Przejdź do głównej treści

Aktualności

  • Atak spam-botów... i po co...
    W razie problemów w rejestracji prosimy i info na IRC.
  • Rejestracja tymczasowo włączona (prosimy także o kontakt na IRC) ...

Temat: Rumbling Spell Orchestra (Przeczytany 83540 razy) poprzedni temat - następny temat

0 Użytkownicy i 3 Goście przegląda ten temat.
Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #180

4) brak dobrych spelli - Forbidden Fruit i Clock and Tick jeszcze ujdą pod warunkiem że przeciwnik nie ma niczego pod dopakowanie EV.
A Catadioptric to pies? Cranberry jest dobre na early rush, Starbow Break z braku laku też może być. No ale ogólnie jej level1 spells to jakiś jebany żart.
Catadioptric jest dobre tylko w early gdy przeciwnik jest jakąś Kaguyą.
W innych przypadkach jest słaby ze względu na niskie AV jak na glasscannona.

5) brak penetracji - jeśli przeciwnik znajdzie jakiś tani spell na inturrupt z protekcją to po tobie
Irritableness, Ravaging Magic/Illusion Laser z Marisą, rozjebanie wroga nim ten rozstawi jakąś większą penetrację (albo rozbrojenie jej M2H). IMO z Prot1 może sobie poradzić po prostu tłukąc.
Irritableness działa tylko na jedną turę. Jest spoko przeciwko mass protection ale przeciwko takiemu 1prot co turę jest nie opłacalne przez ubytek 3sp.
Ogólnie samo Prot1 wydaje się żadną przeszkodą ale jak tak zsumujemy że bez tej protekcji byśmy musieli zaatakować przeciwnika na oko z 5 razy to jednak dodatkowa tura ataku jest bolesna dla postaci z 17hp i bez żadnej obrony. (jeszcze z ubytkiem hp przy clocku)
Ale przesadziłeś nazywając ją bezużyteczną
Nie nazwałem jej bezużytecznej. Nazwałem ją słabą i mało użyteczną. Potrafi sobie poradzić z niektórymi deckami ale to jest duża mniejszość.

Po prostu potrzebuje małego pchnięcia żeby być bardziej konkurencyjna, najlepiej ze strony HV. Eventualnie mocnej poprawki do jej ruletkowych eventów by były rzeczywiście high reward a nie tylko high risk (Suika imo cierpi na coś podobnego).
Suika ma chociaż więcej dobrych spelli w ataku niż 2 i zajebiste eventy + scena.
Critzowi chodziło raczej o postać, która by się opierała na Focus Mov. jak Aya czy Chen na Unfocus Mov.
Jeden punkcik w Focus Mov. dla Reimu raczej nie jest warty do zaliczenia jej. :P
Дa. Dla mnie specjalistka od danego Movementu zaczyna się od UFM/FM3 na jakimś spellu - Reisen, Miko i Sakuya mają wszystkie po spellu z UFM2 i FM2, a specjalistkami nie są (bo ich talia nie skupia się nawet minimalnie na Movementach poza tym). A Shinmyoumaru tematycznie się o to prosi, ze względu na jej manipulację wielkością danmaku (wielkie pociski i powiększanie gracza w DDC, mikroskopijny spam w ISC), czy po prostu bycie karłem.
Youmuu gdyby nie bazowe 2EV i support dający +1HV dodatkowo do 2(czy tam 3, już nie pamiętam) FM miałaby spory potencjał do FM unikania.

