Pokaż wiadomości
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Wiadomości - critz
91
W tej sytuacji w pełni rozumiem Reimu: tolerowanie już istniejących youkai to jedno, a pozwolenie na to, żeby ludzie nagle zaczęli się w nie zamieniać to drugie. Zwłaszcza że przepuszczenie jednemu, to ziielone światło dla innych, którzy chcieliby zakosztować takiej egzystencji. Dlatego też nie może sobie pozwolić na żaden wyjątek i musi działąć radykalnie. Nawet jeśli ktoś taki zapanuje nad swoim instynktem, to inni dostali sygnał, że takie praktyki są tolerowane, a to może mieć nienajlepsze skutki i narobić Reimu tylko problemów. Dlatego też łatwiej wyeliminować jednostkowy przypadek ku przestrodze dla innych.
Co do Alice i Byakuren, wyjaśnienie które najczęściej słyszę jest takie, że prawo zakazujące przemiany w youkai obowiązuje tylko we Wiosce Ludzi (aczkolwiek w przypadku Byakuren zastanawia mnie czy jej filozofia robienia z ludzi i youkai braci nie zakłóci respektu/strachu przed nimi i w konsekwencji równowagi w Gensokyo -- gdyby tak było to Reimu powinna była ją posłać do piachu, i to jak najszybciej).
Also, obligatoryjne wspomnienie o niedoszłym tsukumogami-bucie (Kutsutsura), którą Marisa skasowała zanim ta miała w ogóle okazję przeistoczyć się w loli. W FS nawet Akyuu wydaje się strasznie wroga wobec youkai.
92
Jak można po komediowych scenkach sugerować, że Reimu jest jak to ktoś określa "szmatą". Reimu jest dość specyficzna, ale po zapoznaniu się z większością jej perypetii można zrozumieć jej postępowanie. Skoro ktoś aż tak dosłownie interpretuje scenki z życia Reimu i jej teksty, to dlaczego nie czepia się tego co robią Kappy ze swoimi ofiarami? Przecież to gorsze niż eksterminacja człowieka wspomnianego wcześniej w FS.
Spoiler (pokaż/ukryj)
Nie bardzo widzę też punkt z comic reliefem - to Reimu nie może być szmatą w celach humorystycznych? Jest od tego cały trope (Reimu jest nawet na liście w dziale Video Games :^). Mało tego, mogę zrywać boki w sytuacjach z socjopatką Reimu ale nie muszę jej za nie lubić. Tym bardziej że sytuację z Kogasą można było rozegrać łagodniej i nadal byłaby śmieszna - Reimu mogła była ją eksterminować i powiedzieć "ok, twoje igły są faktycznie całkiem niezłe, masz tu zapłatę za dobrze wykonaną pracę <3", a zamiast tego widać że ewidentnie sprała Kogasę żeby nie płacić za zakupiony towar, jak ostatni dres :^).
IMHO, co do tego że jest niewolnicą swojego PRu to prawda. Tylko że w ostatecznym rozrachunku Reimu kończy zarówno jako wróg ludzi (jest kluczowym elementem rezerwatu dla youkai z ludzmi w roli bydła, zabija każdego człowieka który chce "awansować" do roli youkai, jest podejrzewana o kolaborację z youkai ze względu na ich częste odwiedziny w Świątynii Hakurei i nie ma problemu z wciskaniem ludziom kitu że umrą dla zarobku - porównajcie podejście Sanae i Nitori) jak i wróg youkai (eksterminuje youkai czysto dla zasady, niezależnie od tego czy są groźne albo agresywne i jak pokazuje sytuacja z Kogasą nie ma problemu z nadużywaniem swojego autorytetu dla własnych korzyści).
Gdyby Reimu była jedyną osobą która rozwiązuje incydenty, to wtedy byłaby w zdecydowanie lepszej sytuacji pod względem imidżu jako ktoś na kimś można polegać i ktoś kto ruszy dupę i zrobi swoją robotę jak należy gdy jest taka potrzeba. Ale patrząc na playable, zawsze jest ktoś inny kto ją w tym wyręczy (przynajmniej Marisa, przeważnie ktoś jeszcze), więc wcale nie jest do tego potrzebna. Jedyną "wyjątkową" i potrzebną rolą Reimu jest jej pilnowanie bariery. Co tym bardziej piecze gdy Reimu jest przekonana o swoim autorytecie do tego stopnia że rozwala dyskusję innych religijnych liderów na temat przyszłości Gensokyo.
