Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo włączona (prosimy także o kontakt na IRC) ...

Temat: Rumbling Spell Orchestra (Przeczytany 84152 razy) poprzedni temat - następny temat

0 Użytkownicy i 1 Gość przegląda ten temat.
Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #60
To zależy jakie combo.
Są comba, które są w stanie w miarę sprawnie rozkręcić się w początkowych turach i szybko skończyć, lecz czas poświęcony na turę jest zdecydowanie dłuższy od prostego aggro i przez to ograniczenie czasowe na wykonanie tury boli je niemiłosiernie, lecz ograniczenie czasowe długości rozgrywki już nie aż tak bardzo. Po prostu istnieją talie, które zabiją w godzinę, lecz ograniczenie im czasu na turę sprawi, że będą stać z góry na przegranej pozycji :P

Yeah, ale Twoja do tego narzuca przekombinowanie. Dlatego lepiej dać z góry określony czas na całą rundę. Sędzia albo organizator turnieju pilnuje godziny i jakby coś ogłasza na sali żeby ciut się streszczać. Najprostszy i najskuteczniejszy sposób, używany chyba na każdym turnieju karciankowym.
Święte słowa. I mówię to, jako gracz M:tG, który nie wszedł do top 4 tylko dlatego, że nie wygrałem po ogłoszeniu terminacji :P

  • Drewko
  • [*]
Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #61
No i jeszcze jedno - wszelkie karty które pozwalają Ci wykonać ruch w turze przeciwnika.
Leci tura przeciwnika, czyli według logiki Pookyego czas na przeprowadzenie jego tury.
"Poczekaj, chcesz atakować? Dobra... czym tutaj Ciebie zablokować...hmm...*X minut później* ...ohhh, skończył Ci się czas? GG, wygrałem ^^"
Taki śmieszkowy, niezbyt poważny przykład pokazujący chyba jasno że pomysł z czasem na turę łatwo można wykorzystać na niekorzyść przeciwnika. To nie jest fair.
Does it hurt, Fenice? I'm sorry. But I didn't build you to be put on a shelf for display. I built you to win! The Gunpla I made... My Wing Gundam Fenice... I made you to show the world that you're the strongest! So... Just hang in there a little longer. Okay, partner?"

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #62
No to podaj mi przykład systemu, który nie byłby krzywdzący wobec żadnej talii i który pozwalałby sprawiedliwie wyłaniać zwycięzców w przypadku, gdy narzucony limit czasu na grę ulegnie wyczerpaniu. Każde rozwiązanie ma wady. To rozwiązanie również ma wiele wad. Jednak tak na dobrą sprawę sam fakt konieczności ograniczania czasu wymusza stosowanie rozwiązań, które koniec końców okażą się niewystarczające, niesprawiedliwe i generalnie niesprzyjające wszelkiego rodzaju grom, które naturalnie się przeciągają z uwagi na strategie preferowane przez decki oparte na postaciach, takich jak np. Kaguya (która tańcowała z moją Nitori na Paconie bite półtorej godziny).

  • Drewko
  • [*]
Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #63
Chcesz? Ok - limit/ban kart pozwalających na nadmierne i bezsensowne stallowanie.
Yeah, to radykalne ale jeżeli zajmie się tym ktoś ogarnięty to będzie dobrze.

A tak na poważnie - nie istnieje taki system poza ograniczeniem czasu do godziny + 5 tur terminacji.
Jeśli się to wprowadzi to granie taliami skrajnie defensywnymi przestanie się opłacać, ludzie nie będą chcieli nimi grać na turniejach, sprawa sama się rozwiąże.
  • Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2014, 19:54:40 przez Drewko

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #64
Nie można pójść na kompromis i najpierw wprowadzić limit czasu na grę, a gdy ten się wyczerpie dopiero wprowadzić ograniczenie czasu na turę? Po tej załóżmy godzinie gracze powinni mieć już rozrysowane w głowie co jeszcze mogą zrobić, tym bardziej że do tego czasu powinno ubyć trochę opcji do rozmyślania.

Tak tylko teoretyzuję, żeby nie było. Najdłuższa walka jaką kiedykolwiek grałem na Dulście nie dobiła godziny mimo że oponent marnował 1-2 minuty na turę właściwie na nic tam gdzie nie było specjalnie nad czym myśleć, jeszcze dłużej jak zaczął przegrywać. Więc niespecjalnie kupuję te 2,5h, tym bardziej że do tego czasu dawno skończyłyby się karty w talii.

Official Husbando of Sanae-chan. || Z naszym miotaczem danmaku Ty też możesz bezkarnie strzelać do małych dziewczynek!

