Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo włączona (prosimy także o kontakt na IRC) ...

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Tematy - Cthulhoo

1
Chociaż pożegnania przez wodza złodziejuchów mogło wydawać się chłodne, a podziękowania obligatoryjne, dla mnie najważniejsze było to, że wysłuchał mojej prośby i zrabowane rzeczy wrócą do wioski ludzi.
- Dziękuję oraz daję słowo, że nikomu nie powiem o waszej domenie. Sama też nie będę was więcej nachodzić.
Po tych słowach ruszyłam razem z resztą do wyjścia i z radością znalazłam się znowu na świeżym powietrzu. Zanim jednak rozeszliśmy się w swoje strony, zaprosiłam całą trójkę na mój najbliższy koncert. Zdawali się nie rozumieć, jaka jest rola idolki, więc chciałam im to pokazać będąc na scenie.
Gdy tylko wróciłam do wioski i wyjaśniłam sytuację, zajęłam się dopilnowaniem, aby skradzione wcześniej przedmioty wróciły do swoich prawowitych właścicieli. Miałam też ku temu inny powód: chciałam zobaczyć również uśmiechy na ich twarzach, gdy te przedmioty do nich wracały.
Po tym wszystkim planowałam udać się do domu, wziąć kąpiel, założyć czyste ubrania, a następnie odwiedzić Meiling. Ostatnie starcie uświadomiło mi, że nie jestem w stanie sobie poradzić z istotami odpornymi na moją magię, a przecież moja przyjaciółka była mistrzynią sztuk walki. Może uda mi się od niej czegoś nauczyć.
2
4um Games Center / [Sesja] Nieobecności
Tutaj zgłaszamy wszelkiego typu wyjazdy oraz terminy, w których nie będziemy dostępni online. Dotyczy tylko Mistrzów Gry i graczy biorących aktualnie udział w sesjach.
3
4um Games Center / [1.2] Morderstwo przy Westferry Road
Uczestnicy:
- Johanes Alvane (Tremirenes)
- Electra (Red Fedora)
- Dams (11dam)

Jest środowy poranek. Ciemne chmury zasłaniają słońce, lecz jeszcze nie pada. Niemniej wszystko wskazuje na to, że wkrótce lunie i jest to tylko kwestia czasu. Opiszcie, gdzie aktualnie się znajdujecie i co robicie.
4
Zasady są proste: zapisywać się mogą osoby, które mają zaatceptowane karty postaci i obowiązuje zasada, kto pierwszy ten lepszy.
Limit graczy na sesję: 3

[1.1] Obiekt w przestworzach - Normal
-
-
-

[1.2] Morderstwo przy Westferry Road - Normal
- Johanes Alvane (Tremirenes)
- Electra (Red Fedora)
- Dams (11dam)

[1.3] Srebrna orchidea (Skrzynia alchemika, część pierwsza) - Normal
-
-
-
5
4um Games Center / [Sesja] Karty zaklęć
Każdy gracz na starcie posiada trzy karty zaklęć.
Można je zgłaszać w momencie, gdy MG zaakceptował kartę postaci. Trzeba przy tym pamiętać, że im silniejszy będzie jej efekt, to jej rzucenie będzie bardziej męczące i zużyje więcej zasobów energii, dlatego też należy przemyśleć, czy dana postać może sobie pozwolić na tak silne zaklęcie. Ich działanie ma być mniej więcej zbliżone do tego, co było w bijatykach, czyli żadnych skomplikowanych układów pocisków.

Mistrz gry może również określić poziom karty zaklęć w zależności od jej efektu. Jest to informacja pomocnicza dla MG i gracza, która mówi o tym:
- jak często gracz może korzystać z danej karty zaklęć (najgotężniejsze to nuki jednorazowego użytku, natomiast te o małym i stosunkowo słabym efekcie mogą być używane częściej, ale miejcie umiar, bo MG nie pozwoli na spamowanie.

"Wzór karty zaklęć"
Nazwa: <polska, angielska, japońska czy w jakim tylko języku sobie to widziecie>
Poziom: <od 1 do 5 - gracz może zaproponować, MG decyduje i zatwierdza lub poprawia>
Opis: <działanie spellu, zacząwszy od wizerunku, skończywszy na efekcie>
Komentarz: <wyjaśnienie wszelkich niejasności, możliwe zastosowanie, wielki skrót czy klimatyczny quote "hehe">

Przy czym:
1 - małe i tanie efekty,
2 - karty zaklęć zadające stosunkowo mały dmg, lecz można używać ich w miarę często.
3 - średnie obrażenia czasem mogące być połączone z jakimś dodatkowym efektem
4 - duży dmg i/lub bardzo mocny efekt
5 - OVERKILL, a jak nie trafisz, to właśnie pozegnałeś się z olbrzymią ilością energii

Zaakceptowane karty zaklęć:
Tremirenes
Spoiler (pokaż/ukryj)
Strzał Zwodniczy: Bogowie kule niosą...
Poziom: 3
Opis: Detektyw oddaje szybką serię strzałów (do opróżnienia bębenka, w przypadku Kit Guna bedzie to osiem) w kierunku przeciwnika... pudłując. Pociski po przebyciu pewnej drogi zawracają i z znacznie większą szybkością lecą w kierunku wybranego przeciwnika, oprócz efektu zaskoczenia uzyskując większą siłę.

