Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo włączona (prosimy także o kontakt na IRC) ...

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Tematy - critz

1
ZUN zapowiedział część dziewiętnastą serii Touhou Project - i to nie byle jaką, gdyż po raz pierwszy od części dziewiątej będzie to gra typu versus shooter!

Do wyboru będzie 19 postaci, na ten moment potwierdzona jest Reimu, Marisa, Nazrin, Aunn oraz Seiran.
Wersja demo ma wyjść 7 maja na Reitaisai 20.
Źródło: https://touhou-project.news/news/8892/








2
Touhou / 13ta Coroczna Ankieta Popularności Touhou
Jak w tytule - przez następny tydzień trwa największe w internecie głosowanie na ulubione dziewczynki i utwory muzyczne w serii.
Tym razem głosowanie jest wyjątkowe, ze względu na to, że zawiera także głosowanie na to, jakie pary dziewczynek najchętniej widzielibyśmy w AoCF.
http://toho-vote.info/

Nitka na MotK: https://www.shrinemaiden.org/forum/index.php/topic,20546.0.html
Napisałem w sumie też poradnik z tłumaczeniami, ale tylko do postaci: http://i.imgur.com/glxnisP.jpg
Resztę można bez problemu znaleźć na Touhou Wiki.

Wyniki z poprzednich lat jakby kto ciekaw: http://en.touhouwiki.net/wiki/THWiki_Popularity_Poll

Moje typy:
1. Sanae Kochiya (2pkt)
2. Kogasa Tatara
3. Alice Margatroid
4. Hong Meiling
5. Doremy Sweet
6. Reisen Udongein Inba
7. Youmu Konpaku

Nad themkami i parami jeszcze się w sumie zastanowię.
3
Strona internetowa: http://japanicon.miohi.pl/
Facebook: https://www.facebook.com/events/1614998642127993/
Zgłaszanie atrakcji/cosplayu/stanowisk/przedsprzedaż biletów: https://nagatosystem.pl/tickets/japanicon2016 - przedsprzedaż do 2 października
Termin: od soboty, 8 października 2016, 9:00 - do niedzieli, 9 października 2016, 15:00
Lokalizacja: Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4 im. ks. prof. Józefa Tischnera, Osiedle Czecha 59, Poznań

Ja jak co roku planuję jechać bo konwent jakościowy - chyba że będzie niska frekwencja. Ktoś z was zainteresowany, towarzysze?

Lista obecności:
1. Moja skromna osoba
2. Wercik (może)
3. SKN (może)
4. Scarpi (może)
5. Red Fedora (może)
4
Doujin Center / Azure Striker Gunvolt
Umarł Mega Man, niech żyje Mega Man.



Screenshots (pokaż/ukryj)



http://store.steampowered.com/app/388800/

Jeśli macie ostatnio niedosyt nafaszerowanych akcją 2D platformerów, to trafiliście we właściwe miejsce. Inti Creates, stara gwardia z Capcomu zanim się spsuł i ludzie odpowiedzialni za serię MM Zero i ZX wrócili z grami swojej własnej marki i własnoręcznie skleili to co najlepsze w dotychczasowych dziełach.

Oczywiście jak w każdym platformerze, jest sobie postać którą ruszamy, walimy do wrogów i skaczemy nad przepaściami, pilnując przy okazji paska HP. ASG na szczęście wychodzi z gracją poza klisze gatunku za pomocą oryginalnej mechaniki walki - strzelamy do wrogów z pistoletu metalowymi lotkami, które same z siebie zadają minimalne obrażenia - ich celem jest namierzenie wrogów na celownik i wystawienie ich na działanie naszej prawdziwej broni - pola elektrycznego, które możemy ciągle emitować wokół siebie w postaci tarczy i podczas którego aktywności w namierzonych wrogów płyną z nas mordercze łuki błyskawic.

Owo pole jest kluczowe w arsenale Gunvolta, ponieważ ma też defensywną funkcję ochrony przed fizycznymi (nie energetycznymi) pociskami wrogów, spowalnia ono spadanie w dół protażki po skoku i pozwala mu powoli lądować, a nawet aktywuje potrzebny podczas naszych misji sprzęt taki jak elektryczne platformy. Jednak żeby nie było tak różowo, to każda emisja pola szybko wyładowuje licznik energii elektrycznej (EP) Gunvolta potrzebnej do jego tworzenia - gdy zacznie mu jej brakować, to musi przerwać emisję i zaczekać parę sekund na to aż energia naturalnie do niego wróci lub szybko przeładować baterie (2x dół), stając tym samym na sekundę w miejscu odsłonięty - jeśli tego nie zrobi, to po odessaniu się z całego prądu, przegrzany biedak nie może przez dobrych kilka sekund ani atakować ani bronić się polem.

Jakkolwiek powyższy opis mógłby sugerować styl gry zorientowany na defensywę i wolne zadawanie obrażeń - nic bardziej mylnego. Gra jest bardzo dynamiczna gdyż protażka ma też do dyspozycji szybki sprint z pomocą którego błyskawicznie przemierza dystans i wykonuje bardzo dalekie skoki, a do tego może on się też wspinać po ścianach, szybko skacząc przy nich i tym samym odbijając się od nich w górę. Na graczu spoczywa więc zadanie wykorzystania tej mobilności do stylowej eliminacji wrogów, do czego potrzebne będą szybkie reakcje przy namierzaniu ich zanim oni ustrzelą nas oraz ostrożność pośród naszpikowanej pułapkami architektury. A choć mało jest tutaj pułapek typu instant kill, to przeważnie trzeba się nabiegać by wyjść cało spośród zarówno pułapek stacjonarnych, jak i wrogów którzy m. in. latają, unikają naszych strzałów czy posiadają przeciw nim tarcze. A to jeszcze zanim weźmiemy pod uwagę bossów, z którymi walki są długie, intensywne i wymagają dużej ostrożności - zwłaszcza gdy bossowie wyciągają przeciw nam swoje popisowe, sygnalizowane chuuni pozą i flavor tekstem oraz zadające masywne obrażenia limit breaki przy niskim HP.

