Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo włączona (prosimy także o kontakt na IRC) ...

Temat: MoF General (Przeczytany 11743 razy) poprzedni temat - następny temat

0 Użytkownicy i 1 Gość przegląda ten temat.
  • Ignuss
  • [*]
Odp: MoF General
Odpowiedź #15
Jako że dyskusja o poszczególnych częściach jest jednak żywa, to :V...

Pomimo nieprzychylnych opinii, w MoF akurat mi się gra nawet przyjemnie. Pomijając sam system gry, uważam że dziesiątka ma najlepszy soundtrack (wszystko od S4 jest zajebiste i mam na playliście, a i S1/S2 theme też niczego sobie). The Japanese Wilderness the Girl Watched to IMO najładniejszy stage theme w serii pod Windows. Tylko themy Minoriko, Hiny, Nitori, extra i Suwako są średnie, ale słabych ni ma wcale.

Graficznie też bomba. Od MoF ZUN zaczął przykładać większą wagę do teł na planszach, ale różnorodność tutaj w moim przekonaniu bije brązowo-szarawą "podziemność" SA i UFO, dzie początki są podobne, a końcówka lekko psychodeliczna. Tylko TD jak na razie dorównuje. Portrety postaci są ZUNową średnią, a i może się troche pogorszyły (vide zombie Raymoo), ale za to same postaci są zdecydowanie wystarczająco oryginalne.

Skoro mowa o postaciach to cast w MoF jest w moim odczuciu najlepszym pod względem oryginalności. Design Hiny jest całkiem miły dla oka, technomaniaczka Nitori też jest ciekawą odskocznią od standardów ZUNa a Moriya team to numer jeden w Gensokyo pod względem i designu i charakterów, oraz tego jak się równoważą.

Z formą jest cud miód i orzeszki, ale treść, czyli system gry nieco gorszy. Rzeczywiście głupie było usunięcie różnorodnych bomb, czy powrót do 2 postaci, przez co brakuje różnorodności z poprzednich i następnych części. System wiary też nie jest specjalnie cudowny, gdyż wymaga pracy nad utrzymaniem paska, oraz straszliwie kara score za wtopy. Jednak sam fakt, że gra w ogóle MA point extendy to sukces w porównaniu do następnych części, a i scoring nie jest tak dojebany jak w UFO. Same bomby są zarówno mocne, jak i tanie, ale przez to sporą część gry możemy po prostu przebombować. Nie oznacza to, że gra nie wymaga skilla, ale przydałoby się lekko wypośrodkować.

Co so samych wzorów to jedna z moich ulubionych części. Minoriko i Hina nie są specjalnie wymyślne, ale Nitori ma porządne i przyjemne patterny na odczyt (i trochę głupie refleksowe nonspelle), jeśli ich całych nie przebombujesz ofc. Stage 4 z Momiji jest spoko jak na czysty dodging typu EoSD, pomijając ściany i streaming, które nie wiem jak przejść bez bomby. Aya to jeden z ciekawszych bossów w serii, a Illusionary Dominance jedna z najbardziej wymagających i zajebistych kart pod względem czystego unikania. Tylko finałowa jest z deka monotonna, a i temat muzyczny topi twarz. S5 jest kretyńsko łatwe, nawet na Hard / Lunatic, a Sanae poza kartami z gwiazdami jest równie łatwa, nawet bardziej niż Aya, ale przynajmniej nie katuje tyle co Orin. S6 jest bardzo wymagająca pod względem odczytywania, choć wybuchy na cały ekran są nieco chamskie. Sama Kanako jest jednym z najlepiej przemyślanych bossów, od szybkich, refleksowych nonspelli, przez odczytową 2 kartę, streaming na Source of Rains, po jedną z najlepiej wymyślonych kart pod względem i odczytu i refleksu w serii - Divine Virtue of Wind God. Jedynie ex nie powala - większość kart Suwako to sam micrododging (final), nadużywanie prostego sposobu (pierwsza, pierścienie), lub połączenie powyższych (wąż, klony). Ex-Kanako natomiast kompletnie lolłatwa.

Ogólnie mimo odrobinę kulejącego systemu MoF swoimi miodnymi postaciami, muzyką i klimatem przebija kolejne dwie części, trzymając poziom starszych i TD, a w moim mniemaniu to się liczy. Dobra pozycja na początek, chociaż i potem zajebiście jest wrócić, zwłaszcza jeśli jest się fanem mieszkańców Gory Youkai, lubi wyważony poziom trudności lub ma cierpliwość do nietypowego scoringu.

tl;dr

Ale themka Hiny zajebista.