(Co ciekawe, UFM praktycznie równa się unikowi penetracji bo tylko 6 spelli z Pen *nie* są typu Concentrate tylko Normal - nie istnieje Spread z Penetracją. Ale w zamian za to spelli typu Spread jest więcej - 174 Spread vs 144 Con i 97 Normal - see http://tinyurl.com/offotqd)
Reimu wie jak się w życiu ustawić.
Zapraszam na Animatsuri bądź Dulsta jeśli jednak na to pierwsze nie możesz. Albo po prostu gdzies w Wawie.
Albo na Niucon, czo :3? Dulstowi i tak się ostatnio nie powodzi i musieli chwilowo przenieść się na zapasowy serwer (stąd pogorszenie interfejsu czy niekompatybilność z Firefoxem), ale jakby co to nadal da się tam grać.
Pisałem przecież że wpadam na Niucon.
  • Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2014, 11:07:33 przez Kamruz

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #181
Welp, całościowo ewidentnie masz rację co do Flan i powinna dostać buffa. Chciałem tylko pokazać, że szklanka jest jednak do połowy pełna.

A co do Suiki, to mój problem z nią to to, że skoro jej całym pomysłem jest mass discard to mogłaby mieć z tego tytułu konkretniejsze profity - jej scena jest zajebista, ale to nadal tylko scena i każdy szanujący się oponent zachowa swoją byle tylko odebrać Ci to +3/4 AVHV; Missing Purple Power jest chujowe (wymaga dwóch kopii w discardzie żeby specjal miał jakieś znaczenie, a wyciągnięte już spelle discarduje się niełatwo, poza tym nie grając Suiką4 ma ten sam chujowy stosunek SP-obrażenia co ATTWN); Little Pandemonic Carnival jest niezłe ale masz małe okno rzędu 2/3 tur na jego użycie i musisz trzasnąć Don't Worry; jeno Matchless Strength jest zajebiste, no questions asked.

Ot, nie jest okropna, po prostu low-tier. Grunt to nie nastawiać się na discard dla samego discardu, bo nie dość że prawdopodobnie wywalimy potrzebne nam karty, to z powodów wymienionych powyżej najprawdopodobnie nie dostaniemy wystarczająco pary żeby zabić oponenta i przegramy deck-outem (been there, done that multum razy). Ostrożne grana jest natomiast nienajgorsza, jak nie mamy pecha przy doborze/discardzie i odczekamy na potrzebne nam karty przed ofensywą.

Pisałem przecież że wpadam na Niucon.
No że Ty to wiem. Ale im więcej do gry tym raźniej, może Sulejman czy kto inny też wpadnie :3.
  • Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2014, 11:55:56 przez critz

Official Husbando of Sanae-chan. || Z naszym miotaczem danmaku Ty też możesz bezkarnie strzelać do małych dziewczynek!

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #182
Pograj sobie 2Suikax2Remilia.
Nie jest tak zależna od discardu (i zagrożona przez to), a pierdolnięcie ma.

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #183
Gruba rozkmina teraz poszła, ja chciałem powiedzieć, że faktycznie Flan ma sporo kart których nawet nie opłaca się brać i AtTWN (nie QED, pierwszy błąd) za 7 sp faktycznie mało użyteczny jest, skoro Flan ma znisczyć przeciwnika na początku. Z drugiej strony inne jej spelle są bardzo zacne, Forbidden Fruit, Counter Clock (nie Clock and Tick, drugi błąd). Jej talia jest strasznie niezbalansowana, a może właśnie o to hinafudom chodzi, hehe.
Tak, sporą część jej eventów można wywalić do śmieci, bo są równie skrajnie sytuacyjne co karty bezpostaciowe. Scena jest tylko do kontrowania postaci jak Yuyuko czy Kaguya, które się leczą (i do przyspieszenia końca meczu, Flan jest zrobiona by wygrać grę w 5-6 turach z minimalną przewagą hp). Też bym się cieszył, jakby była bardziej grywalna, jakby laevateinn i eventy miały zastosowania. Ale to karcianka, na erraty trzeba czekać co pół roku, i za każdym razem drukować karty od nowa. Rozmawiamy o fanowskiej karciance, która nie jest zbalansowana i na poważnie.

A Suika - serio? Mówimy o postaci, która jest tak bardzo losowym glass cannonem?

