Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo włączona (prosimy także o kontakt na IRC) ...

Temat: Rumbling Spell Orchestra (Przeczytany 84055 razy) poprzedni temat - następny temat

0 Użytkownicy i 2 Goście przegląda ten temat.
  • akizu2
  • [*]
Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #45
Podziekowania dla Akizu za wspaniałą robotę i dla Critza za szybką korektę. Oby RSO stawało się nadal jednym ze sposobów zachęcania ludzi do Touhou w takim tempie, jak obecnie ^^

I oby Kreton zatwierdzał newsy nadsyłane przez Gorgiasza, albo aby Gorgiasz dostał prawo do samodzielnego zatwierdzania newsów, bo coś takiego jak wydanie RSO 9.0 mogło być ogłoszone ładnym newsem na głównej stronie touhou.pl i mógł tam wisieć link na parę godzin przed tym jak wrzuciłem to na pooshlmer. :P
Akizu

Jak coś to wiadomości pisać przez FB... Szybciej zauważę niż na forum.

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #46
Standardy M:tG:
1h na rundę, a potem terminacja 5 tur, jeżeli nie da rozstrzygnięcia, to obowiązuje wynik sprzed rozpoczęcia danej partii. Oczywiście system sprawdza się przy x rundach swissa + top 4/8 w zależności od ilości graczy :P

  • Drewko
  • [*]
Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #47
YGO - 45 minut na rundę + po 3 minuty między duelami na sidowanie (Ale z tego co wiem w RSO nie istnieje Sideboard więc pfrryy), w razie przekroczenia czasu 5 turowy sudden death po którym wygrywa osoba która ma więcej punktów życia. Jeśli po tym czasie gra się nie rozstrzygnie, dochodzi do rzutu monetą.
  • Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2014, 16:39:14 przez Drewko
Does it hurt, Fenice? I'm sorry. But I didn't build you to be put on a shelf for display. I built you to win! The Gunpla I made... My Wing Gundam Fenice... I made you to show the world that you're the strongest! So... Just hang in there a little longer. Okay, partner?"

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #48
Jestem przeciwny wzorowaniu się w rozgrywkach turniejowych na ograniczeniach pomyślanych pod zupełnie inne mechaniki. Widzę, że konieczne będzie osobne spotkanie z Gorgiaszem i Akizu, żeby to ogarnąć (można by wystartować z ligą RSO już w tym roku). Wspominałem wcześniej któremuś z was o systemie pogody, który można by zaimplementować podczas rozgrywek turniejowych.

Co do ograniczenia czasowego, coś wypadałoby zrobić, gdyż rozgrywki mogą zdecydowanie trwać zbyt długo, aczkolwiek będzie to premiować tylko i wyłącznie szybkie i agresywne style gry, a tego bym nie chciał. Jak juz mówiłem - trzeba sie spotkać i to ustalic.
Perhaps nobody will mind if I beat a terrible person like you <3

  • akizu2
  • [*]
Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #49
To nie wina Kretona chyba tylko jakieś błędy techniczne z mojej strony, bo Kreton nie widzi na stronie newsów, które wrzucam. Będę jeszcze dziś próbował.

Hmm... no to tym bardziej powinno być to jakoś uporządkowane żeby wszystko działało... Jeśli wrzucenie newsa wymaga jakichś specjalnych kombinacji żeby zadziałało to znaczy że system jest zły... Tak samo sam fakt że ktoś kto został wyznaczony moderatorem nie może sam wrzucić newsa, tylko ktoś musi mu to jeszcze zatwierdzać dla mnie jest czymś niepojętym... Można by to zrozumieć 10 lat temu gdzie większość stron działała tak że dodanie czegokolwiek wymagało grzebania w plikach na serwerze, czy na jakiejś małej stronie aktualizowanej raz na pół roku, ale jeśli touhou.pl ma przetrwać to musi iść z duchem czasu i wykorzystywać dobrodziejstwa darmowych systemów CMS, gdzie można określonym osobom łatwo przydzielić prawo edycji dla konkretnych działów i gdzie jest system wypróbowany na tysiącach stron i wiadomo że nie ma durnych błędów i nic nie zniknie od tak.

Co do turnieju RSO z ograniczeniem czasowym to będzie to ciężkie do zrealizowania bo przy niektórych kombinacjach postaci rozgrywka po prostu będzie się ciągnąć w żółwim tempie i ograniczenie czasowe będzie działać na korzyść któregoś z graczy. Np. jak grałem moją Nue przeciwko Kamruzowej Ayi początkowo miałem przewagę patrząc na HP, ale po dłuższym czasie sytuacja była taka że moje najważniejsze spelle zostały zdebuffowane i nie miałem jak go trafić i ostatecznie przegrałem... Przerwanie rozgrywki w połowie dało by zupełnie inny wynik.

edit: Może jakieś ograniczenie czasowe na turę po np 45min rozgrywki dać. Wtedy każdy gracz miał by po prostu mniej czasu na decyzję co zrobić w swojej turze i wtedy bardziej by się liczyły umiejętności i znajomość kart, żeby nie popełnić żadnego błędu.
  • Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2014, 17:01:20 przez akizu2

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #50
Akizu, co do spraw związanych ze strona, odezwę się do Ciebie jak tylko ustalimy z Kretonem i resztą termin spotkania administracyjnego. Kilka rzeczy już Ci wspominalem w okolicach Paconu, że chcialbym z Tobą omówic.