Carte Noire: Double indemnity
Poziom: 1-4 (w zależności od użytego poziomu bariery)
Opis: Johanes jest w stanie wytworzyć barierę z niestabilnej energii magicznej znajdującej się w jego ciele. Owa bariera jest w stanie pochłaniać ataki magiczne i przejmować część ich energii, jak i również osłabiać bądź blokować obrażenia fizyczne. Nad wyraz chaotyczna natura tej magii sprawia, że jest ona trudna do kontrolowania, przez co jej działanie jest ograniczone czasowo, a im potężniejsza się staje tym krócej trwa. Posiada ona cztery poziomy skomplikowania, które pozwalają na zdefiniowanie jednego elementu z którym osłona ma reagować, przy czym pochłanianie magii wymaga co najmniej drugiego poziomu i obrony przed energetycznymi atakami (nadal zachowując tą właściwość), podobnie jak całkowita obrona przed atakami fizycznymi, która traktowana jako ulepszenie osłabienia również wymaga drugiego stopnia skomplikowania.

Czas trwania/elementy:
Poziom 1. - 5 minut, jeden element
Poziom 2. - 4 minuty, dwa elementy
Poziom 3. - 2 minuty, trzy elementy
Poziom 4. - 1,5 minuty - 4 elementy

Tired of your bullshit
Poziom: 1
Opis: Każdemu mogą puścić nerwy, zwłaszcza w sytuacji tak stresującej jak przesłuchanie. Człowiek ma wtedy ochotę przedstawić jeszcze jeden, bardziej dosadny argument - lufę rewolweru. Johanes ma jednak to szczęście, że pistolet trzymany w kaburze ze skóry stworzenia będącego wybrańcem bogini podobnie jak ono nabiera nienawiści do kłamstwa. Przy użyciu tej karty sprawia, że święta energia zaczyna przechodzić przez przesłuchiwanego i zadawać mu ból za każde kłamstwo. Brutalność policji? Tak, i to w najzabawniejszym wydaniu...

adzi
Spoiler (pokaż/ukryj)
Znak Nowości - Dziewięć Milimetrów, Piętnaście Razy
Poziom: 3
Opis: Piętnaście hitscanowych laserów. Są one wystrzeliwywane z pistoletu, używanego jako medium. Bez pistoletu z karty nici.

Łączny damage jest, hmmm, dość duży. Level 3.

Znak Tradycji - 4 Drogi Samodoskonalenia
Poziom: 4
Opis: 4 "combosy": krótka seria pięści (ATATTATATA), 3 szybkie kopniaki, cięcie kataną i bezczelna zrzynka Shoryukena.
Wszystkie ataki generują danmaku. Im dalej od celu, tym mniejszy "demydż" Seria pięści wysyła z każdym uderzeniem pocisk danmaku, razem uderzenia tworzą taki drobny spam. Kopnięcia generują generalnie większe i silniejsze pociski. Cięcie mieczem i Shoryuken wysyłają zagięty "łuk" danmaku, coś jak ataki Rumii z EoSD. A co to Shoryuken? http://files.todoalavez.com/200000132-0d6730e515/Shoryuken.png z wyskokiem.
Komentarz: Użytkownik może zastąpić Energię Wytrzymałością przy korzystaniu z tej karty zaklęć.

Esencja - Zjednoczenie Ciała i Ducha
Poziom: bazowo 2, lecz przy większym zużyciu energii, bądź dłuższy mładowaniu może wzrosnąć do 4
Opis: Momotaro używa sowjej energii chi, aby znacznie wzmocnić swoje ciało, zarówno pod względem siły i wytrzymałości, oraz sprawności. Koszt może zależy od tego, jak powoli Momotaro "zbiera się w sobie" - nagłe odpalenie zużyje dużo energii, ale poświęcenie tury czy dwóch na "hnnggggHAAAAAAAAAAA" może znacznie zbić koszt. Podtrzymanie buffa przez dłuższą chwilę (więcej niż 30 sekund) już nie jest objęte takimi zniżkami (no, chyba że Momotaro przez cały czas by siedział i medytował. Ale nie mógłby wtedy podróżować, a więc wpaść w zasadzkę, w której taki perma-buff byłby przydatny). Jako technika związana z Taijiquan, może zostać odpalona, w razie czego, kosztem Wytrzymałości, ale to już podchodzi pod ryzykowne zagranie. Wzmocnienie wpływa na Wytrzymałość, co może doprowadzić do niewrażliwości na jakieś szczególnie słabe ataki, ale nie na HP. Przy odpalaniu z użyciem Wytrzymałości, połowa kosztu jest płacona od razu, a druga połowa albo przy zakończeniu, albo przy przedłużaniu. Więc, podobnie jak z Minsciem z Baldur's Gate'a, może się taka zabawa skończyć nokautem z wyczerpania dopiero po zakończeniu walki.

