Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo włączona (prosimy także o kontakt na IRC) ...

Temat: GATES OF HELL (Przeczytany 24838 razy) poprzedni temat - następny temat

0 Użytkownicy i 1 Gość przegląda ten temat.
  • Ekkusu
  • [*]
Odp: GATES OF HELL
Odpowiedź #15
a nie moglibysmy wykorzystac mechaniki jakiegos istniejacego systemu?
bo tworzenie wlasnej mechaniki zawsze jest czasochlonne
Użycie obecnej mechaniki -> Przerabianie mechaniki -> Męczące i czasochłonne. Przynajmniej dla mnie. Mamy sie bawić w swój amatorski sposób, a przerobiona mechanika tez będzie niedoskonała. Lepiej dać coś prostego... wręcz prostackiego. Takie jest moje zdanie.

To nie jest pełnoprawna mechanika. Jest to umowa mająca na celu częściowe znormalizowanie storytella by scharakteryzować mechanicznie postacie.

Bazowo każda statystyka miałaby 100%. Ma się do rozdania dodatkowo 20%, bo kompletne przeciętniactwo byłoby słabe. Można przeciągać procenty z jednej staty na drugą, ale do 50% (Poza tym jednym wyjątkiem)

IMO procenty są o tyle lepsze, że w Gensokyo rozstrzał mocy jest zajebiście wielki, a tych punktów trzeba by było najrpawde sporo dać. Potem te 250% będzie można przekroczyć (Teoretycznie) bo tak jak wcześniej, za pomyślne wypełnienie questa z sesji będą nagrody...
... co do normalizacji, można potem o czymś pomyśleć, że ileśtam procent -> cośtam można zrobić. Na razie chyba jednak na to trochę za wcześnie IMO. Ale sądzę, że te dwa pomysły da się połączyć i tak na dobrą sprawę są pokrewne.

Odp: GATES OF HELL
Odpowiedź #16
co do normalizacji, można potem o czymś pomyśleć, że ileśtam procent -> cośtam można zrobić. Na razie chyba jednak na to trochę za wcześnie IMO.
Można to połączyć jakoś z rzutem kośćmi - wątpię, by tu ludzie się rzucali o to, że fałszujesz rzuty xD

Losowa sygnatura tak bardzo losowa.

  • Kosiek
  • [*]
Odp: GATES OF HELL
Odpowiedź #17
Można to połączyć jakoś z rzutem kośćmi - wątpię, by tu ludzie się rzucali o to, że fałszujesz rzuty xD

Można zrobić kanał z botem do rolli...? xD
Players Wanted:
- TH Sky Arena
- Online RPG sessions (via skype)
- TH 12.3

Odp: GATES OF HELL
Odpowiedź #18
loli` na th.pl może robić rzuty (tak myślę). poza tym: http://www.roll-dice-online.com/

  • Ekkusu
  • [*]
Odp: GATES OF HELL
Odpowiedź #19
co do normalizacji, można potem o czymś pomyśleć, że ileśtam procent -> cośtam można zrobić. Na razie chyba jednak na to trochę za wcześnie IMO.
Można to połączyć jakoś z rzutem kośćmi - wątpię, by tu ludzie się rzucali o to, że fałszujesz rzuty xD

Od wielkiej biedy pojadę systemem z Savage Worlds - systemem pod wszystko. Ewentualnie jego elementy.

I po przemyśleniach i dyskusjach stwierdzam, że postać na początku będzie mogła rozdać 60%. 20% to jednak trochę za mało jeśli ktoś chce jednak mieć w miarę zbalansowaną postać, ale i w czymś wyspecjalizowaną. Czyli... wychodzi na to, że zostajemy przy tych procentach. Może potem coś wykombinujemy konkretniejszego.

A co do rzutów - musicie się zdać na mnie, huehuehuehuehue. Chociaż na jednym forum widziałem pod postem, że MG miał opcje rzutu kośćmi.

Odp: GATES OF HELL
Odpowiedź #20
I po przemyśleniach i dyskusjach stwierdzam, że postać na początku będzie mogła rozdać 60%. 20% to jednak trochę za mało jeśli ktoś chce jednak mieć w miarę zbalansowaną postać, ale i w czymś wyspecjalizowaną.
nie rozumiem do końca jak to wygląda. mamy łącznie 800% do rozdania na wszystkie cechy plus bonusowo 60% do dowolnego rozdania?

  • Ekkusu
  • [*]
Odp: GATES OF HELL
Odpowiedź #21
Nope. Masz bazowo w każdej stacie 100% - od tego możesz odjąć sobie max 50% by przeznaczyć to na inny stat - maksymalnie do 250%. I poza takimi machlojkami procentowymi masz jeszcze dodatkowe 60% do dania ot tak. Czyli możesz mieć dwa staty ze 130%, a reszte 100, a możesz mieć większość 50% by mieć parę wymaksowanych. Wedle uznania. Przy czym jest jeden wyjątek - JEDEN stat może mieć wartość do 30%. Tylko jeden. Ale to będzie oznaczać, że postać będzie BARDZO koślawa w danej materii.