93
I wreszcie, po ponad miesiącu rozgrywek mogę z satysfakcją uznać turniej za zamknięty!
http://challonge.com/UrbanLegendsPL
Dziękuję wszystkim uczestnikom za wzięcie udziału w turnieju, za pójście w nieznane we wtedy jeszcze wychodzącą grę i za cierpliwość do poszukiwania oponentów, h-collectorowi za pomoc w organizacji oraz Kamruzowi za rozpromowanie akcji.
Gratuluję każdemu zdobytego przezeń miejsca, a w szczególności zwycięzcom:
1sze miejsce - Wielki Mistrz: Astrophel a.k.a Ekkusu.
2gie miejsce - Godny Przeciwnik: Zhearrimst a.k.a Deviol.
3cie miejsce - Następnym Razem: Arhus.
Remisy punktowe w tabeli rozbijane były za pomocą metody: liczba zwycięstw nad innymi remisującymi > liczba zdobytych punktów minus liczba punktów jakie zdobyli przeciw nam oponenci (porażek) > siła naszych oponentów (Buchholz).
Dla podium Akizu przygotował także nagrody - podkładki pod mysz, ściereczki, metalowe zakładki, portfelówki oraz koszulkę z nadrukiem dla zwycięzcy, wszystko z postaciami z Touhou. W ramach określenia się jakie miałyby być na nich postaci i gdzie je dostarczyć prosiłbym o kontakt z nim lub przeze mnie.
Co prawda to tyle w kwestii turnieju, ale ze względu na świeżość gry, odkrywania jej meandrów był to dopiero początek. Życzę wam udanych powietrznych mordobitek na waszych drogach życia i zachęcam do śledzenia aktywności w fandomie, gdyż już niedługo mogą się tam pojawić kolejne turnieje. Zachęcam też do spróbowania sił na arenie międzynarodowej na kanale #shinkirou na irc.rizon.net oraz do przyjazdu na odbywający się w ten piątek w Łodzi konwent mangi i anime Ućkon, gdzie pojawi się sala programową o Touhou oraz kolejne turnieje z ULiLa i innych strzelanek i bijatyk z Touhou.
So long, space cowboys.
/Critz out
http://challonge.com/UrbanLegendsPL
Dziękuję wszystkim uczestnikom za wzięcie udziału w turnieju, za pójście w nieznane we wtedy jeszcze wychodzącą grę i za cierpliwość do poszukiwania oponentów, h-collectorowi za pomoc w organizacji oraz Kamruzowi za rozpromowanie akcji.
Gratuluję każdemu zdobytego przezeń miejsca, a w szczególności zwycięzcom:
1sze miejsce - Wielki Mistrz: Astrophel a.k.a Ekkusu.
2gie miejsce - Godny Przeciwnik: Zhearrimst a.k.a Deviol.
3cie miejsce - Następnym Razem: Arhus.
Remisy punktowe w tabeli rozbijane były za pomocą metody: liczba zwycięstw nad innymi remisującymi > liczba zdobytych punktów minus liczba punktów jakie zdobyli przeciw nam oponenci (porażek) > siła naszych oponentów (Buchholz).
Dla podium Akizu przygotował także nagrody - podkładki pod mysz, ściereczki, metalowe zakładki, portfelówki oraz koszulkę z nadrukiem dla zwycięzcy, wszystko z postaciami z Touhou. W ramach określenia się jakie miałyby być na nich postaci i gdzie je dostarczyć prosiłbym o kontakt z nim lub przeze mnie.
Co prawda to tyle w kwestii turnieju, ale ze względu na świeżość gry, odkrywania jej meandrów był to dopiero początek. Życzę wam udanych powietrznych mordobitek na waszych drogach życia i zachęcam do śledzenia aktywności w fandomie, gdyż już niedługo mogą się tam pojawić kolejne turnieje. Zachęcam też do spróbowania sił na arenie międzynarodowej na kanale #shinkirou na irc.rizon.net oraz do przyjazdu na odbywający się w ten piątek w Łodzi konwent mangi i anime Ućkon, gdzie pojawi się sala programową o Touhou oraz kolejne turnieje z ULiLa i innych strzelanek i bijatyk z Touhou.
