妖精大戦争 ~ 東方三月精

Recenzja:

Maluetar妖精大戦争 ~ 東方三月精, czyli „Great Fairy Wars ~ Eastern Three Fairies” lub po prostu FW. Gra miała swoją premierę 14 sierpnia 2010 roku na 78. Comikecie i jest osiemnastą oficjalną grą Touhou, z numerkiem 12.8.

Gra jest kontynuacją historii z dodatkowego rozdziału dołączonego do drugiego tomu Strange and Bright Nature Diety o tytule „Great Fairy Wars”. Mangi o tytułach: Eastern and Little Nature Diety, Strange and Bright Nature Diety oraz Oriental Sacred Place opowiadają o przygodach z życia trzech wróżek: Sunny Milk, Star Sapphire i Luna Child. Ich codziennym zajęciem jest robienie ludziom psikusów, przeróżne zabawy, picie alkoholu oraz sprawdzanie czy plotki słyszane tu i ówdzie są prawdziwe.

W dodatkowym rozdziale mamy właśnie nowy rok. Sunny Milk budzi się ze swojego snu noworocznego i opowiada go pozostałej dwójce. We śnie widziała wielki incydent, w którym wszystkie wróżki sprzymierzyły się i wywołały wielką rebelię. Cała trójka zamierza wprowadzić sen Sunny Milk w życie, istnieje jednak pewien problem: w jaki sposób mają zjednoczyć tyle wróżek? Sunny Milk jako przywódczyni grupy postanawia zrobić to w taki sposób, w jaki zrobiłby to człowiek. Za pomocą przemocy.
Niszczą więc igloo Cirno wielką kulą śniegu, aby pokazać innym wróżkom swoją moc i myślą, że te natychmiast się przyłączą. Na miejscu pozostawiają flagę ze swoimi podobiznami. Cirno wracając do domu zauważa, co się stało. Uznaje to za deklarację wojny ze strony trzech wróżek i natychmiast leci ich szukać. Gdy w końcu odnajduje ich kwaterę główną, zostawia swoją deklarację wojny, ale zapomina się podpisać. Trójka wróżek jest niezwykle uradowana - sądzą, że ludzie wypowiedzieli im wojnę, więc rozpoczynają przygotowania. Minęło sporo czasu, śnieg zaczął topnieć, a ludzi jak nie było, tak nie ma. Cirno tuż przed walką z wróżkami postanowiła zamrozić jezioro i w końcu całkowicie zapomina, że wypowiedziała im wojnę. Pewnego dnia, kiedy budzi się w swoim odbudowanym już igloo, zauważa flagę z podobizną trzech wróżek i od razu przypomina sobie, co miała zrobić. W tym momencie kończy się rozdział, a historia kontynuowana jest w grze. Jeżeli chcecie wiedzieć, jak się kończy, serdecznie zapraszam do grania i życzę powodzenia.

Jak się zapewne domyślacie, główną bohaterką gry jest Cirno, a naszym zadaniem jest odegranie się na trójce wróżek za zniszczenie mieszkania. Gra wygląda jak typowy danmaku shooter, lecz pojawia się pewna nowość, na której opiera się gra. Jest to zamrażanie pocisków. Zamrażanie pocisków jest bardzo ważne nie tylko dla uzyskiwania wysokich wyników punktowych oraz ułatwienia naszej przygody, ale również dla rozwijania naszej postaci przez ulepszanie trybu strzału, zdobywanie nowych żyć i bomb (więcej informacji na ten temat już wkrótce w poradniku). Warto wspomnieć, że jest to pierwsza gra, w której portrety postaci nie zostały narysowane przez ZUN’a. ZUN stwierdził bowiem, że najlepiej będzie, jeżeli weźmie się za to osoba odpowiadająca za rysowanie mangi SaBND i OSP czyli Makoto Hirasaka, co lepiej odda wierność mandze.

W grze są tylko trzy poziomy, lecz na samym początku musimy wybrać jedną z trzech ścieżek, którą chcemy podążać. Po ukończeniu pierwszego poziomu pojawia się wybór jednej z dwóch pozostałych ścieżek, co daje nam sześć różnych ścieżek i zakończeń. Istnieje również Extra Stage, który odblokowuje się po przejściu każdej ścieżki przynajmniej jeden raz. Spotykamy w nim bardzo niespodziewaną postać.

Gra jest naprawdę ciekawym eksperymentem i dla wielu osób może być przyjemną ucieczką od standardowych gier danmaku, choć sama nie należy do najłatwiejszych. GFW zostało ciepło przyjęte przez fanów, ponieważ wreszcie trzy wróżki dostały własną grę. W tym przypadku ważny jest też fakt, że sterujemy całkiem popularną wsród fandomu lodową wróżką.

Strona muzyczna w grze nie powala, ale warto przesłuchać wszystko chociażby dla utworu „