Ekkusu
Spoiler (pokaż/ukryj)
Nazwa: Space Scene: Pocket Galaxy
Poziom: 5
Opis: Tworzy na wybranym obszarze iluzoryczny wszechświat będący odbiciem aktualnie istniejącego kosmosu. Niweluje wszelkie minusy powstałe poprzez brak dostępu do nieba.
Komentarz: Zazwyczaj wszelkie fizyczne bariery powodują, że magia Astrophela staje się o słabsza. Bariera barierze nierówna, i o ile czarowanie w domu bądź świątyni niezbyt by na niego wpłynęła, to już na przykład w podziemiach byłoby to mocno utrudnione. Karta ta pozwala na zignorowanie tych ograniczeń, i stworzenie swojego własnego obrazu nieba. Bądź też nawet wzmocnienie mocy, jeżeli bariera byłaby stosunkowo słaba bądź też żadna.
Im potężniejsza granica, tym dłużej zajmuje czarowanie tej karty. Poza widocznym efektem na sklepieniu w postaci naniesienia obrazu aktualnego nieba/wzmocnienia go, na ciele maga widać drobną sieć połączeń podobną do schematów gwiezdnych na niebie. Są to tzw. magic circuits, czyli układ magiczny maga wokół szkieletu, który również bardzo schematycznie jest podświetlony (Kończyny + głowa, przy czym przy dużych stawach i głowie są słabo świecące się gwiazdy). Widać również przepływ many po ciele.

Nazwa: Solar Sign: Forbidden Sun
Poziom: 3
Opis: Tworzy przed Astrophelem gwiazdę o średnicy dwóch metrów pochłaniającą pociski które w nią wlecą. Im więcej właduje się w nią energii, tym staje się większa i bardziej groźna (Wliczają się w to wchłonięte pociski). W każdym momencie może ją wystrzelić ze stosunkowo dużą prędkością. Może tego użyć jedynie w dzień/kiedy ma do dyspozycji słońce. Jeżeli ktoś w to wleci, zostaje pochwycony.
Komentarz: Karta stosowana jako defensowna kontra, głównie stosowana w sytuacji, gdzie nie jest możliwe ominięcie pocisków lecących naprzeciw bądź ich przechwyceniu/rozpędzeniu przed czarne/białe dziury bądź ktoś znajdzie się bardzo blisko. Karta zdobywa dodatkowego powera, im więcej trafi w nią pocisków. Nabiera też wtedy średnicy.
Może lekko zmieniać kierunek w którym nią celuje, ale robi to w dość ograniczonym zakresie i tempie.

Nazwa: Moon Mark: Lunar Rush
Poziom: 1
Opis: Pomiędzy rozstawionymi gwiazdami tworzy się drobna sieć połączeń. Poprzed dotknięcie jednej z nich i wskazanie miejsca docelowego Astrophel może przenieść się z jednego miejsca na drugie. Potrzebuje potem chwili na odzyskanie orientacji w sytuacji, w zależności od dystansu jaki przebędzie, to też o ile takowy nie będzie krótki - nie może od razu przeprowadzić kontrataku. Może tego używać tylko w nocy/kiedy ma do dyspozycji księżyc.
Komentarz: Przyjmuje on wtedy formę energetyczną. Nie zadaje obrażeń, ale też trudno go złapać i zrobić mu krzywdę. Punktami docelowymi musi być któraś gwiazda. Przy transporcie sieć połączeń rozświetla się. Jeżeli w międzyczasie stworzy jakąś gwiazdę - automatycznie staje się częścią sieci.
Przy "Pocket Galaxy" można stosować prawie bez ograniczeń, tzn. jeszcze mniejszym koście.

Raion
Spoiler (pokaż/ukryj)
Nazwa: Proste cięcie
Poziom: 1
Opis: Yuei prostym cięciem miecza przecina obiekt. Może przy tego pomocy przeciąć wszystko.
Komentarz: Jeżeli obiekt jest fizyczny np. są to drzwi - kosztować będzie to tylko sporo zmęczenia. Jeżeli jednak będzie to kamienna ściana lub stalowy miecz, kosztować to będzie dużo więcej zmęczenia.
Jeżeli zaś obiekt jest magiczny - np. danmaku. Kosztować będzie to manę. W ilości zależnej od wielkości obiektu.

Nazwa: Medytacja
Poziom: 5
Opis: Znacząco przyśpiesza regenerację energii fizycznej jak i magicznej. Wymaga... cóż... Medytacji.
Komentarz: Nie regeneruje ran a tylko efekty zmęczenia. Po upływie połowy minuty, może zregenerować całą energię. (przypomina spellcard: Frog Nap "Can Always Hibernate")

Nazwa: Zwyczajne uderzenie
Poziom: 5
Opis: Teoretycznie najzwyklejszy cios z pięści. Jednakże w momencie uderzenia uwalniana jest duża ilość energii. Cios kumuluje całą pozostaną energię w jednym skoncentrowanym uderzeniu.
Komentarz: Siła ataku zależy od posiadanej przez Yueia energii magicznej. Czym więcej posiadał jej w zapasie, tym uderzenie to będzie silniejsze. Jeżeli Yuei nie używał wcześniej zbyt dużo magii, atak byłby w stanie powalić nawet potężne demony.
6
4um Games Center / [Sesja] Temat informacyjny
Zgłaszać karty postaci można cały czas, natomiast ich start jest uzależniony od ilości osób, które będą w danej chwili wolne.

W tym temacie opisane jest wszystko co i jak.
Ludzie którzy się zgłaszają do sesji, niech podsyłają w tym temacie swoje karty postaci.
Zawarte są także tutaj wszystkie ważne informacje.
Uwaga: przeczytane i rozpatrzone w tym temacie posty mogą zostać usunięte.