So long, space cowboys.
/Critz out
94
W sumie polemizowałbym z prawie wszystkim w tej "pseudorecenzji", ale mam przeczucie że nikt tego nie przeczyta xD.
95
Ummm... I'm preeeety damn sure that by far the single most asked question in the Polish community about your patch is how to make it a standalone language patcher or whether you have plans of making a tool to create one. I've heard a fair share of complaints about how people either didn't know how to install your patch properly or *did* install it correctly only to find it not working for various reasons (for instance, mine completely ignored MoF).
Then there's the issue of portability and the need of reconfiguring thcrap every time you want to copy the games to a different computer, not helped by ZUN's own policy to put replay and save files in the system user folder from DS onward as opposed to the game folder - it *can* be remedied pretty easily if one just feels like creating a batch file as a portable launcher, but having to deal with that *and* thcrap needing to be reconfigured on every computer it's moved to is frankly a huge pain. So is configuring vpatches.
And since because of you guys creating thcrap people behind standalone patches gave up on creating those, it is currently the only way to play DDC and ISC (and from what I've heard, LoLK demo) translated. So, I'm pretty damn sure a lot of people would be extremely grateful if you provided a way to import thcrap translations into an actual hard language patcher that would make a new .exe file, even sacrificing the self-updating aspect in the process (as non-recent games such as DDC should have their translations well-checked by now anyway). Plus, it could create an opportunity to make those hard patches work with the Playism versions of the games, as I've heard from multiple sources that current thcrap simply doesn't work with those.
Then there's the issue of portability and the need of reconfiguring thcrap every time you want to copy the games to a different computer, not helped by ZUN's own policy to put replay and save files in the system user folder from DS onward as opposed to the game folder - it *can* be remedied pretty easily if one just feels like creating a batch file as a portable launcher, but having to deal with that *and* thcrap needing to be reconfigured on every computer it's moved to is frankly a huge pain. So is configuring vpatches.
And since because of you guys creating thcrap people behind standalone patches gave up on creating those, it is currently the only way to play DDC and ISC (and from what I've heard, LoLK demo) translated. So, I'm pretty damn sure a lot of people would be extremely grateful if you provided a way to import thcrap translations into an actual hard language patcher that would make a new .exe file, even sacrificing the self-updating aspect in the process (as non-recent games such as DDC should have their translations well-checked by now anyway). Plus, it could create an opportunity to make those hard patches work with the Playism versions of the games, as I've heard from multiple sources that current thcrap simply doesn't work with those.
96
Popełniłem masywny post informacyjny który powinien rozwiać wszelkie wątpliwości co do turnieju - znajduje się on zarówno na głównej stronie jak i w sekcji discussion. Wchodzić i czytać i nie zapomnieć postnąć swoich danych kontaktowych w sekcji discussion.
http://challonge.com/UrbanLegendsPL
http://challonge.com/UrbanLegendsPL
97
Nawet zakładając 3 dni, pierwsza runda kończyłaby się w poniedziałek o 20. Mogę w sumie ją wydłużyć pod pretekstem aklimatyzacji z turniejem, ale rozciągnięcie jednej walki na 10 dni raczej nie będzie do zaakceptowania przez uczestników ;_;
98
Akszuli, przetestowałem wszystkie dostępne opcje i jednak finalnie zmienię na system szwajcarski - to jest nie-każdy z nie-każdym (komputer kojarzy pary na podstawie punktacji), ale nikt nie wyleci po 1-2 przegranych, nie trzeba grać setki meczy i może być więcej niż 40 osób (bo challonge nie pozwala na każdy-z każdym powyżej 40 osób, a i tak grania byłoby od zajebania), a jak ktoś pominie mecz to najwyżej dostanie 0pkt ale grać będzie nadal (musiałbym ustalić jakiś okres na jedną rundę, how does 3 dni sound?). Jakieś obiekcje?
EDIT: W związku z powyższym, zgodnie z tym co wcześniej pisałem o przesunięciu daty, rozpoczęcie turnieju przekładam na piątek 20:00 w celu dopracowania szczegółów.
