wyjściu z gry.
Nie wiem na chuj to, ale może niektórzy chcą ponapierdalać w danmaku bez stresu 1cc? ¯\(°_o)/¯
A, jest też "pointdevice mode". Lol granie myszką/tabletem. Nope, sorry. Pointdevice = flawless mode.

Więcej grzechów nie pamiętam. Enjoy.
EDIT: Profile w krzaczorach:
Spoiler (pokaż/ukryj)
1面ボス  浅葱色のイーグルラヴィ
  清兰(セイラン)
  Seiran

  种族:月の兎
  能力:异次元から弾丸を飞ばす程度の能力

  文字通り鉄炮玉。
  イーグルラヴィと呼ばれる地上の调査部队の中でも
  潜入操作という、一番危険な仕事を持つ。
  危険な割に赁金は低い。

  月の兎はみんなテレパシー能力を持っているが、
  まともな会话をしていない。
  休憩中、仲间の为に饼をついていたところに袭撃にあったようだ。

2面ボス  橘色のイーグルラヴィ

  铃瑚(りんご)
  Ringo

  种族:月の兎
  能力:団子を食べる程に强くなる程度の能力

  イーグルラヴィと呼ばれる地上の调査部队の中で
  情报管理という、闲职を担っている。
  楽な割に位の高い役职。

  情报を集めていたせいか、彼女の兴味が地上に移ってきたようである。
  彼女の任务は调査をすることだけ。
  戦闘も许可されているが、胜つ必要はないと言われている。


○3面ボス  梦の支配者
  ドレミー・スイート
  Doremy Sweet

  种族:獏
  能力:梦を喰い、梦を创る程度の能力

  梦见がちな妖怪。梦の世界に栖んでいる。

  全ての生き物が见る梦は実は根底部分で繋がっている。
  梦の中で见知らぬ场所に行ったり、见知らぬ人と出会ったり、
  见知らぬバグを见つけたりするのはその为だ。

  彼女はその梦を消したり创ったり、入れ替えたり出来る。

  梦の世界を上手く使う事が出来れば何処にでも行けるし、
  何者にだってなれる。
  それに気付いた者が秩序を乱さぬよう、彼女は监视しているのだ。


地上の月兎
  铃仙・优昙华院・イナバ
  Reisen Udongein Inaba

  种族:人间
  能力:波长を操る程度の能力

  永远亭に住む月の兎。

  今回の任务には不穏な物を感じていた。
  どうして永琳様は自分だけで无く人间にも依頼したのだろう。
  人间で无いと见えない物があるとでも言うのだろうか。

  绀珠の薬には、未来を経験する力があった。
  この薬は、月の都に住む者なら谁しもが知っている秘薬であった。
Spoiler (pokaż/ukryj)
>Reisen
>种族:人间
>Gatunek: Człowiek
o_O
102
Spoiler (pokaż/ukryj)


>宇佐見菫子 Usami Sumireko.
>Spell cardy:
念力「サイコプロージョン」 (Psychokinesis "Psychoplosion")
念力 「テレキネシス 不法投棄 」 (Psychokinesis "Telekinesis - Unlawful Dumping")
「現し世のオカルティシャン」 ("Present-World Occultist")
>Założyciel sealing clubu
>Outside World
>Jedyna nowa postać
>Walczy przeróżnymi znakami, laserami i gruzami jak Yukari
>uber final boss theme i tło
>pośrodku character selectu jest random select
fuck

Przynajmniej spell cardy w story mają rozmach skurwysyny (wielka Miko, potwór z Loch Ness we mgle, Byakuren na motocyklu, etc.) i wygląda na to, że
Spoiler (pokaż/ukryj)
103
Zapisy trwają do rozpoczęcia turnieju - przyszłego wtorku wieczorem, czyli jakieś 2-3 dni po wyjściu pełniaka. Aczkolwiek w przypadku wielu osób deklarujących chęci albo nagłego przypływu rejestracji pod sam koniec mogę nieznacznie przedłużyć.
A gra jest chyba odrobinę bardziej zoptymalizowana technicznie niż HM, ale pogłoski mocno. No chyba że chodzi o gameplay, bo ten jest IMO zdecydowanie lepszy.
104
250kb razy 4 z pewnością wystarczy - repki z innych bijatyk są kilka razy mniejsze, a jedno starcie to max 3 walki.
Also sprawdziłem i challonge pozwala po prostu obydwum graczom edytować wynik ich walki jak im się żywnie podoba. I tu jestem trochę skonfliktowany bo bez repka jak ktoś ukradkiem zmieni score przez samym końcem turnieju to tego nie wykryję. Z drugiej strony ULiL będzie jeszcze w krzaczorach, więc sytuacje typu "żaden z nas nie zapisał repka" pojawią się na bank. Więc co najwyżej wdrożę przymus linkowania repków a jakby się komuś zapomniało to po zgłoszeniu się obu osób do mnie uwierzę na słowo i odhaczę wyjątek żeby nikt już potem nie zmienił score.

Grunt żeby był jeden kanał komunikacji w real-time i jedno miejsce na postowanie wiadomości typu "choćcie mnie obić jutro o 16" i zgłoszeń do mnie. KiwiIRC i Facebook comments brzmią wystarczająco solidnie, biorę.
105
Fajne rzeczy są fajne, więc jeśli masz dostępne jakieś metody nakręcania hajpu to z radością przyjmę. Aczkolwiek troszku kuc ujemny jeśli chodzi o webmasterowanie, więc doceniłbym jeśli administracja tym kontentem byłaby w miarę łopatologiczna (nie żebym chciał Ci też zabierać cenny czas w pracy ani nic). A czy w takiej subdomenie byłby też jakiś prosty message board albo komunikator?