Podstawowe informacje na temat sesji:
* Setting to oczywiście Gensokyo, ale klimat i sposób rozwiązywania problemów bardziej przypomina bijatyki niż danmaku. Ponieważ ciężko jest grazować pisząc.
* W sesjach trzymamy się canonu(mimo, że sesje same w sobie są fanonem), a ich ton zależy od aktualnej przygody. Może to być lekka i przyjemna przygoda, lub poważny incydent.
* Są to sesje storytellingowe, zatem przekłądamy opis nad statystyki, chociaż one też będą brane pod uwagę przy rozpatrywaniu zadeklarowanych akcji.
* Każdy odpowiada wtedy kiedy ma czas, ale staramy się przynajmniej raz w ciągu dwóch dni( jednego jeśli sesja jest dynamiczna)
* Po skończonej serii sesji MG po kilku dniach przerwy daje nazwy nowych sesji wraz z poziomem trudności, a gracze wybierają tą, która wydaje się im najodpowiedniejsza
* Metagaming (Używanie wiedzy pozapostaciowej) i powergaming są karane BARDZO boleśnie, a dobre odgrywanie postaci nagradzane;
to znaczy, że jak będziesz grzeczny/a to Twoja Waifu PRZYPADKIEM może zechcieć wykąpać się z Tobą w onsenie, lecz jeśli nie... nadjedzie TIR zagłady
* Nieobecności lub inne problemy, które nie pozwolą w najbliższym czasie na odpis powinny być zgłaszane w [Sesje] Offtop
* Długość odpisów - to zależy: jak sesja jest szybka i dynamiczna mogą być krótkie, a jeśli powolna mogą być i ściany tekstu.
* Danmaku - każdy gracz ma je do dyspozycji, lecz nie są to skomplikowane układy rodem z kart zaklęć, lecz ataki pociskami rodem z bijatyk.
* Karty Zaklęć - Zużywają energię, jak i męczą postać. Potężne Master Sparki i Royal Flare'y to nie rzecz do rzucania co chwilę, natomiast MG może uznać częstrze używanie spelli o pomniejszych efektach

Mistrzowie gry:
Cthulhoo: kontakt przez gadu gadu i prywatne wiadomości


"Zwór karty postaci"
Nazwisko i/bądź Imię:
Płeć:
Rasa:
Wygląd:
Pokrótce charakter (Prosiłbym o opisanie go... opisem. Nie wymieniając cech): Przy czym "chaotyczny głupi" to nie opis - K.
Historia (Nie musi być rozbudowana. Parę zdań ogólnie kształtujących background postaci będzie git)
Miejsce zamieszkania: (może być dowolne, jeżeli postać nie ma mieszkania to wystarczy napisać najczęściej odwiedzaną lokację z gensokyo lub napisać "podróżnik". Standardowe miejsce pobytu może być również opisane lepiej niż jednym słowem.)
Cecha specjalna postaci: Jak Sakuya ma manipulacja czasem i przestrzenią, Reisen lunatic-kurwa-eyes, a dynamika inteligencji Cirno jest taka sama jak cząsteczek jej lodu, i my możemy mieć unikalną (Bądź i nie) moc. I nawet jeżeli ktoś wybierze coś teoretycznie "zbyt mocnego" to zadbam o to, by moc tej osoby ograniczać w trakcie sesji. Więc... nie ograniczajcie się zbytnio, ale pamiętajcie, że najlepiej by wasze zdolności posiadały potęgę "lekko powyżej przeciętnej".
Danmaku: rzucasz nożami, jak Sakuya? A może twoje ogniste pociski wylatują z książki, jak u Patchouli? Czy rzucasz je w oparciu o swoją sprawność fizyczną, czy też kierujesz nimi za pomocą swojej mocy?
Statystyki:
Siła -
Zręczność -
Szybkość -
Wytrzymałość -
Mądrość -
Siła Woli -
Percepcja -
Energia -