Poza elektrycznym polem do walki możemy jeszcze używać kart zaklęć specjalnych ataków, za pomocą których może okazjonalnie zarówno przyzwać epiczną ofensywę w postaci wielich kul energii wokół siebie, masywnego ostrza czy zakrywających ekran elektrycznych łańcuchów, ale także odnowić sobie odrobinę cennego HP czy zaaplikować na siebie tymczasowy buff. Oczywiście żeby nie było zbyt prosto, regulowane one są odnawiającym się paskiem SP i osobnym cooldownem dla każdego z nich - a do tego zerują one aktualne kombo i przetwarzają zebrane kudos na punkty.

Wspomniane kudos to część złożonego i rozbudowanego systemu scoringu w grze. Eliminując wrogów zbieramy określone mianem kudos punkty w lewym górnym rogu i jednocześnie zwiększamy mnożnik ich wartości. Robiąc multi-kille jednym wyładowaniem pola lub zabójstwa w powietrzu zbieramy dużo więcej punktów, a gdy kudos osiągnie poziom 1000, Lumen nawet zaczyna nam śpiewać swoje energiczne idolkowe piosenki zamiast normalnego BGM. Jednak wzięcie checkpointa lub użycie specjalnego ataku na miejscu zeruje nam kudos i dodaje je do naszego normalnego score - a oberwanie od wroga sprawia że kudos przepadają i ich poziom także się zeruje. Dochodzą też powiązane ze score literowe rankingi aż do S+ oraz dodatkowe cele do wykonania, na które możemy się zapisać przed misją i zebrać dodatkową nagrodę w postaci części. Dla łowców samonarzuconych wyzwań jest to perfekcyjnie motywujący i wymagający system.

Z drugiej strony, dla ludzi chcących po prostu normalnie poskakać i postrzelać gra dołącza od początku do standardowego ekwipunku Gunvolta medalion o nazwie Prevasion Chain, który sprawia że dopóki nie emitujemy pola elektrycznego, to zamiast otrzymywać obrażenia od HP tracimy jedynie część energii elektrycznej, dzięki temu zaskakująco ciężko nas ubić.

Ogólnie, poziom trudności gry jest bardzo płynny i zadowoli zarówno niedzielnych graczy jak i weteranów. Możemy zdjąć Prevasion Chain i polegać w stu procentach na naszych mad dodging skillz (polecam), testować kolejno otrzymywane bronie o różnym zasięgu czy syntetyzować dający nam mnogość buffów lub poprawiający mobilność ekwipunek z wypadających z wrogów oraz otrzymywanych w nagrodę za score części. Podobnie jak Shovel Knight, gra nie ma też standardowego systemu ograniczonych żyć, a jedynie opcjonalne checkpointy - więc nie jesteśmy skazani na powtarzanie planszy bo ubiło nas coś o czym nie mieliśmy prawa wiedzieć.

Dochodzi jeszcze system levelu Gunvolta który odblokowuje mu kolejne specjalne ataki i powiększa paski HP i prądu, oraz mnogość dodatkowych trybów gry (Easy Mode, Hard Mode, Endless Attack bez cutscenek i przerywników, zwykły Speedrun Mode z wbudowanymi savestate, Kudos Keeper, tryb z planszami pełnymi kolców i nieskończonym buffem od hymnu Lumen, czy Point Blank mode) i w efekcie gra ma absurdalnie wielką replay value. Po zebraniu diamentów na planszach czeka na nas nawet dodatkowy finałowy boss. Można zagrać raz i odłożyć, ale na pewno gierka jest warta swojej ceny.

Pod względem wizualnej, grze bliżej do oldschoolu niż fotorealizmu - czego nie należy mylić pod żadnym pozorem z tym, że gra jest brzydka. Same sprity są zrobione nieźle, ale płynność ich ruchu nie pozostawia nic do życzenia i dodaje dynamiki i tak już błyskawicznej grze. Tła i architektura są bardzo przyjemne dla oka, gęste, dopracowane i klimatyczne. Wreszcie, efekty specjalne są flashy aż do przesady - oglądanie jak nasze pole elektryczne smaży wyładowaniami wrogów jest bardzo miłe, ale przyznam że czasami przeładowanie sensoryczne działa na niekorzyść gracza gdy musi w gąszczu efektów ogarnąć co może zrobić mu kuku.

Oprawa muzyczna natomiast jest dosłownie perfekcyjna. Większość utworów to epicka i dynamiczna elektroniczna gitarowa muzyka która natychmiast wpada w ucho i dodaje zapału do gry. OST jest jednak zróżnicowany i mamy też np. groźny i duszący temat planszy w podziemiach, odrobinę melancholijny temat rozmów z naszą ulubioną loli, minimalistyczny i intensywny temat starć z bossami czy obfitość j-popowych piosenek którymi Lumen nagradza nas za dobre komba. No i mamy też świetnie dobrane efekty dźwiękowe amplifikujące satysfakcje ze strzelania do wrogów, trzaskaniu ich błyskawicami czy używaniu specjalnych ataków. Na tym polu gra nas na pewno nie zawiedzie, Inti dostarcza jak zwykle.