  • Nashi
  • [*]
Odp: MoF General
Odpowiedź #16
Cytuj
Japanese wilderness (najpiękniejszy stage theme)
imho właśnie Grave of Being najlepszy z mofa jako stage

Odp: MoF General
Odpowiedź #17
Wilderness pod względem piękna i spokoju, Grave pod względem epickości, pasuje :V?

Official Husbando of Sanae-chan. || Z naszym miotaczem danmaku Ty też możesz bezkarnie strzelać do małych dziewczynek!

  • Nashi
  • [*]
Odp: MoF General
Odpowiedź #18
jak najbardziej :3

Odp: MoF General
Odpowiedź #19
Co te angielskie tłumaczenia...
Pierwsze słysze wersję "Japanese wilderness". Zawsze slyszalem "The primal scene of japan the girl saw/watched"
Ale fakt faktem zajebisty theme.
Rucham psa jak sra

Odp: MoF General
Odpowiedź #20
Grave of Being (najlepicki wjazd na final bossa na równi z TD)

imho Cemetery of onbashira~grave of being bije small desire's starry sky (może nie na głowę ale jednak), fires of hokkai też bije DSS...

Co te angielskie tłumaczenia...
Pierwsze słysze wersję "Japanese wilderness". Zawsze slyszalem "The primal scene of japan the girl saw/watched"

podpisuje się pod tym, nie wiem skąd wytrzasneliście to tłumaczenie

no ale fakt, doskonale oddaje ten klimat nowo odkrywanej Japonii...

  • HERUBIM
  • [*]
  • Hakugyokuro Guard
Odp: MoF General
Odpowiedź #21
Potwierdzam, fajny soundtrack, tylko motyw suwako mi sie nie podoba -.-

Odp: MoF General
Odpowiedź #22
Cytuj
podpisuje się pod tym, nie wiem skąd wytrzasneliście to tłumaczenie
Yy... z gry? xD Chyba że macie inny patch.
I opinie again. DSS ironicznie ze swoimi epickimi basami i stale rozkręcającym się motywem pompuje mi krew na final bossa dużo bardziej niż dla mnie nijakie Hokkai ze swoim leniwym motywem i biciem serca, oraz lepiej imo brzmi :v.
  • Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2011, 01:37:28 przez critz

Odp: MoF General
Odpowiedź #23
I opinie again. DSS ironicznie ze swoimi epickimi basami i stale rozkręcającym się motywem pompuje mi krew na final bossa dużo bardziej niż dla mnie nijakie Hokkai ze swoim leniwym motywem i biciem serca, oraz lepiej imo brzmi :v.

a moim zdaniem melodia do stage 6 powinna być raczej wzniosła i mieć więcej melodii jak właśnie GoB, a nie tak drastycznie podkręcone basy...no ale co kto lubi

a co do patcha...cholera rzeczywiście, nigdy nie zwróciłem uwagi, że tam jest japanese wilderness -> nigdy nie spojrzałem podczas gry na tytuł, tylko kierowałem się tym co zobaczyłem na YT/touhouwiki.net i tak zapamiętałem...ale i tak "primal scene of japan the girl saw" brzmi lepiej xD cóż, zwracam honor częściowo
  • Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2011, 01:51:15 przez Mayuki

Odp: MoF General
Odpowiedź #24
No ja wolę szybkie i przyśpieszające tętno epickie tematy przed final bossem. Tak jak ZUN zawsze gada, S6 theme jest bardzo krótki i służy przejściu, to wolę jak jest treściwy :V. Może z wyjątkiem Dream Landa z Lotus Land Story, ale ten natomiast przecudownie przechodzi klimatem w Inanimate Dream Yuki.
Spoiler (pokaż/ukryj)
Chyba faktycznie macie inny patch Oo. Solved.
  • Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2011, 01:58:02 przez critz

Odp: MoF General
Odpowiedź #25
No ja wolę szybkie i przyśpieszające tętno epickie tematy przed final bossem. Tak jak ZUN zawsze gada, S6 theme jest bardzo krótki i służy przejściu, to wolę jak jest treściwy :V.

dla mnie np. fires of hokkai jest treściwy, wystarczy tylko wyobraźnia ;) aczkolwiek u mnie nadal GoB jest na pierwszym miejscu jeżeli chodzi o themki 6 stage i przebija moje pierwsze ulubione voyage 1969 chociaż tak w sumie to nie można tych dwóch melodii porównywać...

Spoiler (pokaż/ukryj)
Chyba faktycznie macie inny patch Oo. Solved.

mnie tego nie mów, wczoraj miałem już zasnąć, ale odpaliłem mofa tylko dla sprawdzenia tego :P