"Omówienie statystyk"
Siła - zwiększa obrażenia w walce wręcz, z użyciem broni białej, broni rzucanej/miotanej (noże, kamienie, karty, oszczepy, itp.) oraz umożliwia korzystanie z łuków o dużej sile naciągu, stabilnym trzymaniu ciężkiej broni palnej czy niewyobrażalnych rozmiaru kusz (z wyjątkiem łuku takie bronie zadają stałe obrażenia, ale bez spełnienia warunków siłowych mocno spadnie celność czy stabilność użycia takiej broni - większe zmęczenie).
Zręczność - ogólna koordynacja ruchowa, ale też precyzja; odpowiada za celność ataków w walce wręcz, z użyciem broni białej oraz dystansowej (miotana, łuk, kusza, mała broń palna), czy ataków/zaklęć wymagających celowania. Umożliwia rónież wszelkiego rodzaju kontrakcje, jak parowanie czy kontraatak.
Szybkość - określa sprawne przemieszczanie się postaci oraz jej czas reakcji, w tym złożoność akcji, jakie można podjąć w jednej turze; główny modyfikator do uników. Natomiast w przypadku graze'owania (uniku polaczonego ze skrócenie dystansu do przeciwnka) istotna będzie również percepcja, gdyż, poza dużą szybkością, wymagane jest również wtedy doskonałe rozeznanie sytuacji, gdyż jesteśmy w samym epicentrum ataku i sama szybkość może nie wystarczyć, aby wszystkiego uniknąć.
Wytrzymałość - odporność fizyczna na ból, choroby, trucizny (w tym środki psychoaktywne) i rany; punkty życia punktami życia, lecz w pewnym stopniu powinno to dać niewrażliwość na naprawdę małe obrażenia; zmniejszenie wytrzymałości do 0 równa się utracie przytomności postaci oraz/lub znalezienie się w stanie zagrożenia życia (w przypadku, gdy odniesione rany nie są efektem pojedynku danmaku, lecz na przykład spadnięcia z dużej wysokości). Ponadto postać z wysoką wytrzymałością wolniej się męczy i może łątwiej znieść trudy długiego marszu oraz skrajnych temperatur.
Mądrość -> Inteligencja - określa zdolności poznawcze postaci, szybkość nauki oraz multi-tasking; postaci z dużą inteligencją będą miały lepszą kontrolę nad pociskami oraz stworzą ich więcej bez przypadkowego samounicestwienia; ta statystyka jest bezpośrednio związana z efektywnością ataków opartych o najróżniejsze pociski oraz ich stopień złożoności; choć stat nazywa się "inteligencja", to nie wpływa na to czy postać jest geniuszem, czy ma ptasi móżdżek.
Percepcja] - postać z wysoką percepcją potrafi dostrzec więcej od innych (rozwinięcie zmysłów), ale odpowiada również za jej intuicję (szósty zmysł); dlatego może użyć tej statystyki jako bloku przed najróżniejszymi atakami poprzez wytworzenie na czas magicznej bariery, która zaobsorbuje uderzenie (odpowiednik bloku w bijatykach); taki rodzaj obrony pochłania jednak, podobnie jak wystrzelenie pocisków, część energii użytkownika; postacie o wysokiej percepcji są w stanie wyczuć aurę przedmiotu lub istoty oraz określić ich magiczną/duchową naturę. Postaci z wysoką percepcją mogą również wyczuć, iż ktoś próbuje wpłynąć na ich umysł i spróbować temu przeciwdziałać.
Siła woli - odporność psychiczna postaci; cecha odpowiadająca za radzenie sobie z cierpieniem psychicznym i fizycznym oraz główna linia oporu przeciwko iluzjom, telepatii, utracie kontroli, itp. - albo przez długotrwały trening umysłowy, rozumienie istoty magii, czy ów sztuczki, czy twardym upieraniu się przy swoim/zaprzeczenie rzeczywistości - odwaga, widzenie prawdy czy bycie upartym; możliwość zniwelowania ujemnych modyfikatorów wynikających ze zmęczenia na shounenowe "DONT LOSE YOUR WAY", jednak efekty zmęczenia dadzą o sobie znać z nawiązką, gdy zagrożenie minie (na przykłąd wróg zostanie pokonany).
Energia - czy jak kto woli, mana, chakra, chi, czy paliwo rakietowe w baku mecha; określa, jak dużo postać może wystrzelić pocisków, jak często rzucać karty zaklęć i tak dalej; zejście do 0 równa się utratą przytomności/unieruchomieniem - ciało bez paliwa nie pójdzie dalej, a nadwyrężony umysł zrobi shutdown; im większa energia, tym większa kontrola, a więc i dmg od pocisków.

Każdy gracz ma do rozdysponowania 880% na wszystkie statystyki. Powinny one być z zakresu pomiędzy 50%-150%. Przy czym są dwa wyjątki:
- jedna statystyka może wynieść minimu 30%,
- druga zaś może osiągnąć maximum 200%
Pozostałe 6 muszą natomiast zmieścić się w podanym powyżej przedziale.

Ponadto należy wiedzieć:
Danmaku: - każda postać je posiada. Ich rodzaj zależy od indywidualnych mocy, a ilość od inteligencji postaci. Dlatego też ktoś skupiony tylko na walce wręcz będzie miał ich mniej oraz będzie ich używał rzadziej od maga, który całe swoje życie spędza na pogłebianiu swojej wiedzy.
Ważny jest rónież sposób ich rzucania.
Noże Sakuyi, wiry Meiling, czy ciskaniem wiatru za pomocą liścia, jak to robi Aya: podchodzi pod zręczność.
Natomiast kule ognia wychodzące z książki, pociski nagle pojawiające się w powietrzu, czy wylatujące z róznego typu symboli i pieczęci: takie ataki podchodzą już pod percepcje.
System jest tak skonstrowany, żeby każda postać mogła swobodnie korzystać z danmaku bez potrzeby rozwijania do tego osobnej cechy.

Bronie
Im większa broń, tym będzie zadawałą większe obrażenia. Innymi słowy: osoba władająca toporem będzie biła dużo mocniej niż ninja z kunaiem. Ma to jednak swoją wadę. Wielka broń jest dosyć niepraktyczna i korzystanie z niej będzie skutkowało karami do ataku. Coś za coś: albo decydujemy się na mniejsze obrażenia i pewniejsze trafienie, albo chcemy walnąć mocniej, ale mniej celnie.

Kary za rany i zmęczenie:
Jeżeli postać długo nie spała, jest osłabiona chorobą, lub ma za sobą duży wysiłek fizyczny, jej akcje są wykonywane z ujemnym modyfikatorem -10% do wartości cechu, lub -20% przy skrajnym wyczerpaniu.
Jeżeli życie postaci spadnie poniżej 50%, jej akcje są wykonywane z modyfikatorem -10%
Jeżeli postać zużyje większość swojej energii, dostaje karę w wysokości 10%

W przypadku, gdy Wytrzymałość albo energia spadną do 0, to postać traci przytomność (przy niskiej sile woli), lubteż jest tak wycieńczona, że nie może podjąć żadnej akcji (przy wysokiej sile woli).