Fabuła opowiada o pewnym umiarkowanie edgy blondynie imieniem Gunvolt, który za pomocą swoich wyszukanych pistoletów i elektrycznych mocy sieje strach wśród trzymającego za pysk populację niejaponii konglomeratu Sumeragi - który to konglomerat publicznie wziął na siebie odpowiedzialność za zarządzanie ludzmi o ponadnaturalnych zdolnościach (septima power) znanymi jako "adepci". Odziany w błękitny płaszcz, czternastolatek metodycznie stara się rozpierdolić ten system - gdyż w rzeczwistości, niespodzianka niespodzianka, adepci zostają poddawani niehumanitarnym eksperymentom i traktowani jako narzędzia przez rządnych władzy absolutnej kutasów z Sumeragi. Gunvoltowi w tej jakże szlachetnej misji pomaga ruch oporu znany jako QUILL, w poczet którego zalicza się jego dobry kumpel Zeno, cycata onee-sama Moniqa oraz lider organizacji i mentor Gunvolta, który niegdyś uratował blondasa z pazurów Sumeragi - Asimov.

Wszystko pięknie ładnie do czasu, aż w trakcie startowej misji nasz GV dostaje za zadanie posłać do piachu syntetycznego adepta który swoją mocą drastycznie amplifikuje zdolności bojowe ludziów z Sumeragi... i na miejscu napotyka na przypiętą do maszyn dziewczynkę imieniem Joule, która prosi go o mercy kill. Jako że protażka nie jest niemoralnym chujem, to zamiast ją usmażyć decyduje się na wyciągnięcie jej z konwoju Sumeragi i danie jej schronienia w swoim domu - tym samym odchodząc oficjalnie z QUILL i zostając ich najemnikiem, aby móc stworzyć dla małej choć namiastkę rodzinnego ciepła.

Tak oto zaczyna się jego personalna krucjata przeciw rasistowskiemu konglomeratowi, w której wspiera go zakochana w nim po uszy loli której uśmiech chce ochronić, jej idolkowe projektowane alter-ego które ratuje go w opresji za pomocą magicznej muzyki imieniem Lumen oraz starzy towarzysze broni - a po drugiej stronie lufy stają mu tacy oponenci jak bazowana na Siedmiu Grzechach Głównych™ grupa wybitnie uzdolnionych we władaniu septima power i ekstremalnie ekscentrycznych Mieczy Sumeragi albo groźny i krawędziowy Proto Man rywal Gunvolta i zabójca adeptów, Copen.

Fabuła, jak z pewnością nie mogliście nie zauważyć, czerpie garściami z chuuni cyberpunkowych urban fantasy shounenów. Jednak pomimo że jest kliszowa, to jest o kilka tierów bardziej rozbudowana i interesująca niż można logicznie oczekiwać od gry typu platformer - background postaci nawet drugoplanowych jest solidnie zbudowany przez zarówno rzeczy powiedziane wprost jak i kryptyczne hinty, a ich zachowanie jest wiarygodne i budowane przez obfite dialogi lecące podczas gry*. Oponenci są mniej lub bardziej sympatyczni (m. in. amoralny leniwy skurwiel, gniewny rywal o względy Joule, wystraszona dziewczyna z rozdwojeniem jaźni albo napalony obojniak), Joule jest kochana i prawdopodobnie wywoła w graczu instynkt starszego brata, a po drodze do szczęścia uderzy nas nawet w pysk wruszający plot twist albo dwa. A za dodatkową przesłankę na to, iż aspiruje ona odrobinę wyżej niż nawet ambitniejsze na polu fabularnym części serii Mega Man niech posłuży mi zapowiedzane anime.

Między misjami można też wybrać w menu opcję "Talk to Joule", gdzie naszym oczom ukazują się zabawne i ciepłe scenki między GV a dziewczyną. Pomijając ich emocjonalną wartość, polecam zobaczyć ich chociaż kilka żeby podnieść poziom naszej znajomości z Joule - w nagrodę jeśli znajdziemy się w fatalnej sytuacji podczas gry, to może się okazać że Lumen będzie nam w stanie pomóc swoją muzyką.

Klawiszologia poniżej - jeśli mamy do dyspozycji gamepada, to polecam granie na nim (głównie dlatego, że specjalne ataki są na klawiszach F1-F4, a wyjście z gry na Esc). Na klawiaturze natomiast mamy dwa aktywne naraz schematy sterowania, i w razie potrzeby możemy pobawić się w ustawienie własnego w pierwszym menu gry:

Domyślne ustawienia pada:
Spoiler (pokaż/ukryj)
Jedna domyślna klawiszologia:
Spoiler (pokaż/ukryj)
Druga domyślna klawiszologia (lol Touhou):
Spoiler (pokaż/ukryj)
Klawisze w menu:
Spoiler (pokaż/ukryj)

Dodam jeszcze na koniec, że będzie i sequel. Na razie jest tylko japońska wersja na 3DSa, a na koniec września ma wyjść lokalizacja, ale zapewne wersja Steam to kwestia czasu. Z wartych odnotowania rzeczy wyróżnia się to, że oprócz Gunvolta będzie grywalny też Copen, z klasycznym Megamanowym kradnięciem broni od bossów i stylem bardziej nastawionym na speedrunning i szybką eliminację wrogów aniżeli komba. Trailer.