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #184
Co do pierwszego błędu to fakt. Nie chciało mi się sprawdzać nazwy. Co do drugiego to usprawiedliwię się że Dulst nie chciał ładować obrazków, a w tytule było napisane tak jak podałem. :V

Jej spelle są spoko ale problem w tym że tylko te dwa, które podałeś.

Co do Suiki to zależy jak ją zbudujesz.
Combo z Shou bardzo skraca jej linie sytuacyjności, a z Ayą daje całkiem ładne możliwości uników w ataku.
Suika ma o tyle dobrze że jej spelle są silne same w sobie, a karty ułatwiające dobór kart posiada i to więcej niż 1.
W sumie jak tak teraz porównuje glasscannony to chyba tylko Flan i Aya są najbardziej sytuacyjne.

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #185
Pograj sobie 2Suikax2Remilia.
Nie jest tak zależna od discardu (i zagrożona przez to), a pierdolnięcie ma.
Will do. Suika generalnie nadal jest prawie całkowicie sprawna na level2 (traci zaledwie MPP, Deep Fog Labyrinth i Little Pandemonic Carnival), a Onikagura to jedyna opcja 2/2 Suiki, do tego ładnie synchronizująca się z jej nadal sprawnym discardem.

Counter Clock (nie Clock and Tick, drugi błąd)
Forbidden Barrage "Clock that Ticks Away the Past", jeśli już - zakladam że Touhou Wiki ma poprawione tłumaczenia względem prawie 10-letniego patcha.
"Clock and Tick" też mi się kiedyś przewinęło przed oczyma (chyba na Dulście), ale na pewno było źle bo: 1) brzmi chujowo i bez sensu, 2) już poprawili na Forbidden Barrage "Clock that Ticks Away the Past".

Scena jest tylko do kontrowania postaci jak Yuyuko czy Kaguya, które się leczą (i do przyspieszenia końca meczu, Flan jest zrobiona by wygrać grę w 5-6 turach z minimalną przewagą hp).
No własnie nie bardzo nadaje się przeciw healerom, bo ze wszystkich postaci Flan akurat potrzebuje jej najmniej - i tak ich tłucze zanim się rozstawią, a nawet jak spróbują rozłożyć Recovery Potion/Hourai Elxir/Graceful Break to od razu narażają się na Merciless Two Hands na pysk. A burn damage na postaci od rushdown to jakiś żart, tym bardziej obustronne xD. Jedyny plus tej sceny to 3SP, ale generalnie szkoda slotów w talii na scenę-placebo tylko po to, by kontrować inne sceny (a Eirin i Yuyu i tak mają dobrą kontrolę scen).

Też bym się cieszył, jakby była bardziej grywalna, jakby laevateinn i eventy miały zastosowania.
Lævateinn + Danmaku Play z Suwako / Ravaging Magic z Marisą = narzędzie mordu tankerów z 2EV4BV. Ewentualnie z Pride Remilii jak masz pustą łapę np. po użyciu Tepes Young Descendants. Ewentualnie dobry kandydat do EXTRAVAGANZY.

Co do Suiki to zależy jak ją zbudujesz.
Combo z Shou bardzo skraca jej linie sytuacyjności, a z Ayą daje całkiem ładne możliwości uników w ataku.
Suika ma o tyle dobrze że jej spelle są silne same w sobie, a karty ułatwiające dobór kart posiada i to więcej niż 1.
Lohl, akurat mam wydrukowaną Suika3Shou1 i Monopoly generalnie się sprawdza jako dobór (chyba że wypadnie mi 5 speli...). Natomiast do Battle Cry z Ayą nie jestem przekonany bo hurr 2EV. Wolę zamiast tego Sakuya1, bo mam wtedy do dyspozycji Knife Recollection do awaryjnego odłowienia czegokolwiek z discardu bądz recyclingu np. Matchless Strength~ + Sakuyowe intercepty :3.
  • Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2014, 02:05:35 przez critz

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #186
Counter Clock (nie Clock and Tick, drugi błąd)
Forbidden Barrage "Clock that Ticks Away the Past", jeśli już - zakladam że Touhou Wiki ma poprawione tłumaczenia względem prawie 10-letniego patcha.
"Clock and Tick" też mi się kiedyś przewinęło przed oczyma (chyba na Dulście), ale na pewno było źle bo: 1) brzmi chujowo i bez sensu, 2) już poprawili na Forbidden Barrage "Clock that Ticks Away the Past".
A w grze i na mojej karcie jest Counter Clock, każdy rozumie co to znaczy chyba.

