Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo włączona (prosimy także o kontakt na IRC) ...

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Tematy - Tribell

1
Touhou / Touhou Shinhiroku ~ Urban Legends in Limbo
Wygląda na to, że twórcy bijatyk z Touhou, Tasogare Frontier, sprawią nam niezłą niespodziankę, albowiem zostało zapowiedziane wypuszczenie wersji próbnej gry z numerkiem 14,5, czyli Touhou Shinkirou ~ Urban Legend in Limbo podczas najbliższej 87 już edycji Comiketu. Wygląda na to, że już niedługo dowiemy się, czy to będzie kolejna bijatyka, czy może ZUN razem z Tasofro pójdzie w zupełnie nowym kierunku. Tak czy inaczej, czuję hype w powietrzu.

Link do zapowiedzi: http://www.tasofro.net/touhou145/index.html
2
Touhou / Danmaku Amanojaku Gold Rush
Taka mała ciekawostka z Japonii. 16 listopada w dzielnicy Akihabara w Tokyo odbędzie się Digital Game Expo 2014, czyli event skupiający wokół siebie twórców gier doujinowych. I z tej okazji ZUN postanowił zaszczycić wszystkich uczestników swoją obecnością i stworzył mały spinoff swojej najnowszej gry na potrzeby tego wydarzenia. A mowa tu o "Danmaku Amanojaku Gold Rush". Gra ta powstała w dwa dni i wprowadza ona dziesiąty przedmiot. Ten przedmiot to Młotek Cudów w wersji, która zamiast zadawać obrażenia przeciwnikowi przemienia danmaku w kobany, czyli japoński środek płatniczy epoki Edo. Zadaniem gracza będzie uzbieranie jak największej ilości tych monet w celu wygrania nagrody na wyżej wymienionym wydarzeniu. Nie ma kontynuacji oraz gracz ma jedną próbę na uzyskanie jak najwyższego wyniku. ZUN na chwilę obecną nie zapowiedział wydania tego spinoffa w świat.

Ekran tytułowy:



Gameplay (Nazwa karty czarów to "Danmaku Millionaire"):

3
Dobra wiadomość dla wszystkich, którzy chcieliby wesprzeć ZUN-a w dostarczaniu mu środków na kupowanie złocistego nektaru, ale nie mieli możliwości lub środków na ściąganie pudełek z Japonii.

Zaczynając od dnia dzisiejszego Touhou Kishinjou - Double Dealing Character jest teraz dostępne w sprzedaży cyfrowej poprzez platformę Playism w cenie 1502 jenów (ok. 15 dolarów - ok. 50 złotych)!

Link do strony z grą: http://www.playism.jp/games/th14/

Twitter ZUN'a z zapowiedzią dystrybucji cyfrowej: http://twitter.com/korindo/status/498700083521536001

4
Witam wszystkich w poradniku do emulacji gier z komputerów PC-98.

W celu odpalenia gier z pierwszej generacji (części od 1 do 5), potrzebny jest albo komputer NEC PC-9801
dostępny wyłącznie w obrębie Japonii, lub też emulator do tego systemu.
Warte uwagi są tutaj 3 emulatory: NekoProject2, anex86 oraz T-98 Next.

W tym poradniku omówię podstawy działania emulatora T-98 Next. Dlaczego T-98 Next? Ponieważ pomimo
nieznacznie większego niż w anex86 poboru pamięci gry mają na tym emulatorze największą płynność, nie ma problemów z
dźwiękiem i pociski na nim nie migają jak ma to miejsce w anex86.

URUCHAMIANIE GIER



1. Przycisk uruchamiający obraz pliku .hdi
2. Przycisk resetujący działanie okienka emulatora.
3. Przycisk zamykający program.

To, co nas interesuje, to zakładka o nazwie "HD Drive", gdzie klikamy na okienko koło czerwonego przycisku pod
numerem 1, skąd trafimy na ekran wyboru pliku. Wybieramy interesujący nas obraz dysku o rozszerzeniu .hdi,
a wybór potwierdzamy klawiszem Enter lub dwukrotnym kliknięciem. Aby uruchomić obraz dysku, naciskamy
niebieski przycisk w górnym lewym rogu.

Przydatne skróty klawiszowe -
F12 i F10 - Pełny Ekran/Minimalizacja
F12 i F9 - Zrobienie zrzutu ekranu


KONFIGURACJA



Tutaj konfiguracja powinna wyglądać tak jak na obrazku.
Rzeczą wartą uwagi jest pole "Frame Rate".
Emulacja przy konfiguracji 1.00 będzie działać w większości przypadków w prędkości 60 FPS.
Gdy chcemy ustawić wolniejszą grę, wybieramy wartość niższą od 1.00 i
ustawiamy wartość większą od 1.00, gdy chcemy większą prędkość podczas gry.



W zakładce "Device Manager" mamy różne komponenty odpowiadające za działanie emulatora.
Poprzez zaznaczenie konkretnej linijki można ją dezaktywować i aktywować
poprzez wybieranie przycisków odpowiednio "Disable" i "Enable".
Ustawienia powinny wyglądać tak jak na załączonym obrazku.
Te, które nas interesują, to GDC.nhw i Sound86.nhw.



GDC.nhw odpowiada za właściwości wyświetlanego obrazu, rozdzielczość oraz lokalizację zrzutów ekranu.
Opcja "Full Screen Display" ustala, czy przy uruchamianiu obrazu dysku jest on uruchamiany z okna czy z pełnego ekranu.
"Snapshot folder" ustala lokalizację zrzutów ekranu z emulatora. Klikając na "Browse" możemy ustalić miejsce
wstawiania zrzutów.
Zakładka "Resolution" odpowiada za rozmiar ekranu emulatora odpowiednio w oknie i na pełnym ekranie.
Zalecane ustawienia ekranu w obu przypadkach to 640x480.
W zakładce "Full Screen Setting" możemy ustalić wyświetlanie ekranu emulatora na środku ("Display at Center")
i ustawienie palety barw na 32 bity ("Display as 32bit").



Sound86.nhw odpowiada za ustawienia kanałów dźwięku podczas działania emulatora. Wartości powinny być takie, jak na załączonym
obrazku w celu uzyskania optymalnego dźwięku.

W razie jakichkolwiek pytań nt. emulacji, obsługi programu i ewentualnych problemów pisać tutaj w tym wątku.