Scarlet Weather Rhapsody\超弩級ギニョルの謎を追え - Strategia - Pogoda

Powrót do spisu

Ten poddział obejmuje opis pogody . Każda pogoda ma swój opis, nazwę polską i japońską oraz jest przypisana do konkretniej postaci.

Działanie Systemu Pogody

System pogody jest nową, unikalną cechą SWR a następnie UNL. Podczas gry, no górze ekranu pomiędzy paskami życia graczy znajduje się wskaźnik i licznik. Wskaźnik pokazuje obecny albo następny stan pogody, licznik zaś odmierza czas do następnej zmiany. Stan pogody wpływa na wiele aspektów rozgrywki. Kiedy wskaźnik jest czarny, nie występują żadne efekty pogodowe (pogodnie). Licznik odlicza do 100, po czym zmienia stan pogody na ten, który aktualnie wyświetlał. Po zmianie zacznie odliczać w dół do 0. Rzeczywisty czas trwania odliczania, z pominięciem KO, wynosi w przybliżeniu 16,5 sekundy dla "pogodnie" i 33 sekundy dla niepogody (burza, huragan, śnieg itd.).

Manipulacja Pogodą

Manifestacja Temperamentu i Miecz Hisou

Znane także jako karty pogody, chociaż używane są też inne nazwy.

Normalnie te karty nie mają żadnego efektu podczas stanu "Pogodnie" z licznikiem o wartości poniżej 50 lub wczasie trwania jakiegokolwiek innego stanu pogody z wyjątkiem stanu "Zorza", w którym zmieniają aktualny efekt na inny losowy stan. W trybie Story będziesz mógł otrzymać dodatkowe korzyści z ich wykorzystania pod wpływem pogody w warunkach, w których normalnie nie będzie zmiany, w trybie Versus odgrywają one inną rolę. Jedakże w obu trybach wygląda na to, że przez krótki okres czasu po akatywacji karty, twoja postać będzie się poruszać znacząco szybciej niż zwykle podczas lotu. W trybie Versus, te karty mogą także zmieniać stan pogody jeśli zostaną spełnione odpowiednie warunki, to jest:

Kiedy licznik osiągnie wartość 50 podczas "Pogodnie" wskaźnik zmieni stan wyświetlany na nowy losowy typ pogody, ale zmiana nastąpi dopiero, gdy licznik osiągnie wartość 100. W tym czasie (pomiędzy 50-100), jeśli którykolwiek z graczy zostanie znokautowany albo zostanie ciśnięty o ścianę, to wskaźnik pogody przejdzie do następnego cyklu z nowym typem pogody.

Jeśli karta pogody zostanie użyta w czasie ("Pogodnie", licznik 50-100), to pogoda natychmiast zmieni stan na ten aktualnie pokazywany przez wskaźnik.

Podnoszenie małych czerwonych kryształków (są automatycznie przyciagane), które są zdobywane poprzez uderzanie przeciwnika, który ma aktualnie na ekranie swoje pociski lub zbijanie ich, będzie powodować zmniejszenie wartości licznika jednocześnie skracając czas trwania aktualnego stanu pogody. Jeśli aktualnym stanem jest "Pogodnie" to wartość licznika zostanie zwiększona jednocześnie przyśpieszając zmianę stanu.

Więc słowami laika: żeby użyć tej karty, wolałbyś zaczekać, aż licznik osiągnie wartość powyżej 50 podczas stanu "Pogodnie" i aktywował kartę, by zmienić stan pogody na aktualnie pokazywany przez wskaźnik. Jeśli pogoda nie odpowiada tej, którą chcesz to znokautuj przeciwnika lub ciśnij go o ścianę, by przejść przez możliwe stany pokazywane przez wskaźnik. Kiedy pojawi się stan, którego oczekujesz, aktywuj kartę, by szybko zmienić pogodę. Możesz się zastanawiać, dlaczego nie poczekać, aż licznik dojdzie do 100 i pogoda automatycznie się zmieni. Otóż aktywując kartę eliminujesz ryzyko, że wskaźnik przejdzie do następnego cyklu wskutek nokautu lub ciśnięcia o ścianę zanim odliczanie dojdzie do końca, dodatkowo będziesz miał dodatkową korzyść z szybszego lotu.

