Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo włączona (prosimy także o kontakt na IRC) ...

Temat: Zakład Mięsny Rumia sp. z.u.o - czyli 2 minuty nienawiści w kierunku Toho. (Przeczytany 6259 razy) poprzedni temat - następny temat

0 Użytkownicy i 1 Gość przegląda ten temat.
Zakład Mięsny Rumia sp. z.u.o - czyli 2 minuty nienawiści w kierunku Toho.
Z początku chciałem po prostu wylać wiaderko pomyj na HM, lecz by temat pożył dłużej niż pięć minut, biorąc pod uwagę fazy księżyca, długość włosów Keine, zapach mydła wiśniowego, stan hemoroidów Raniona, owłosienie Rinosuke i parę pomniejszych czynników. Założyłem temat który od razu będzie służyć do wylewania  żółci na losowe aspekty gier.

Najpierw wyleję wiaderko pomyj na Beznadziejną maskaradę. "Duszki" postaci są naprawdę ładne graficznie, tła też i do tego o dziwo styl graficzny tła i postaci jest spójne, ale ja tu o grafice prawić nie będę. Bo nie ma się czego przyczepić (Udaję że portrety postaci nie istnieją).

Natomiast mechanika niestety odrzuca. Sam fakt ściągania postaci na środek mnie wkurza. Przez co precyzyjne trafienia szlag trafia. Do tego często powoduje to taką sytuację że jak za szybko popełnisz unik, to wrócisz z powrotem na miejsce z którego odskoczyłeś, przez co idealnie obrywasz. Niby pierdoła ale wtedy czujesz że gra robi sobie z ciebie jaja. To nie miłe. Reakcje też wydają mi się ociężałe. Jakby dziewczynki zapomniały łyknąć kawki na pobudzenie. No i same tępo gry.
Gra jest trochę za wolna, wiem że dzięki temu jest łatwiejsza. Ale ja bym wolał trochę płynniejszą rozgrywkę w zamian za szybsze tempo.  Co do balansu, coś mi pyłga, ale to może wina słabego skilla.... W każdym razie, o ile Unzan (Kumoi to tylko jego hitbox) wymiata, o tyle Futo zaskakująco łatwo dostaje wciry.
Po praniu jakie mi funduje w Ten Desires, oczekiwałbym nieco więcej. 
Na razie nic więcej nie wymyślę.
Ale trochę pomęczę też MoFa i ULiL, jak otrzeźwieję.

Powiem tak, jestem wielkim miłośnikiem dobrego majonezu.

Odp: Zakład Mięsny Rumia sp. z.u.o - czyli 2 minuty nienawiści w kierunku Toho.
Odpowiedź #1

Odp: Zakład Mięsny Rumia sp. z.u.o - czyli 2 minuty nienawiści w kierunku Toho.
Odpowiedź #2
Wiekszośc ludzi tutaj znienawidziła maskaradę, bo miała inna mechanikę niż SWR i UNL do którego byli tak przyzwyczajeni i zwyczajnie nie chciało im sie przestawiać. Ja cenię tą grę wyżej nad SWR i UNL (nie powiem, grywalna Miko, oraz postać Kokoro kupiły dla mnie tę część).
Perhaps nobody will mind if I beat a terrible person like you <3

Odp: Zakład Mięsny Rumia sp. z.u.o - czyli 2 minuty nienawiści w kierunku Toho.
Odpowiedź #3
Natomiast mechanika niestety odrzuca.
Mechanika jest zajebista, ale trzeba się do niej przyzwyczaić.
Gra jest trochę za wolna, wiem że dzięki temu jest łatwiejsza. Ale ja bym wolał trochę płynniejszą rozgrywkę w zamian za szybsze tempo.
Na jakim poziomie trudności grasz? Lub z jak słabymi graczami? (skoro twierdzisz, że jest powolne)
o ile Unzan (Kumoi to tylko jego hitbox) wymiata, o tyle Futo zaskakująco łatwo dostaje wciry.
Zaskakująco bardzo musisz nie umieć grać Futo :U
A twój komentarz o Ichirin i Unzanie dał mi raka. W końcu Unzan się trzyma Ichirin tylko dlatego, że udało się jej go pokonać.

