0. Spis treści:
- 1. Wstęp
- 2. Podstawowe informacje
- 2.1. Sterowanie
- 2.2. Prędkość poruszania
- 3. Scoring
- 3.1. Rodzaje bonusów
- 3.2. Mnożniki
- 4. Unlocki
- 5. Podsumowanie
- 5.1. Credits
1. Wstęp
Witam w sekcji poświęconej strategii dotyczącej Double Spoiler. Postaram się wyjaśnić wszystkie aspekty gry, a żeby dało się przejść grę (gl & hf). Zaczynamy!
Double Spoiler - gra polegająca na tym samym co Shoot the Bullet. Uznana przez ZUNa i wielu graczy za najtrudniejszą grę z serii do przejścia. Jeśli cenisz swoje zdrowie, nerwy i czas, to radzę nawet nie zabierać się za tą grę. W późniejszych poziomach gra wygląda często tak, że po każdym nowym zdjęciu giniemy ogarniając jak się omija coraz to trudniejszy pattern. W tym dziale odwołam sie do niektórych informacji również zawartych w recenzji gry.
2. Podstawowe informacje
2.1. Sterowanie
- Klawisze strzałek - Poruszanie się
- Shift - Focus
- Z - Zdjęcie
- Shift + Z - ładowanie kliszy
- X - zmiana orientacji kliszy między portretem, a krajobrazem (Pionowo lub poziomo).
2.2. Prędkość poruszania
Aya i Hatate mogą się poruszać z trzema róznymi prędkościami:
- Normalna – Nie trzymając żadnych klawiszy,
- Wolna – Podczas trzymania Shiftu,
- Bardzo wolna – Podczas ładowania kliszy (Shift + Z).
Aby zrobić zdjęcie należy najpierw załadować kliszę do 100%. Wtedy usłyszymy charakterystyczny dźwięk oraz napis „Enabled” na celowniku nad głową bohaterki. Scenę zawsze zaczynamy z kliszą gdzieś pomiędzy 50-70%. Należy też pamiętać, że o ile klisza bardzo szybko się ładuje trzymając „Shift + Z”, to kiedy szybko przełączamy między tym trybem, a normalnym lub focusem to klisza o wiele wolniej się ładuje, niż by to robiła bez dotykania tej kombinacji. Dla porównania, ładowanie od 0% do 100% zabiera 4,5 sekundy, prawie 10 sekund kiedy nie ładujemy oraz około 20 sekund kiedy szybko przełączamy między trybem ładowania i zwykłą szybkością postaci.
Trzeba pamiętać, że nie można robić zdjęć kiedy trzymamy Shift ponieważ wtedy wejdziemy w tryb ładowania. Nie można robić też, jak w StB zdjęć przez puszczenie Shifta w czasie gry klisza naładowana jest na 100%.
Podczas robienia zdjęć, kiedy przytrzymujemy klawisz strzału możemy ruszać kliszą, która coraz bardziej sie zmniejsza (zoom). Wtedy wszystko w okół nas zwalnia o 75% lecz trzeba pamiętać, że Aya lub Hatate są cały czas podatne na pociski i zbyt długie „zoomowanie” może nas zabić. W przypadku Hatate jej klisza cały czas jest tej samej wielkości i nie można zoomować jak Aya lecz nadrabia to większym obszarem kliszy. Zdjęcia również możemy wykorzystać do czyszczenia z pocisków części ekranu odpowiadającej wielkości kliszy. Każdy pocisk uwieczniony na zdjęciu ładuje nam kliszę. W wypadku Ai maksymalna ilość to 55%, a w przypadku Hatate to 75%.
3. Scoring
W tym dziale przedstawie wszystkie bonusy, które możemy otrzymać za robienie zdjęć i napisze jakie warunki muszą być spełnione aby otrzymać dany bonus. Punkt może być pominięty przez ludzi, którzy nie zamierzają robić żadnych score runów i są zainteresowani samym przejściem gry, lecz jednak proponuje poczytać z czystej ciekawości. Są dwa typy bonusów w grze.