Typy Pogody

Pogoda zmienia się cyklicznie jeśli przeciwnik zostanie powalony lub ciśnięty o ścianę. Dla przykładu, jeśli losowa wybrana pogoda w czasie 50-100 to Lazurowe Niebo, i postać została powalona, prognozowana pogada zmieni się na Grad. Poniższa lista ułożona jest w kolejność zmian (w trybie treningowym, pogody 'Wieczore Niebo' nie można wybrać).

Pogodnie

Kanji: 気質
Romanizacja: "Katagi" lub "Kishitsu"
Znaczenie: "Czyste Powietrze" lub "Temperament"
Przynależność: Brak
Kolor: Szary
Opis w grze: Brak
Efekt: Brak

Słonecznie

Kanji: 快晴
Romanizacja: "Kai Sei"
Znaczenie: "Przyjemna Pogoda"
Przynależność: Reimu Hakurei
Kolor: Biały
Opis w grze: "Pozwala ci latać"
Efekt: Koszt lotu jest zmniejszony o połowę; zwrotność podczas lotu jest obniżona.

Mżawka

Kanji: 霧雨
Romanizacja: "Kiri Same"
Znaczenie: "Mżawka" lub "Lekki deszczyk"
Przynależność: Marisa Kirisame
Kolor: Niebieski
Opis w grze: "Zwiększa obrażenia od zaklęć"
Efekt: Karty zaklęć zadją więcej obrażeń.

Pochmurnie

Kanji: 曇天
Romanizacja: "Don Ten"
Znaczenie: "Nieprzyjemna Pochmurna Pogoda"
Przynależność: Sakuya Izayoi
Kolor: Biały
Opis w grze: "Zmniejsza koszt zaklęć"
Efekt: Koszt użycia karty jest zmniejszony o 1, oraz karty napełniają się szybciej.

Lazurowe Niebo

Kanji: 蒼天
Romanizacja: "Sou Ten"
Znaczenie: "Lazurowe Niebo" lub "Błękitne Niebo"
Przynależność: Youmu Konpaku
Kolor: Biały
Opis w grze: "Ułatwia kombosy"
Efekt: Pozwala przerwać specjalny atak i kontynuować innym specjalnym atakiem.

Grad

Kanji:
Romanizacja: "Hyou"
Znaczenie: "Hail" (Zazwyczaj używany dla kulek o średnicy przekraczającej 5 millimetrów)
Przynależność: Alice Margatroid
Kolor: Niebieski
Opis w grze: "Zwiększa energię duchową"
Efekt: Poziomy energii duchowej regenerują się dwukrotnie szbciej; obrażenia od danmaku (pocisków) są zwiększone.

Wiosenna Mgiełka

Kanji: 花曇
Romanizacja: "Hana Kumori"
Znaczenie: "Chmurki Płatków Sakury" lub "Pogodna Wiosenna Mgiełka"
Przynależność: Patchouli Knowledge
Kolor: Biały
Opis w grze: "Nie można atakować fizycznie"
Efekt: Postacie nie mogą atakować w zwarciu, jednak specjalne ciosy fizyczne są dostępne. Opóźnienie napełniania poziomów duchowych jest usunięte.

Gesta Mgła

Kanji: 濃霧
Romanizacja: "Nou Mu" (Bliska homofonia od "飲む" "pić" dla Wampirów)
Znaczenie: "Ciężka Mgła" lub "Gęsta Mgła"
Przynależność: Remilia Scarlet
Kolor: Czerwony
Opis w grze: "Czujesz się niczym wampir"
Efekt: Wampirizm; atakowanie przeciwnika, zwiększa niewielką ilość życia naszej postaci. Działa również gdy przeciwnik się broni.

Śnieg

Kanji:
Romanizacja: "Yuki"
Znaczenie: "Śnieg"
Przynależność: Yuyuko Saigyouji
Kolor: Niebieski
Opis w grze: "Czujesz się niczym duch"
Efekt: Obrażenia redukują naładowanie kart zaklęć. Jeśli naładowanie spadnie do zera, aktywna karta postaci wraca do talii.

Słoneczny Deszcz

Kanji: 天気雨
Romanizacja: "Tenki Ame"
Znaczenie: "Słoneczny Deszcz" lub "Deszcz z Czystego Nieba"
Przynależność: Yukari Yakumo
Kolor: Czerwony
Opis w grze: "Obrona staje się dziwna"
Efekt: ¬le zablokowane ataki fizyczne powodują natychmiastowe złamanie obrony (guard crash).