Odp: Zakład Mięsny Rumia sp. z.u.o - czyli 2 minuty nienawiści w kierunku Toho.
Odpowiedź #4
Futo ze swoim danmaku jest w stanie fundować komuś pranie w TD? Kek, myślałem że co najwyżej zmywanie talerzy w HM.

Zabawne, prawie każde zażalenie jakie słyszę o HM sprowadza się do dziwnego ruchu, ale każdy inaczej to opisuje. Nie wchodząc w dziwną grawitację funkcjonującą w tej grze, moją osobistą bolączką co do ruchu tam tam jest powiązanie tej właśnie grawitacji oraz przestrzeni do skoku zarówno w górę jak i w dół wraz z dużą wielkością planszy, w wyniku których neutral na długi zasięg często praktycznie nie istnieje, poza okazjonalnymi losowymi punishami od takich laserów Miko czy Youkai Buster Reimu.

Żeby dać porównanie, w IaMP/SWRSoku taka Youmu może sobie puścić salwę pocisków które lecą powoli i niezależnie od niej. Za pomocą takowych tworzy sobie zasłonę, za którą może dokonać podejścia swoim bardzo szybkim biegiem do oponenta nawet z drugiego końca ekranu, wymuszając na nim podjęcie dezycji czy chce zaryzykować graze pocisków potencjalnie wystawiając się na melee czy raczej je przyblokuje i otworzy się na nacisk Youmu. W takim HM postaci mają aż dwa kierunki w którym mogą skoczyć, więc przejęcie kontroli nad ekranem w celu podejścia jest niepomiernie mniej skuteczne (chyba że przez naprawdę jebitną zasłonę typu karta zaklęcia z kulą dyskotekową Miko).

Mniejsza ilość opcji spacingu dodaje się do zdecydowanie mniejszej prędkości ruchu oraz bardziej nastawionego na powtarzalność nacisku, stąd też właśnie w HM brak dynamiki która jest wszechobecna w IaMP czy Soku. I właśnie to mnie trochę martwi na zapas w ULiL, bo na przykład ten specjal w którym Reimu puszcza yin-yanga po prostej linii poziomej prawdopodobnie będzie bezużyteczny do spacingu przez dwa potencjalne kierunki skoków. Chociaż poprawiona grawitacja na pewno da jakiś postęp w porównaniu do HM.

O pozostałych bolączkach HM swego czasu pisałem. Co ciekawe, nigdy nie miałem specjalnego zażalenia do systemu popularności (rolę karania za nadmierny blok spełnia), a 9 na 10 skarg jakie o nim słyszę to to, że jest niezrozumiały xD. Za to jakoś nikt nie przypierdala się do spieprzonego systemu talii, gdzie na 8 slotów trzeba upchać skille, spellcardy oraz karty systemowe, biorąc jednocześnie poprawkę na różnice kierunkowe skilli oraz na wiary, co powoduję masę problemów z ułożeniem optymalnego decku pod komba i jeszcze więcej z muscle memory gdy chcemy popróbować innych opcji. Welp, to i mechaniki Koishi oraz Byakuren, które przez swą przewidywalność i jednostajność dla mnie są antytezą ciekawego gameplayu w bijatyce.

Cóż, biorąc pod uwagę to co jest w demo, jest szansa że pozbędą się zarówno osobnych mechanik postaci jak i układania talii w ULiL. Anyway, jak ktoś chce zobaczyć HM na w miarę turniejowym poziomie i samemu ocenić jak gameflow powinien wyglądać w wykonaniu doświadczonych graczy, to polecam ostatni turniejowy replay pack z #shinkirou na rizonie: http://waa.ai/4HCF.zip
  • Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2015, 23:35:48 przez critz

Official Husbando of Sanae-chan. || Z naszym miotaczem danmaku Ty też możesz bezkarnie strzelać do małych dziewczynek!