W sumie jak tak teraz porównuje glasscannony to chyba tylko Flan i Aya są najbardziej sytuacyjne.
O stary, ale z tym, że Aya jest sytuacyjna, to zabawnie, skoro znamy twoją Ayę i jak trudno ją trafić. Poszczególne karty ma sytuacyjne bardzo, ale jako cała talia jest ok. Natomiast sytuacyjność Flan to takie "entliczek pętliczek na kogo wypadnie ten przegrywa".
Counter Clock i Forbidden Fruit są mocnymi spellami. Pozostałe są ok Starbow Break, spory koszt sp ale dobry wycisk, Catadioptric też elo, niski koszt, fajne hv i jeden z dwóch jej czarów, które się nadają jakoś do kontry. Cranberry Trap, fajne inicjator. Maze of Love, ok tier. Four of a Kind, special trochę many kosztuje, ale Flan nie ma supportów, może takich rzeczy używać. Jej spelle są elo. Może poza laevateinnem hurr durr.
Flan potrzebuje kogoś do pomocy, jak jest sama to się nie chce słuchać i woli się bawić w efektowne danmaku niż wygrać.

  • Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2014, 14:59:06 przez Sulejman

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #187
O stary, ale z tym, że Aya jest sytuacyjna, to zabawnie, skoro znamy twoją Ayę i jak trudno ją trafić.

Sytuacyjność Ayi polega na tym że jeśli nie trafi na deck, który się opiera na con. spellach to ma przesrane.
Pomijam decki po 5hv max.
A to że takich decków macie sporo to też pomijam. :V
Catadioptric też elo, niski koszt, fajne hv i jeden z dwóch jej czarów, które się nadają jakoś do kontry.
Kontra za 3sp na glasscannonie nie może być dobra.

Cranberry Trap, fajne inicjator.
Pierwsze 2/3 tury się zgodzę pod warunkiem że atakujemy pierwsi.

Pozostałe są ok Starbow Break, spory koszt sp ale dobry wycisk.
Biorąc pod uwagę Clocka i Forbiden Fruit to nie jest to dobra karta. Za dużo SP i brak dodatkowych umiejętności wyklucza.
No way. 3 sp za 2 IV to strzał w stopę dla glasscannona.
Catrio już jest lepsze bo chociaż ma jakiś potencjał na początku przeciwko tankom.
Nie planujesz tym przecież atakować.

Four of a Kind, special trochę many kosztuje, ale Flan nie ma supportów, może takich rzeczy używać.
By mieć AV tak jak Forbidden Fruit potrzebuje 6sp łącznie.
Za drogo jak na glasscannona. Jedyną zaletą to HV po full dopaku i normal. Imo powinni dać możliwość odpalania aktywki X-1 gdzie X to level Flan za koszt 1sp.
Wtedy ta karta byłaby dobra.
Ew. jako intercept przeciwko tankom się jeszcze nada.
  • Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2014, 15:14:01 przez Kamruz

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #188
Stary, nigdy nie patrzysz chyba na to, że karty sobie losujesz. Karcianki mają mało wspólnego ze zdolnościami grania, za dużo losowości. A siłą Flan jest to, że nie potrzebuje, ba, nie posiada dla swoich kart żadnych supportów czy eventów. ŻADNYCH SUPPORTÓW. Ma tylko i wyłącznie scenę i Imprisonment.
W odróżnieniu od innych talii, nie musisz wygrać w losowaniu dwóch kart, supporta i spella, masz po prostu spella. Chcesz mi powiedzieć, że inne postacie mają lepsze wszystko na swoich kartach. Owszem mają, jak użyją supportów, ew te super karty kosztują dużo. Karty Flan kosztują niedużo i nie wymagają supportów. Wydajesz sp tylko na spelle. Sam tego nie widzisz? Flan nie ma potencjału do zadawania obrażeń, ona zadaje nieduże obrażenia na początku gry, musi cały czas być w ofensywie i zabrać przeciwnikowi supporty, by nie miał jak się rozstawić, zanim z nim skończy. A patrzysz tylko na late game.