PC version manual: https://drive.google.com/file/d/0B7NZLlys5jU0VWtyTFFpcTM1MlU/view?usp=sharing
Użyteczny fanowski blog o GV: http://skybanesgunvault.blogspot.com/

* Duży protip: jako pierwsze co zróbcie po odpaleniu gry idźcie do menu "Language Settings" i wybierzcie drugą od końca opcję "English (Japanese Voice Mode)" zamiast standardowego znajdującego się u góry listy "English (English)". W ten sposób zamiast chujowej pierwotnej lokalizacji z której wycięto większość fabuły zagracie w nową, prawilną lokalizację z voice actingiem, przywróconymi wszystkimi dialogami podczas planszy i, co najważniejsze, przywróconymi wszystkimi uroczymi rozmowami z Joule pomiędzy misjami.
5
Na prośbę pewnej osoby oraz z okazji nadchodzącego ⑨.0⑨, chciałbym wszem i wobec ogłosić szybki turniej Phantasmagoria of Flower View - Cirno Day Brawl.



Zapisywać się można tu: http://challonge.com/tournaments/signup/HYPNuouGxG
Strona turnieju: http://challonge.com/CirnoDayBrawl

Zmagania rozpoczną się w piątek o godzinie 1⑨:0⑨, a skończą tego samego dnia - zwycięzca zostanie wyłoniony spośród zapisanych kandydatów metodą podwójnej eliminacji. Dlatego też, uczestników po zapisaniu się uprasza sie o obecność w okolicach tej godziny na kanale IRC #scarletgensokyo w sieci Rizon. Zapisy do turnieju trwają do momentu jego startu.

Oprócz samych gier planowana jest także (opcjonalna) rozmowa głosowa i komentarz na kanale TeamSpeaka (miejsce do ustalenia głosem większości), a przy dużym zainteresowaniu takową opcją mogę nawet podpiąć stream na Twitchu pod obserwowane rozgrywki.

Odpowiedzi na wszelkie pytania udzielał będę tu i w razie potrzeby na samym kanale, natomiast polecam zawczasu zaopatrzyć się w program Hamachi do ułatwienia łączenia się między graczami oraz obie wersje programu Adonis do samego łączenia się oraz umożliwienia oglądania walk.

Detale samych walk są elastyczne i mogą się zmienić pod wpływem głosu większości, aczkolwiek ze względu na dużą długość pojedyńczych starć w PoFV proponuję rozwiązanie znane z Soku Saturday, czyli jedna walka decyduje o wyniku starcia, a samo starcie finałowe o pierwsze miejsce daje dwie szanse osobie z drzewka zwycięzców i jedną z drzewka przegranych. Poza tym poziom trudności do wyboru przez graczy i dostęp do pełnej listy postaci. Wasze opinie?

Powodzenia i niech wygra najsilsza wróżka!
6
Touhou / Touhou fatalities
Nitencja na pobudzenie (chorej) wyobraźni. Serię bijatyk Mortal Kombat i zawarte w niej brutalne finishery zna zapewne każdy, więc bez zbędnych ceregieli zachęcam do wymyślania jak według was wyglądałyby stylowe i krwawe fatality dla danych postaci gdyby dziewczynki z Gensokyo trafiły do MK jako DLC. Można bazować na karcie zaklęć lub nie, wasza sprawa. Można też oczywiście przebijać pomysły innych swoją kreatywnością dla tych samych dziewczynek. X-raye też są dozwolone, jeśli jeden atak to dla was za malo cierpienia.


1. Sakuya - śmiertelna wersja C. Ricochet. Meido przez chwilę kalkuluje trajektorię i rzuca pojedyńczym nożem, po czym odsłania się na ataki wroga. Nóż odbija się po pomieszczeniu i z każdą chwilą nabiera na prędkości, a sama Sakuya z łatwością unika nieefektownych uderzeń osłabionego wroga, podczas gdy nóż ani myśli go trafić. Aż w końcu po paru sekundach pstyka ona palcami i w tym dokładnym momencie ostrze przebija i wyrywa serce wroga, zostawiając mu dziurę niczym po kuli armatniej. Zwłoki padają na ziemię, usatysfakcjonowana meido ocenia kawałek trzymanego mięsa i odchodzi.

2. Yukari - otwiera gap pod stopami wroga aby w niego wpadł i zamyka. Po chwili otwiera drugi gap metr nad ziemią, z którego wypadają tylko kości.

3. Suika - zamachuje się, po czym grzmoci wroga przez brzuch, wywalając go na dwa metry w powietrze i robiąc mu jebitną dziurę w brzuchu. Potem rzuca łańcuchem z zamachu i trafia w nowo otwarty otwór wentylacyjny w tułowiu wroga, przez co lańcuch owija się wokół niego. Wreszcie przyciąga ona złapanego biedaka z powrotem do siebie z wielką prędkością i uderza z całej sily piąchą w lecącą w jej stronę głowę oponenta, odrywając ją od ciała i rozwalając jak porcelanę, rozbryzgując przy okazji z dobry kilogram móżdżego mięsa po okolicy. Knock Out in Three Steps.

4. Kyouko - tworzy swoją barierę echa dookoła wroga i zamyka ją, krzycząc jednocześnie coraz głośniej i zadając siedzącemu wewnątrz dotkliwe cierpienia. Gdy aura niemal już całkiem dotyka denata z każdej strony, ciśnienie jest tak silne że rozrywa mu bębenki. W tym momencie Kyouko przestaje wydawać z siebie długi krzyk, robi krok do przodu, nabiera tyle powietrza ile może i wydziera się najgłośniej jak potrafi, rozpuszczając i amplifikując fale dźwiękowe w ciele wroga. W efekcie, biedak eksploduje w drobny mak niczym od natychmiastowej dekompresji.