Odp: GATES OF HELL
Odpowiedź #22
ok, I get it. jak dla mnie brzmi w porządku.

a właśnie, co z kartami zaklęć? jaki ich limit na początek?

  • Ekkusu
  • [*]
Odp: GATES OF HELL
Odpowiedź #23
Dwie.

Odp: GATES OF HELL
Odpowiedź #24

Czyli trzeba wywalać to, co było kiedyś (miało się na start trzy karty), czy wspomniane boosty obejmują dodatkową kartę?
ВОРУЙ УБИВАЙ | PERFECT FREEZE

Odp: GATES OF HELL
Odpowiedź #25
Będę obserwował i czytał co tu się dzieje z radości, w nadziei, ze Wam wypali

  • Ekkusu
  • [*]
Odp: GATES OF HELL
Odpowiedź #26

Czyli trzeba wywalać to, co było kiedyś (miało się na start trzy karty), czy wspomniane boosty obejmują dodatkową kartę?

Po pierwszej sesji powinno się dostać slot na kartę, so... desajd!

Odp: GATES OF HELL
Odpowiedź #27
jak dla mnie dwie to dobra liczba na początek. BEDZIĘMY SILNI JAK SZIZULA

  • Ekkusu
  • [*]
Odp: GATES OF HELL
Odpowiedź #28
Bosko. W wolnej chwili dzisiaj dam konkretniejsze opisy statów i może jakiś przykład by nowi sie nie pogubili.

  • Ekkusu
  • [*]
Odp: GATES OF HELL
Odpowiedź #29
Ok. To skoro coś powiedziałem, to wypadało by to zrobić

Siła: Fizyczna potęga postaci. Dość logiczne, odpowiada za to ile postać może unieść, i jak mocno przywali jak coś się jej pod łapę nawinie. Odpowiada też za siłę tzw. fizycznego/witalnego danmaku.
Zręczność: Koordynacja psychoruchowa. Finezja ruchów, giętkość postaci...
Szybkość: Refleks. Oraz szybkość poruszania się w powietrzu.
Uwaga:Postać z dużą szybkością ale niską zręcznością może i będzie unikać pocisków, ale prawdopodobieństwo, że straci kontrolę nad swoim torem lotu bądź wpadnie w następny pocisk jest dość duże, nie mówiąc o wylądowaniu w miejscu niezbyt dla danej postaci korzystnej. Jeżeli jest odwrotnie (Duża zręczność, niska szybkość) postać może mieć problemy z wyminięciem szybszych pocisków.
Wytrzymałość: To, ile ciało danej postaci zniesie. Fizyczne danmaku korzystają też z tego zamiast z energii.
Uwaga: Postać z dużą siłą ale małą wytrzymałością będzie w stanie robić więcej, ale krócej.
Mądrość: Wiedza postaci (Dyktowana jej historią, ale po części). Jeżeli postać korzysta z magii bądź jej umiejętność bazuje na jej wiedzy, to jej siła jest dyktowana tą statystyką. Dana postać może tez liczyć na ewentualne podpowiedzi (Identyfikacja przedmiotu, jakiś hint teoretyczny)
Siła Woli: Określa ona wytrzymałość psychiczną postaci oraz moc umiejętności bazujących na instynkcie, a nie na dokładnym zbadaniu materii posiadanej mocy oraz zaplanowanym jej wykorzystywaniu. Dobrym przykładem jest Flandre, która nie panując oraz nie rozumiejąc do końca swojej mocy umie zrobić z niej dobry pożytek (Jak to was nie przekonuje: Cirno)
Percepcja: Spostrzegawczość i ostrość zmysłów. Postać wychwytuje więcej/mniej niż inne.
Energia: Duchowa, magiczna, gwiezdna - zasób specjalny postaci wykorzystywane do czarów bądź nawet danmaku (O ile nie jest fizyczne, czyli nie ciągnie z wytrzymałości). Im jest jej więcej, tym postać może dłużej się "wypstrykiwać z many" czyli dłużej/lepiej prowadzić magiczny pojedynek.

A przykłady... są dwa. W temacie "karty postaci". Co z tego, że nie moje, huehuehuehuehuehuehue.

Plus, jak ktoś sądzi, że "A ja uważałem inaczej więc tak rozdałem staty" to może się tutaj podzielić swoimi wątpliwościami, ew. wyedytować staty. Dopóki postać nie zacznie sesji, można ją modyfikować.
  • Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2012, 23:40:59 przez Ekkusu