Kontra za 3sp na glasscannonie nie może być dobra.
kontra 2IV 5HV +2EV jeśli jesteś do tyłu 5HP względem przeciwnika, co w sumie przydaje się też na początku gry całkiem bardzo. Mówimy o spellu który bez niczego robi 3AV? Tak? nie muszę wydawać sp na supporta. nie muszę wydawać sp na special. I zwykle kontry mają chujowe wartości, zwłaszcza na glass cannonie, a tu patrz, 2IV za 3SP. To całkiem elo moim zdaniem.

No way. 3 sp za 2 IV to strzał w stopę dla glasscannona.
Catrio już jest lepsze bo chociaż ma jakiś potencjał na początku przeciwko tankom.
Nie planujesz tym przecież atakować.
No nie, bo +1 EV się nie przyda w ataku i unikaniu kontry przeciwnika, mówimy o early, gdy nikt jeszcze nie używa supportów, a Flan ich nie używa w ogóle. 3sp za dwa IV, plaża proszę, co ty masz z tym 3/2. Myślałem, że u nieglasscannonów to normalne wartości.

Strasznie kombinujesz nad czymś, co nawet nie udaje bycia zbalansowaną grą.

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #189
-> Balans w RSO
-> Kaguya, na która po paru latach wychodzi pierwsza skuteczna kontra (Mamizou)
-> Murasa, która nawet nie próbuje udawać, ze jest czymś innym niż counterem na Mokou

Pls...
Perhaps nobody will mind if I beat a terrible person like you <3

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #190
Wychodzi kontra, a Kaguya-gracz nie chce nawet się podjąć meczu z Mamizou xD

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #191
No właśnie ja nie patrze tylko na late.
Ja nie patrze w ogóle na late gdyż wiem że Flan nie ma czegoś takiego.
Patrze w 80% na early i 20% na mid.

Catrio jest dobre na początku jeśli walczymy z kimś kto ma sporo życia o tym sam pisałem wcześniej.
Mimo tego jeśli nie ma tej różnicy to sprawa wygląda inaczej.
Zdaje mi się że ty nie widzisz problemu tych interceptów.
Otóż nie staty są tu problemem bo jakby nie patrzeć 2IV na 3sp to ładny wynik.
Chodzi o koszt spella i już tłumacze czemu:

(zakładam że zaczynasz atakować od spelli wartych 3sp)
Przeciwnik niezwykle rzadko ma spelle do blocku warte 3sp.
Spell, który wziął udział w intercepcie regeneruje 1sp.
Flan musi atakować co turę by zabić przeciwnika zanim on tego dokona.
Jeśli przeciwnik wystawi coś do bloku o koszcie 1sp to w porównaniu do ciebie on nie straci many na blok gdy ty tracisz 3sp na atak.
Daje mu to możliwość bloku nie szkodząc sobie w ataku.
Flan ma drogie intercepty przez co nie mamy na początku many na atak jeśli ich używamy.
Jak już dochodzi do mid-game i stać cię na atak + blokowanie to przeciwnik posiada dużo większy zasób many również atakując co umożliwia mu aktywacje silniejszych spelii bądź uprzykrzających życiu eventów.
A teraz wyobraź sobie że przeciwnik zaczyna grę i on rozpoczyna atak.