5. Reimu - rzuca poziomo amuletem niczym shurikenem w brzuch wroga. W momencie zderzenia, zaklęcie na amulecie aktywuje się i tworzy na miejscu portal zakrzywiający przestrzeń, natychmiast przecinając wroga na pół. Błyskawicznym ruchem, Reimu rzuca dwa inne amulety, z których jeden trafia i przylepia się w tułów a drugi w nogę zanim denat zdąży się rozłączyć na pół. Gdy już uderzy w ziemię w dwóch kawałkach, Reimu rzuca jednosłowne zaklęcie, przez co obydwa fragmenty otaczane są filarami oczyszczającego boskiego swiatła, którym to światłem biedak spalany jest do kości w akompaniamencie wrzasków.

6. Shinmyoumaru - zamachuje się swoim igłowym mieczem i podrzuca go, przez co ten wznosi się podkręconym ruchem na kilka metrów. Natychmiast po tym, Shinmyoumaru rzuca młotkiem cudów w igłę, trafiając ją u szczytu paraboli i sprawiając że błyskawicznie rośnie w powietrzu. Po około sekundzie wróg jest przebijany wzdłuż na wylot od szyi do odbytu i wbity w ziemię przez gigantyczny, stutonowy, ostro zakończony stalowy pal.

7. Suwako - przywołuje wokół siebie węże Mishaguji w duchowej formie, po czym każe im zaatakować wroga. Węże w momencie uderzenia we wroga są zaabsorbowane przez jego ciało w postaci uosobienia klątw, wywołując w nim narastającą straszliwą agonię. Wróg łapie się za głowę, wrzeszczy wniebogłosy z bólu, a jego białka w oczach cofają się. Wreszcie Suwako z uroczym uśmiechem wskazuje palcem na wroga niczym Phoenix Wright i w tym momencie wróg eksploduje na kilka metrów na niemożliwe do rozpoznania kawałki mięsa, a przeklęta mgła znowu zbiera się w formę węży. Based on this.

8. Yuuka - kopnięciem na twarz błyskawicznie obala wroga na glebę, czyniąc mu przy okazji bitki z twarzy. Następnie składa parasol i potężnym pchnięciem wbija go w brzuch wroga, przebijając go na wylot i przy okazji wbijając parasol na jakiś metr w glebę. Następnie otwiera go i zaczyna kręcić, śpiewając kagome kagome. Ruchem obrotowym wwierca sie jeszcze głębiej w glebę, przy okazji wywiercając coraz większą dziurę w tułowiu wroga i mieląc jego organy gdy ten drze się jak oszalały w rytm jej piosenki. Gdy już nie może wkopać się głębiej, Yuuka błyskawicznie odbija się od ziemi, łapie parasol za rączke w powietrzu i odpala Master Sparka, redukując biedaka do popiołu w sekundę i przy okazji tworząc w okolicy nowy krater.

9. Iku - chwyta oponenta w szal w powietrzu jak tutaj, po czym po chwili następują od niego dwa oślepiające błyski, a sam oponent natychmiast traci życie od wysokiego napięcia i staje w płomieniach (jak tutaj, śmierć). Iku rzuca nim o glebę jak szmacianą lalką, a ten jeszcze przez dobrą chwilę się dymi, roznosząc po okolicy smród wytapianego tłuszczu.

10. Meiling - to z efektem końcowym jak tutaj, też z trzech perspektyw (gore). You are already dead.
7
Tchnięty nagłym przypływem weny, chciałbym wszem i wobec ogłosić spontaniczny turniej Touhou Hisoutensoku!



http://challonge.com/tournaments/signup/dzuddXQZoj - strona rejestracji do turnieju
http://challonge.com/MountainOfSoku - strona turnieju

Większosć z was pewnie kojarzy platformę Challonge. Jeśli nie, to rejestracja jest bardzo prosta, a sposób zgłaszania wyników jest opisany na stronie turnieju.

Turniej odbywa się w systemie każdy z każdym, a więc po starcie pojawi się tabela i zadaniem uczestników będzie na przestrzeni 2 tygodni od startu turnieju złapać resztę graczy, rozegrać z nimi 2 albo 3 walki (do 2 zwycięstw) i zgłosić je do tabeli (w razie problemów z połączeniem albo oponentem pisać do mnie). Dane kontaktowe będą w zakładce Discussion.

Przewidziany termin startu to środa, 7 września, godzina 20:00, zaś koniec środa, 21 września, też godzina 20:00 . Najlepiej prosiłbym o rejestrację do tego momentu, choć dodanie kogoś po czasie też nie powinno sprawić problemu.

IRC dyskusyjny turnieju: https://kiwiirc.com/client/irc.rizon.net/#ScarletGensokyo
Poradnik do gry: http://www.touhou.pl/4um/index.php/topic,776.0.html

Zapraszam każdego do wzięcia udziału i życzę miłej zabawy!
8

Na stronie Kyouto Fantasy Troupe pojawiły się kadry z kolejnego odcinka nieoficjalnego anime Touhou - Hifuu Club Activity Record.
Kadry


Przedstawiają one Seiję Kijin oraz Shinmyoumaru Sukunę

Dla przypomnienia, także news. dot. pierwszego odcinka
9

Zapowiedziany został dziewiąty album CD z muzyką ZUNa [1].
Zostanie on zatytułowany "旧約酒場 ~ Dateless Bar "Old Adam" i ma być tematyczną kontynuacją i "tylną stroną" poprzedniej płyty - Dr. Latency's Freak Report.