"FAQ"
Standardowe pytania:

1. Skoro są to sesje storytellingowe, to po cholerę tutaj statystyki?
Gdyż, poza stroną storytellingową, jest jeszcze mechanika, na podstawie której MG może ocenić, czy dana postać jest w stanie coś zrobić, czy też jest to dla niej niemożliwe. Sam opis nie wystarczy, jeżeli postać nie predyspozycji wizycznych bądź umysłowych do wykonania danej akcji.

2. Jakie są poziomy trudności sesji, oraz czym się one różnią?
Standardowo: Easy, Normal, Hard, Lunatic. Jeżeli uda się ukończyć kilka sesji to może wymyślę też extra. Za ukończenie dostaje się gwarantowany % do rozdania w statystyki + dodatkowe losowe rzeczy.
Easy - Sesja się sama przechodzi. Ciężko nie zaliczyć - gwarantowane +5%.
Normal - Tu już można coś zawalić - gwarantowane +10%.
Hard - Trzeba się nagłowić i pokombinować, żeby przeciwstawić się wszystkim trudnością, jakie przygotował dla was MG - gwarantowane +15%.
Lunatic - Sesje, które wymagają od was nie tylko wielkiego wysiłku umysłowego, ale i doskonałego zgrania całej drużyny - gwarantowane +20%.

3. Jakie można uzyskać dodatkowe nagrody za ukończenie sesji?
Za odgrywanie postaci można uzyskać od - "-10%" do "+15%" statystyk. - Tak "-10%" jeżeli ktoś się mocno postara.
Za konfrontacje można uzyskać od - 0% do 25% statystyk. - konfrontacje czyli wszelakie walki, gry i zabawy.
Dodatkowo oczywiście można otrzymać spellcardy, przedmioty zwykłe jak i magiczne, kontakty z postaciami kanonicznymi. I wiele wiele innych.
Zdobyte nagrody będą dopisywane przez MG w waszych kartach postaci.

4. Chciałbym uzyskać konkretny przedmiot lub spotkać konkretną postać, mogę?
Oczywiście, że tak. Aczkolwiek twoja postać nie może w magiczny sposób się dowiedzieć o istnieniu czegoś o czym wcześniej nie miała bladego pojęcia.
Jeżeli trafi się na trop czegoś, można iść za tropem. Nikt nie zabroni twojej postaci robić tego co chce.

5. Jakie są kary za zawalenie sesji?
Nie dostaniesz nagród przewidzianych za ukończenie misji. Ponadto może ominąć cię wiele ciekawych informacji. A jak naprawdę bardzo się postarasz, to możesz nawet stracić postać, chociaż nie jest to takie łatwe.

6. Jak mogę zginąć?
Ogólnie skutki odniesionych ran w walce nie są letalne, gdyż postaci są chronione przez sytem danmaku. W dalszym ciągu możesz spaść z klifu, utopić się w jeziorze, że zjeść zatrutego grzyba. Możesz również łamać obowiązujące w Gensokyo zasady, a wtedy na pewno się tobą ktoś zainteresuje.

Pytania o bohatera gracza:

1. Mogę grać postacią żeńską mimo bycia mężczyzną?
1. To RPG, więc nie ma żadnych przeszkód.

2. Mogę wytworzyć więź intymną z moją waifu?(postać kanon)
2. Jeżeli takowy związek jest możliwy w świetle kanonicznych faktów, to... czemu nie? Chociaż może to być dużo trudniejsze, niż się tego spodziewasz.

3. Czy mogę być ninjarobotemzombipiratem?
3. Nie lubię munchkinizmu i radziłbym nie przeginać.

4. Mogę stworzyć postać tak przeuber jak Yukari/Shinki?
Oczywiście, ale pamiętaj, że ciągle będziesz ograniczany przez swoje statystyki, a im potężniejsza moc, tym większe koszta jej używania, więc możesz skończyć jako glass canon, który szybko wypierze się z energii, a za wiele nie zdziała.

5. Czy mogę wziąć przegiętą kartę zaklęć i dać energię na minimum?
Jak najbardziej. Pamiętaj jednak, że nie będziesz miał tyle many/ci/chakry/paliwa rakietowego, żeby z niej skorzystać. Więc po prostu będziesz miał martwą kartę zaklęć do momentu, dopóki nie podbijesz swojej energii.

6. Co z lataniem?
To Gensokyo, każdy lata i nie kosztuje go to energii. Takie podejście ułątwi nam wszystkim życie.

7. Czy limity wartości cech obowiązują mnie przy rozdawaniu punktów po ukończeniu sesji?
Nie, te limity obowiązują Was tylko podczas tworzenia postaci, lecz nie mają wpływu na późniejszy jej rozwój.
7
Archiwum / Propozycje zmian
Ok, nie czekając na wasze odpisy, sam chcę zaproponować parę rozwiązań i czekam na waszą opinię:
1) Statystyki:
Mądrość: wpływa na ilość danmaku, jakie jesteśmy w stanie wystrzelić bez potrzeby używania kart zaklęć.
Siła Woli: statystyka ta, poza wytrzymałością psychiczną, będzie brana pod uwagę przy zadawanych obrażeniach od danmaku oraz kart zaklęć bazujących na pociskach. Innymi słowy, postać obdarzona bardzo wysoką siła woli będzie dużo skuteczniej używała danmaku od typowego fizola, który posiada jej mało.
Percepcja: Postaci z wyższą percepcja niż zręcznością, będą korzystać z wartości tej cechy, przy unikaniu układów pocisków.