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #65
Więc niespecjalnie kupuję te 2,5h, tym bardziej że do tego czasu dawno skończyłyby się karty w talii.

>Mfw Don't Worry About The Past kilkakrotnie uchroniło mnie od przegranej z powodu braku kart w decku

Anyway, to co proponuje critz brzmi już jakoś w miarę rozsądnie.

  • Drewko
  • [*]
Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #66
Nie brzmi, bo to nasz pomysł + twój pomysł, czyli tak naprawdę 2 x więcej czasu. Jeśli powiedzmy sobie macie salę wypożyczoną na 8 godzin, to za przeproszeniem zesrasz się a nie zmieścisz w tym czasie z turniejem.

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #67
Dulst to symulator przeliczający wszystkie statystyki automatycznie, co zmniejsza ilość czasu. Banowanie kart/decków jest idiotyzmem bo ta karcianka to nie Magic gdzie 75% kart nie może być użyte na turnieju, czy coś w ten deseń.

Powiem tylko, że na pewno uda się ogarnąć odpowiedni system; to kwestia kilku spotkań.
Perhaps nobody will mind if I beat a terrible person like you <3

  • Drewko
  • [*]
Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #68
Nie, nie, nie - mylisz rotację z banlistą xD
Jeśli jakaś karta będzie przegięta i stworzy się jakaś tam stabilna metagra i środowisko turniejowe to nie zrobienie z nią nic będzie idiotyzmem. Zapamiętaj te słowa.
A system już jest, sprawdził się w przypadku nie jednej karcianki... po co kombinować?

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #69
Własnie po to, że RSO nie jest Magikiem ani Yu-Gi-Ohem. Siedzisz w tamtych karciankach i tamten system dla nich działa. My siedzimy w RSO i naszym zadaniem jest stworzenie tutaj stabilnego i sprawiedliwego systemu. Also, jak karta jakaś jest przegięta to źle świadczy o twórcach.

To trochę jakby mówić, że widelcem możesz zjeść zupę - w końcu łyżka i widelec to sztućce - ale jednak mają swoje odrębne zastosowania.

  • Drewko
  • [*]
Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #70
Tylko że system o jakim mówię - godzina gry + 5 turowa terminacja sprawdził się we WSZYSTKICH turniejowo rozwiniętych karciankach. To jest fakt, nie chcę nikomu nic narzucać tylko pomóc, to co z tym zrobisz zależy od was.
A co do tego o autorach - masz rację, ale nikt nie jest wszechwiedzący i jest możliwość że projektanci kart pominą jakieś zastosowanie dla czegoś kompletnie niepozornego.

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #71
Pomijasz istotę rzeczy - są to karcianki o DIAMETRALNIE innych zasadach, wobec tego stosowanie systemów turniejowych złożonych pod TAKIE a nie inne zasady nieco mija się z celem i spowoduje więcej problemów niż to warte.

nie twierdzę, że część z tych zasad nie zostanie zaakceptowana w jakiejś formie, ale kopiowanie ich na ten grunt bez weryfikacji/zmian, to strzał w kolano.

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #72
A nie dałoby się przeliczyć życia na procent i po tym czasie, który by był na rozgrywkę by się przeliczyło, kto więcej zrobił "krzywdy"... Plus do tego ilość kart w deckach (no cześć Sakuya) i inne takie śmichychichy


Albo poświęcić na turniej cały konwent, tak jak na stronie były turnieje trawiące od do, gdzie w danym czasie każdy musiał zagrać z każdym, jako dowód kartki z zapiskami, ewentualnie trzecia osoba, któa by posiedziała przez ten czas obok...
  • Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2014, 21:29:51 przez Piscilla

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #73
Małyszeq, jednak jeżeli chce się skrócić czas pojedynku nie wypaczając przy tym rozgrywki, to albo trzeba zmusić ludzi do bardziej ofensywnych buildów, albo pogodzić się z faktem, że pewne rzeczy są nie do przeskoczenia :P
Bo, z tego co czytam, są talie, które nie są w stanie zabić szybko i których nie da się zabić szybko i ciężko jest znaleźć sposób, żeby skrócić czas trwania rozgrywek przy takim meta game.
Czyli, że się powtórzę:
 - albo ingerujemy w meta game poprzez wprowadzanie takich a nie innych zasad turniejowych,
 - albo bawimy się w różne dziwactwa mające na celu rozstrzygnąć partię,
 - albo godzimy się na bardzo długie rozgrywki.

Innych rozwiązań raczej nie znajdziemy.

  • Drewko
  • [*]
Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #74
Well, Piscilla przypomniała mi o tym że w moim sposobie myślenia jest błąd - każda postać zaczyna z inną ilością HP. To komplikuje sprawę, tak troszkę.