W przypadku zaczęcia od Cranberry Trap to wszystko jest ok jeśli masz pierwszą turę, a przeciwnik nie ma nic do bloku za 1sp.
W innym przypadku sytuacja wygląda kiepsko. (choć zależy też jaki to jest bloker)

Porównajmy teraz innych glasscannonów: tanie intercepty (IV/HV/SP)| tura bez obrażeń od przeciwnika
Cirno - posiada intercepty (i to nawet niezłe) | bardzo skuteczna w unikaniu podczas early-mid
Remilia - 1/4/1 | blokada ataku, obrony przeciwnika + Muda muda muda muda HA + mocny unfocus ze spelli (no i bat transformation)
Okuu - 0/4/1 + 1/4/2 (dupy nie urywa)| -3IV od przeciwnika + Nuclear Reaction
Suika - 1/4/2 many (dupy nie urywa) | 5EV z możliwością tańszego borderu + LPC
Aya - 1/4/1 | DODGE
CHEEEEEEEN - 1/4/1 | DODGE
Marisa - 1/3/1+ 2/3/2 (dupy nie urywa) | przy niektórych spellach słabe movementy + Sturm and Drang
Flan - 1/3/1 + 2/3/2 | 4EV bądź 5EV gdy przegrywamy + Imprisonment + Bat transfo

Moim zdaniem od Flan wypadają gorzej w tych kwestiach tylko Okuu i Marisa, które w sumie działają tak samo jak Flan. (z tą różnicą że mają więcej obrażeń i życia)
Co do clocku i łącznego 4EV to ustawia Flan w nie najgorszej pozycji (choć cudowna nie jest bo płacisz za border tyle co za aktywacje, a za aktywacje też tracisz życie) więc w przypadku gdy przeciwnik ma manę na aktywacje spelli do ataku to ty wciąż nie masz czym blokować. (w early na 2 bordery ci nie starczy)

PS:
-> Balans w RSO
-> Kaguya, na która po paru latach wychodzi pierwsza skuteczna kontra (Mamizou)
-> Murasa, która nawet nie próbuje udawać, ze jest czymś innym niż counterem na Mokou

Pls...
Balans w karciankach nie opiera się na tym by nie było hard kontr na różne decki bo to jest niemożliwe do wprowadzenia.
Mamizou kontruje Kaguyę, Aya kontruje Shou, Koishi kontruje każdą przewijarę i będą/są inne decki, które będą kontrować inne.
To jest przecież w każdej karciancę. (grał ktoś kiedyś deckiem goblinów na kontrolkę w MTG hmm?)

PS2:
Domyślam się że jednak dużo więcej rozegrałeś gier Flancią i nie zaprzeczam że mogę się mylić w niektórych kwestiach (nie ma człowieka idealnego) więc proponuje przetestować twój deck przeciwko moim. Mam ich całkiem sporo i każde różnią się od siebie więc to dobry materiał do testów i potwierdzenia racji obu stron.
  • Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2014, 21:27:56 przez Kamruz

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #192

Yo

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #193
en.touhouwiki.net opublikowało już tłumaczenia kart Futo (Ichirin oraz skanów nadal niet). Po szybkim przejrzeniu wyglląda na to, że Futo bazuje na zadawaniu direct damage w sporych ilościach, ale niestety jest to rekompensowane słabymi spellcardami i częstym discardem własnego decku przy trafianiu...

Koncepcja interesująca ale istnieją sposoby aby skontrować direct damage, przez co Futo w niektórych sytuacjach będzie bezużyteczna...

Odp: Rumbling Spell Orchestra
Odpowiedź #194
en.touhouwiki.net opublikowało już tłumaczenia kart Futo (Ichirin oraz skanów nadal niet). Po szybkim przejrzeniu wyglląda na to, że Futo bazuje na zadawaniu direct damage w sporych ilościach, ale niestety jest to rekompensowane słabymi spellcardami i częstym discardem własnego decku przy trafianiu...

Koncepcja interesująca ale istnieją sposoby aby skontrować direct damage, przez co Futo w niektórych sytuacjach będzie bezużyteczna...

Suddenly Patchy