(旧約酒場 - Kyūyaku Sakaba - Tawerna Starego Testamentu)

Lista piosenek:
1. Old Adam Bar (nowa)
2. The Darkness Brought by Swallowstone Natural History (nowa)
3. Reverse Ideology (oryginał: Double Dealing Character, temat Seijy Kijin)
4. Outsider Cocktail (nowa)
5. Omiwa Legend (oryginał: Ten Desires, temat Mononobe no Futo)
6. Pandemonic Planet (oryginał: Legacy of Lunatic Kingdom, temat Hecatii Lapislazuli)
7. Adventurers' Tavern of the Old World (nowa)
8. Provincial Makai City Esoteria (oryginał: Undefined Fantastic Object, temat 5 poziomu)
9. Lost Emotion (oryginał: Hopeless Masquerade, temat Haty no Kokoro)
10. Strange Bedfellows' Hangover (nowa)

Więcej informacji (i trochę komentarza ZUNa na temat Pokemon Go) można znaleźć na forum Maidens of the Kaleidoscope
10
Touhou / Fangame: Shining Shooting Star
Na dniach został wydana przez chińczyków nowa fanowska gra danmaku i, long story short, jest zajebista.



Spoiler (pokaż/ukryj)






东方夏夜祭 ~ Shining Shooting Star cechuje się chyba najbardziej eyecandy wzorami danmaku jakie widziałem, ładnymi tłami i świetną muzyką (themka Extra Bossa <3), wyjątkowo dobrą optymalizacją jak na fanowską grę oraz prostym lecz ciekawym systemem gry.

Download link: https://mega.nz/#!IoxXTaZT!_IxgzDaf3__UazF4zbJl-0cDTSZrvWsB6d4wQwbx28w

Gra działa tylko na chińskim locale, ale w paczce umieściłem bardzo prosty sposób na obejście tego - odpalamy program LocaleSwitch.exe:
Spoiler (pokaż/ukryj)
Jakby nie chciało banglać, to zainstalujcie jeszcze dołączone przez twórców platformy którę wcisnąłem w folder Installers w paczce.
Nie znam się na chińskim, ale to powinno wystarczyć do Config.exe:



Gameplay:
http://www.youtube.com/watch?v=svaV1On2iQE
Wzory pocisków na planszach można strategicznie czyścić niszcząc w odpowiednim momencie duże wruszki a la IN (co czyści część obszaru ekranu).

Za pokonywanie dużych wróżek oraz kolejnych wzorów bossa, pośrodku ekranu spada gwazdka-powerup do złapania - spadając zmienia kolor na kolejno niebieski, czerwony oraz zielony.
Niebieska gwiazdka daje nam 5000 point value, czerwona fragment życia, zaś zielona gwiazdka daje nam fragment bomby.

Co więcej, złapanie gwiazdki napełnia pasek w lewym dolnym roku, oraz zmienia kolor paska na kolor ostatnio złapanej gwiazdki.

W momencie napełnienia paska dostajemy bordera a la PCB, lecz jego właściwości zależą od tego jaki kolor pasek miał w momencie napełnienia:

Niebieski
border: autocollect + point value *20 po udanym skończeniu bordera.
Czerwony border: wzmocnienie strzału + 5,120,000 punktów po udanym skończeniu bordera.
Zielony border: broni przed jednym oberwaniem a la border z PCB (i można go złamać by wyczyścić ekran) + 1,000,000 score po udanym skończeniu bordera.

Użycie bomby lub oberwanie automatycznie kończy border (i odbiera nam bombę/życie jeśli border nie był koloru zielonego).

Ogólnie, gra nie jest specjalnie skąpa pod względem zasobów (choć też nie zalewa nas nimi), a do tego hitboxy postaci mają zaledwie 1 pixel, a okno na deathbomba ma 20 klatek (1/3 sekundy). Jednak niech was to nie zmyli, bo pod względem wzorów potrafi przykopać ostro nawet Cavetardom - Extra Stage można odblokować na Easy Mode i ma nawet opcje continue!

Last spell (Hard, Lunatic & Extra only):
Jeśli mamy tyle odwagi by grać na wyższych poziomach trudności, to możemy sobie sprawić dodatkowe wyzwanie - pod paskiem bomb pojawia się wtedy dodatkowy pasek Border z gwiazdkami i napełnia się o jedno pole za każdym razem kiedy dotrwamy z jednym z trzech kolorowych borderów bez rozbicia go. Jeśli napełnimy ów pasek do końca, to boss tej planszy po pokonaniu wstanie na jeszcze jedną dodatkową kartę zaklęć.

Uwaga: Warto rozważyć czy chcemy tego last spella, bo w przeciwieństwie do IN, te karty mogą zrobić nam faktyczną krzywdę. Jednak w zamian za podjęcie ryzyka, Last Spelle mają 100,000,000 spell bonusa, oraz zrzucają nam 1 całą bombę.

Grywalne postaci:
Reimu Hakurei (+Shinmyoumaru Sukuna jako asysta): zrównoważona, typowa Reimu, dwie bomby na focus i unfocus.
Marisa Kirisame: Szybka, z mocnymi laserami i Master Sparkiem.
Sanae Kochiya: Rozrzut na unfocus, mocne amulety na focus + Wily Toad na bombie, stronk.
Koishi Komeiji: Fullscreen spread (!) na unfocus tłucze stage, ale na focus ma słabawszy strzał. Bomba to jednorazowa tarcza Sakuyi z DDC (czyści ekran na aktywacji i detonacji), ale nie znika do złamania lub do końca planszy podobnie jak tarcza Reisen w LoLK.