2) Wartości łączone statystyk, czyli czasem potrzeba być dobrym w paru dziedzinach:
Grejzing: zdolność pozwalająca wyminąć pociski przeciwnika oraz szybko skrócić dzielący dystans między walczącymi (odpowiednik dasha z bijatyk): (Zręczność+Szybkość)/2
Zonowanie: czasem zależy nam na utrzymaniu swojej pozycji mimo ostrzału wroga. Na przykłąd, jak jesteśmy magami walczącymi na dystans: (Zręczność+Percepcja)/2. To taki tryb focus, w którym poruszamy się wolno i ostrożnie, w celu minimalnej zmiany swojego położenia, lecz za razem uniknięcia wszystkich ataków. Nie zależy nam wtedy na zmianie dystansu.

3) Danmaku: każda postać je posiada. Im większa Mądrość, tym możemy spamować ich większą ilością na raz. Czyli magowie stają się artyleriami pocisków mogącymi zaspamować wroga, natomiast fizole muszą bazować na pojedyńczych pociskach i umiejętności skrócenia dystansu. Ich natura będzie nową rubryką w karcie poataci.

4). Latanie: Już nie będzie kosztowało energii. Dużo walk w Gensokyo dzieje się w powietrzu i dużo starć może wyglądać jak w HM/ULiLu. Każda postać posiada umiejętność poruszania się w powietrzu, chyba że gracz stwierdzi inaczej.

5) Śmierć i blizny: czyli rzecz, któa budziłą sporo kontrowersji. Teraz konsekwencją przegranej walki nie będzie utrata postaci, lecz wymęczenie jej na tyle, iż nie będzie w stanie kontynuować dalej przygody. Będzie musiałą wrócić do domu i zregenerować siły oraz przebrać się w całe ubranie. Jednak jej życiu nie będzie już więcej zagrażało żadne niebezpieczeństwo. Znika też system blizn, dostateczną karą za niepowodzenie będzie dostanie mniejszej ilości cech za zawalenie misji, bądź też walki. Innymi słowy: jak ktoś głupio odpadnie na starcie walki, nie zostanie za nią nagrodzony, przez co będzie miał mniej punktów do rozdania.

6) Patterny: z przyczyn technicznych gracze nie będą mieli do nich dostępu, w przeciwieństwie do przeciwników, lecz tutaj ich ilość będzie uzależniona od poziomu trudności sesji i będą bazować na atakach ze story mode w bijatykach, a nie na atakach z danmaku shooterów. Wyjątkiem są postaci, które nie pojawiły się w bijatykach, lecz tutaj będą one dostosowane do realiów RPGa.

Czekam na Waszą opinię.
8
Archiwum / Ankieta
No dobrze, wyniknęła dosyć niemiła sytuacja, więc prosiłbym wszystkie osoby, które brały udział w sesjach na odpowiedzenie na parę pytań:
1). Czy masz zamiar dalej się w to bawić (odpowiedź nie oznacza, że dalsze pytania was nie dotyczą)?
2). Czy uważasz, iż poziomy trudności hard/lunatic powinny być przeznaczone dla osób, które chcą try hardować i szukać wielkich wyzwań?
3). Czy uważasz, że system statystyk zostać poprawiony, a jeżeli tak, to w jaki sposób?
4). Co uważasz na temat patternów u przeciwników?
5) Jeżeli znajdzie się odpowiednia ilość osób, żeby to kontynuować, to czy chcecie reset i start od zera, czy też chcecie zachować swoje postaci? (wybór jest jak najbardziej indywidualny, nikogo nie będę zmuszał ani do tworzenia nowej postaci, ani do pozostawania przy starej).
6) Czego oczekujecie od sesji? Wyzwania, przygody, dialogów, zagadek, czegoś innego?

Fajnie mi się grało i nie chciałbym, aby ten dział znowu umarł, dlatego też podejmuję próbę uratowania go. Czekam więc na wasz odzew.
9
Archiwum / [ex 2.1] Żywym wstęp wzbroniony
Ratta
Minął tydzień o twojej przygody z zombie. Co robiłaś przez ten czas? Jest teraz 9 rano, na dworze pada. Czym się zajmujesz?

Dams
Wyprawiłeś się do wioski kapp wraz ze swoimi towarami, lecz po drodze dopadł cię deszcz. Jest teraz 9 rano, a cel twojej podróży jest bliżej ciebie niż wioska ludzi. Co robisz?

Sebastian
Seiga Nyan Nyan zleciła ci wczoraj dni temu pewną misję. Podobno niektórzy mieszkańcy tej krainy zaczęli szukać jakiś składników, które mają posłużyć się do stworzenia pewnego klucza, który ma otworzyć pewną skrzynię. Nie wyjaśniłą ci tego zbyt dokładnie, ale jej rozkaz był już dużo bardziej klarowny: "Zorientuj się, o co w tym wszystkim chodzi. Pomóż w znajdowaniu tych składników, jak będziesz miał taką możliwość, a jak już zdobędą ten klucz i otworzą skrzynię, to, jeśli jej zawartość będzie ładna, cenna bądź interesująca, bardzo bym chciałą, żeby trafiła do mnie." W pierwszym dniu nie udało ci się niczego dowiedzieć, a obecnie znajdowałeś się w jakimś lesie. Teraz jest zaś dziewiąta, a gęste chmury chronią cię od promieni słońca. Zaczyna padać. Co robisz?
10
Archiwum / [sesje ex] Zapisy [2.1][2.2]
Otwiram zapisy na sesje ex. Na chwilę obecną dostępne są dwie sesje, natomiast trzecia będzie dostępna dla ograniczonej liczby graczy, którzy ukończą jedną z dwóch przygód, gdyż jej fabuła będzie kontynuacją wydarzeń z [2.1]  i [2.2]
Ogólna nazwa [ex 2.x] to klucz alchemika, czyli jak otworzyć tajemniczą skrzynię.
[ex 2.1] Żywym wstęp wzdroniony - Hard
- Raion
- 11dam
- Zhearrimst

[ex 2.2] Zatruta dusza - Hard
-
-
-

[ex 2.3] Nazwa, jak i poziom trudności będą podane później.
11
Archiwum / [ex. 1.2] Bal Umarłych
Gracze:
1. Raion
2. Red Fedora

Kolejność wypowiedzi dowolna.

