Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo włączona (prosimy także o kontakt na IRC) ...

Temat: Touhou 14.3: Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card (Przeczytany 64115 razy) poprzedni temat - następny temat

0 Użytkownicy i 1 Gość przegląda ten temat.
Odp: Touhou 14.3: Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card
Odpowiedź #15
Rzeczywiście Keine też była. Czyli jednak nie będzie tylko postaci z gier późniejszych niż DS.

Fabuła na pewno będzie bardziej rozwinięta niż wcześniejsze podobne gry (stb i DS), biorąc pod uwagę, że już w DS mieliśmy więcej dialogów i tekstu etc. niż w StB.
A Seijia w sumie wydaje się prowadzić fabułę już drugiej gry z rzędu więc nie sądzę, by fabuły w grze o niej było mało. W końcu była można powiedzieć głównym przeciwnikiem w DDC. Musiała zostać jakoś rozwinięta.

Odp: Touhou 14.3: Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card
Odpowiedź #16
W sumie już na ircu pisałem swoje odczucia, ale za dużo tekstu więc nie będe tu wrzucał.

1. Wygląda na rozszerzoną wersję StB/DS
2. TRZECIA PHANTASMAGORIA JUŻ WKRÓTCE

Fajnie, że wychodzi nowa gra i zawsze lubiłem gry fotograficzne w Touhou bo jakieś nowe patterny i spelle były do omijania, ale już mi się trochę dupa pruje ze względu na brak nowej Phantasmagorii.
ZUN coraz więcej postaci tworzy, coraz bardziej nieznaczące i niczym się niewyróżniające i robi z nimi gry kiedy trzecia Phantasmagoria jeszcze nie powstała, a jak już powstanie to zamiast zapełnić ją postaciami MoF - UFO to mamy TD i DDC które absolutnie do mnie nie przemawiają pod tym względem. TD jeszcze dało radę znieść bo motyw religii, HM itd. ale DDC już mógł sobie odpuścić.

Była bardzo fajna kombinacja PoFV + StB i teraz też powinna wyjść jakaś Phantasmagoria z DS, a nie mamy nic =(
Rucham psa jak sra

Odp: Touhou 14.3: Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card
Odpowiedź #17
Phantasmagorie nigdy nie wychodziły jako spin-offy - 15 może być Phantasmagorią z dodaną jakąś unikalną mechaniką, czemu nie. Jednak numerek nowej gry każe mi wierzyć, że doczekamy się jesczez co najmniej jednego spiin-offa - przypuszczam, że rozszerzenia do HM wprowadzającego postacie z DDC (znowu Seija, pls - to nowa Kogasa) i może Kasen, należałoby się jej w końcu...
Perhaps nobody will mind if I beat a terrible person like you <3

Odp: Touhou 14.3: Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card
Odpowiedź #18
Jakby co, to komitet Reisaisai ogłosił, że w tym roku będzie drugi festiwal 24 Listopada, więc zawsze jest jeszcze szansa na coś w tym roku. Już raz tak zrobili z Reitaisai SP (połowa września 2010) i nic wtedy nie wyszło od ZUNa, ale kto wie:
http://www.shrinemaiden.org/forum/index.php/topic,14315.msg1079614.html#msg1079614

Osobiście spodziewałem się zdjęciówki jako 15.5 bo tak kazałaby sądzić matematyka (i też chcę już Fantasmagorię D:), ale może zdjęciówek nie będzie więcej już w ogóle? W końcu koncepcja ISC jest dość podobna, a DS powstało dlatego, że ZUN miał plany rozszerzać StB o kolejne Newspaper Extra, ale tego nie zrobił.