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #51
Akizu, limit czasu na turę to zły pomysł, który premiuje on proste decki, a utrudnia życie taliom kręcącym jakieś minicomba :P No i nie każdy musi znać wszystkie karty na pamięć i może chcieć się zapoznać z tym, co ma jego przeciwnik, co wydłuży czyjąś turę :P

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #52
How about rozwiązanie jak z szachów błyskawicznych - każdy gracz ma do wykorzystania w jednym meczu okeśloną ilość czasu (powiedzmy 30 minut) i wyczerpanie limitu czasu przez jednego z graczy skutkowałoby jego przegraną? Oczywiście, że to rozwiązanie również ma wady, ale przynajmniej skłoniłby graczy do podejmowania szybkich decyzji, nawet jeśli ich talie preferują granie na zwłokę. I jednocześnie zwiększyłoby częstotliwość popełnianych przez graczy błędów, co pośrednio mogłoby skutkować w przyspieszeniu wyłonienia zwycięzcy - gracza, który potrafi myśleć szybko i podejmować w ciągu sekund poprawne decyzje z pewnością można nazwać dobrym graczem, który ma większą szansę na wygranie kolejnych meczów i zgarnięcia tytułu mistrza turnieju / Polski / fandomu / podwórka / czegokolwiek.

  • Drewko
  • [*]
Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #53
Tylko że większość tych pomysłów w stylu "X czasu na turę" jest w praktyce nie do wprowadzenia. Będziecie na turnieje przychodzić ze stoperami? Albo "Kliknąłeś 3 sekundy za późno, to nie fair!".
Najprościej było by wprowadzić określony czas na rundę, np. godzinę. Yeah, stall decki dostają przez to po łapach ale
po pierwsze: Nie ma innego sensownego pomysłu który by działał
po drugie: Granie przeciwko tali która ma za zadanie tylko przedłużanie gry bez żadnego konkretnego win condition jest przeważnie wkurwiające, i w większości karcianek takie talie uważa się za zło wcielone.
A co do "wkurzających rzeczy" - Są już jakieś odczucia że jakaś talia jest zbyt OP? Jeśli tak to polecam ustalić listę kart zlimitowanych albo nawet zbanowanych. To naprawdę nie boli, a bardziej pomaga niż przeszkadza.

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #54
Drewko: możnaby wykorzystać prawdziwe zegary szachowe na potrzeby turnieju - takie rzeczy na pewno nie kosztują majątku. Poza tym mając laptopa czy dwa da się takie zegary zasymulować (wiem, bo sam napisałem taką appkę, która symuluje zegar szachowy, gdy nudziło mi się przez Święta). Także cóż za problem, jeśli z końcem tury kliknie się guzik przełączający licznik na czas drugiego gracza? Also biadolenie, że ktoś kliknął za późno, mija się z celem, bo wówczas taki gracz traci własny, jakże cenny czas. Ain't I right?

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #55
PookyFan, tylko jest jedno ale:
- w szachach każdy wykonuje jeden ruch,
- w agresywnym decku ktoś napierdziela, a w combo ktoś potrzebuje więcej czasu na turę, bo wykonuje dużo więcej czynności. Dlatego też takie ograniczenia NIE PREMIUJĄ LEPSZYCH GRACZY, LECZ PREMIUJĄ PROSTE TALIE, KTÓRE MAJĄ PO PROSTU ROBIĆ PRESJĘ BEZ WIĘKSZEJ FINEZJI I KOMBINATORSTWA.

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #56
Żadne ograniczenie czasowe nie premiuje talii opartych na combach, więc problem nie leży tu w wyborze metody niebędącej niesprawiedliwej wobec którejkolwiek filozofii grania, ale raczej takiej, która jest jak najmniej nieprzyjazna wobec decków potrzebujących więcej czasu na rozkręcenie się czy złożenie comba.

  • Drewko
  • [*]
Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #57
Yeah. Co nie zmienia faktu że ten sposób jest niewygodny i nie rozwiązuje "problemu" z tym że stall decki nie będą miały czasu na granie. No i to nie są szachy błyskawiczne - tutaj bardzo często jednak musisz przemyśleć ruch i presja czasu nie pomoże Ci. Twój pomysł nie rozwiązuje problemu z brakiem czasu dla wolniejszych decków, po prostu wprowadza więcej problemów techniczno-logistycznych.

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #58
Ale każda forma ograniczania czasu narzuca presję.

  • Drewko
  • [*]
Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #59
Yeah, ale Twoja do tego narzuca przekombinowanie. Dlatego lepiej dać z góry określony czas na całą rundę. Sędzia albo organizator turnieju pilnuje godziny i jakby coś ogłasza na sali żeby ciut się streszczać. Najprostszy i najskuteczniejszy sposób, używany chyba na każdym turnieju karciankowym.