A, wspominałem że trzy karty czwartego bossa są różne w zależności od tego kim gramy? Albo o tym że Extra Boss ma 7 (!) pierwszych kart różnych dla każdej z opcji strzału, przez co walka z nią szybko się nie nudzi.

Oponentki:
S1 boss: Ami, letnia wruszka.
S2 boss: Rakuki Momosame, ludzka dziewczynka z łukiem, siostra S5 bossa.
S3 midboss: Koreirei, wruszka ognia.
S3 boss: Seiryuu Sya, youkai-wierzba z umiejętnością manipulacji wzrostem drzew.
S4 boss: Kage Mimeima, lustrzana tsukumogami z manipulacją odbiciami.
S5 boss: Rakukun Momosame, ludzka dziewczyna która może przeprowadzić rytuał przyzwania bogini gwiazd.
S6 boss: Tensei Muriya, niegdyś człowiek, teraz bogini gwiazd z umiejętnością spełnienia dowolnego życzenia.
EX boss: Rika Kirigakure, pustelniczka władająca 4 cudami natury (wiatrem, kwiatami, śniegiem i księżycem).

Fabuła w skrócie opiera się na tym, że Tensei kiedyś chroniła ludzi przed youkai, lecz teraz przestała bo nie było już potrzeby, a jej moc spełniania życzeń wymagała ofiar w życiach. Z radością przeniknęła zatem ona do Gensokyo.

Siostry Momosame to natomiast mieszkanki ostatniej wioski która składała jej hołd - Rakuki to łowczyni, starsza Rakukun to kapłanka. Do tego adoptowały one tsukumogami, Kage. Jednak niestety poza tą trójką wszyscy we wiosce zginęli gdy osunęła się na nią ziemia. Dlatego właśnie Rakukun chce ożywić wioskę prosząc o to Tensei - lecz nie wie że sama straci w wyniku tego życie.

Co do plotu, to dużo jeszcze nie jest wyjaśnione - tłumaczenie albo angielski patch pojawi się pewnie niebawem na stronie wiki, bo sama gra szybko zyskała sobie sympatię ludzi na MotK.

MotK thread: https://www.shrinemaiden.org/forum/index.php/topic,18716.0.html
11
O. Witam konsumenta ᗡ:
Skoro już tu całkiem przypadkiem trafiłeś, to może odpowiesz na parę pytań? Czy miałeś kiedyś choć raz w życiu chęć zrobić jedno z poniższych?

Powystrzelać youkai?
Zostać ksieciem-dziewczynką?
Nawracać na buddyzm? Zabijać niewiernych jednośladem?
Okraść sąsiadów co do nogi?
Jebać studia i zostać mistrzem Pokemon?
Bohatyrnąć do Gensokyo i tam znów bohatyrnąć?
Stworzyć potwora?
Powystrzelać youkai?
Urządzić rewolucję maluczkich?
Znaleźć zapasową kończynę?
Zabić tą dziwkę Kaguyę?
Obudzić swojego standa?
M͡ǫ̵s̶̕h̷̨̨i̢̛͜ ̕͠ḿ͠ò̧̧̀͟s̢͡h͢͢͠i̶̢,̢̛̀͟ ́͘͠͞j̶̢̕ę̸͏s҉̴͝͡t̨̢͟͠͞ę̵͝͠m͏̢͠҉ ̨̛͢͝҉ź́a̴͡҉̵ ̢̡͏̨͘T̴̀ó̵̢b̡̀ą̢̧͘͝?̵̨͞
Podpalić lokalną świątynię dla beki?
Obudzić swoich mistzów z kamiennej maski?
Powystrzelać youkai?

Jeśli na któreś z tych odpowiedziałeś tak, gratuluję. Jeśli nie, ale lubisz małe dziewczynki strzelające do siebie pociskami w ilościach przemysłowych i piorące się po ryjach, też się nadasz. I tak Cię stąd nie wypuścimy, więc równie dobrze możesz się zapisać. W każdym razie dobrze trafiłeś - moim wiernym fanom ogłaszam wszem i wobec że oto nastał czas na kolejny turniej, tym razem Touhou 14.5 - Urban Legends in Limbo. Miejmy cudowny, magiczny i krwawy czas dopóki ta gra jest jeszcze coś warta i możemy <3.



http://challonge.com/tournaments/signup/4w4zimMwTI - strona rejestracji do turnieju
http://challonge.com/UrbanLegendsPL2016 - strona turnieju

Turniej będzie odbywał się na platformie Challonge w systemie każdy z każdym, a więc po starcie pojawi się tabela i zadaniem uczestników będzie na przestrzeni dwóch tygodni od startu turnieju złapać resztę graczy, rozegrać z nimi 2 albo 3 pełne walki (do 2 zwycięstw) i zgłosić je do tabeli (w razie problemów z połączeniem albo oponentem pisać do mnie). Rejestracja jest bardzo prosta, sposób zgłaszania wyników jest dokładnie opisany na stronie turnieju, a dane kontaktowe będą w zakładce Discussion.

Przewidziany termin startu to poniedziałek, 25 kwietnia, godzina 22:00. Najlepiej prosiłbym o rejestrację do tego momentu lub zaraz po, gdyż w przypadku dopisania w połowie turnieju muszę wszystkie wyniki i replaye odtwarzać ręcznie. Koniec przewidywany na 9 maja, godzinę 22:00.