Nawiasem mówiąc, skopałem trochę bo ta gra to technicznie nie jest Touhou xD. Pełny tytuł gry to Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card (Danmaku Amanojaku można tłumaczyć jako przewrotny ostrzał). Po raz pierwszy w tytule nie ma słowa Touhou w ogóle ale chociaż przypisał numerek do gry. Nie mam pojęcia czy to przypadek czy celowy zabieg, ale może to ma coś wspólnego z tym, że zamierza sprzedawać ISC w cyfrowej wersji na całym świecie: http://www.shrinemaiden.org/2014/03/13/at-bitsummit-2014-zun-announced-intention-to-publish-touhou-overseas/

Also, według aktualizacji na MotK itemki będzie można w jakiś sposób upgrade'ować wydłużając na przykład zasięg aparatu czy czas nieśmiertelności. No i wygląda na to, że w grze może zmieścić się jakaś fabuła:
Spoiler (pokaż/ukryj)
Trailer story:

Kagerou: I've found you, the Amanojaku we are searching for!

To capture the rebel Amanojaku... They assaulted her with undodgeable danmaku!
Eye for an eye! Fight impossible danmaku by breaking the rules!
Brace yourself through it with rule-breaking items!

Spell cards by order of appearance:
Wakasagihime: Tide Sign "Tidal Wave on the Lake"
Kagerou 1st: Wolf Fang "Bloodthirsty Wolf Fang"
Sekibanki 1st: Discernment "Hell's Ray"
Keine: "20XX  An Afterlife Odyssey"
Kagerou 2nd: Full Moon "Full Moon Roar"
Sekibanki 2nd: Flying Head "Extreme Long Neck"

Stages:

1st Day:
Seija: Living through this is victory, the means don't matter.
Scene 1 (tutorial): "Fight impossible danmaku by breaking the rules"
Yatsuhashi: non-SC

??: "Approaching horror"
Wakasagihime: Tide Sign "Tidal Wave on the Lake"

3rd Day:
Scene 2: "Dangers abound in a full moon night"
Kagerou: Full Moon "Full Moon Roar"

4th Day:
Seija: "Ugh, they are getting stronger. Could there be someone behind them ordering them around?"
(This part can be seen at the end, after the menu screen)

Intredasting. Kanonicznie "niemożliwa karta zaklęć" to oksymoron (KAŻDA musi być do przejścia, taki jest ich sens), więc musi być jakiś konkretniejszy powód, że inne dziewczynki zebrały się po to, żeby zajebać biedną Seiję.

Official Husbando of Sanae-chan. || Z naszym miotaczem danmaku Ty też możesz bezkarnie strzelać do małych dziewczynek!

Odp: Touhou 14.3: Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card
Odpowiedź #19
Ta, poprosiłem na MotK o translację tekstu który był w trailerze - brzmi interesująco, ale watpię, żeby pojawiła się jakas nowa bohaterka - chyba, że kolejna Amanojaku której nie po drodze z Seiją...

Odp: Touhou 14.3: Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card
Odpowiedź #20
[...] spiin-offa - przypuszczam, że rozszerzenia do HM wprowadzającego postacie z DDC [...]
Niemożliwe. DDC nie porusza tematu wojny religijnej w ogóle. Więc nie mają prawa bytu w HM.
 A dla jednej gry bijatyki nowej nie wydadzą. Za mało materiału.

Cytuj
Osobiście spodziewałem się zdjęciówki jako 15.5 bo tak kazałaby sądzić matematyka
Ta gra ma działać praktycznie tak samo jak zdjęciówka. Więc nie spodziewałbym się także jeszcze jednej gry w której przechodzisz pojedyncze spellcardy.


No a tak poza tym to masz rację Critz, że każdego spellcardu da się uniknąć. Jeżeli jakiś jest nie do uniknięcia to łamie zasady systemu spellcard.
Czyli w tym wypadku, jeżeli postacie nagle korzystają z niemożliwych do przejścia spelli, to Seijia która je przechodzi "oszukując" jest jedyną osobą która trzyma się zasady "każdy spellcard da się przejść".
Czyli to wszystkie postacie poza Seijią łamią zasady xD

Odp: Touhou 14.3: Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card
Odpowiedź #21
Jeśli to faktycznie nie jest fake, to będę oczekiwał z niecierpliwością. Wygląda trochę jak podrasowany DS, chociaż fakt uczynienia z Seiji postaci grywalnej jest co najmniej zastanawiający. No, ale do 11. maja niedaleko, wkrótce się wszystkiego dowiemy.