EDIT: W związku z powyższym, zgodnie z tym co wcześniej pisałem o przesunięciu daty, rozpoczęcie turnieju przekładam na piątek 20:00 w celu dopracowania szczegółów.
99
Ze względu na narzucone przez challonge ograniczenie formatu turnieju każdy z każdym do 40 osób i nadal niezaspokojony popyt zmuszony byłem przełączyć turniej na format podwójnej eliminacji (z tabelą zwycięzców i tabelą drugiej szansy). Wybaczta.
100
Zagrałem Legacy Mode i... ja pierdolę. Już rozumiem czemu ZUN napisał że robił tą grę pod Flawless (Pointdevice) Mode - spora część wzorów to StB/DS tier na które ewidentnie trzeba mieć sposób żeby w ogóle mieć na nich szansę, więc będą jak znalazł pod powtarzanie ich setki razy. (Nie)stety w wyniku tego Legacy Mode po pierwszym zderzeniu rozwalcowuje inne gry poziomem trudności z UFO włącznie - nawet nie wiedziałem co mogłem w ogóle zrobić na spell cardach Doremy gdzie zamyka Cię w małym kółku danmaku i tylko bombspam. Na Normal. Easy modo już nie takie kimoi, co? No ale zajebistym plusem tego jest to, że wzory są strasznie wyszukane strukturowo i zmuszają do ruchu po całym ekranie zamiast trzymać się dołu, jak karty z StB/DS. No i jak ktoś lubi na ostro, to dostanie tyle ile zdoła zjeść.
Reisen jest zajebistą opcją strzału z tego co widzę z tym mini-spreadem i trzykrotną (!) tarczą na bombie ale za to ma chujowy dmg, Sanae ma miks obu strzałów z UFO z żabią atomówką na bombie, więc jest idealnie. Reimu i Marisa to natomiast tak maksymalny klasyk że nie chce mi się grać.
Jeszcze muzyka... ZUN masakruje nasze uszy turbo cyber sensory overloadem który idealnie komponuje się z jaskrawą kolorystyką i jest nawet zaskakująco przyjemny jeśli masz w sobie choć cień masochistycznej żyłki, ale jestem przekonany że znajdą się osoby gotowe powiesić go za jaja, bo całość brzmi bardzo mało Touhou-like. Coż, trzeba się samemu przekonać. Mi ta część póki co się podoba, jest cholernie eksperymentalna i nie pierdoli się w niczym. Jeno nowe postaci wydają mi się z wyglądu mdłe poza Doremy, ale może charakter to naprawi.
Reisen jest zajebistą opcją strzału z tego co widzę z tym mini-spreadem i trzykrotną (!) tarczą na bombie ale za to ma chujowy dmg, Sanae ma miks obu strzałów z UFO z żabią atomówką na bombie, więc jest idealnie. Reimu i Marisa to natomiast tak maksymalny klasyk że nie chce mi się grać.
Jeszcze muzyka... ZUN masakruje nasze uszy turbo cyber sensory overloadem który idealnie komponuje się z jaskrawą kolorystyką i jest nawet zaskakująco przyjemny jeśli masz w sobie choć cień masochistycznej żyłki, ale jestem przekonany że znajdą się osoby gotowe powiesić go za jaja, bo całość brzmi bardzo mało Touhou-like. Coż, trzeba się samemu przekonać. Mi ta część póki co się podoba, jest cholernie eksperymentalna i nie pierdoli się w niczym. Jeno nowe postaci wydają mi się z wyglądu mdłe poza Doremy, ale może charakter to naprawi.
101
Playable arts: Reimu Marisa Sanae ReisenTl;dr, jest tryb zwyczajnej gry jak każde inne Touhou i tryb Flawless w którym nie ma w ogóle żyć, a jak zginiemy to cofamy się o wzór. Możemy próbować ile chcemy, jest też autosave do którego możemy wrócić po wyjściu z gry.
Nie wiem na chuj to, ale może niektórzy chcą ponapierdalać w danmaku bez stresu 1cc? ¯\(°_o)/¯
A, jest też "pointdevice mode".Lol granie myszką/tabletem. Nope, sorry. Pointdevice = flawless mode.
Więcej grzechów nie pamiętam. Enjoy.