Czas na odpis macie dwa dni, ale:
1. Dwa dni to maksimum, będę bardzo zadowolony jeżeli odpiszecie przynajmniej raz dziennie. Jeżeli nagminnie będziecie odpisywać raz na dwa dni to nie będę szczęśliwy.
2. Jeżeli gracz nie odpisze w ciągu dwóch dni od mojego posta, jego kolejka jest omijana a z jego postacią dzieje się to co ja napiszę.
Starając się oczywiście by ktoś robił coś jak najbardziej zgodnego z jego charakterem.




Prolog:
Ratta Kreuzer
Życie obok kapp, dla takiego youkai jak ty, nie jest takie złe. Twoje zamiłowanie do majsterkowania sprawia, że dobrze się z nimi dogadujesz i często wymieniacie się swoimi spostrzeżeniami. Jednak czasem oczekują one czegoś od ciebie. Właśnie nastał taki dzień. A wszystko przez to, że nad ranem do wioski przybyłą ranna kappa, która miała swój warsztat nieopodal lasu położonego na północ od Bezimiennego Wgórza. Ritsuko, bo tak ona miałą na imię, była typem samotnika, która wolała pracować zdala od reszty, lecz teraz najwyraźniej oczekiwała pomocy ze strony swoich pobratymców. Tak więc, gdy siedziałaś w swojej jaskini, zostałaś odwiedzona przez grupę kapp.
- Rakka, jest sprawa! - świadczyła jedna z nich.
Co odpowiesz? Czy robiłaś coś, od czego cię one oderwały?

Feliks
Ostatnich tygodni nie możesz zaliczyć do najbardziej udanych w swoim życiu. Najpierw zostałeś ranny podczas incydentu, a potem, jak tylko poczułeś się lepiej, poczułeś na własnej skórze, co to znaczy odpracowywanie swoich długów od kapp. Oczekiwały od ciebie dużo, a nawet nie pozwalały ci zbliżać do efektów ich pracy. Ale przynajmniej miałeś co jeść. Po wielu dniach, w których twoje główne zajęciała to były "przynieś, podaj, pozamiataj", mogłeś w końcu opóścić ich wioskę i udałeś się w celu szukania bardziej przyjaznego miejsca. Pech chciał, że wieczorem znalazłeś się koło cmentarza. Niezbyt przyjemne miejsce. Byłeś jednak trochę zmęczony i miałeś ochotę na odpoczynek.
12
Archiwum / [ex. 1.1] Zaginieni Drwale
Gracze:
1. luc537
2. adzi


Kolejność wypowiedzi dowolna.

Czas na odpis macie dwa dni, ale:
1. Dwa dni to maksimum, będę bardzo zadowolony jeżeli odpiszecie przynajmniej raz dziennie. Jeżeli nagminnie będziecie odpisywać raz na dwa dni to nie będę szczęśliwy.
2. Jeżeli gracz nie odpisze w ciągu dwóch dni od mojego posta, jego kolejka jest omijana a z jego postacią dzieje się to co ja napiszę.
Starając się oczywiście by ktoś robił coś jak najbardziej zgodnego z jego charakterem.




Prolog:

Yuukoma Rakke
Jest sobotnie popołudnie. Dzień był ciepły i pogodny. Większość czasu spędziłeś na dworze bawiąc się ze swoją siostrą i kotem. Opisz, co robiliście. Gdy wracacie do domu na kolację, zauważasz, że w centrum wioski tra ożywiona dyskusja między mieszkańcami. Zamieszanie jest zbyt duże, żebyś z takiej odległości usłyszał, na jaki temat toczy się dyskusja. Podchodzisz, czy raczej nijasz ten tłum obojętnie?

Momotaro Kyoujii
Czyżby przyszła pora dla młodego łowcy youkai, żeby rozwiązał jakiś incydent? Jest późne popołudnie, sobotnie popołudnie. Cały dzień spędziłeś... no właśnie na czym? Trenowałeś? A może szukałeś kogoś, na kim mógłbyś sprawdzić swoje umiejętności? Właśnie  miałeś zasiąść do kolacji, gdy nagle słyszysz nerwowe pukanie pukanie do swoich drzwi.
- Momotaro-san! Momotaro-san! Czy jest pan w domu? Potrzebujemy pańskiej pomocy!
13
Ok, otwieram zapisy na sesje. Wrzucam dwie do wyboru, ale fajnie by było, gdybyście zdecydowali się na jedną, bo... akurat jest taka ilość graczy xD
[ex. 1.1] Zaginieni Drwale - Normal
1. luc537
2. adzi
3.
4.
[ex. 1.2] Bal Umarłych (incydent) - Hard
1. Raion
2. Red_Fedora
3.
4.