Odp: Touhou 14.3: Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card
Odpowiedź #22

"Praojciec wszystkich Remifanów"

Odp: Touhou 14.3: Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card
Odpowiedź #23
To nie jest do końca zdjęciówka (zdjęcia są tylko jednym sposobem przejścia spella, więc tak naprawdę nie na nich opiera się system) - moim zdaniem nadal możemy liczyć na photo shootera z numerem 15.5 (jak nakazuje matematyka) i phantasmagorię z numerem 15 (jak również nakazuje matmatyka...i na którą tutaj ludzie mają wielkie parcie, nie wiem czemu xD).

Jeżeli jakiś jest nie do uniknięcia to łamie zasady systemu spellcard.

To są jakieś pisane zasady tego systemu?

Odp: Touhou 14.3: Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card
Odpowiedź #24
Abstrahując od tego, czy faktycznie są jakieś zasady systemu spellcardów, to sam fakt, że dopiero teraz ktokolwiek w Gensokyo użyłby danmaku, którego teorytycznie nie da się ominąć, jest gwałtem na zdrowym rozsądku. Po pierwsze dlatego, że to każe zadać sobie pytanie: dlaczego w takim razie nikt nigdy wcześniej nie użył tak kurewskiego danmaku chociażby po to, żeby zmieść swojego przeciwnika (a w całej serii było wieeeeeele sytuacji, w których obie strony mogły tego chcieć)? Po drugie dlatego, że motyw "HURDUR DOPIERO TERAZ UŻYJEMY OSTATECZNEGO DANMAKU BO KONIECZNIE TRZEBA ZŁAPAĆ SEIJĘ DURR" jest grubymi nićmi szyty i nie trzyma się kupy.

Mam nadzieję, że ZUN jakoś inaczej to wyjaśni, bo jeżeli to faktycznie będzie wyglądać w ten sposób, to przekroczy wszelkie granice naciągania.

Odp: Touhou 14.3: Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card
Odpowiedź #25
Cytuj
To są jakieś pisane zasady tego systemu?
http://en.touhouwiki.net/wiki/Spell_card
http://en.touhouwiki.net/wiki/Perfect_Memento_in_Strict_Sense/Draft_of_Spell_Card_Rules

Cytuj
Po pierwsze dlatego, że to każe zadać sobie pytanie: dlaczego w takim razie nikt nigdy wcześniej nie użył tak kurewskiego danmaku chociażby po to, żeby zmieść swojego przeciwnika?
Przecież dla Ayi takie karty to chleb powszedni - z pamięci mogę wspomnieć choćby Satellite Sunflower, Inflation Square, Adamant Helix czy Over the Rainbow.

Aczkolwiek Marisa opisuje Inflation Square jako bardzo trudne do ominięcia, a nie po prostu niemożliwe (http://tinyurl.com/paxpkpj), więc może postaciom wolno więcej, jeśli wiedzą że np. Aya może oszukiwać wzory nie do ominięcia swoim aparatem?
  • Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2014, 18:23:42 przez critz

Odp: Touhou 14.3: Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card
Odpowiedź #26
I tak jestem w 100% pewien, że znajdzie się jakiś Japończyk który przejdzie wszystkie te spellcardy bez używania itemów.

Odp: Touhou 14.3: Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card
Odpowiedź #27
Już teraz widzę, że to niewykonalne, sorry to burst your bubble...

Odp: Touhou 14.3: Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card
Odpowiedź #28
Nah, niektóre z tych spellcard są łatwiejsze od asshole touhou.

Odp: Touhou 14.3: Danmaku Amanojaku ~ Impossible Spell Card
Odpowiedź #29
Z tego co jest na pv wszystko wygląda na możliwe do złapania bez używania tych przedmiotów >.>

Also dopiero teraz zauważyłem że tam jest Yuyucow '3'