EDIT: Profile w krzaczorach:
Spoiler (pokaż/ukryj)
Cytuj
Flawless Mode -Servants of the Moon will not allow even one mistake. This is because the matter of life and death is the prime example of impurity. By using the "Kontama Elixir", an elixir made by Eirin that allows one to see the future, a chapter will be repeated until it is cleared without misses. This is the main mode of the game. Auto Save is present in this mode; Even if you end the game in the middle, you can continue playing through the chapter at anytime.
Legacy Mode Since the elixir is likely to have side effects, you can play without using it. The life system is present as usual. Aim for the self-accomplished No Miss Clear!?
Nie wiem na chuj to, ale może niektórzy chcą ponapierdalać w danmaku bez stresu 1cc? ¯\(°_o)/¯
A, jest też "pointdevice mode".
Więcej grzechów nie pamiętam. Enjoy.
EDIT: Profile w krzaczorach:
Spoiler (pokaż/ukryj)
Spoiler (pokaż/ukryj)
103
Zapisy trwają do rozpoczęcia turnieju - przyszłego wtorku wieczorem, czyli jakieś 2-3 dni po wyjściu pełniaka. Aczkolwiek w przypadku wielu osób deklarujących chęci albo nagłego przypływu rejestracji pod sam koniec mogę nieznacznie przedłużyć.
A gra jest chyba odrobinę bardziej zoptymalizowana technicznie niż HM, ale pogłoski mocno. No chyba że chodzi o gameplay, bo ten jest IMO zdecydowanie lepszy.
A gra jest chyba odrobinę bardziej zoptymalizowana technicznie niż HM, ale pogłoski mocno. No chyba że chodzi o gameplay, bo ten jest IMO zdecydowanie lepszy.
104
250kb razy 4 z pewnością wystarczy - repki z innych bijatyk są kilka razy mniejsze, a jedno starcie to max 3 walki.
Also sprawdziłem i challonge pozwala po prostu obydwum graczom edytować wynik ich walki jak im się żywnie podoba. I tu jestem trochę skonfliktowany bo bez repka jak ktoś ukradkiem zmieni score przez samym końcem turnieju to tego nie wykryję. Z drugiej strony ULiL będzie jeszcze w krzaczorach, więc sytuacje typu "żaden z nas nie zapisał repka" pojawią się na bank. Więc co najwyżej wdrożę przymus linkowania repków a jakby się komuś zapomniało to po zgłoszeniu się obu osób do mnie uwierzę na słowo i odhaczę wyjątek żeby nikt już potem nie zmienił score.
Grunt żeby był jeden kanał komunikacji w real-time i jedno miejsce na postowanie wiadomości typu "choćcie mnie obić jutro o 16" i zgłoszeń do mnie. KiwiIRC i Facebook comments brzmią wystarczająco solidnie, biorę.
Also sprawdziłem i challonge pozwala po prostu obydwum graczom edytować wynik ich walki jak im się żywnie podoba. I tu jestem trochę skonfliktowany bo bez repka jak ktoś ukradkiem zmieni score przez samym końcem turnieju to tego nie wykryję. Z drugiej strony ULiL będzie jeszcze w krzaczorach, więc sytuacje typu "żaden z nas nie zapisał repka" pojawią się na bank. Więc co najwyżej wdrożę przymus linkowania repków a jakby się komuś zapomniało to po zgłoszeniu się obu osób do mnie uwierzę na słowo i odhaczę wyjątek żeby nikt już potem nie zmienił score.
Grunt żeby był jeden kanał komunikacji w real-time i jedno miejsce na postowanie wiadomości typu "choćcie mnie obić jutro o 16" i zgłoszeń do mnie. KiwiIRC i Facebook comments brzmią wystarczająco solidnie, biorę.
105
Fajne rzeczy są fajne, więc jeśli masz dostępne jakieś metody nakręcania hajpu to z radością przyjmę. Aczkolwiek troszku kuc ujemny jeśli chodzi o webmasterowanie, więc doceniłbym jeśli administracja tym kontentem byłaby w miarę łopatologiczna (nie żebym chciał Ci też zabierać cenny czas w pracy ani nic). A czy w takiej subdomenie byłby też jakiś prosty message board albo komunikator?