Odp: Zakład Mięsny Rumia sp. z.u.o - czyli 2 minuty nienawiści w kierunku Toho.
Odpowiedź #5
Obydwie postaci były testowane na tym samym Poziomie Trudności (Nie wgrałem patha językowego, jakieś jaja z nim mam. Ale przez to nie umiem określić poziomu,), w prawdzie koksem w bijatyki nie jestem, ale...
Fakt że Unzan'a (nie zmienię swojego zdania wobec Pary Kumoin & Unzan nie zmienię) było o wiele łatwiej opanować niż futo, to coś jest jednak na rzeczy.
Co do Stwierdzenia, że to Unzan jest ważniejszy, to nie tylko moja opinia, ale też wielu Innych ludzi wliczając w to samego ZUN'a. Przecież sam stwerdził że to on w tym związku jest ważniejszy i że Kumoin jest tylko po to by miał hitboxa. To trochę jak z Tomem i Jerrym, w prawdzie to Jerry wygrywa, ale to Tom jest gwiazdą Show.
Handlujesz z tym?

Odp: Zakład Mięsny Rumia sp. z.u.o - czyli 2 minuty nienawiści w kierunku Toho.
Odpowiedź #6
Fakt że Unzan'a (nie zmienię swojego zdania wobec Pary Kumoin & Unzan nie zmienię) było o wiele łatwiej opanować niż futo, to coś jest jednak na rzeczy.
Co do Stwierdzenia, że to Unzan jest ważniejszy, to nie tylko moja opinia, ale też wielu Innych ludzi wliczając w to samego ZUN'a. Przecież sam stwerdził że to on w tym związku jest ważniejszy i że Kumoin jest tylko po to by miał hitboxa.
Handlujesz z tym?
Spoiler (pokaż/ukryj)

1. Futo faktycznie jest trudniej opanować. Ale nie dlatego, że jest słabsza tylko dlatego, że dostała trudniejszy do opanowania system ataków.
Trzeba umieć układać talerze, szybko je niszczyć, oraz atakować przeciwnika z kilku stron jednocześnie.

2. "to nie tylko moja opinia" - opinia wielu osób to nadal opinia

3. "wliczając w to samego ZUN'a" - podając informacje dotyczącą kogoś zdania na jakiś temat, należy podać źródło.

Odp: Zakład Mięsny Rumia sp. z.u.o - czyli 2 minuty nienawiści w kierunku Toho.
Odpowiedź #7
Cytat: Red Fedora
Unzan (Kumoi to tylko jego hitbox) wymiata

Trivia: Duo Kumoi x Unzan to (Podobnie jak Okuu w Soku) przeróbka postaci z innej gry. Tak jak Okuu parodiuje Souther z Hokuto no Ken, tak KxU parodiują duo Jin Saotome x Bloodia z Marvel vs Capcom (Jin i Bloodia pochodzą z Cyberbots: Fullmetal Madness, ale w MvsC mają właśnie te ruchy, które używaja KxU).

Video początkiem walki, w którym Jin zeskakuje z ręki Bloodii tak samo jak Kumoi z ręki Unzana. (Scena ta jest około 05:15).
JIN SAOTOME! Marvel Vs Capcom Part 2

Odp: Zakład Mięsny Rumia sp. z.u.o - czyli 2 minuty nienawiści w kierunku Toho.
Odpowiedź #8
Jak się rzucamy na HM to powiem tyle, wolę tradycyjne bijatyki z podłożem jako punkt odniesienia. Dlatego od początku byłem nastawiony negatywnie, ale że to Toho to chciałem spróbować. No i mi się nie spodobało, to jakieś szarlatańskie sztuczki są. Chociaż gdyby była Remi to by mi się spodobało x3 I dlatego też hajp spowodowany nową bijatyką opadł gdy potwierdziło się że będzie HM-liek.
A tak poza tym to nie ma czego nienawidzić, nie ma nawet powodów żeby płakać. Toho się kocha, przecież. chyba że coś jest znalezionym-i-znikającym-super-karabinem w GZ. Wtedy jest powód, wszystkich trzeba z klifu zrzucać

Odp: Zakład Mięsny Rumia sp. z.u.o - czyli 2 minuty nienawiści w kierunku Toho.
Odpowiedź #9
Ja HMa hejcę tylko za spierdolone sterowanie, którego nie mogę sobie wygodnie przemapować na WSADa, tak jak w Soku. D;