Kropi

Kanji: 疎雨
Romanizacja: "So Ame"
Znaczenie: "Rzadki Deszcz" lub "Lekko Pokrapuje"
Przynależność: Suika Ibuki
Kolor: Niebieski
Opis w grze: "Maksymalna siła specjali"
Efekt: Wszystkie ataki specjalne zostają ulepszone do poziomu 4 na czas trwania tej pogody.

Burza

Kanji: 風雨
Romanizacja: "Fūu"
Znaczenie: "Wiatr i Deszcz" lub "Ulewa"
Przynależność: Aya Shameimaru
Kolor: Niebieski
Opis w grze: "Łatwiej walczyć w powietrzu"
Efekt: Maksymalna ilość latania\graze jest zwiękoszana o 1, postacie (z wyjątkiem Alice) mogą AWS (patrz FAQ) ich ataki fizyczne.

Górskie Opary

Kanji: 晴嵐
Romanizacja: "Sei Ran"
Znaczenie: "Górskie Opary" (Czytane osobno jako "晴" (hare) i "嵐" (arashi) czyli "ladna pogoda" i "burza"; sprzeczność pasująca do Królika z Oczami wywołującymi szaleństwo (Reisen))
Przynależność: Reisen Udongein Inaba
Kolor: Biały
Opis w grze: "Ukrywa karty zaklęć"
Efekt: Wszystkie karty zaklęć zostają ukryte pod znakami zapytania.

Rzeczna Mgła

Kanji: 川霧
Romanizacja: "Kawa Giri"
Znaczenie: "Rzeczna Mgła"
Przynależność: Komachi Onozuka
Kolor: Niebieski
Opis w grze: "Dziwnie zmienia odległości"
Efekt: Utrzymuje postacie na stałej odległości. Jeśli są za blisko, będą odpychani; jeśli są za daleko, będą przyciągani.

Tajfun

Kanji: 台風
Romanizacja: "Tai Fuu"
Znaczenie: "Tajfun" lub "Huragan"
Przynależność: Iku Nagae
Kolor: Niebieski
Opis w grze: "Zwieksza dynamike walki"
Efekt: Postacie nie sa odrzucane przy uderzeniech, ale reakcje są opóźnione przy trafieniu i nie mogą się bronić. Danmaku wciąż można grazować.

Zorza

Kanji: 極光
Romanizacja: "Kyoku Kou" lub "Kyokko"
Znaczenie: "Zorza Polarna"
Przynależność: Tenshi Hinanai
Kolor: Czerwony
Opis w grze: "Nieprzewidziany efekt"
Efekt: Losowo wybrana pogoda.

Wieczorne Niebo

Kanji: 緋想天
Romanizacja: "Hisou Ten"
Znaczenie: "Przestworza Szkarłatnej Percepcji"
Przynależność: Tenshi Hinanai (tylko Tryb Opowieści)
Kolor: Szkarłatny
Opis w grze: Brak
Efekt: Nieznany.

Pogoda z UNL

Cisza

Kanji:
Romanizacja: "Nagi"
Znaczenie: "Spokój" lub "Cisza"
Przynależność: Sanae Kochiya
Kolor: Biały
Opis w grze: "Leczy twoje rany"
Efekt: Po trafieniu przeciwnika nad graczem pojawia się światło, które leczy rany. Światło przechodzi na gracza, który trafił przeciwnika.

Diamentowy Pył

Kanji: ダイヤモンド ダスト
Romanizacja: "Daiyamondo Dasuto"
Znaczenie: "Diamentowy Pył" (Nisko unosząca się mgła, zawierająca kryształki lodu)
Przynależność: Cirno
Kolor: Niebieski
Opis w grze: "Drzemiesz, Przegrywasz"
Efekt: Nie można się turlać (Lot+Kierunek), a leżenie na ziemi zmniejsza energie.

Burza Piaskowa

Kanji: 黄砂
Romanizacja: "Kou Sa"
Znaczenie: "Piasek z Doliny Żółtej Rzeki" (Dosłownie: Huang He, Smutek Chin, wierzy się, że dała poczatek państwu Chińskiemu).
Przynależność: Hong Meirin
Kolor: Żółty
Opis w grze: "Kontrujące ciosy"
Efekt:Wszystkie trafienia będą wywoływać stan "atak skontrowany". Postacie na, których są wywoływane kombosy w powietrzu nie otrzymują zwiększonych obrażeń (trafienia nie dają statusu 'skontrowane').