3.1. Rodzaje bonusów
Rodzaj | Punkty | Opis |
---|---|---|
Color Shot | 300 | Otrzymujemy wtedy, gdy na zdjęciu jest duża liczba pocisków jednego koloru. Możliwe kolory to: czerwony, żółty, zielony, niebieski, fioletowy i cyjanowy. |
Colorful Shot | 2100 | Otrzymujemy wtedy, gdy na zdjęciu jest duża liczba pocisków kilku kolorów. |
Rainbow Shot | 2100 | Otrzymujemy wtedy, gdy na zdjęciu jest duża liczba każdego z siedmiu kolorów. |
Clear Shot! | 600 | Otrzymujemy wtedy, gdy na teksturze bossa nie ma pocisków. |
Macro Bonus | do 1000 | Otrzymujemy wtedy, gdy jestesmy bardzo blisko bossa podczas robienia zdjęcia. |
Front Shot | 100 | Otrzymujemy wtedy, gdy podczas robienia zdjęcia znajdujemy się pod bossem. |
Side Shot | 200 | Jw. tylko z lewej lub prawej strony. |
Back Shot | 300 | Jw. tylko nad bossem. |
Risk Bonus | do 2000 | Otrzymujemy wtedy kiedy podczas robienia zdjęcia jesteśmy bardzo blisko pocisków. Ilość punktów zależy od ilości pocisków badź w przypadku laserów od ich długości. |
Solo Shot | 100 | Otrzymujemy wtedy, gdy na zdjęciu jest tylko boss, badź jakaś bohaterka. |
Cat Bonus | 666 | Otrzymujemy wtedy, gdy na zdjęciu jest Orin w swojej kociej formie. |
3.2. Mnożniki
Rodzaj | Mnożnik | Opis |
---|---|---|
Boss Shot! | do x2,00 | Otrzymujemy, kiedy na zdjęciu znajduje się boss. Mnożnik zależy od tego czy celownik na środku kliszy jest w centrum bossa. |
Self Shot! | x1,20 | Otrzymujemy, kiedy na zdjęciu znajduje się jedna z bohaterek. Ten bonus jest niemożliwy do zdobycia, aby zdjęcie się udało prawidłowo, ponieważ kiedy na zdjęciu znajdzie sie i boss i jedna z bohaterek to jest to „Two Shot”. |
Two Shot! | x1,50 | Patrz wyżej. |
Nice Shot! | do x1,50 | Otrzymujemy, kiedy zrobimy zdjęcie bossowi w momencie, gdy pojawia się wokół niego kilka otoczek idących w strone jego hitboxa. Pojawiają się one w wyznaczonych momentach patternów i potrzeba nielada refleksu, aby w nie trafić ponieważ bardzo szybko znikają. Im większe kółko na zdjęciu tym większy mnożnik. |
Angle Bonus | do x1.30 lub x1.70 | Cieżko mi dobrać słowa jak to wytłumaczyć, ale na pewno się domyślacie, że zależy to od kąta pod którym jest robione zdjęcie. |
4. Unlocki
Lista rzeczy do odblokowania.
- Poziom 2: Ukończ conajmniej 3 sceny w poprzednim poziomie.
- Poziom 3: Ukończ conajmniej 3 sceny w poprzednim poziomie.
- Poziom 4: Ukończ conajmniej 3 sceny w poprzednim poziomie.
- Poziom 5: Ukończ conajmniej 2 sceny w poprzednim poziomie lub 20 łącznie.
- Poziom 6: Ukończ conajmniej 2 sceny w poprzednim poziomie lub 25 łącznie.
- Poziom 7: Ukończ conajmniej 2 sceny w poprzednim poziomie lub 30 łącznie.
- Poziom 8: Ukończ conajmniej 2 sceny w poprzednim poziomie lub 35 łącznie.
- Poziom 9: Ukończ conajmniej 2 sceny w poprzednim poziomie lub 38 łącznie.
- Poziom 10: Ukończ conajmniej 1 scenę w poprzednim poziomie lub 40 łącznie.
- Poziom 11: Ukończ conajmniej 1 scenę w poprzednim poziomie lub 42 łącznie.
- Poziom 12: Ukończ conajmniej 1 scenę w poprzednim poziomie lub 45 łącznie.
- Extra: Ukończ conajmniej 1 scenę z kazdego poziomu i 52 łącznie.
- Spoiler: Ukończ na conajmniej 3 sceny z Extra i 58 łącznie.
- Hatate: Ukończ cały poziom Spoiler.
5. Podsumowanie
Mam nadzieję, że wyjaśniłem ważniejsze informacje związane z grą. Teraz wszystko zależy od twoich umiejętności drogi graczu. Powodzenia!
5.1. Credits
- Przygotował: Maluetar
- Formatowanie: h-collector