IRC dyskusyjny turnieju: https://kiwiirc.com/client/irc.rizon.net/#ScarletGensokyo
Anglojęzyczne wiki gry: http://shinpiroku.koumakan.jp/
Japońskie wiki gry: http://wikiwiki.jp/shinpiroku/

Zapraszam każdego do wzięcia udziału i życzę miłej zabawy!

EDIT: Domo arigato, h-c-san.
12


http://kourindou.exblog.jp/24299864/

Nowy, ósmy już album CD z muzyką ZUNa pojawi się na Reitaisai 13 - 8 maja 2016.
Zostanie on zatytułowany 燕石博物誌 ~ Dr.Latency's Freak Report.

(燕石博物誌 - Enseki Hakubutsushi - Historia Naturalna Kukułczego Kamienia)

Lista piosenek:
1. The Natural History of Two Childlike People (nowa)
2. The Frozen Eternal Capital (oryginał: Legacy of Lunatic Kingdom, temat 4 poziomu)
3. Dr. Latency's Sleepless Eyes (nowa)
4. September Pumpkin (oryginał: Legacy of Lunatic Kingdom, temat Ringo)
5. Beyond Planck for an Instant (nowa)
6. Schrödinger's Bake-neko (nowa)
7. Castle of Shining Needle Sinking into the Sky (oryginał: Double Dealing Character, temat 5 poziomu)
8. Membrane Wall of Taboo (nowa)
9. The Sea Where the Home Planet is Reflected (oryginał: Legacy of Lunatic Kingdom, temat 6 poziomu)
10. Pure Furies ~ Whereabouts of the Heart (oryginał: Legacy of Lunatic Kingdom, temat Junko)
11. Eternal Short-Lived Reign (oryginał: Impossible Spell Card, temat poziomów 8-10)

Więcej informacji można znaleźć na forum Maidens of the Kaleidoscope: https://www.shrinemaiden.org/forum/index.php/topic,19472.0.html
13
Celem przywrócenia życia forum, chciałbym wszem i wobec ogłosić spontaniczny turniej Touhou Hisoutensoku!


(Żródło arta: http://www.pixiv.net/member_illust.php?mode=medium&illust_id=19150233)

http://challonge.com/tournaments/signup/xC2CSFofbg - strona rejestracji do turnieju
http://challonge.com/Hisoutensoku2016 - strona turnieju

Ci, którzy pamiętają mój poprzedni turniej z Touhou 14.5 pewnie kojarzą platformę Challonge. Jeśli nie, to rejestracja jest bardzo prosta, a sposób zgłaszania wyników jest dokładnie opisany na stronie turnieju.

Różnica polega na tym, że ten turniej odbywa się w systemie każdy z każdym, a więc po starcie pojawi się tabela i zadaniem uczestników będzie na przestrzeni miesiąca od startu turnieju złapać resztę graczy, rozegrać z nimi 2 albo 3 walki (do 2 zwycięstw) i zgłosić je do tabeli (w razie problemów z połączeniem albo oponentem pisać do mnie). Dane kontaktowe będą w zakładce Discussion.

Przewidziany termin startu to poniedziałek, 14 Marca, godzina 22:00. Najlepiej prosiłbym o rejestrację do tego momentu, choć dodanie kogoś po czasie też nie powinno sprawić problemu.
IRC dyskusyjny turnieju: https://kiwiirc.com/client/irc.rizon.net/#ScarletGensokyo
Poradnik do gry: http://www.touhou.pl/4um/index.php/topic,776.0.html

Zapraszam każdego do wzięcia udziału i życzę miłej zabawy!
14
Nowa fangierka prosto od chińczyka który odtworzył ZUNowskie Gold Rush, tym razem z pełnym castem wrogów i nowymi, szalonymi itemkami. Poletzam gorąco.

PV (warning - epic): https://www.facebook.com/krzysztof.lewandowski.10420/videos/442768785908267/

Download: http://www.mediafire.com/download/kkuo814dcwa4bf6/Shatter+All+Spell+Card~1.00a.rar
Opis na MotK: https://www.shrinemaiden.org/forum/index.php?topic=18634.msg1219911;boardseen#new
15
http://challonge.com/tournaments/signup/vw2i801Qgn



Z okazji niedzielnego wychodzenia pełnej wersji nowej bijatyki Touhou ogłaszam wszem i wobec że równo za tydzień zacznie się hostowany przeze mnie turniej Touhou 14.5: Urban Legend in Limbo.

Gorąco zapraszam każdego (nawet nie umiejących w bijatyki) do rejestracji i udziału, bowiem tylko tuż po wyjściu nowej gry można mieć pewność że wszyscy grają tak samo dobrze :v.

Prosiłbym też tutaj o dowolne sugestie, zwłaszcza co do długości turnieju (miesiąc?) i tego czy miałby się odbywać za pośrednictwem jakiejś sieci VPN by ułatwić połączenie - tym bardziej że chciałbym zrobić jakiś wspólny kanał komunikacji dla ludzi stąd, z innej strony i z grupy na Facebooku (Hamachi ma niestety sztywne ograniczenia na liczbę użytkowników, więc jakby ktoś miał rekomendację na alternatywę albo premium room do udostępnienia to z góry dziękuje).

Rzecz jasna, gdy już wysłucham zdania innych, to dołożę starań aby pomóc ludziom się połączyć oraz będę pomagał w ogarnianiu samej gry.