Palące Słońce

Kanji: 梅雨
Romanizacja: "Retsu Jitsu"
Znaczenie: "Palące Słońce" lub "Gorący Dzień"
Przynależność: Reiuji Utsuho
Kolor: Biały
Opis w grze: "Wszystko spopiela"
Efekt: Wraz ze wzrotem wysokości, zwiększa się siła ataku, ale maleje zdrowie.

Monsun

Kanji: 烈日
Romanizacja: "Tsu Yu" lub "Baiu" (Czytane oddzielnie to "梅" i "雨" czyli "Śliwka" and "Deszcz")
Znaczenie: "Deszczowy Sezon"
Przynależność: Suwako Moriya
Kolor: Niebieski
Opis w grze: "Sprężyste podłoże"
Efekt: Ataki powodują odbijanie się od ścian i podłoża.

Zmiany Pogody

Część pogody z oryginalnego SWR została nieco zmieniona. Jej działanie nie różni się, aż tak bardzo. Poniżej opisane są wszystkie różnice:

Rzeczna Mgła - Efekt: Postacie naprzemiennie zbliżają się i oddalają, zamiast utrzymywać stałą odległość.

Górskie Opary - Efekt: Ukrywa i tasuje karty zaklęć. Gracze posiadający więcej niż 5 kart zaklęć będą mieli przetasowane talie - aktualne karty zostaną zastąpione innymi z talii. Jeśli w czasie ukrycia zostanie użyta karta, to aktualna pogoda się kończy. Jeśli użycie karty zaklęcia jest zainicjowane w czasie "pogodnie", ale samo użycie już po zmianie na tą pogodnę, to w takim wypadku talia jest przetasowywana, zaś zużywana jest nowa losowa karta ze stosu.

Burza - Efekt: Czas trwania pogody jest skrócony do połowy. Szybkość ruchów niewymagających lotu (bieg/doskok, chód, doskok w powietrzu) jest znacząco zwiększona. Grazing pocisków wysokim skokiem jest niemożliwy.

Wisenna Mgiełka - Efekt: Czas trwania pogody jest skrócony do połowy. Ataki fizyczne są niemożliwe zaś efekt natychmiastowej regeneracji kuli energii duchowej jest zastąpiony efektem grazingu ataków fizycznych. Zużycie energii duchowej w takim wypadku jest znacząco zwiększone.

Pochmurnie - Efekt: Jeśli postać użyje karty zaklęcia pogoda się kończy.

Lazurowe Niebo - Efekt: Koszt każdego następującego po sobie ataku specjalnego anulowanego w czasie trawnia tej pogody bedzie zmniejszony o połowę.

Tajfun - Efekt: Pogoda rozpoczyna się na 75 sekundach. Wciąż możliwe jest rozpoczęcie z 99 sekundami.

Słoneczny Deszcz - Efekt: Pogoda rozpoczyna się na 75 sekundach. Wciąż możliwe jest rozpoczęcie z 99 sekundami. Przełamanie obrony powoduje pojawienie się dużej ilości kryształków, co bardzo skraca działanie pogody.

Tryby Przeciwko Graczowi\Przeciwko Komputerowi oraz Arcade

W trybie Versus (przeciwko), pogoda działa na obu graczy jednakowo, nawet jeśli do jej zmiany została użyta karta pogodowa (Manifestacja Temperamentu lub Miecz Hisou). Jendakże, jak wspomniano w liście efektów, niektóre postacie uzyskują więcej korzyści od innych. Dlatego w czasie walki przeciwko różnym postaciom staraj się pamiętać jakie korzyści z aktualnej pogody owe postacie czerpią.

Na przykład, Reimu posiada AWS kombo lub "łańcuch na blok" (blockstring), który może być wykonany tylko w czasie wierznej pogody oraz jest bardziej efektywny niż normalne łańcuchy ataków, zwiększa to zauważalnie jej obrażenia wyjściowe, zdolność łączenia ciosów, oraz presje na przeciwnika.

Suika także otrzymuje więcej korzyści w czasie Wiosennej Mgiełki, ponieważ większość jej specjalnych ataków obejmuje ataki w zwarciu, jak np. 2B, które jest fizyczne, w porównaniu do Alice, która nie posiada tak dużo zwarciowych specjali czy Kart zaklęć. A więc w pojedynku pomiędzy Suiką i Alice polecane jest, aby dążyć do Wiosennej Mgiełki w celu uzyskania korzyści dla Suiki i limitowaniu w tym czasie Alice.

Przygotowali: Kreton & h-collector